Προκήρυξη θέσης εργασίας για νέο/α (μέχρι 35 ετών) που θα απασχοληθεί στην ομάδα του ευρωβουλευτή των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ Νίκου Χρυσόγελου στην Αθήνα σε θέματα νεολαίας
- “νέοι κι απασχόληση” (κύριο)
- “κοινωνική οικονομία” (συμπληρωματικό)
- επικοινωνεί και συνεργάζεται με νέους σε θέματα πολιτικών για τη νεολαία, όπως δικαιώματα, απασχόληση, κινητικότητα νέων
- επεξεργάζεται πολιτικές προτάσεις και πρωτοβουλίες για νέους, ιδιαίτερα σε θέματα απασχόλησης, δικαιωμάτων και αλληλεγγύης μέσα από μια πράσινη – κοινωνική οπτική,
- επικοινωνεί και δουλεύει με κοινωνικές ομάδες κι ενδιαφερόμενους σε θέματα κοινωνικής οικονομίας και κοινωνικών (συνεταιριστικών) επιχειρήσεων καθώς και κοινωνικής – πράσινης καινοτομίας,
Κοινοβουλευτική στήριξη: Ο/η συνεργάτης/συνεργάτιδα θα ασχολείται με τη σύνταξη ερωτήσεων και εκθέσεων σε θέματα που αφορούν τους νέους, την τακτική πληροφόρηση μέσω του σχετικού ηλεκτρονικού δελτίου, τη συγγραφή σχεδίων Δελτίων Τύπου και ηλεκτρονικών μηνυμάτων, τη διοργάνωση στην Ελλάδα και στο Ευρωκοινοβούλιο (σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συνεργάτες στις Βρυξέλλες) ημερίδων, εκδηλώσεων, σεμιναρίων και δραστηριοτήτων σχετικά με θέματα νεολαίας αλλά και κοινωνικής οικονομίας.
3. Τα απαραίτητα προσόντα είναι:
- Ηλικία μικρότερη των 35 χρόνων
- Σημαντική προηγούμενη εμπειρία από συνεργασία με νέους, γνώσεις και εργασία σε θέματα νεολαίας
- Σημαντική εμπειρία στη διοργάνωση εκδηλώσεων και σε εργασία σε πολυ-πολιτισμικό περιβάλλον.
- Άριστη χρήση της ελληνικής γλώσσας.
- Πολύ καλή γνώση τουλάχιστον Αγγλικής γλώσσας.
- Αποδοτικότητα στους τομείς ευθύνης που αναλαμβάνει, συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα, δημιουργικότητα και πρωτοβουλία.
- Πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης
- Ικανότητα επεξεργασίας θέσεων και συγγραφής εκθέσεων για θέματα που αφορούν τους τομείς ευθύνης του/της (πιθανόν σε συνεργασία και με άλλους συνεργάτες του ευρωβουλευτή).
- Άριστος χειρισμός εφαρμογών Η/Υ και δυνατότητα εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ποδήλατα και συγκοινωνίες για τις Ευρωπαϊκές πόλεις


Να αυξηθεί, όχι να μειωθεί ο προϋπολογισμός της ΕΕ. Αναγκαίοι οι ίδιοι πόροι.
Παρέμβαση του Νίκου Χρυσόγελου κατά τη συζήτηση με τον Επίτροπο Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Ευρωκοινοβούλιο
Παρέμβαση για θέματα περιφερειακής ανάπτυξης, χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας και ενίσχυσης του ρόλου των Περιφερειών στον περιφερειακό σχεδιασμό έκανε ο Νίκος Χρυσόγελος κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με τον αρμόδιο Επίτροπο Johannes Hahn, την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο συζήτησης για τη μελλοντική πολιτική συνοχής της ΕΕ.
Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, και ένας από τους εντιπροέδρους της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης με την παρέμβασή του, επικεντρώθηκε σε τέσσερα σημεία:
(α) Χρηματοδότηση των Μικρο-Μεσαίων Επιχειρήσεων. Ο Νίκος Χρυσόγελος επισήμανε ότι με δεδομένα τα κριτήρα που τίθενται από τις τράπεζες σήμερα που διαχειρίζονται τα ευρωπαϊκά προγράμματα για τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ, το 80% των αιτήσεων των ΜΜΕ απορρίπτονται, ενώ και όταν κάποιες επιχειρήσεις επιλέγονται για ένταξη στα προγράμματα συνήθως δεν μπορούν να λάβουν δάνεια για να ξεκινήσουν την υλοποίηση των προγραμμάτων. Το αποτέλεσμα είναι να παραμένουν αδιάθετα τα κονδύλια για τις ΜΜΕ σε μια περίοδο που είναι αναγκαία η ρευστότητα στην πραγματική αγορά. Ο Ν. Χρυσόγελος, πρότεινε αλλαγή των κριτηρίων χρηματοδότησης ώστε να επιβίωσουν οι ΜΜΕ που όλοι αναγνωρίσουν ότι είναι η ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Ο Επίτροπος δήλωσε ότι κατανοεί το πρόβλημα αλλά είναι δύσκολο να γίνουν νέες συμφωνίες που να αφορούν σε αυτή την προγραμματική περίοδο (2007-2013), αλλά θα ληφθεί υπόψη η εμπειρία για να διαμορφωθούν κατάλληλα μέτρα για την επόμενη προγραμματική περίοδο (2014-2020).
(β) Κατάταξη των περιφερειών σε αναπτυγμένες, λιγότερο αναπτυγμένες και υπό μετάβαση για την προγραμματική περίοδο 2014-2020. Ο Νίκος Χρυσόγελος τόνισε ότι για την κατάταξη των περιφερειών στις τρεις αυτές κατηγορίες και την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων του Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και τη διάθεση των αντίστοιχων πόρων, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν όσο το δυνατόν πιο επίκαιρα οικονομικά στοιχεία για το ΑΕΠ των περιφερειών, δηλαδή μέχρι και το 2012 ή και το 2013, να περιλαμβάνονται δηλαδή και τα χρόνια της κρίσης. ώστε η χρηματοδότηση να ανταποκρίνεται καλύτερα στις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες. Επεσήμανε τον κίνδυνο να τύχουν άδικης αντιμετώπισης οι περιφέρειες των χωρών της κρίσης αν δεν ληφθούν υπόψη για την κατάταξή τους οι επιπτώσεις από την κρίση, και επικαλέστηκε στοιχεία έκθεσης που είχε παρουσιαστεί στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου και έδειχνε ότι 9 περιφέρειες είχαν μεταπέσει από καθεστώς αναπτυγμένων περιφερειών σε καθεστώς περιφερειών υπό μετάβαση (χαμηλότερο ΑΕΠ) χρησιμοποιώντας στατιστικά στοιχεία του 2009. Ο Επίτροπος ανέφερε ότι επιδίωξή του είναι να αξιοποιηθούν τα στοιχεία των 3 τελευταίων χρόνων για τα οποία θα υπάρχουν στατιστικά στοιχεία. Για το θέμα υπάρχει ακόμα μεγάλη ασάφεια και το Ευρωκοινοβούλιο θα πρέπει να ασκήσει μεγάλη πίεση στην Επιτροπή αλλά κυρίως στο Συμβούλιο ενόψει της προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
(γ) Ουσιαστική συμμετοχή των Περιφερειών στην διαμόρφωση των Συμβολαίων Εταιρικής Σχέσης 2014-2020. Ο Νίκος Χρυσόγελος αναφέρθηκε, και με βάση την εμπειρία του ως εκλεγμένου Περιφερειακού Συμβούλου Ν. Αιγαίου, στο φαινόμενο του να αποφασίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα Κράτη Μέλη για το μέλλον των Περιφερειών, για το μοντέλο περιφερειακής ανάπτυξης και τα έργα που επηρεάζουν τις περιφέρειες, χωρίς να λαμβάνουν πραγματικά υπόψη τη γνώμη των ίδιων των περιφερεικών αρχών και των περιφερειακών κοινωνιών. Επανέλαβε τη θέση των Πράσινων αλλά και των περισσότερων ευρωβουλευτών να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Περιφερειών ενόψει των Συμβολαίων Εταιρικής Σχέσης που θα πρέπει να υπογραφούν μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Κρατών Μελών για να μπορούν να αξιοποιήσουν τους πόρους από τα Διαρθρωτικά Ταμεία.
(δ) Αύξηση κι όχι μείωση του προϋπολογισμού της ΕΕ, ανάγκη για ίδιους πόρους της ΕΕ. Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Νίκος Χρυσόγελος ζήτησε να αυξηθεί ο προϋπολογισμός, ιδιαίτερα για τις πολιτικές συνοχής, πολύ περισσότερο που η κρίση και τα περιοριστικά μέτρα έχουν προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην οικονομία και στην κοινωνική συνοχή. Απαιτούνται περισσότεροι ευρωπαϊκοί πόροι για την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, της κοινωνικής συνοχής, της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης στο νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο. Θα ήταν λάθος να περιοριστεί ο προϋπολογισμός και να μειωθούν οι πόροι για τις πολιτικές συνοχές, όπως επιδιώκουν πολλές χώρες (έχει προταθεί μείωση του προϋπολογισμού κατά 6-7% έως και 25%). Η λύση είναι η αναζήτηση ιδίων πόρων για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, όπως πχ μέσω της φορολόγησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο του συνολικού πλούτου από ένα ύψος και πάνω, την εφαρμογή του φόρου χρηματοπιστωτικών συναλλαγών κα.
Ο Χρυσός φέρνει πιο κοντά τους Βαλκάνιους Πράσινους
Περιοδεία του Νίκου Χρυσόγελου και κλιμακίου των Οικολόγων Πράσινων στη Βουλγαρία για συντονισμό της δράσης Ελλήνων και Βουλγάρων ενάντια στις δυσμενείς επιπτώσεις των εξορύξεων χρυσού.
Μετά από πρόσκληση του Βουλγαρικού Κέντρου για την Πράσινη Οικονομία και του "αδελφού" κόμματος των Πράσινων της Βουλγαρίας (Zelenite), ο Νίκος Χρυσόγελος ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, μαζί με στελέχη των τοπικών κινημάτων και της αυτοδιοίκησης από τη Θράκη, τη Χαλκιδική και το Κιλκίς καθώς και κλιμάκιο των Οικολόγων Πράσινων θα πραγματοποιήσουν περιοδεία στη γειτονική χώρα, την Παρασκευή 21 και το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου.
Η διήμερη αυτή επίσκεψη έρχεται σε συνέχεια της συνεργασίας των Οικολόγων Πράσινων με το αδελφό κόμμα στη Βουλγαρία αλλά και σε συνέχεια μιας συστηματικής και μακροχρόνιας προσπάθειας των Οικολόγων Πράσινων με παρεμβάσεις τόσο εντός Ελλάδας όσο και στο Ευρωκοινοβούλιο, με στόχο να αναδείξουν τις καταστροφικές περιβαλλοντικές, κοινωνικές αλλά και οικονομικές επιπτώσεις των εξορύξεων χρυσού τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια γενικότερα.
Ο Νίκος Χρυσόγελος θα μιλήσει σε ειδική εκδήλωση για τις εξορύξεις χρυσού στη Σόφια και θα συμμετάσχει στην "Ημέρα αλληλεγγύης στους κατοίκους του Κρούμοβγκραντ και δράσης ενάντια στα σχέδια εξόρυξης χρυσού" στο Κρούμοβγκραντ.
Το κλιμάκιο των Οικολόγων Πράσινων αποτελείται από τον Συντονιστή της Γραμματείας του κόμματος Γιώργο Τσέκο, τον συν-εκπρόσωπο των Οικολόγων Πράσινων στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα Πάνο Λογγινίδη, τους Περιφερειακούς Συμβούλους Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Θανάση Μακρή (πρώην) και Κατερίνα Γεροστεργίου (νυν) και άλλα μέλη από τη Βόρεια Ελλάδα.
Στην ελληνική αποστολή θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των Επιτροπών Αγώνα ενάντια στα Μεταλλεία Χρυσού από τη Χαλκιδική, το Κιλκίς και τη Θράκη, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση των Οικολόγων Πράσινων για να τους συνοδεύσουν και να ενημερωθούν για τα αντίστοιχα προβλήματα που υπάρχουν στη γειτονική χώρα, αλλά και να εκδηλώσουν την έμπρακτη συμπαράσταση και αλληλεγγύη τους στους αγώνες, βοηθώντας στη δικτύωση όλων των αντίστοιχων βαλκανικών κινημάτων και στον συντονισμό κοινών δράσεων.
Πρόγραμμα της επίσκεψης του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων
Νίκου Χρυσόγελου στη Βουλγαρία 21-22.09.2012
Παρασκευή, 21.09.2012
13.00 – 16.00 Εκδήλωση / συνέντευξη (Conference):
«Διαφθορά και επιπτώσεις και απειλές για τη δημόσια υγεία από τον μεταλλευτικό τομέα στη Βουλγαρία». «Corruption and public health damages and treats caused by the mining sector in Bulgariα». «Mинният сектор в България – генератор на корупция и заплахи за общественото здраве»
Τόπος: Συνεδριακή αίθουσα της Βουλγαρικής Τηλεγραφικής Εταιρείας (Bulgarian Telegraph Agency, 49 Tzarigradsko Shose blvd., 1124 Sofia)
Διοργανωτές: Βουλγαρικό Κέντρο για την Πράσινη Οικονομία (Bulgarian Center for Green Economy), Πράσινοι Βουλγαρίας (Zelenite).
Συμμετοχές: Οργανώσεις πολιτών από μεταλλευτικές περιοχές της Βουλγαρίας, Περιβαλλοντικές ΜΚΟ, αξιωματούχοι από τα υπουργεία οικονομίας, υγείας και περιβάλλοντος.
Αναλυτικό Πρόγραμμα της εκδήλωσης
13:00 - 13:05: Έναρξη – Χαιρετισμοί
13:05 - 13:10: Ν. Χρυσόγελος (Ευρωβουλευτής Οικολόγων Πράσινων)
13:10 - 13:30: Borislav Sandov (Συν-Πρόεδρος Πράσινων Βουλγαρίας) – Επισκόπηση των εξορυκτικών περιοχών της Βουλγαρίας και η νέα μεταλλευτική στρατηγική (Overview on Bulgarian mining regions and the new mining strategy).
13:30 - 13:50: Vasil Kadrinov (Πράσινο Κέντρο για την Πράσινη Οικονομία) – Παραδείγματα διαφθοράς και έλλειψης δημοκρατίας στον μεταλλευτικό τομέα (Examples of corruption and lack of democracy in the mining sector).
13:50 - 14:10: Dobrinka Lolova (Ειδική στη Δημόσια Υγεία) – Δημόσιος έλεγχος υγείας σε «κόκκινα σημεία» μεταλλευτικών ζωνών της Βουλγαρίας (Public health screen in the 'red point' mining zones of Bulgaria).
14:10 - 14:25: Νίκος Χρυσόγελος (Ευρωβουλευτής Οικολόγων Πράσινων) – Περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις των εξορύξεων χρυσού στα Βαλκάνια (The New Gold Mining Projects in the Balkans - environmental and social impacts).
14:25 - 14:45 – Διάλειμμα για καφέ
14:45 - 15:25 – Τοποθετήσεις φορέων από Βουλγαρία και Ελλάδα
15:25 - 15:55 – Συζήτηση
20.30 Δείπνο στη Σόφια
Σάββατο, 22.09.2012
9.00 – 13.00 Ταξίδι οδικώς για Krumovgrad
«Ημέρα αλληλεγγύης στους κατοίκους του Κρούμοβγκραντ και δράση ενάντια στα σχέδια εξόρυξης χρυσού», «Solidarity with Krumovgrad and action against the planed dangerous gold mine there»
Τόπος: Krumovgrad
Διοργανωτές: Πράσινοι Βουλγαρίας (Zelenite), Οικολόγοι Πράσινοι, Δήμος του Krumovgrad, Βουλγαρικές Περιβαλλοντικές ΜΚΟ, ομάδες πολιτών.
Συμμετοχές (κατόπιν πρόσκλησης των Οικολογων Πράσινων): Εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης της Θράκης, τοπικών και διανομαρχιακών επιτροπών αγώνα ενάντια σε σχέδια εξόρυξης χρυσού από όλη τη Β. Ελλάδα (από την Αλεξανδρούπολη και την Κομοτηνή έως την Ιερισσό και το Κιλκίς).
13.30 – 14.00 Γεύμα στο Kardzhali, όπου η τοπική αυτοδιοίκηση, μαζί με περιβαλλοντικές οργανώσεις και κατοίκους πέτυχε να σταματήσει η επεξεργασία χρυσού με κυάνιο.
14.30 – 16.00 Συνάντηση με Δημοτικούς Συμβούλους, το Δήμαρχο του Krumovgrad και δημοσιογράφους.
16.00 – 18.00 Συνάντηση με πολίτες του Krumovgrad
18.00 – 24.00 Επιστροφή σε Σόφια, Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη (μέσω Ξάνθης)
Διαβάστε παρακάτω περισσότερα για τις μέρχι τώρα παρεμβάσεις των Οικολόγων Πράσινων
στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για θέματα που αφορούν στη Βουλγαρία
Πατήστε με το ποντίκι στον αριθμό πρωτοκόλου κάθε ερώτησης για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο κάθε ερώτησης που καταθέσαμε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την απάντηση που δώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μετά από τις ερωτήσεις υπάρχουν σύνδεσμοι στα Δελτία Τύπου (ΔΤ) που εκδόσαμε.
Κρατικές ενισχύσεις για ανάπτυξη εγκαταστάσεων σκι στη Βουλγαρία (E-007323/2012)
Προστασία της καφέ αρκούδας στην οροσειρά της Ρίλας (E-007439/2012)
Περιοδεία Μ. Τρεμόπουλου σε περιοχές και ορυχεία της Βουλγαρίας, με περιβαλλοντικές επιπτώσεις και σε παραπόταμους του Έβρου (Πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011)
ΔΤ 27-2-2011 Ελληνο-Βουλγαρικό Πράσινο Μέτωπο.
27-2-2011 Αναφορές από Βουλγαρικά ΜΜΕ στην περιοδεία που πραγματοποίησε ο Μ. Τρεμόπουλος στη Βουλγαρία
Σημαντικό γεγονός για όλη την Ευρώπη αλλά ιδιαίτερα για τα Βαλκάνια μια και εδώ παραμένουν ή αρχίζουν την λειτουργία τους νεες εξορυκτικές δραστηριότητες με αντικείμενο το χρυσό είναι η απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για Απαγόρευση της εξόρυξης μετάλλων με χρήση κυανίου (διαβάστε εδώ τα πρακτικά της συζήτησης)
Μετά από μια πρωτοβουλία Ούγγρων Ευρωβουλευτών, οι οποίοι με νωπή την εμπειρία από τις επιπτώσεις που είχε στη χώρα τους το ατύχημα της Μπάϊα Μάρε, που συνέβη το 2000 στη γειτονική Ρουμανία, συνεργάστηκαν αρχικά με τον Μιχάλη Τρεμόπουλο εκ μέρους του Ευρωπαίων Πράσινων και εν συνεχεία όλοι μαζί κατάφεραν να πείσουν Ευρωβουλευτές από όλες τις πολιτικές ομάδες του ευρωκοινοβουλίου για την πρόταση κοινού ψηφίσματος. Έτσι, έγινε εφικτή στις 5 Μαϊου 2010 η υπερψήφιση μιας ιστορικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά από την Κομισιόν την πλήρη απαγόρευση της μεταλλείας με τη χρήση κυανιδίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΔΤ 22-4-2010 Η απαγόρευση του κυανίου προστατεύει (και) από το ΔΝΤ
ΔΤ 6-5-2010 Όχι στο κυάνιο από το Ευρωκοινοβούλιο
ΔΤ 14-7-2010 Αγνοεί η Κομισιόν το Ευρωκοινοβούλιο για την απαγόρευση χρήσης κυανίου
Παρεμβάσεις των Οικολόγων Πράσινων για την εξόρυξη χρυσού στην Ελλάδα
“Όχι στον Μίδα της υποβάθμισης” είπαν στον Έβρο
Συλλογική κινητοποίηση των πολιτών των Νομών Ροδόπης και Έβρου ενάντια στην επιχειρούμενη εγκατάσταση της βαριάς χημικής βιομηχανίας του χρυσού. Πραγματοποιήθηκε μεγάλη συγκέντρωση από 2.500 πολίτες μαζί με τους κατοίκους των χωριών Αύρας- Περάματος-Κομάρου- Ατάρνης, για να διατρανώσουν την αντίθεσή τους στην πλανώμενη απειλή των χρυσωρυχείων. (4-3-2007)
Πρωτομαγιά στις Σκουριές με Χιλιάδες Κόσμου: Πρωτοφανής προσέλευση
Χιλιάδες κάτοικοι της Β. Χαλκιδικής πλημμύρισαν χθες το δάσος των Σκουριών του Κακάβου για να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις που είχε οργανώσει η «ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Μ. ΠΑΝΑΓΙΑΣ» για τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς 2007. (3/5/2007)
Μεταλλευτική Δραστηριότητα στο νομό Χαλκιδικής «Ανάπτυξη» η επιβάρυνση & καταστροφή της φύση
Εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο Νέων Μουδανιών με τη συμμετοχή του Νομαρχιακού Σύμβουλου Θεσ/νίκης και μέλους της γραμματείας των Οικολόγων πράσινων Μ. Τρεμόπουλου (23/5/2007)
Τριήμερο κατασκήνωσης και εκδηλώσεων, στις Σκουριές Χαλκιδικής, ενάντια στα Μεταλλεία
Στο ορεινό δάσος της περιοχής «Σκουριές» που βρίσκεται πάνω απ’ το χωριό Μ. Παναγιά της Β.Χαλκιδικής , οργανώθηκε 3μερο κατασκήνωσης , εκδηλώσεων και συζητήσεων από την συλλογικότητα κατοίκων του χωριού, «Πρωτοβουλία ενάντια στις βλαπτικότητες». (16-7-2007)
Η σιωπή δεν είναι χρυσός Τα Μεταλλεία της Βορείου Χαλκιδικής απειλούν το Νερό, τα Δάση, τη Θάλασσα, τη Ζωή μας.
Η η Επιτροπή Ενεργών Πολιτών Βορείου Χαλκιδικής με την υποστήριξη του Πολιτιστικού και Μορφωτικού Συλλόγου Μεγαλοπαναγιωτών Θεσσαλονίκης και του Περιβαλλοντικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου «Ίσβορος» Στρατονίκης, διοργανώνει στο κεντρικό αμφιθέατρο του Πολυτεχνείου του Α.Π.Θ. εκδήλωση με τίτλο « Η ΣΙΩΠΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ» – «Τα Μεταλλεία της Βορείου Χαλκιδικής απειλούν το Νερό, τα Δάση, τη Θάλασσα, τη Ζωή μας». (10-12-2007)
Περιοδεία του Μ. Τρεμόπουλου στην Β.Α. Χαλκιδική
Περιοδεία πραγματοποίησηε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μ. Τρεμόπουλος στη Β.Α. Χαλκιδική με στάσεις στα χωριά Ολυμπιάδα, Στρατονίκη, Ιερισσός και Μεγάλη Παναγία. Έντονες ανησυχίες για τη λειτουργία και τα επενδυτικά σχέδια της Ελληνικός Χρυσός στη Β. Χαλκιδική αναδείχθηκαν από τις συζητήσεις και επαφές που έγιναν με φορείς και κατοίκους της περιοχής. (2-2-2010)
Η σιωπή δεν είναι χρυσός. Αντισταθείτε στην υποβάθμιση.
Παρέμβαση και διαμαρτυρία πραγματοποίησαν στις 26/11/2010 οι Οικολόγοι Πράσινοι στη δημόσια διαβούλευση που οργάνωσε στον Πολύγυρο το Υπουργείο Περιβάλλοντος για τα μεταλλεία χρυσού στην ευρύτερη περιοχή της ΒΑ Χαλκιδικής. Δείτε και το σχετικό βίντεο (26-11-2010)
Προσχηματική η διαβούλευση για την "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΑΕ" Βάναυση παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και της Σύμβασης του Άαρχους, αποτελεί η διαδικασία και το πλαίσιο διαβούλευσης που έχει επιβάλει το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος για την επένδυση της εταιρίας «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» στη Βορειοανατολική Χαλκιδική, όπως κατάγγειλαν οι Οικολόγοι Πράσινοι με γραπτή ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο (21-12-2010)
Οι Οικολόγοι Πράσινοι στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Χαλκιδικής για το Χρυσό
Αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων πήρε μερος στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χαλκιδικής στις 14:00, στην οποία θα συζητηθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία των μεταλλείων στην περιοχή της ΒΑ Χαλκιδικής. (9-12-2010)
Μεταλλεία χρυσού: Μια Απειλή για τη Χαλκιδική
Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Το Νέο Επενδυτικό Σχέδιο της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Α.Ε. για τα Μεταλλεία Β.Α. Χαλκιδικής και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του» στη Θεσσαλονίκη (28-1-2011)
Οι πολίτες ήταν συνεπείς στο ραντεβού για το χρυσό!
Συγκέντρωση των κατοίκων της Ιερισσού, που μάταια περίμεναν τους κυβερνητικούς εκπροσώπους για δημόσια διαβούευση για το θέμα των μεταλλείων στη Β.Α. Χαλκιδική. Χαιρετισμός και ομιλία του ευρωβουλευτή και περιφερειακός σύμβουλου Μ. Τρεμόπουλου (16-1-2011)
Για να μην πνιγούμε σε μιά κουταλιά χρυσό
Την έντονη διαμαρτυρία του για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται η διαδικασία της διαβούλευσης, που αφορά την επένδυση μεταλλουργίας στη Β.Α Χαλκιδική αλλά και για την προσπάθεια αποκλεισμού φωνών σε αυτή υπόθεση από τα ΜΜΕ μίλησε ο ευρωβουλευτής Μ. Τρεμόπουλος σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίουο Κεντρικής Μακεδονίας στον Πολύγυρο. (22/2/2011)
Μόνο στην Περιβαλλοντική Λεηλασία, Επενδύει η Πολιτεία στη Χαλκιδική!
Αναλυτικό συμπληρωματικό υπόμνημα-ένσταση 17 σελίδων για τα χρυσωρυχεία στη ΒΑ Χαλκιδική υπέβαλαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ζητώντας τη συνολική απόρριψη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων των Μεταλλευτικών-Μεταλλουργικών Εγκαταστάσεων της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός» στη Χαλκιδική. Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της ένστασης (25-2-2011)
Συμπαράσταση στον Γιάννη Μίχο για αγωγή 1.000.000 ευρώ εναντίον του!
Η εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» κατέθεσε αγωγή ενός εκατομμυρίου ευρώ εναντίον του οικονομολόγου Γιάννη Μίχου, μέλους του συλλόγου Μεγαλοπαναγιωτών Θεσσαλονίκης και εισηγητή στην εκδήλωση που διοργάνωσε τον περασμένο Ιανουάριο η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης με θέμα το επενδυτικό σχέδιο των μεταλλείων χρυσού στη Χαλκιδική. (23-3-2011)
Εξορύξεις: πόσα Μπορούμε να Θυσιάσουμε στο Βωμό τους;
Διπλή παρέμβαση στο 1ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Ο Ορυκτός Πλούτος της Ελλάδας: βασικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης» πραγματοποίησαν οι Οικολόγοι Πράσινοι (5-4-2011)
Οι νέες ερευνητικές γεωτρήσεις για χρυσό στην ΒΑ Χαλικιδική απειλούν τη ζωή της περιοχής
Την έντονη ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχουν στο περιβάλλον οι 100 νέες ερευνητικές γεωτρήσεις της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ στη Βορειοανατολική Χαλκιδική εκφράζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι. (7-7-2011)
Χωματερές Τοξικών Μεταλλευτικών Αποβλήτων τα Δάση
Ανοικτή επιστολή των Οικολόγων Πράσινων στον πρωθυπουργό και τους βουλευτές με αφορμή την προσθήκη-βόμβα στο νομοσχέδιο για τα ενεργειακά, με χαριστική τροπολογία υπέρ της ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Α.Ε. (27-7-2011)
Οχι στα μεταλλεία χρυσού στη Θράκη
Συνάντηση για το θέμα των μεταλλείων χρυσού στη Θράκη πραγματοποιήθηκε μεταξύ αντιπροσωπείας των Οικολόγων Πράσινων και των εκπροσώπων της περιφερειακής αυτοδιοίκησης Αν. Μακεδονίας-Θράκης. Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεσμεύθηκαν να συνεχίσουν να συμπαραστέκονται στον αγώνα της τοπικής κοινωνίας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενάντια στα μεταλλεία χρυσού (23-8-2011)
Ενημερωτικές εκδηλώσεις κατά των μεταλλείων στο Κιλκίς
Συμμετοχή σε 10δες ενημερωτικές εκδηλώσεις και διαμαρτυρίες σε χωριά και πόλεις του Κιλκίς όπως Γουμένισσα, Πολύκαστρο, Βάθη, Φανό, Γρίβα, Επτάλοφο, Γερακαριό, Δοϊράνη κ.ά (Νοεμ. 2011-Μαρ. 2012)
Όχι στα μεταλλεία χρυσού στο Κιλκίς
Ανακοίνωση της Περιφερειακής Γραμματείας Κεντρικής Μακεδονίας των Οικολόγων Πράσινων σύμφωνα με την οποία δηλώνεται η αντίθεση στην ανάπτυξη μεταλλευτικής δραστηριότητας στην περιοχή που περιλαμβάνεται στις περιοχές Μεταξοχωρίου, Βάθης, Γερακαριού, Φύσκας, Κεντρικού, Μυλοχωρίου και Αντιγόνειας στην Περιφερειακή Ενότητα (Νομό) Κιλκίς (4-1-2012)
ΟΧΙ στα μεταλλεία χρυσού στο Κιλκίς και από το Δημοτικό Συμβούλιο
Θερμή ανταπόκριση έτυχε και η τοποθέτηση του περιφερειακού σύμβουλου της «Οικολογίας – Αλληλεγγύης» Μιχάλη Τρεμόπουλου και του εκπροσώπου των Οικολόγων Πράσινων Κ. Μακεδονίας Χιλιτίδη Οδυσσέα, που συμμετείαν σε μια τόσο σημαντική για το Κιλκίς συνεδρίαση όπου πάρθηκε ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς κατά της προσπάθειας των χρυσοθήρων να «αναπτύξουν» τον τόπο. (15-2-2012)
Διακοπή κάθε εργασίας της “Ελληνικός Χρυσός ΑΕ” στις Σκουριές!
Οι Οικολόγοι Πράσινοι Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους της Χαλκιδικής που επιμένουν να περιφρουρούν τα συλλογικά αγαθά απέναντι σε ένα πελατειακό πολιτικό σύστημα που πλέον καταρρέει. (30-3-2-2012)
Όχι στους περιορισμούς πρόσβασης που βάζουν οι χρυσοθήρες στο δάσος στις Σκουριές Χαλκιδικής
Με αφορμή τα γεγονότα του Μ. Σαββάτου στην περιοχή Σκουριές της Χαλκιδικής, όπου υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης απρόκλητα δημιούργησαν επεισόδιο σε βάρος ομάδας γυναικών που επισκέφθηκε με αυτοκίνητο την περιοχή, η αυτοδιοικητική κίνηση «Οικολογία –Αλληλεγγύη» καταγγέλλει κάθε πράξη βίας από τους εγκάθετους της εταιρείας χρυσού και καλεί τις αρχές να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα εξασφαλίζουν τα δικαιώματα και την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών στο δάσος, αποτρέποντας την εγκαθίδρυση καθεστώτος αυθαιρεσίας στην περιοχή
Πρωτομαγιά στον Κάκαβο Χαλκιδικής
Αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων πήρε μέρος στην κινητοποίηση ενάντια στα μεταλλεία χρυσού, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πρωτομαγιά, στο όρος Κάκαβος (2-5-2012)
Οι Οικολόγοι Πράσινοι κατά της εξόρυξης χρυσού στη Θράκη
Στο πλευρό των κατοίκων της Θράκης που αντιδρούν στην αδειοδότηση χρυσορυχείων, η οποία μεθοδεύεται από την Κυβέρνηση στην περιοχή τους με την διαδικασία του fast track, βρέθηκε χθες αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων με την επικεφαλής της προεκλογικής εκστρατείας του κόμματος, Ιωάννα Κοντούλη. (8-3-2012)
Ανακοίνωση της Εκτελεστικής γραμματείας των ΟΠ με αφορμή την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη συνέχιση των εργασιών της “Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.” (25-7-2012)
Ερωτήσεις των Οικολόγων Πράσινων για θέματα Βουλγαρίας
Ερωτήσεις που κατέθεσαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για θέματα που αφορούν στη Βουλγαρία.
Πατήστε με το ποντίκι στον αριθμό πρωτοκόλου κάθε ερώτησης για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο κάθε ερώτησης και την απάντηση που δώθηκε στις ερωτήσεις αυτές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μετά από τις ερωτήσςεις υπάρχουν σύνδεσμοι στα Δελτία Τύπου (ΔΤ) που εκδόσαμε.
Κρατικές ενισχύσεις για ανάπτυξη εγκαταστάσεων σκι στη Βουλγαρία (E-007323/2012)
Προστασία της καφέ αρκούδας στην οροσειρά της Ρίλας (E-007439/2012)
Περιοδεία Μ. Τρεμόπουλου σε περιοχές και ορυχεία της Βουλγαρίας, με περιβαλλοντικές επιπτώσεις και σε παραπόταμους του Έβρου (Πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011)
ΔΤ 27-2-2011 Ελληνο-Βουλγαρικό Πράσινο Μέτωπο.
27-2-2011 Αναφορές από Βουλγαρικά ΜΜΕ στην περιοδεία που πραγματοποίησε ο Μ. Τρεμόπουλος στη Βουλγαρία
Σημαντικό γεγονός για όλη την Ευρώπη αλλά ιδιαίτερα για τα Βαλκάνια μια και εδώ παραμένουν ή αρχίζουν την λειτουργία τους νεες εξορυκτικές δραστηριότητες με αντικείμενο το χρυσό είναι η απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για Απαγόρευση της εξόρυξης μετάλλων με χρήση κυανίου (διαβάστε εδώ τα πρακτικά της συζήτησης)
Μετά από μια πρωτοβουλία Ούγγρων Ευρωβουλευτών, οι οποίοι με νωπή την εμπειρία από τις επιπτώσεις που είχε στη χώρα τους το ατύχημα της Μπάϊα Μάρε, που συνέβη το 2000 στη γειτονική Ρουμανία, συνεργάστηκαν αρχικά με τον Μιχάλη Τρεμόπουλο εκ μέρους του Ευρωπαίων Πράσινων και εν συνεχεία όλοι μαζί κατάφεραν να πείσουν Ευρωβουλευτές από όλες τις πολιτικές ομάδες του ευρωκοινοβουλίου για την πρόταση κοινού ψηφίσματος. Έτσι, έγινε εφικτή στις 5 Μαϊου 2010 η υπερψήφιση μιας ιστορικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά από την Κομισιόν την πλήρη απαγόρευση της μεταλλείας με τη χρήση κυανιδίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΔΤ 22-4-2010 Η απαγόρευση του κυανίου προστατεύει (και) από το ΔΝΤ
ΔΤ 6-5-2010 Όχι στο κυάνιο από το Ευρωκοινοβούλιο
ΔΤ 14-7-2010 Αγνοεί η Κομισιόν το Ευρωκοινοβούλιο για την απαγόρευση χρήσης κυανίου
Το Ευρωκοινοβούλιο παίρνει μέτρα για την καταπολέμηση της εταιρικής φοροδιαφυγής
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 το σχέδιο της νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με τη φορολόγηση τόκων και δικαιωμάτων που καταβάλλονται μεταξύ συνδεδεμένων εταιρειών διαφορετικών κρατών μελών. Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της αυστηροποίησης των μέτρων της ΕΕ που σκοπεύουν στο περαιτέρω περιορισμό της πιθανότητας ακούσιας μη φορολόγησης, διπλής φορολόγησης ή φοροαποφυγής μεταξύ των κρατών μελών, που βλάπτουν την εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, δήλωσε σχετικά:
" Η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή κοστίζουν στις κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ένα σημαντικό ποσό μη εισπραχθέντων εσόδων. Η απώλεια εσόδων αυξάνει τα επίπεδα του ελλείμματος και του χρέους των διαφόρων κρατών μελών. Ως εκ τούτου, η συνεργασία μεταξύ των συστημάτων φορολόγησης των διαφόρων κρατών μελών είναι απαραίτητη.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε σήμερα υπέρ της ενίσχυσης της νομοθεσίας που σκοπεύει στον περιορισμό της «νόμιμης» πρακτικής των εταιρειών να διοχετεύουν κέρδη μέσω των διαφόρων κρατών μελών και των φορολογικών καθεστώτων για την αποφυγή των φορολογικών τους ευθυνών. Θεσπίζεται ένας αποτελεσματικός ελάχιστος φορολογικός συντελεστής της ΕΕ επί του εισοδήματος από τόκους και δικαιώματα, που θα περιορίσει περαιτέρω το πεδίο για την εταιρική φοροαποφυγή. Επιπλέον κάνει έκκληση για την εξεύρεση συγκεκριμένων τρόπων καταπολέμησης της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής.
Αποτελεί επιτακτική ανάγκη άμεσα να ληφθούν επιπλέον μέτρα από την ΕΕ που θα διακόψουν τον φορολογικό τουρισμό που δίνει την δυνατότητα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις να αποφεύγουν πληρωμές φόρων έως και 100 δις ευρώ."
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ- 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012
- Κυκλοφορήστε σε φίλους/ες αυτό το Δελτίο. Παρακινήστε τους/τις να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο μέσω της σχετικής δυνατότητας που υπάρχει στο site μας
- Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να κάνετε κάποια παρατήρηση ή πρόταση ή να καταθέσετε κάποια ιδέα, στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
- Για τακτική ενημέρωση μπορείτε να εγγραφείτε στο RSS Feed των ανακοινώσεών μας.
Συνδυασμός πόρων με στόχο την ανάπτυξη

Ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Στην ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που συνήρθε την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012 στις Βρυξέλες με κύριο εισηγητή τον Υπουργό Εξωτερικών της ΠΓΔΜ, Νίκολα Ποπόφσκι, ο Νίκος Χρυσόγελος στην παρέμβασή του τον ρώτησε για το ρόλο που διαδραματίζει η κοινωνία των πολιτών στην ΠΓΔΜ, ζήτησε να μάθει αν η κυβέρνησή του έχει κάποια ατζέντα σχετικά με την ενίσχυση της περιβαλλοντικής πολιτικής και αν μπορεί να προσδιορίσει ημερομηνία για την επίλυση του ζητήματος του ονόματος με την Ελλάδα. Η απάντηση του υπουργού ήταν ότι η συνέχιση των ενταξιακών συνομιλιών είναι ο καλύτερος τρόπος για να δοθούν λύσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν, ότι δεν έχει καμία απαίτηση για αλλαγή των συνόρων και σέβεται όλες τις συμφωνίες που έχουν δρομολογηθεί.
The European dream must be revitalised
Nikos Chrysogelos
MEP, Greens
The Greek crisis stems from a truly unsustainable development model that was followed for decades, as well as from Eurozone’s structural problems. However, it is not only the causes of the Greek crisis that are shared between Greece and the rest of Europe. The consequences of a potential Greek exit from the euro will certainly have an impact in both Greece and Europe as it will be a real catastrophy for the Greek economy and society, but also a severe blow for the European dream of a united Europe. Hence, euro must become a tool for unity, not for division and Greece mustremain in the Eurozone.
To address the Greek problem, the Troika (EU, IMF, ECB) continues to insist on a one-dimensional policy, based on "internal devaluation" and reduction of wages and pensions (more than 30%) as a tool for the increase of “competitiveness”, as well as on a dramatic cut of public investments and spending for social services.
Judging by the results of these policies during the past 2.5 years, one can observe that they failed to achieve their primary objectives. The deficit did not become eliminated while all predictions for the debt levels failed. In the process, however, something even worse occurred: The fiscal crisis was transformed into a deep economic and social crisis.
The harsh austerity policy led to an explosion of unemployment which reached the overall level of 23,1%, while youth unemploymentskyrocketed to 54,9%. Moreover,the household income was reduced by 25-30% and it is estimated that it will be further reduced by 5-7% until the end of 2012. Furthermore, 20.9% of the population now live below the poverty line, while the real economy is rapidly being destroyed, as Greece heads towards its sixth consecutive year of recession. The total reduction of the greek GDP will reach 20% (2008 – 2012) while it shrank by 6.2 percent just in the last quarter. The crisis has moved from the public to the private sector especially in SMEs which represent a huge part of Greek economy. As a result of all that, the huge amount of money that Europe is spending for the rescue of Greece, is to a large extent used to service the debt and recapitalise Greek banks, instead of being available to revitalise Greek economy.
Can the situation be reversed? It is certainly a very difficult task at the moment. First, Greece needs to urgently changeits administration model taking all the necessary steps to restore the common sense of justice. Second, Greece should set and achieve different targets and priorities in its economy. Emphasis should be placed on a green turn of the economy, which, as studies show, can create new jobs, while jumpstarting the economy in a sustainable and long-lasting fashion. Such a plan will enable Greece to succeed in fiscal consolidation and at the same time upgrade its social infrastructures as a means to compensate for the loss of income. This will in turn, strengthen social cohesion and solidarity and will provide the basis for citizens to start believing again that an exit from the crisis is possible. To this end, Greece shouldget the necessary support to overcome the deepest crisis it is facing in its recent history.
The Greens in the European Parliament are in favour of a number of reforms in policies promoted by the Troika as well as in the terms of the Memorandum of Understanding leading to the Second Economic Adjustment Programme. In this direction, we have publically presented 7 proposals for a way out of the Greek crisis:
1. Green New Deal Investment Package. Greece must be supported in investing in energy and resource efficiency and the use of renewable energy resources as well as in green and social innovation. The corresponding package should be financed from Project Bonds, the European Guaranty Funds, a fair levy on wealth and Financial Transaction Tax (FTT), in addition to the effective utilization of unused resources from Structural Funds andthe innovative utilization of financial instruments from Commission budget resources.
2. Adaptation of the terms of the Memorandum of Understanding to European policies and theirgoalsto successfully address employment, poverty eradication, social dialogue and sustainability issues.
3. Extension of the time available to Greece to achieve the fiscal targets by two (2) years (until 2016, instead of 2014) in order to succeed. The ESM should finance this extension.
4. Ensuring of the Greek borders with European guarantees, in order to freeze all armament programs for 3 years.
5. Ensuring a European support for migrants and refugees in Greece.
6. Engagement of the European Commission in the effort to get detailed data from the Swiss and other banks for Greek deposits. Help for the improvement of the efficiency of the Greek tax administration as well as fair tax harmonization measures in Europe.
7. European Agencies should directly support Greek regions and municipalities in revitalizing the real economy, absorbing the existing European Funds and mobilizing additional investments
If the data used for the ranking the financial state of regions for ERDF are primarily of theperiod before the crisis (2006-2009), this could lead to a situation where certain regions are erroneously classified as of higher financial performance, while the current socio-economic reality is totally different.
Although we undoubtedly need a long term policy for finding a way out of the crisis, which will include speeding-up the reaction of the European Union to the crisis, some social groups are facing an immediate problem of survival. A substantial part of the Structural funds should be earmarked - where necessary without co-financing - for social purposes, fight against poverty and the creation of jobs, especially for the young people. A Youth Guarantee System aiming at job creation in the 8 countries with high percentage of youth unemployment and a Solidarity Fund which could support directly the vulnerable social groups facing difficulties to survive in Greece and other crisis countries must be established with the utmost sense of urgency. The funding could come from the ESF and other European resources (e.g. 120 billion by “Europe for growth”).
Moreover, the debt crisis has led Member States to curb public spending and implement austerity budgets although massive investments are required to break the cycle of the crisis and achieve the EU 2020 strategy. It is therefore particularly important to increase the EU budget which is currently too small to handle the problem.
The establishment and implementation of a multilevel governance model is also of particular importance. Such a model must include a performance-oriented approach for the resources of the Structural Funds and the tools of the Cohesion Policy. At a more integrated level, the Greens propose a Green New Deal which constitutes a comprehensive response to the multiple crises, integrating macro-economic reforms with a social inclusiveness agenda and green industrial policy, from the local to the global level. We need to advocate the necessary investments to jump-start the urgently needed transformation to a sustainable greener economy, allowing the creation of new green jobs, thus leading to social cohesion.
More...
Πολιτισμός και Διαρθρωτικά Ταμεία στην Ευρώπη
Ολοένα και περισσότερο, τα τελευταία χρόνια, οι πολιτικές της ΕΕ κινούνται προς μια ολοκληρωμένη κατανόηση του πολιτισμού ως εργαλείου για τη συμβολή στην αστική ανάπλαση, την ελκυστικότητα, την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, την απασχόληση και την αειφορία. Η έκθεση «USE OF STRUCTURAL FUNDS FOR CULTURAL PROJECTS» http://ec.europa.eu/culture/documents/final_report_sf_en.pdf, που συντάχθηκε για την Γενική Διεύθυνση Εσωτερικών Πολιτικών της ΕΕ, από την KEA European Affairs: Marìa Iglesias, Philippe Kern, Valentina Montalto, τον Ιούλιοτου 2012, αναλύει τη χρήση των Διαρθρωτικών Ταμείων (ΔΤ) κατά την περίοδο 2007-2013, σχολιάζει τις μέχρι σήμερα προτάσεις Κανονισμών των ΔΤ της νέας περιόδου 2014-2020 και καταλήγει σε προτάσεις για το πώς μπορεί να διευκολυνθεί η πρόσβαση του πολιτισμού σ΄αυτά.
Χαρακτηριστικά αναλύεται ότι ο κανονισμός του ΕΤΠΑ αναφέρεται μόνο στην προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, παραμελώντας το ρόλο του πολιτισμού και της πολιτιστικής δημιουργικότητας στην περιφερειακή και αστική ανάπτυξη. Ο κανονισμός του Ταμείου Συνοχής πηγαίνει πιο πέρα, αλλά εξακολουθεί να αγνοεί τη συμβολή των εικαστικών παρεμβάσεων στην καινοτομία, στην αλλαγή στάσεων και νοοτροπίας, καθώς και στην τόνωση νέων δεξιοτήτων για νέες θέσεις εργασίας. Επίσης, δεν γίνεται καμία αναφορά για τη συμβολή του πολιτισμού στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Δεν αξιοποιούνται δηλαδή οι θετικές εμπειρίες της σε μεγάλες ή μικρές πόλεις όπως το Βερολίνο, Νάντη, Δουβλίνο, Kortrijk, Νταντί ή Arnhemγια τη συμβολή του πολιτισμού σε:
- Έξυπνη ανάπτυξη - τροφοδοτείται από τη συμβολή του πολιτισμού σε καινοτόμες θέσεις εργασίας, προϊόντα, υπηρεσίες και διαδικασίες, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα
- Βιώσιμη ανάπτυξη – που διευκολύνεται από τις μικρές επιπτώσεις του πολιτισμού στο περιβάλλον, αλλά και από την ικανότητά του να διαμορφώνει μια κοινή μνήμη για τις παρούσες και τις μελλοντικές γενιές και να λειτουργεί ως πηγή νέων ιδεών καλλιεργώντας μακροπρόθεσμα τη νέα οικονομία
- Ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς - που απορρέει από την τάση στην τέχνη και τον πολιτισμό να φέρνουν τους ανθρώπους μαζί, είτε για να δημιουργήσουν ή να για να «καταναλώνουν» τέχνη και τον πολιτισμό.
Επιπλέον, η μελέτη δείχνει ότι υπάρχουν πολλά εμπόδια για πολιτιστικές επενδύσεις στην εφαρμογή του πλαισίου πολιτικής για τη συνοχή, όπως: οι προτεραιότητες πολιτικής, οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας, η διαθέσιμη πληροφόρηση και οι διοικητικές απαιτήσεις.
Για να αξιοποιηθούν στο μέγιστο οι ευκαιρίες πολιτιστικών επενδύσεων, προτείνονται οι παρακάτω άξονες προτεραιότητας:
- Να συμπεριληφθεί η ευρύτερη προσέγγιση για τον πολιτισμό και την καινοτομία στη νέα δέσμη νομοθετικών μέτρων και συνοδευτικών εγγράφων, καθώς και στα έγγραφα της εφαρμογής που θα εγκριθούν σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο (Εταιρικές Συμβάσεις και Επιχειρησιακά Προγράμματα).
- Να εισαχθεί μια νέα θεματική προτεραιότητα για τον πολιτισμό στους Κανονισμούς για την πολιτική συνοχής, στο πλαίσιο του πυλώνα της "αειφόρου ανάπτυξης" και να περιληφθεί ο πολιτισμός στις επενδυτικές προτεραιότητες και βασικές δράσεις σε προγράμματα για μη τεχνολογική ανάπτυξη, κοινωνική καινοτομία, ένταξη, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων, πράσινη ανάπτυξη και κατάρτιση.
- Να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση μεταξύ των εθνικών, περιφερειακών και τοπικών αρχών για επενδυτικές ευκαιρίες μέσω των ΔΤ για την ενίσχυση ενός μοντέλου κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης βασισμένου στον πολιτισμό, το οποίο είναι πραγματικά ευρωπαϊκό και βασίζεται στην πολιτιστική ιδιαιτερότητα ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες, τις περιφέρειες και τις πόλεις.
Οι τρείς παραπάνω γενικοί άξονες προτεραιότητας αναλύονται στη μελέτη και σε συγκεκριμένες δράσεις.
Μεταρρύθμιση των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα σε 24 χώρες του ΟΟΣΑ
Η παρούσα έκθεση, η οποία εκπονήθηκε από τον Γάλλο Ευρωβουλευτή των Πράσινων Yves Cochet και την Elise Buckle, Manager του SustainEnergy, παρέχει στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής μια επισκόπηση σχετικά με το πόσα χρήματα θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν από τη μεταρρύθμιση των επιδοτήσεων στα ορυκτά καύσιμα σε 24 χώρες του ΟΟΣΑ. Σύμφωνα με την έκθεση, μια τέτοια μεταρρύθμιση θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αποδεσμεύοντας ταυτόχρονα χρήματα ώστε να επενδυθούν στην “καθαρή” ενέργεια, σε πράσινες θέσεις εργασίας καθώς και σε άλλα δημόσια αγαθά.
Η έκθεση συνθέτει την υπάρχουσα γνώση σχετικά με τις επιδοτήσεις στα ορυκτά καύσιμα παρουσιάζοντας σύντομες περιγραφές των εν λόγω επιδοτήσεων σε επιλεγμένες χώρες της ΕΕ και των G20. Αν και υπάρχουν μεγάλα κενά στις πληροφορίες που παρέχονται από τις κυβερνήσεις- υπογραμμίζοντας την ανάγκη για διαφάνεια- η έκθεση δείχνει ότι χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Αυστραλία, το Μεξικό και το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν μεταξύ 4 και 12 δισ. ευρώ το χρόνο από τη σταδιακή κατάργηση της κυβερνητικής υποστήριξης προς τα ορυκτά καύσιμα.
Κλίμακα επιδοτήσεων
Ενώ οι κυβερνήσεις αγωνίζονται να εκπληρώσουν την υπόσχεσή τους για κινητοποίηση 100 δισ. δολάριων ετησίως μέχρι το 2020 με στόχο τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή, μια υπόσχεση που δόθηκε κατά τη σύνοδο κορυφής της Κοπεγχάγης το 2009, πρόσφατες μελέτες εκτιμούν ότι περίπου 750 δισ. δολάρια προερχόμενα από δημόσιους πόρους δαπανώνται κάθε χρόνο για τη στήριξη της παραγωγής και κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.
Οφέλη της μεταρρύθμισης
Η μεταρρύθμιση στις επιχορηγήσεις για τα ορυκτά καύσιμα θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ θα απελευθερώσει χρήματα για επενδύσεις σε “καθαρή” ενέργεια, πράσινες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλα δημόσια αγαθά. Σύμφωνα με την ανασκόπηση έξι μελετών από την Παγκόσμια Πρωτοβουλία για τις επιδοτήσεις του IISD(Διεθνές Ινστιτούτο για την Αειφόρο Ανάπτυξη) η μεταρρύθμιση των επιδοτήσεων στα ορυκτά καύσιμα θα οδηγήσει σε συνολική αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (ΑΕΠ) έως και 0 , 7 % ετησίως μέχρι το 2050 τόσο στις χώρες του ΟΟΣΑ όσο και στις εκτός ΟΟΣΑ.
Στόχοι της έκθεσης
Ο σκοπός της παρούσας έκθεσης είναι να αναδείξει το πόσα χρήματα θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν από τις κυβερνήσεις μέσω μιας μεταρρύθμισης των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα, χωρίς να ισχύουν για οποιαδήποτε υποκειμενική κρίση των διαθέσιμων στοιχείων. Η έκθεση δεν προχωρεί σε περαιτέρω πρόταση συγκεκριμένων μέτρων πολιτικής για το πώς η μεταρρύθμιση θα πρέπει να εφαρμοστεί σε εθνικό επίπεδο, τονίζοντας ότι οι εν λόγω αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από φορείς χάραξης πολιτικής που κατανοούν το εθνικό πλαίσιο. Ωστόσο, στα πλαίσια της παρελθούσας Διάσκεψης Κορυφής του Ρίο +20 και της Συνόδου Κορυφής των G20, οι συγγραφείς παρείχαν προτάσεις για μία πολιτική γλώσσα που θα μπορούσε να υιοθετηθεί από τη διεθνή κοινότητα με σκοπό τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για πολιτικές μεταρρυθμίσεις σε εθνικό επίπεδο.
Ενεργειακή Αποδοτικότητα: Το ΕΚ υιοθετεί κρίσιμο νέο νόμο
Επιδιώκεται ταχεία εφαρμογή για να αξιοποιήσει στο μέγιστο την τωρινή τάση της ΕΕ για εξοικονόμηση ενέργειας
Το Ευρωκοινοβούλιο υιοθέτησε την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου μια νέα νομοθεσία για την ενεργειακή αποδοτικότητα [1]. Ο εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου και συντάκτης, Πράσινος ευρωβουλευτής ClaudeTurmesχαιρέτισε τηνψήφο, αλλά ζήτησε την ταχεία εφαρμογή της νομοθεσίας και τον άμεσο αναπροσανατολισμό των δημόσιων πολιτικών και κεφαλαίων για να εξασφαλίσει την άμεση δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Μετά την ψηφοφορία, ο εισηγητής του ΕΚ / συντάκτης Claude Turmes, δήλωσε:
«Αυτή η βασική νομοθεσία δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού μας και των κλιματικών μας στόχων, αλλά θα δώσει επίσης μια πραγματική ώθηση στην οικονομία δημιουργώντας και θέσεις εργασίας. Κυρίως, θα μειώσει το σημαντικό και αυξανόμενο κόστος της εξάρτησής μας από τις εισαγωγές ενέργειας - € 488 δισεκατομμύρια το 2011 ή 3,9% του ΑΕΠ της ΕΕ - η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη σε πληγείσες από την κρίση χώρες.
Οι πολιτικές σε επίπεδο ΕΕ αλλά και στα εθνικά επίπεδα θα πρέπει τώρα να αναπροσανατολιστούν με σκοπό την ταχεία εφαρμογή της νέας νομοθεσίας με στόχο τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των οφελών των νέων αυτών κανόνων, οι οποίοι αποτελούν και ένα σημαντικό εργαλείο στον αγώνα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Αυτό περιλαμβάνει την κινητοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων - όπως τα διαρθρωτικά ταμεία, ομόλογα έργων και κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων - για την υποστήριξη της ενεργειακής αποδοτικότητας και την εξοικονόμηση ενέργειας, καθώς και για τη δημιουργία προγραμμάτων κατάρτισης - κυρίως με επίκεντρο τη νεολαία - με σκοπό τη δημιουργία απασχόλησης στον τομέα και την αντιμετώπιση της ανεργίας.
Η οδηγία αυτή εντάσσει τον ευρωπαϊκό στόχο 20% εξοικονόμησης ενέργειας σε ένα νομικό πλαίσιο και καθορίζει δεσμευτικά μέτρα [1], και έτσι θα φέρει την ΕΕ πιο κοντά στην πραγματοποίηση του στόχου της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας κατά 20% μέχρι το 2020. Ωστόσο, είναι σαφές ότι χρειάζεται να γίνουν περισσότερα για να γεφυρωθεί πλήρως το κενό και η Επιτροπή θα πρέπει να παρουσιάσει τώρα περαιτέρω μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό όμως έχει και οικονομικό αντίκρυσμα, καθώς θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας, θα μειώσει τους λογαριασμούς ενέργειας για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, και θα μειώσει την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές ενέργειας.»
[1] Η νομοθεσία αυτή περιλαμβάνει μια σειρά από κρίσιμα μέτρα που θα αποφέρουν συγκεκριμένα αποτελέσματα στην εξοικονόμηση ενέργειας. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να καθορίσουν έναν οδικό χάρτη για την επίτευξη εξοικονόμησης ενέργειας κατά 80% στον τομέα των κτιρίων μέχρι το 2050. Οι επιχειρήσεις παραγωγής ενέργειας θα είναι υποχρεωμένες να πετύχουν 1.5% εξοικονόμηση σε όλους τους τομείς τελικής χρήσης, ακόμη και αν η υποχρέωση αυτή δυστυχώς αποδυναμώθηκε από διάφορες κυβερνήσεις κρατών μελών της ΕΕ. Δεσμευτικά χρηματοοικονομικά μέσα και καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών (όπως μέσω της χρήσης των έξυπνων μετρητών) είναι μεταξύ των μέτρων που περιλαμβάνονται στη νομοθεσία, όπως είναι και τα μέτρα ανταπόκρισης στη ζήτηση που θα μειώσει ενδεχομένως το κόστος εξισορρόπησης της ενέργειας αλλά και τους λογαριασμούς ενέργειας.
Αναξιοποίητοι ευρωπαϊκοί πόροι από την Ελλάδα
Ο Νίκος Χρυσόγελος επαναφέρει το θέμα
Η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου, ενέκρινε οικονομική βοήθεια ύψους 7,8 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση για προγράμματα επανεκπαίδευσης και εύρεσης νέας απασχόλησης, για 550 άνεργους Δανούς από τον ναυπηγο-επισκευαστικό κλάδο και 320 άνεργους Ισπανούς οικοδόμους από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι σχετικές αιτήσεις είχαν υποβληθεί στα τέλη του 2011.
Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση δημιουργήθηκε για να παράσχει πρόσθετη στήριξη στους εργαζομένους που υφίστανται τις συνέπειες των μεγάλων διαρθρωτικών αλλαγών στη μορφή του παγκόσμιου εμπορίου, με μέγιστο ετήσιο ποσό 500 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα που εγκρίθηκε για τους 550 Δανούς που απολύθηκαν το 2011 από τα Ναυπηγεία της Odense, περιλαμβάνει δέσμη συντονισμένων μέτρων για την παροχή υπηρεσιών σε προσωπική βάση[1]. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 6.5 εκ. ευρώ στο οποίο οι Δανικές αρχές θα συμβάλλουν με άλλα 3.5 εκατ. ευρώ. Είναι το δεύτερο πρόγραμμα που εγκρίνεται τα τελευταία δύο χρόνια για τους απολυμένους από το ναυπηγείο αυτό.
Ανάλογο πρόγραμμα εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για τους 320 απολυμένους εργάτες από μικρές κατασκευαστικές εταιρείες την περιοχής Αραγόν της Ισπανίας το οποίο περιλαμβάνει δράσεις συμβουλευτικής, κατάρτισης και υποστήριξης στην εύρεση απασχόλησης όχι μόνο οικοδόμων αλλά και πολλών άλλων εργαζομένων σε τομείς που σχετίζονται με την οικοδομή. Η στήριξη του ΕΤΠ θα ανέλθει στο 1.3 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή των Ισπανικών αρχών σε 700 χιλ. ευρώ. Είναι η τρίτη πρόταση που εγκρίνεται για την Ισπανία, μετά τη στήριξη των εργαζόμενων στον αυτοκινητιστικό τομέα και το λιανικό εμπόριο.
Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, δήλωσε σχετικά:
«Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση δεν είναι βέβαια η λύση για όλα τα προβλήματα ανεργίας στην Ευρώπη. Όμως, για τους ανθρώπους που χάνουν τη δουλειά τους είναι μια ανάσα.
Γιατί η Ελληνική κυβέρνηση δεν υποβάλει ανάλογες αιτήσεις, ώστε να εκμεταλλευθεί τους διαθέσιμους πόρους, σε όφελος των απολυμένων στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, τον χώρο της οικοδομής ή άλλων κλάδων που έχουν πληγεί από την ανεργία;
Η έγκριση του προγράμματος για τους οικοδόμους στην περιοχή Αραγόν της Ισπανίας, δείχνει ότι το ταμείο μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο σε περιπτώσεις μεγάλων επιχειρήσεων που έχουν κλείσει κι απολύσει εκατοντάδες εργαζόμενους αλλά και για ένα σύνολο μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων από συναφείς κλάδους. Αρκεί βέβαια να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία και τεκμηρίωση.
Η Ελληνική κυβέρνηση παρουσιάζεται ανεπαρκής, δεν μπορεί να κάνει τις κατάλληλες κινήσεις ούτε την προετοιμασία που χρειάζεται ώστε να μπορέσει να απορροφήσει ευρωπαϊκούς πόρους που είναι διαθέσιμοι.
Σήμερα, στη δύσκολη κατάσταση που βρισκόμαστε, αφήνουμε αναξιοποίητα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως: το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση που θα μπορούσε να βοηθήσει εκατοντάδες ανέργους, το πρόγραμμα “Φρούτα στα Σχολεία” που θα μπορούσε να βοηθήσει αγρότες, το ELIH-MED (EnergyEfficiencyinLow-incomeHousingintheMediterranean) που εστιάζειστην ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και θα μπορούσε να αναζωογονήσει τον κλάδο της οικοδομής τοπικά. Τα προγράμματα αυτά προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο ενώ παράλληλα βοηθούν τους ανέργους, είτε να επαναεκπαιδευτούν ώστε να βρουν εργασία είτε δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Φαίνεται ότι η μείωση της ανεργίας δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης».
Η ερώτηση του Νίκου Χρυσόγελου για μη-αξιοποίηση από την Ελλάδα ευρωπαϊκών πόρων και η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:
[1]. Μεταξύ άλλων προβλέπει κύκλο μαθημάτων και διευκρίνιση στόχων, επαγγελματική κατάρτιση στην ενεργειακή τεχνολογία, κατασκευές και αρχιτεκτονική τοπίου, ρομποτική, τεχνολογία πρόνοιας, γενική εκπαίδευση, διδασκαλία σε επιχειρήσεις, ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, έλεγχο ιδεών, μαθήματα επιχειρηματικότητας, ανάπτυξη προϊόντων, διαφήμιση και προώθηση σήματος, ανάλυση της αγοράς και μελέτες σκοπιμότητας, περιπτώσεις νεοσύστατων επιχειρήσεων, καθοδήγηση από μέντορα, δάνεια για νέες επιχειρήσεις και επίδομα διαβίωσης (103 ευρώ ανά εργαζόμενο για κάθε ημέρα ενεργού συμμετοχής)