Αναγκαία η στοχευμένη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών εργαλείων για την αντιμετώπιση των δυσκολιών των νησιωτικών περιοχών
 
Στην Ελλάδα πετάει το μπαλάκι τυχόν κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου ο επίτροπός της ΕΕ κ. Šemeta σε ερώτηση που είχε καταθέσει ο Μ. Τρεμόπουλος, πρώην ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων. Στην απάντηση της Επιτροπής, που παραδόθηκε στο νέο ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, Νίκο Χρυσόγελοτονίζεται ότι όσον αφορά στην απόφαση του μέτρου μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά «εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών να αποφασίσουν κατά πόσο θα συνεχίσουν να κάνουν χρήση της» καθώς η ίδια δεν παίρνει θέση σε αυτό το θέμα.
 
Κατά τoν κ. Šemeta, «οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ αποδείχθηκαν λίαν περιορισμένης εμβέλειας μέσο αναδιανομής», κι επισημαίνει ότι απευθείας και καλά στοχευμένες μεταφορές πόρων μπορεί να είναι αποτελεσματικότερος τρόπος για την αντιμετώπιση των περιφερειακών εισοδηματικών ανισοτήτων.
Με δεδομένη την αδυναμία γενίκευσης των διαφορετικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νησιά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απάντησή της επισημαίνει:
Χρηστή διακυβέρνηση, η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ολοκληρωμένης εδαφικής/χωροταξικής ανάπτυξης και η βέλτιστη χρήση του δικού τους χωροταξικού δυναμικού είναι ζωτικής σημασίας για τα νησιά.
●  Η πρόταση της Επιτροπής για την μελλοντική πολιτική συνοχής μέσω του Κοινοτικού Στρατηγικού Πλαισίου (CommunityStrategicFramework) και των Συμβάσεων Συνεργασίας (Partnershipcontracts) οδηγεί στην ανάγκη εντοπισμού των χωροταξικών/ εδαφικών προκλήσεων/κλειδιών.
 
ΟΕπίτροπος καταλήγει καλώντας την Ελλάδα να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που της προσφέρονται καθώς «Το άρθρο 10 της πρότασης Κανονισμού για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ορίζει ότι τα επιχειρησιακά προγράμματα που καλύπτουν περιοχές με σοβαρά και μόνιμα μειονεκτήματα, πρέπει να αποδίδουν ιδιαίτερη προσοχή στην αντιμετώπιση των ειδικών δυσκολιών των εν λόγω περιοχών. Τα νεοσυσταθέντα κοινοτικά εργαλεία τοπικής ανάπτυξης θα μπορούσαν επίσης να διευκολύνουν περαιτέρω την νησιωτική ανάπτυξη»
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος, νέος ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων έκανε την παρακάτω δήλωση: «Η απάντηση του Επιτρόπου καταρρίπτει το μύθο που προωθείτο εσωτερικά, ότι η ΕΕ ζητά απαραιτήτως την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στο Αιγαίο. Είναι στο χέρι της Ελλάδας η προώθηση αναπτυξιακών πολιτικών για τα νησιά, με συντονισμένη περιφερειακή πολτική, αξιοποιώντας τα τοπικά κεφάλαια και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των νησιών μας. Για μας τους Οικολόγους Πράσινους είναι απαραίτητη η μεταρρύθμιση της περιφερειακής πολιτικής στα νησιά μας σε πράσινη κατεύθυνση, αντί για διάλυση της παραγωγικής βάσης ως αποτέλεσμα άδικων και αναποτελεσματικών, περιοριστικών και εισπρακτικών μέσων. Η έμφαση πρέπει να δοθεί σε αλλαγές στους τομείς των κατασκευών, του τουρισμού, της πρωτογενούς παραγωγής, της ενέργειας και της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας ώστε να αναζωογονηθούν αλλάζοντας και λειτουργώντας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, της απασχόλησης – ιδιαίτερα των νέων – και της μακροχρόνιας διατήρησης του μοναδικού φυσικού και πολιτιστικού μας πλούτου.     Οι Περιφερειακές Αρχές και τα Περιφερειακά Συμβούλια πρέπει να συνεργαστούν στενά με τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς ώστε να διαμορφώσουν άμεσα σχέδια περιφερειακής ανάπτυξης, με πυλώνες την βιωσιμότητα, την κοινωνική συνοχή και την απασχόληση. Η έγκαιρη και κατάλληλη προετοιμασία των περιφερειών για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, είναι θέμα επιβίωσης αφού πλέον φαίνεται ότι δρομολογούνται σημαντικές αλλαγές στις ευρωπαϊκές πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης αλλά και συνοχής: θα υπογράφονται Συμβόλαια Συνεργασίας με την ΕΕ με στόχο να αναγνωρίζονται καλύτερα οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά / ιδιαιτερότητες κάθε περιφέρειας, αλλάζουν οι κανονισμοί του Ταμείου Συνοχής και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, δημιουργείται το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θαλάσσιας κι Αλιευτικής Πολιτικής, ενώ προσαρμόζονται και τα υπόλοιπα ταμεία στους νέους άξονες ευρωπαϊκής πολιτικής υπό ένα κοινό Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Στρατηγικό Πλαίσιο. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές αλλάζουν κι αυτό απαιτεί καλύτερη οργάνωση των περιφερειών, διάλογο, ενσωμάτωση στην ευρωπαϊκή διαδικασία ώστε να μπορούν να επωφεληθουν όλες οι περιοχές, ιδιαίτερα οι νησιωτικές κι ορεινές και γενικότερα όσες αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα συνοχής» 
 
Ακολουθεί η πλήρης απάντηση του Επιτρόπου καθώς και η ερώτηση:
E-012627/2011
Απάντηση του κ. Šemeta εξ ονόματος της Επιτροπής
(2.3.2012)
 
1. Σύμφωνα με το άρθρο 120 της οδηγίας για το ΦΠΑ [1], η Ελλάδα επιτρέπεται να εφαρμόζει συντελεστές έως 30% χαμηλότερους από τους αντιστοίχως επιβαλλόμενους στην ηπειρωτική Ελλάδα,  για τους νομούς Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου και Κυκλάδων και στα νησιά Θάσος, Βόρειες Σποράδες, Σαμοθράκη και Σκύρος.
 
Δεδομένου του προαιρετικού χαρακτήρα της εν λόγω διάταξης, εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών να αποφασίσουν κατά πόσο θα συνεχίσουν να κάνουν χρήση της.
 
2. Αυτή η ερώτηση πρέπει να απευθυνθεί στις εθνικές αρχές.
 
Σε γενικές γραμμές, οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ αποδείχθηκαν λίαν περιορισμένης εμβέλειας μέσο αναδιανομής [2]. Επιπλέον, όταν αναφέρονται σε συγκεκριμένη περιοχή, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διαιτησία κατά την αγορά αγαθών και υπηρεσιών. Οι άμεσες και καλά στοχευμένες μεταβιβάσεις μπορεί να είναι αποτελεσματικότερος τρόπος για την αντιμετώπιση των περιφερειακών εισοδηματικών ανισοτήτων.
 
3. Τα νησιά αντιπροσωπεύουν το 4,3% του συνολικού πληθυσμού της ΕΕ και είναι δύσκολο να διατυπωθούν γενικεύσεις για όλα τους δεδομένου ότι αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις. Το άρθρο 174 της ΣΛΕΕ δεν σημαίνει κατ' ανάγκη την αυτόματη απόδοση της πρόσθετης χρηματοδοτικής στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στοιχεία όπως η χρηστή διακυβέρνηση, η ολοκληρωμένη χωροταξική ανάπτυξη και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ιδίου χωροταξικού δυναμικού είναι ζωτικής σημασίας. Η πρόταση της Επιτροπής για τη μελλοντική πολιτική συνοχής ορίζει ότι το Κοινοτικό Στρατηγικό Πλαίσιο (CommunityStrategicFramework) και οι Συμβάσεις Εταιρικής Σχέσης (PartnerContracts) θα πρέπει να εντοπίζουν τις βασικές χωροταξικές προκλήσεις. Το άρθρο 10 της πρότασης κανονισμού για το ΕΤΠΑ ορίζει ότι τα επιχειρησιακά προγράμματα που καλύπτουν περιοχές με σοβαρά και μόνιμα μειονεκτήματα πρέπει να αποδίδουν ιδιαίτερη προσοχή στην αντιμετώπιση των ειδικών δυσκολιών των εν λόγω περιοχών. Τα νεοσυσταθέντα κοινοτικά εργαλεία τοπικής ανάπτυξης θα μπορούσαν επίσης να διευκολύνουν περαιτέρω την ανάπτυξη στα νησιά.
 
[1] Οδηγία 2006/112/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Νοεμβρίου 2006, σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας, ΕΕ 2006, L 347/1
 
 
(Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης)
 
Θέμα: Μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ και νησιωτικότητα
 
Εξαιτίας των ποικίλων μειονεκτημάτων τους, και ιδιαιτέρως της απομόνωσης ή του περιορισμένου μεγέθους τους, τα νησιά είναι περιοχές που δεν ευνοούνται σε εδαφικό επίπεδο, και πολύ συχνά σε οικονομικό και κοινωνικό. Το άρθρο 174 της Συνθήκης της Λισαβόνας [1], που καθορίζει το αντικείμενο της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής, αναγνωρίζει αυτό το γεγονός και τονίζει ότι ειδική προσοχή πρέπει να δοθεί στα νησιά, με δράσεις που θα μειώσουν την καθυστέρηση στην ανάπτυξη αυτών των λιγότερο ευνοημένων περιοχών και θα συμβάλουν στην κοινωνική συνοχή.
Στην Ελλάδα, ως τώρα, σύμφωνα με το αρ. 17, παρ. 4 του Ν. 2093/1992 [2], σε όλα τα νησιά των περιφερειών Νοτίου και Βορείου Αιγαίου καθώς και στα νησιά των Βορείων Σποράδων, τη Σκύρο, τη Σαμοθράκη και τη Θάσο, εφαρμόζονται συντελεστές ΦΠΑ μειωμένοι κατά 30 % σε σχέση με αυτούς της υπόλοιπης Ελλάδας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα [3,4], το Υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου καθώς και όλων των ευνοϊκών φορολογικών ρυθμίσεων για τους φορολογούμενους που διαμένουν μόνιμα σε μικρά ελληνικά νησιά με πληθυσμό μέχρι 3 100 κατοίκους.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.
Αποτελεί θέση της Επιτροπής και του εκπροσώπου της στην τρόικα η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και των ειδικών φορολογικών ρυθμίσεων στα νησιά του Αιγαίου;
2.
Έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις από μια τέτοια κίνηση σε θέματα τοπικής οικονομίας, τουρισμού, κοινωνικής συνοχής και απασχόλησης;
3.
Σε τι περαιτέρω ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη στήριξη των νησιωτικών κοινωνιών που πλήττονται ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή περίοδο της οικονομικής κρίσης;
 
 
 

 

 

 
Greek Crisis and a green way out

 

 Nikos Chrysogelos,

Member of the European Parliament - Greens/EFA

You can download the pdf version of the article by pressing here
 

Summary
 
In order to face the crisis, the political institutions, the European structures and the Greek society have to accept part of the blame that corresponds to each one of them respectively. We need well designed policies which will treat the causes of the crisis in a holistic way, succeed in fiscal consolidation strengthening simultaneously social cohesion and solidarity and compensating for the loss of income through the upgrading of social infrastructures, the green turn of the economy and job creation especially for young people. The punishment of Greece, unfair in any case, will result to serious financial and social repercussions for the rest of Europe. Greece needs the cooperation and solidarity of its European counterparts in order to face its own structural problems. The perpetuation of the structural problems of the Euro-zone instead of the implementation of policies for a more just Europe and economic and social unification will increase euro-scepticism and populism, two of the most serious threats to Europe today.
The reform needed to change Greece requires a cohesive plan constituting an alternative policy in a different direction compared to the one implemented today, one which has society as its core. It also requires the necessary time to ensure the changes and reforms can take place. Policies with a time span of a few months based on budget cuts and non-targeted austerity lead to destruction of viable economic activity further deepening of the fiscal crisis, in a vicious cycle anyone can ascertain inspecting the results of these policies in the real economy and society.

 

 

The crisis and its causes
Green Ecologists had already raised the issue of the multi-level crisis facing Greece and Europe as early as 2008 during our campaign for the European Parliament elections, where our main campaign message had been “green solution to the crisis, for the economy, society and the environment”.
Greece faces a deep crisis which is not only a crisis of debt, deficits or even a fiscal crisis but a crisis of choice of a model for economic development, social organisation and dominant values. The political system of the country is primarily responsible for the intensity of the crisis, as it has been shaped through customer relations and corruption, since it was unable to foresee the crisis as well as to face it timely through efficient and socially just means. The deficits and the debt are the symptoms and not the causes of the deep crisis.
However the crisis is connected to the structural problems of the Euro-zone, i.e. the promotion of a common currency without a common tax, economic and social policy. Even though the debate is premised on the deficits and the debt, lip service is paid to the main fiscal problem, the balance of trade deficit, i.e. the steep rise in imports and the dramatic reduction or mismatch of exports, as a result of easy lending, unsustainable consumption models and the inability of survival of many economic activities that had to face the invasion in the Greek market of cheap products by countries in Eastern Europe and mainly China (clothing, electronics) as well as consumer products from the trade surplus European North (vehicles, appliances, digital technology products). Regional policies did not manage to reduce the gap in countries with a trade surplus (i.e. Germany, the Netherlands) and countries with a trade deficit (i.e. Greece, Portugal). The global financial crisis made the financial bubble burst.
The lack of leadership in Europe and of a European plan which would develop and implement in a timely, efficient manner a European strategy with a vision to resolve the crisis in the Euro-zone and in the countries of the south has led to the high cost of rescue packages and to the rise of euro-scepticism and populism, both in the countries of the north and the south in Europe.
 
The results of the implemented policy
What needs to be implemented in order to face the crisis in a timely and cost effective manner?
          To recognize both the unsustainability of Greece’s economic model as well as the structural problems of the current design of the common currency adopted by different economies and societies but, without the fiscal tools required to face the inequalities intrinsic to a successful common currency area. An economy based on borrowing to satisfy high consumption based on imports and services could not be viable.
          To promote policies which would reduce the current account deficit (imports – exports) as well as the government deficit and debt through a structured reform of the economy combined with green innovation (i.e. reducing oil dependence, energy efficient buildings, investment in green public transport) and through a change in values ( change of consumer values, choice of sustainable products and services, social solidarity, defending public goods and the public interest). Greece is the most oil dependent country in Europe, spending 10-12 billions of euros to import oil, while it imports 10% of the electric energy produced by the Kozloduy nuclear power plant in Bulgaria.
          To promote public debate in order to foster participation in shaping reform policies. To create a coherent, long-term plan with targets and timetables, which will be feasible and agreed upon or at least have the consent by the majority. There is no reform which can succeed against the wishes of society. This debate has not been promoted not only among the political parties which formed the coalition government but also between the other parties too and even more importantly with social and labor forces in order to agree upon the exit strategy and commit to the resolution of these problems; a kind of a new social contract for sustainable prosperity.
          To promote policies and structural changes which would be socially just and balanced, in order to raise the living standards of all citizens, without necessarily offering higher personal income but by ensuring the reduction of inequality, securing public services and goods, targeting long-term prosperity, as well as social and inter-generational solidarity. Financial problems could be confronted by upgrading the social and environmental infrastructure, tackling tax evasion and by reducing spending and red-tape, the main causes of deficits. For example, the national healthcare system employs a large number of doctors in bureaucratic procedures that afflict citizens and inflate corruption, whereas at the same time there are major shortages of nursing personnel as well as medical doctors in the regions, particularly in the islands and rural areas, in hospitals and social infrastructures.
          To reorganize and restructure public administration based on social responsibility and environmental protection and to turn it to an ally of green innovation and sustainability.
          To address corruption at all levels (from politics and business to the daily level) as well as tax avoidance / evasion by large segments of the population. Tens of billions of euros have been transferred abroad especially in tax havens in recent years. It is estimated that micro-and macro-corruption costs the country and its citizens over 20 billion euros annually.
          To reduce drastically the costs of armament (defense spending on weapons), guaranteeing the Greek borders by European institutions and policies of good neighborliness. Greece has been the largest importer of conventional weapons in Europe and its military spending, the highest in the European Union, is widely accepted as one of the main reasons for the parlous state of its finances: from 1988 to 2008 Greece has spent on armament programs of about 98 billions €, when debt now amounts to 360 billions €.According to NATO stats, defence expenditures as a percentage of GDP in 2009 is 1.4% for Germany and 2.9 for Greece. According to SIPRI MILEX data in 2009 it is again 1.4% for Germany but 3.2% for Greece. Greek military spending by GDP in 2009 ranks Greece highest in EU, and second only to the USA (5,4%) among NATO countries. It remained over 7 bi. Euros in 2010.
The policies promoted through troika's requirements have failed to eliminate the deficit while at the same time exploded the debt level by turning a fiscal crisis and finally to a deep economic and social crisis. Judged by their effects, troika's policy prescriptions proved ineffective and inappropriate, not only politically and ideologically but also economically.
Following a harsh austerity policy the results are:

 

(A) A great depression for Greece (and in fact any developed country in the post war era), eroding the productive base of the country and the economy, destroying even firms that were competitive and profitable. The crisis has moved from the public to the private sector especially in Small and Medium Enterprises.
Annual changes of the Gross National Product (GNP / GNP) (% on constant prices)
2008: -0.2%
2009: -3.2%
2010: -3.5%
2011: -6.8% (estimate)
Source: ELSTAT
 
.
.
.
(B) High levels of deficits despite restrictive policies. The 2011 deficit is at the level of 2008 when the crisis started, having in the meantime increased rather than decreased as a result of current policies.
Budget deficit (as% of GDP)
2008: -9.8%
2009: -15.8%
2010: -10.6%
2011: -9.6%
2012: -7.6% (target)
Source: Eurostat government finance statistics and 2012 Greek National Budgets
 .
 
 
(C) An explosion of public debt became unsustainable and requires both a significant "haircut" and other important figures to return by 2020 again to unsustainable levels, at all cases higher than the beginning of the current cycle of crisis. Public debt in 2008 was 113% of GDP, after applying the PSI + it is indented to drop ... to 120%.
.
 Public debt (as% of GDP)
2008: 113%
2009: 129.3%
2010: 144.9%
2011: 162.8% (estimate)
2012: 198.3% (forecast)
2012: 145.5% (forecast after applying PSI)
2020: 120% (target)
Source: AMECO Database and 2012nGreek National Budget
 
 
.
 
(D)         Dramatic, horizontal reduction of household income by 25-30% (2011) with plans for further reduction by 5-7% in 2012. It is impossible for a worker to provide for his/her family with an income of around 700 Euros, when basic social infrastructure already weak is collapsing duw to austerity. Typically, despite the public health system Greece has the highest private healthcare cost of about 45% and the average household spends annually on average about 3,000 euros on healthcare,. The crisis has led to an increase in medical treatment in the public hospitals by 30%, while health spending has declined by 20% or more and there are significant shortages and cutbacks in medical and nursing staff. An average family spends a minimum of 500-700 per month for transportation, energy, telephone, water, and is burdened with significant costs for health related expenses, insurance funds and education.
As a result, an increase of the population living below poverty line is recorded by more than 20,9%[1]). The European Union violates its own social values, which are reflected in Articles 2 and 3 of the Treaty on European Union, and the objectives of poverty alleviation in the "EU 2020 Strategy" promoting measures that increase rather than reduce poverty, in the name of fiscal consolidation. Greece is one of the countries with the greatest social and income inequalities, mainly because of tax fraud, tax evasion and corruption.
(E) Increasing unemployment in the level of 1960s, when a large proportion of the population was forced to migrate, while migration trends made its return over the past year, particularly among young people, especially graduates. Particularly dramatic is the increase in youth unemployment, in which about one out of two is long-term unemployed.
.
Evolution of unemployment (Figures for November of each year)
 2007: 7.6%
2008: 7.8%
2009: 10.6%
2010: 13.9%
2011: 20.9%
Source: NSS


.

Evolution of unemployment among young people, aged 15-24
 2007: 21.5%
2008: 22.4%
2009: 27.8%
2010: 35.6%
2011: 48.0%
Source: ELSTAT (LFS)
.
.
 
 
(F) Dissolution of public administration and local government
Usually a lot of discussions are taking place about Greece's large public sector. In fact the evidence suggests that the size of the Greek public sector (employing about a quarter of the workforce) is close to the European average. The main problem is inefficiency and poor organization, personnel concentration on legacy bureaucratic structures while social and environmental protection are understaffed or non-existent.
.
.
 
Regarding the distribution of employees by department, the largest percentage obtained by the following entities:
Ministry of Education: 208 082 (ie 28.7% of government payroll)
Regional and Local level: 129 396 (ie 17.8% of payroll)
Ministry of Health: 105. 124 (ie 14.5% of payroll)
Ministry of National Defense: 95 686 (13.2%)
Citizen Protection Ministry: 76 292 (10.5%)
 
 .
 .
 
(G) Cuts of wages, pensions and unemployment led to increased costs for the reinforcement of public pension and social insurance funds  
Greek state's reduction of public spending, which is achieved mainly through forcible cuts on wages, pensions and social benefits, are outweighed by the required increased costs for the reinforcement of public pension funds - especially of the Social Insurance Organization (IKA) - that are in danger of collapsing because of reduced revenues from contributions due to rising unemployment and lower wages. The need for additional measures is already being discussed in hope of saving 1.1 billion Euros by the end of 2012, thus leading to an even greater recession.
Booming unemployment and cuts on wages-pensions have led to increased costs on the January-February 2012 state budget, while it was already projected to decline by 8%, mainly due to the excess of primary expenditure by 774 million for social insurance, health care and social protection, along with a grant to IKA of 619 million Euros in order for it to compensate the drop in revenues from insurance contributions. These spending increases have surpassed the significant reduction of the remaining expenses categories by 568 million Euros, compared with the same period of 2011, which originated from reduced spending for salaries and operating costs to the public.
 
Greece's way out of the crisis requires changes at three levels:
- European level: reform of the EU and the euro zone, formulate a common economic policy and relevant governance structures, demonstrating genuine European solidarity to promote the necessary changes, furthering political integration of the EU and providing the necessary tools to revive the economy (Eurobonds, increase EU budget, provide technical assistance on reform, etc). Support countries in the south to achieve within a reasonable timeframe the necessary political, social, economic and financial reforms, with the society as an ally, not as a target.
- National level: change the current destructive policy and formulate, through a dialogue with the society, a plan of reforms that will at the same time achieve shifting of the economy towards a green direction, sustainability and social cohesion, improve public finances, creation of a substantial number of new jobs This requires activation of society's vivid forces, re-prioritization of values, green and social innovation as well as rational use of European funds.
- Regional-local level: shape a Strategic Plan for Sustainability, Social Cohesion, Convergence and Employment 2012-2020, which EACH region will process and which will be fused to compose the overall national plan along national policies.
If we want to address the crisis and deal with what got us into this, we need to learn from our mistakes and consciously change values, bring forward new political and social priorities. The Greek society now has to pass from the period of anger and protest, in a conscious effort to synthesize from the bottom an alternative plan to exit from the current impasse, making choices about the future but also for the role it wants to play in Europe.
In the coming years, social prosperity can no longer rely on income and personal goals, we still need to configure as a society a new strategy emphasizing in the development of social and environmental infrastructure as a mean to counterbalance a substantial part of our removed monetary income. A targeted improvement of social infrastructures, health services, transportation, education, housing can "replace" the income that has been violently removed during the past two years of austerity. Moreover, the shift of the economy towards a green direction and innovation should be the main tool for creating new jobs and socially useful economic activities.
Administrative reform: Reform of public administration so as to become flexible, cost- socially-environmentally efficient for the benefit of citizens and public interest. This goal requires cooperation with public servants, the utilization of special assistance and suggestions by civil society organizations, in a plan to improve skills of human resources and redesign outdated structures based on current best practices from European countries. Encourage initiatives from the bottom in conjunction with a zero-tolerance policy against corruption, will reduce wastefulness, partisanship, the patronage and inefficiency in the public sector. There is no way out of the crisis by dissolving the public administration and mass layoffs envisaged in the current plan, without even a prospect of employment in a decent position based on corresponding qualifications. Reducing the number of civil servants could be achieved through development of the third, social sector, and by removing the permanent governmental job-status through voluntary incentive schemes and they can consequently start working through social cooperatives, along with unemployed young people and unemployed people from the private sector, creating a new relationship of co-working with the public sector. This would allow for reorganization of the administration, tapping the potential of workers who feel trapped in a bureaucratic public sector today, employment of young people who are unemployed as well as supplement worker's incomes through new funding sources.
Strengthening social and environmental infrastructure while addressing the financial problems (deficit, debt, current account balance)
Promoting a strategic plan of contemporary social solidarity, focusing on results, supporting those in need which is not confined to a bureaucratic and wasteful approach.
·         Strategy formulation and prioritization of available European funds in order to balance the loss of income through the improvement of social and environmental infrastructure (in health, education, social solidarity, quality of life in neighborhoods, transportation etc.) so they can all make a decent living, even if the family monetary income has fallen sharply.
·         Create a modern social safety net for people and groups (especially the young, elderly and unemployed) who are now at risk of social exclusion and marginalization.
Rehabilitation of public trust on society - state - new political system
Consultation on society and the institutions of the country for a substantial reform on the functioning of institutions, consolidate and change the political system, constitutional mandate of change towards participatory democracy
·                     Create a sense of fairness with just but swift punishment of those who abuse public office to get richer themselves.
·                     Tackling tax evasion - tax fraud, control of all managers' and executives' property and party-political executives who participated in one way or the other assignments in public works and supplies. Return to the Treasury all property that was illegally acquired.
·                     Initiative on a European level for the taxation of private property over a certain level, as proposed by the ongoing joint initiative of Greek and German greens.
·                     Set up of an audit committee by decision of the Parliament so as to gather information and seek causes and choices that led the country into bankruptcy and will seek what part of the debt can be described as odius and which part is due to strategic wrong choices.
·                     Freezing of armament procurement programs for the next 5 years backed by a guarantee of Greece's borders and sovereign rights by the EU - agreements with neighboring countries.
Green forms of economy, innovation, green investments
Formulation, through dialogue, of a plan to reform the economy at national, regional and local level, and creation of terms and conditions for green innovation for attracting socially responsible, green investments, especially by SMEs and social enterprises. Returning to perceptions of the 50s and 60s vis a vis environmental protection, will only result in adding an even greater financial debt of environmental degradation and clean-up costs.
Redirecting economy and resources:
Ø Revitalizing the countryside by promoting organic agriculture and livestock farming and forms of eco-and agro-tourism while developing modern and flexible social infrastructure (health, education, solidarity)
Ø Sustainable forms of fishing and marine protected areas to restore marine biodiversity and to create additional income for fishermen and island communities
Ø Sustainable management of waste, water and natural resources and sustainable management of NATURA areas. Extensive programs for the rehabilitation of biodiversity.
Ø Redirecting the construction sector towards improving existing infrastructure especially energy upgrade of existing buildings
Ø Promotion of renewables through "collective enterprises" and SMEs with a view to detoxification from fossil fuels, particularly from large oil imports and localization of major capital exported today for oil import.
Ø Support innovation in SMEs to enhance value added and competitiveness while ensuring adequate financing.
Ø Green interventions in the urban environment, green neighborhoods, which will target the social integration of vulnerable social groups and immigrants.
·                           Re-prioritization of works in order to promote particular projects and programs that create jobs, support the shift to green forms of economy, encourage the connection between various economic sectors (eg tourism, production of quality organic products), creating social and environmental infrastructure which are necessary for citizens and the protection of the environment), contribute to social cohesion and the elimination of discrimination and social exclusion.
·                           Trying to keep available local capital that could develop local activities and create jobs in the community, recycling of resources that each society has. An example of localization of the economy is by shifting energy production from fossil fuels to renewable energy coupled with energy saving initiatives. This conversion can be done in a way that will provide benefits to local communities by pursuing "green projects" that utilize renewable energy through local collective enterprises to create job opportunities for young people and decentralization, to reinvest back into local economy funds currently spent for oil imports.
·                           Reform the tax system, in directions that will boost employment, green and social innovation, promotion of local, quality and green products at local / regional level (eg lower VAT on products coming from shorter distances, produced using renewable and environmentally responsible processes, removing currently excessive taxes on labor etc) in order to simultaneously achieve reductions of environmental pressures and fighting outrageous unemployment levels especially among the young. 


[1]     European Trade Union Institute, 2011, Inequality, poverty and the crisis in Greece. Authored by Manos Matsaganis and Chrysa Leventi (Athens University of Economics and BusinessAvailable at http://www.etui.org/Publications2/Policy-Briefs/European-Economic-and-Employment-Policy/Inequality-poverty-and-the-crisis-in-Greece

 

 

 

 

 


 

Εισήγηση του Νίκου Χρυσόγελου σε ημερίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης 
 
Η οικολογική αναγέννηση των πόλεων, είναι μέρος της λύσης για διέξοδο από την κρίση. ”, δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης ως “πράσινης πρωτεύουσας” για το 2014.
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος στην ομιλία του τόνισε ότι υποστηρίζει την υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης για “πράσινη πρωτεύουσα” το 2014 γιατί ο στόχος αυτός θα τη βοηθήσει να αποκτήσει μια πιο συγκεκριμένη εικόνα για την κατάσταση της πόλης από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη καθώς και να διαμορφώσει και να προωθήσει ένα σχέδιο αλλαγών με στόχο τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της , την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και την ανάπτυξη νέων, βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων αλλά και ευκαιριών απασχόλησης.
Απαιτούνται, όμως:
    μια ξεκάθαρη λογική για τη συμμετοχή των φορέων της πόλης στη διαβούλευση για  τη διαμόρφωση ενός συνεκτικού σχεδίου αλλαγών, ενεργειών και προγραμμάτων με σκοπό την οικολογική και κοινωνική αναζωογόνηση της πόλης,
       ρόλος στην κοινωνία των πολιτών και στους νέους,
  συνοχή στις επιμέρους πολιτικές (περιβαλλοντικές παρεμβάσεις, προστασία κλίματος, πολεοδομικές ρυθμίσεις, ενεργειακή πολιτική, πολιτική για απόβλητα και νερό, κοινωνική συνοχή, ανάπτυξη κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνων οικονομικών δραστηριοτήτων και θέσεων απασχόλησης, ανάπτυξη πράσινης-κοινωνικής καινοτομίας, βιώσιμες δημόσιες προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών.
 
Η χρηματοδότηση των παρεμβάσεων σε κάθε πόλη που θέλει να στραφεί προς την πράσινη κατεύθυνση, μπορεί να προέλθει από:
► Επαναπρογραμματισμό των υπαρχόντων χρηματοδοτήσεων στο ΕΣΠΑ και σε επιχειρησιακά έργα με στόχο να χρηματοδοτηθούν έργα που μπορούν να γίνουν σε τοπικό επίπεδο, προς όφελος της τοπικής οικονομίας, της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών,
► Επαν-ιεράρχηση των αναγκαιοτήτων με βάση της σημερινές πραγματικότητες (χρέος, έλλειμμα, υψηλή ανεργία ιδιαίτερα μεταξύ των νέων
► Μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος ώστε αφενός να χρηματοδοτείται η ανάπτυξη ενός δικτύου προστασίας των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στις πόλεις αλλά και της ενθάρρυνσης της στροφής της τοπικής οικονομίας προς πιο βιώσιμες μορφές, ιδιαίτερα προς μορφές κοινωνικής οικονομίας
► Τοπικοποίηση των κεφαλαίων που σήμερα χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή ορυκτών καυσίμων, αγαθών και υπηρεσιών
► Ανάπτυξη νέων οικονομικών και φορολογικών εργαλείων
 
Δείτε σε βίντεο την εισήγηση του Ν. Χρυσόγελου:

 

 

 

Συνέντευξη Τύπου έδωσαν ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Νίκος Χρυσόγελος, η συν-εκπρόσωπος Τύπου Ελεάννα Ιωαννίδου και ο περιφερειακός σύμβουλος Κ. Μακεδονίας Μιχάλης Τρεμόπουλος, στη Θεσσαλονίκη με θέμα τη φορολογική μεταρρύθμιση.
 

Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Νίκος Χρυσόγελος ανέφερε ότι:

Χρειαζόμαστε μια φορολογική μεταρρύθμιση που να είναι κοινωνικά δίκαιη, αποτελεσματική και να έχει σαν στόχο την αναζωογόνηση της οικονομίας, τη μεταστροφή της προς πράσινη κατεύθυνση και την κοινωνική συνοχή. Σήμερα βιώνουμε μια καταιγίδα μέτρων που όμως δεν έχει καμία στόχευση παρά μόνο εισπρακτική. Από την άλλη ο τρόπος που ασκείται σήμερα η φορολογική πολιτική εμποδίζει την επιχειρηματική δραστηριότητα και κυρίως την εργασία. Αυτό που προτείνουμε οι Οικολόγοι Πράσινοι και γενικότερα οι Πράσινοι σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η φορολόγηση της μεγάλης περιουσίας, από ένα ύψος και πέρα με ενιαίο τρόπο, η εισαγωγή νέων εργαλείων όπως η φορολόγηση των χρηματιστηριακών συναλλαγών, που αποφέρουν σημαντικά κέρδη αλλά δεν φορολογούνται συνήθως καθώς και τη διαφοροποίηση του ΦΠΑ έτσι ώστε δραστηριότητες που είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες να έχουν μικρότερο συντελεστή σε αντίθεση με δραστηριότητες που είναι

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος και η RebeccaHarmsσυναντήθηκαν στις Βρυξέλλες με τον αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου
 
 Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, και η RebeccaHarmsσυμπρόεδρος της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο, συναντήθηκαν με αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, με επικεφαλής τον πρόεδρό της, κ. Β. Κορκίδη, την Τετάρτη 29/2, στις Βρυξέλλες, μετά από αίτημα του τελευταίου. Συζήτησαν θέματα που αφορούν στην ελληνική κρίση, στις ακολουθούμενες πολιτικές και τις επιπτώσεις τους στην οικονομία καθώς και πρωτοβουλίες για την έξοδο από την κρίση με αναζωογόνηση της οικονομίας, δημιουργία θέσεων εργασίας και κοινωνική συνοχή.
 
Η αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου ενημέρωσε για την εκστρατεία που ξεκίνησε με τίτλο “Σκέψου για την Ελλάδα – Εμπιστεύσου το ελληνικό εμπόριο”, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ελληνικό εμπόριο αλλά και για τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την πλευρά των επιχειρήσεων για να βελτιωθεί το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου. Ο κ Β. Κορκίδης επισήμανε ότι “το ελληνικό εμπόριο εκπλήρωσε χωρίς καθυστερήσεις - παρά τα προβλήματα δημόσιου χρέους, ύφεσης, ανεργίας, έλλειψης ρευστότητας, μείωσης της κατανάλωσης - πληρωμές για εισαγωγές συνολικού ύψους 141 δις την τριετία 2009-2011, ενώ αύξησε τις εισπράξεις από εξαγωγές αγαθών εκτός καυσίμων κατά 17,3% με αποτέλεσμα το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου να περιορισθεί το 2011 κατά 27,1%”.
 
Η RebeccaHarms (Ρεμπέκα Χαρμς), συμπρόεδρος των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο, δήλωσε: “Αυτή η συνάντηση ήταν ένα θετικό σινιάλο από την Ελλάδα. Καλωσορίζουμε την αντιπροσωπεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Οι Πράσινοι επιδιώκουμε διάλογο με τους ελληνικούς κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς για την διαμόρφωση μιας θετικής πρότασης διεξόδου από την κρίση που είναι δημοσιονομικά, οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά ισορροπημένη. Χρειάζονται συγκεκριμένες προτάσεις από τους ελληνικούς φορείς για την απασχόληση, ιδιαίτερα των νέων και ένα ξεκάθαρο σχέδιο για την οικονομική αναζωογόνηση στο οποίο θα επικεντρωθούν όλες οι προσπάθειες ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα με αξιοποίηση και των ευρωπαϊκών πόρων. Η εμμονή σε περιοριστικά, μόνο δημοσιονομικού χαρακτήρα μέτρα δε διευκολύνει την αντιμετώπιση της κρίσης.” 
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος επεσήμανε: “Δεν υπάρχει διέξοδος από την κρίση για την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού νότου που θα βασίζεται σε καταστροφή της πραγματικής οικονομίας και σε αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού. Απαιτείται αλλαγή πολιτικής για την αντιμετώπιση των δημοσιονομικών και διαθρωτικών προβλημάτων της χώρας. Από την οργή και την άρνηση πρέπει ως κοινωνία να περάσουμε στη διαμόρφωση -μέσα από διάλογο με τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία των πολιτών - ενός εναλλακτικού σχεδίου εξόδου από την κρίση. Χρειαζόμαστε ένα σχέδιο το οποίο θα έχει συνοχή μεταξύ των δημοσιονομικών, κοινωνικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών και φορολογικών στόχων του, κάτι που δεν έχουν οι ακολουθούμενες πολιτικές. Με βάση ένα τέτοιο σχέδιο που θα περιλαμβάνει δεσμεύσεις και στόχους αλλά θα έχει την στήριξη της κοινωνίας μπορεί να διεκδικηθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στις προωθούμενες σήμερα πολιτικές για την ελληνική κρίση. Οι πυλώνες του πρέπει να είναι μεταρρύθμιση της οικονομίας προς περιβαλλοντικά και κοινωνικά πιο βιώσιμες κατευθύνσεις, ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των κοινωνικών επιχειρήσεων, δημιουργία εκατοντάδων χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα για νέους παράλληλα με την εξισορρόπηση του εμπορικού ισοζυγίου, μείωση των ελλειμμάτων και του χρέους. Χρειαζόμαστε, επίσης, ένα σταθερό και μακροχρόνιο φορολογικό πλαίσιο που θα διαμορφωθεί μέσα από διάλογο, θα είναι ισορροπημένο, δίκαιο κι αποτελεσματικό, θα εφαρμοστεί με την αναδιοργάνωση του φορολογικού και διοικητικού μηχανισμού με διπλό στόχο: να χρηματοδοτεί μια δίκαιη κοινωνική πολιτική, προς όφελος των πολιτών και του δημόσιου συμφέροντος, αλλά ταυτοχρόνως θα στηρίζει την αναζωογόνηση υπεύθυνων οικονομικών δραστηριοτήτων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας”
 
Η RebeccaHarmsκαι ο Νίκος Χρυσόγελος προσκάλεσαν την Εθνική Συνομποσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και τις ομοσπονδίες της να συμμετάσχουν ενεργά στον διάλογο με κοινωνικούς κι επαγγελματικούς φορείς που οργανώνεται στην Αθήνα, στις 27 Μαρτίου, μετά από κοινή πρωτοβουλία των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο και του Νίκου Χρυσόγελου, ώστε να διαμορφωθεί ένα σχέδιο αναζωογόνησης της ελληνικής οικονομίας που θα συμβάλλει παράλληλα σε κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους. Στην συνάντηση διαλόγου θα συμμετέχουν, επίσης, ο DannyCohnBendit (Ντάνυ Κον Μπεντίτ) και η RebeccaHarms (Ρεμπέκα Χαρμς) συμπρόεδροι των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο.
 
  

 

Χρήματα υπάρχουν, αλλά δεν αξιοποιούνται!

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερωτήσεις του Νίκου Χρυσόγελου 

 

Η Ελλάδα είναι από τους χειρότερους μαθητές στα θέματα διαχείρισης των απορριμμάτων - η τελευταία από τα παλιά κράτη μέλη -, πετάει πάνω από το 75% των στερεών αποβλήτων της σε χωματερές ή σε ΧΥΤΑ[1], κρατάει ακόμα σε λειτουργία Χώρους Ανεξέλεγκτης Διαχείρισης των Απορριμμάτων, ενώ δεν μπορεί να αξιοποιήσει τα χρήματα που υπάρχουν για υποδομές διαχείρισης των απορριμμάτων (αλλά και γενικότερα για βιοποικιλότητα και προστασία του περιβάλλοντος), αν και έχει αποδειχθεί ότι η εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα απόβλητα και η ανακύκλωση μπορεί να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και να συνεισφέρουν κατά πολύ στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ, σε συζήτηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας κι Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωκοινοβουλίου, την Πέμπη 1/3/2012.

 

Ο εκπρόσωπος της ΕΕ εξήγησε ότι η task force προσπαθεί να βοηθήσει στην απορρόφηση πόρων στους τομείς της διαχείρισης των απορριμμάτων και του περιβάλλοντος. Τόνισε όμως ότι πρέπει να πιάνουν τόπο τα χρήματα που δαπανώνται. Διαβεβαίωσε ότι δεν προκύπτει από πουθενά ότι η σωστή διαχείριση των απορριμμάτων κοστίζει ακριβότερα. Αντιθέτως, η εφαρμογή οικονομικών εργαλείων όπως της

Εκδήλωση του Ν. Χρυσόγελου προς τιμήν του Νντάμπα Μαντέλα
 
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος φιλοξένησε την Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες μια εκδήλωση για την Αφρική με τη συμμετοχή του NdabaMandela, συνιδρυτή, μαζί με τον άλλο εγγονό του Nelson Mandela, Kweku, του ιδρύματος "Africa Rising".
 
Το ίδρυμα έχει ως βασικό στόχο την ανάδειξη του ανθρώπινου δυναμικού και των δυνατοτήτων ανάπτυξης που διαθέτει η Αφρική. Εστιάζει στην αλλαγή των αντιλήψεων για την Αφρικανική ήπειρο παγκοσμίως και ιδιαίτερα στους νέους, τους οποίους επιθυμεί να προσελκύσει για να εργαστούν όλοι μαζί προς την κατεύθυνση θεμελιωδών κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών.  
 
Στην εκδήλωση ο NdabaMandela παρουσίασε το όραμά του για την Αφρικανική ήπειρο και τόνισε την ανάγκη στήριξης της Αφρικής από την Ευρώπη, μιλώντας για τα κοινά όσο και τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των δυο ηπείρων, το πνεύμα συνεργασίας που πρέπει να
 
υπάρχει μεταξύ των διαφορετικών φορέων, την προσπάθεια να μετατραπούν σε επίσημες δομές οι πολλές άτυπες δομές οικονομίας που αναπτύσσονται στην Αφρική, με τη συμμετοχή ιδιαίτερα γυναικών και νέων, τον ρόλο που μπορεί να παίξουν οι αφρικανοί νέοι που έχουν σπουδάσει κι επιθυμούν να γυρίσουν πίσω στις χώρες τους όσο και για την σημασία της ψηφιακής τεχνολογίας και του διαδικτύου στην συνεργασία και την ανάταση της Αφρικής. Έκλεισε, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε την σοφία της αφρικανικής σκέψης, για παράδειγμα ότι υπάρχουμε χάρη στο γεγονός ότι δίπλα μας υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι και επηρεαζόμαστε από το περιβάλλον.
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος στον χαιρετισμό που απήυθυνε, μίλησε για τη σημασία αναμόρφωσης της πολιτικής παροχής βοήθειας από την Ευρώπη προς την Αφρική και αναφέρθηκε στις ομοιότητες του οράματος του NdabaMandela για την Αφρική με θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Τη βιώσιμη ανάπτυξη με όφελος τόσο για την παγκόσμια κοινότητα όσο και για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, τη συνύπαρξη των λαών σε πνεύμα αμοιβαίου σεβασμού και την υπευθυνότητα στην άσκηση πολιτικής τόσο για τη γενιά μας όσο και για αυτές που θα ακολουθήσουν.
 
Στην εκδήλωση συμμετείχαν πολλοί Αφρικανοί της διασποράς, φοιτητές, εκπρόσωποι Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, πρεσβευτές, αγωνιστές των ανθρώπινων δικαιωμάτων και κινημάτων αλληλεγγύης καθώς και ο υπουργός περιβάλλοντος του Περού.
 
«Πρέπει να επιδιώξουμε την αλλαγή στην Αφρική, όπως θα πρέπει να επιδιώξουμε τη βελτίωση της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής αλλά και της πολιτικής παροχής βοήθειας σε μη ευρωπαϊκές χώρες», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος. «Έχουμε μια σειρά από κομμάτια που αποτελούν το παζλ της Αφρικής, αλλά χρειαζόμαστε μια κόλλα να τα κολλήσει όλα μαζί: Ένα ξεκάθαρο όραμα, ένα όνειρο για την πολιτική, οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πρόοδο στην Αφρικανική Ένωση. Χρειάζεται να δυναμώσουν οι πρωτοβουλίες που μπορούν να φέρουν κοντά τη νέα γενιά των Αφρικανών από όλο τον κόσμο με στόχο το όνειρο αυτό να γίνει πραγματικότητα. Ναι, μπορούμε! Στον κόσμο, στην Αφρική, στην Ευρώπη. ToAfricaRising είναι μια ελπίδα αν οι αφρικανικές κοινότητες στην Ευρώπη, την Αφρική και όλο τον κόσμο συνειδητοποιήσουν την ευθύνη τους για ένα καλύτερο μέλλον στην Αφρική και την αναλάβουν».
 
Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση http://www.flickr.com/photos/75635602@N06/sets/72157629123297420/
 
 

(Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Νίκου Χρυσόγελου)

 
Θα ήθελα να σας καλωσορίσω όλους στην αποψινή ξεχωριστή περίσταση.
 
Θα ήθελα να καλωσορίσω τον καλεσμένο μας Nντάμπα Μαντέλα! (NdabaMandela)
Μόλο (χαιρετισμός στη διάλεκτο της φυλής του Xsosa)
Είναι τιμή μας να σας έχουμε εδώ μαζί μας απόψε.
 
Γεννήθηκα πριν από 52 χρόνια στην Αθήνα, αλλά κατάγομαι από ένα μικρό ελληνικό νησί, τη Σίφνο, όπου περνούσα τρεις μήνες κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών σχολικών διακοπών μου.
 
Μένοντας στο νησί, πάντα αναρωτιόμουν τι υπήρχε στην άλλη πλευρά της θάλασσας όσο παρατηρούσα το τοπίο και τον μακρινό ορίζοντα. Η Ελλάδα, άλλωστε, είναι μια χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και η απομόνωση ενός νησιού ήταν πάντα μια καλή ευκαιρία για να ονειρευτεί κανείς. Η αφρικανική ήπειρος στην άλλη πλευρά της θάλασσας ήταν πάντα ένα μυστήριο για μένα.
 
Έμαθα για πρώτη φορά για την Αφρική και μέρος της ιστορίας της όταν ήμουν στο σχολείο: για το μεγάλο πολιτισμό των Αιγυπτίων, αλλά και την παρουσία Φοινίκων, Ελλήνων, Ρωμαίων, Αράβων, Βρετανών, Γάλλων και πολλών ακόμη στην ήπειρό σας.
 
Εκεί διδαχθήκαμε για πολέμους, αυτοκρατορίες, σπουδαίους βασιλείς και σημαντικούς Φαραώ, αλλά σχεδόν τίποτα για τη ζωή και το θάνατο των χιλιάδων ανθρώπων που εργάστηκαν για τις Πυραμίδες. Όπως δεν μάθαμε για την εκμετάλλευση του χρυσού, του πετρελαίου, του ουρανίου και των διαμαντιών σε βάρος των τοπικών πολιτισμών.
 
Όταν ήμουν φοιτητής επισκέφθηκα πολλές αφρικανικές εκθέσεις σε διάφορα μουσεία ταξιδεύοντας σε όλη την Ευρώπη. Αλλά έμαθα περισσότερα διαβάζοντας βιβλία των Μπρωντέλ και Levi Strauss, αυτών των δύο σημαντικών διανοούμενων που έχουν αλλάξει τον τρόπο μας να κατανοούμε τον κόσμο γύρω μας, τη σημασία όλων των πολιτισμών και των κοινωνιών, τα κοινά στοιχεία μεταξύ των κυμάτων της ερήμου και των κυμάτων της Μεσογείου Θάλασσας.
 
Κατάλαβα καλύτερα τους ανθρώπους της Αφρικής συμμετέχοντας και οργανώνοντας ένα πλήθος δράσεων ανταλλαγής νέων στην Ελλάδα, όταν δραστηριοποιήθηκα ως ακτιβιστής σε μια περιβαλλοντική Μη Κυβερνητική Οργάνωση. Σε αυτά τα πολυπολιτισμικά προγράμματα είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε ιδέες, να κατανοήσουμε καλύτερα τον πολιτισμό των καλεσμένων μας, να έρθουμε πιο κοντά σπάζοντας τα στερεότυπα. Συνάντησα πολλούς νέους από το Μαρόκο, την Αίγυπτο, την Αλγερία και ανακαλύψαμε τα μονοπάτια για τη συνεργασία, τον διαπολιτισμικό διάλογο και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των διαφόρων κοινωνιών.
 
Έμαθα ακόμα περισσότερα για την Αφρική μέσα από τη συμμετοχή μου στις εκστρατείες της Διεθνούς Αμνηστίας για την υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αντιρρησιών συνείδησης στο Μπενίν, τη Νότια Αφρική και άλλες αφρικανικές χώρες. Αλλά και συμμετέχοντας σε εκστρατείες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την προστασία του περιβάλλοντος, που παραβιάζονταν από την εκμετάλλευση των διαμαντιών, του πετρελαίου και του χρυσού σε πολλές αφρικανικές χώρες.
 
Διάβασα πολλά άρθρα και βιβλία σχετικά με τον αγώνα του Νέλσον Μαντέλα και το κίνημα κατά του απαρτχάιντ. Ήταν μια μεγάλη χαρά για μένα να επισκεφθώ το σπίτι του – μουσείο τώρα – καθώς και τους οικισμούς του Σοβέτο, κατά τη συμμετοχή μου στην Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Γιοχάνεσμπουργκ το 2002.
 
Περπάτησα μαζί με χιλιάδες διαδηλωτές από όλο τον κόσμο που απαιτούσαν κοινωνική και περιβαλλοντική δικαιοσύνη, ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ βιώσιμο, μια κοινωνικά ισορροπημένη παγκοσμιοποίηση, περιβαλλοντική προστασία και κοινωνικό / δημοκρατικό έλεγχο της οικονομίας και της ανάπτυξης.
 
Μπορώ να πω ότι είμαι γοητευμένος από την ιστορία αυτής της ηπείρου. Η Αφρική είναι:
 
οι αυτοκρατορίες της, αλλά και οι κοινότητες και οι φυλές της
οι παραδόσεις της αλλά και οι αλλαγές της
η βιοποικιλότητά της
το πλήθος των διαφορετικών γλωσσών της,
ο αγώνας για την αυτοδιάθεση και την αυτοεκτίμηση της,
η απο-αποικιοποίηση,
οι καλές και άσχημες μορφές διακυβέρνησης, η διαφθορά, αλλά και οι γενναίες προσπάθειες για τη συνύπαρξη και τη συνεργασία
ο αγώνας κατά του απαρτχάιντ, κατά των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της παράνομης διακίνησης
οι προσπάθειες για τη δημιουργία της Αφρικανικής Ένωσης,
και πολλά άλλα...
 
Πρέπει να επιδιώξουμε την αλλαγή στην Αφρική, όπως θα πρέπει να επιδιώξουμε τη βελτίωση της ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής αλλά και της πολιτικής παροχής βοήθειας σε μη ευρωπαϊκές χώρες. Έχουμε μια σειρά από κομμάτια που αποτελούν το παζλ της Αφρικής, αλλά χρειαζόμαστε μια κόλλα να τα κολλήσει όλα μαζί: Ένα ξεκάθαρο όραμα, ένα όνειρο για την πολιτική, οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πρόοδο στην Αφρικανική Ένωση είναι απαραίτητο, όπως πρέπει να πιέσουμε και για μια Ευρωπαϊκή Ένωση πιο δίκαιη απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον.
 
Και ένα τέτοιο όνειρο είναι μια γοητευτική πρόκληση για τη νέα γενιά των Αφρικανών. Υπάρχουν όλα τα στοιχεία πάνω στα οποία θα μπορούσε να βασιστεί μια Αφρικανική Ανάταση:
 
·         Το νερό, η βάση της ζωής, ένας χωρισμός, τα όρια, αλλά την ίδια στιγμή ένας διάδρομος που μας συνδέει. Τα σύνορα αλλάζουν, αλλά οι δύο πλευρές των ποταμών μένουν εκεί. Τα ποτάμια και οι λίμνες μπορεί να μολυνθούν, όμως το καθαρό νερό είναι απαραίτητο για τις ανάγκες των ανθρώπινων κοινωνιών και των οικοσυστημάτων. Πρέπει να εργαστούμε σκληρά για να προστατεύσουμε από κοινού τη βάση της ζωής μας.
 
·         Η πατρίδα των πολιτισμών. Δεν ξέρω με βεβαιότητα αν η ανθρωπότητα γεννήθηκε στην Αφρική, αλλά η Αφρική είναι η μητέρα μεγάλων και πολύ σημαντικών πολιτισμών και κουλτούρας και μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για το μέλλον της ανθρωπότητας.
 
·         Το ανθρώπινο δυναμικό, νέοι και ηλικιωμένοι, έτοιμοι να διεκδικήσουν μια καλύτερη και πιο δημοκρατική κοινωνία, ένα βιώσιμο μέλλον για αυτούς και τους συμπολίτες τους. Πρέπει να υποστηρίξουμε την αραβική άνοιξη για να πετύχει στην Αίγυπτο, την Τυνησία, παντού.
 
·         Η τεχνολογία, ιδιαίτερα οι νέες τεχνολογίες όπως το Διαδίκτυο, έχει τη δυνατότητα να μας φέρει πιο κοντά και ταυτόχρονα να αποτελέσει εργαλείο αλλαγής.
 
·         Παρ' όλα αυτά, χρειαζόμαστε πάντα την άμεση ανθρώπινη επαφή. Για αυτό και γοητεύτηκα όταν άκουσα για το έργο του ιδρύματός σας να φέρει σε επαφή όλους τους νέους και με ισχυρή θέληση Αφρικανούς από όλα τα μέρη της ηπείρου και της διασποράς.
 
Αυτό είναι ό,τι μάθαμε στην ΕΕ: να αναπτύσσουμε νέες ιδέες μαζί με αυτούς που βρίσκονται στην άλλη πλευρά των συνόρων. Καικυρίως, πώς μπορούμεναεπιτύχουμε:
 
·         Βιώσιμη ανάπτυξη με όφελος τόσο για την παγκόσμια κοινότητα όσο και για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.
·         Τη συνύπαρξη σε πνεύμα αμοιβαίου σεβασμού.
·         Υπευθυνότητα στην άσκηση πολιτικής και στη συμμετοχή του κοινού στη λήψη αποφάσεων τόσο για τη γενιά μας όσο και για αυτές που θα ακολουθήσουν.
 
Ναι, μπορούμε στον κόσμο, στην Αφρική, στην Ευρώπη. Η Αφρικανική Ανάταση είναι μια ελπίδα αν οι αφρικανικές κοινότητες στην Ευρώπη, την Αφρική και όλο τον κόσμο συνειδητοποιήσουν την ευθύνη τους για ένα καλύτερο μέλλον στην Αφρική και την αναλάβουν.
 
Εύχομαι κάθε επιτυχία στην Aφρικανική Ανάταση (AfricaRising).
 
Σας ευχαριστώ.
 

 

 
 

 

Ομόφωνη η εκλογή του Νίκου Χρυσόγελου ως 4ου αντιπροέδρου της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά τη συνεδρίαση της στις Βρυξέλλες
Συζήτηση κι αποφάσεις της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά τη συνεδρίασή της, 27 και 28 Φεβρουαρίου, για θέματα εξόχως απομακρυσμένων περιοχών, δημιουργία συστήματος επιμερισμού του κινδύνου για τα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν θέματα δημοσιονομικής σταθερότητας, καθορισμός δημοσιονομικού πλαισίου για την περίοδο 2014-2020.
Κατά την συνεδρίασή της στις 27 Φεβρουαρίου, η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), συζήτησε κι ενέκρινε ομόφωνα την εκλογή του Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ στη θέση του 4ου αντιπροέδρου της, μετά από πρόταση της Ομάδας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο. Η θέση έμεινε κενή μετά την αποχώρηση του Μ. Τρεμόπουλου, στις αρχές του μήνα, στο πλαίσιο της εναλλαγής και την αντικατάστασή του από τον Νίκο Χρυσόγελο.
 
Η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συνέχισε τη συνεδρίαση της, με το ρόλο της πολιτικής συνοχής στις εξόχως απόκεντρες περιφέρειες (ΕΑΠ) της ΕΕ. Ο Ν. Χρυσόγελος υποστήριξε τις παρεμβάσεις των Πρασίνων στην σχετική έκθεση, εκ μέρους της απούσας από τη συνεδρίαση συναδέλφου του K. Greze, τονίζοντας τη σημασία που έχει η διασύνδεση αυτών των νησιωτικών περιοχών με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και η διαμόρφωση κατάλληλων πολιτικών για την τόνωση των οικείων οικονομιών μικρής κλίμακας.
 
Στη συνέχεια συζητήθηκε ο κανονισμός του ΕΚ σχετικά με ορισμένες διατάξεις που έχουν να κάνουν με τα μέσα διάχυσης της κρίσης για όσα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν ή απειλούνται από σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με την χρηματοοικονομική τους σταθερότητα. Το θέμα σίγουρα ακουμπάει ευαίσθητες νομικές και τεχνικές πτυχές, αποτελεί όμως ένα σημαντικό βήμα που έτυχε της θετικής αποδοχής από τους ευρωβουλευτές όλων των ομάδων και χωρών. Ο εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στη τοποθέτηση του έκανε λόγο για στόχους που θα δίνεται προτεραιότητα στα έργα που σχετίζονται με τη πολιτική συνοχής. Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω. Σχετικές παρεμβάσεις θα κάνουν και οι πράσινοι, επιδιώκοντας να περιληφθούν κυρίως έργα που να έχουν θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην κοινωνική συνοχή.
 
Η πρόταση που αφορά τον Κανονισμό του Συμβουλίου για τον καθορισμό του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου για την περίοδο 2014-2020 ήταν ένα από τα επόμενα θέματα που συζητήθηκε εκτενώς στην Επιτροπή. Οι νέες προτεινόμενες διατάξεις για την επόμενη προγραμματική περίοδο εκτός από κάποιες κύριες πολιτικές κατευθυντήριες οδηγίες, καλούν για ανάγκη υψηλότερων επιπέδων ευελιξίας. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν η ενίσχυση της λειτουργίας του Μηχανισμού Ευελιξίας, του Αποθεματικού Επείγουσας Βοήθειας, ενώ έγινε λόγος για την εισαγωγή του Μηχανισμού Υποδομών. Τέλος, συμπεριλαμβάνεται πρόταση για ένα νέο Ειδικό Αποθεματικό για τις κρίσεις στο γεωργικό τομέα ενώ η αναθεώρηση του δημοσιονομικού πλαισίου θα εξακολουθήσει να είναι αναγκαία σε περίπτωση απρόβλεπτων καταστάσεων με μεγάλο δημοσιονομικό αντίκτυπο.
 
Τέλος συζητήθηκε έκθεση σχετικά με τα νέα κριτήρια κατανομής στο πλαίσιο της Πολιτικής Συνοχής, με δεδομένο ότι διαφαίνεται μια στροφή από την “απορροφητικότητα” στην επίτευξη επιδόσεων και τελικών αποτελεσμάτων, στο πλαίσιο και μιας πολιτικής για την διοίκηση που επιζητά καλύτερα αποτελέσματα για τους πολίτες με βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων. Με άλλα λόγια, η προσοχή θα πρέπει να είναι στο πώς θα επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα και όχι στο πώς θα απορροφηθούν περισσότεροι πόροι.

 

Δείτε τα πλήρη κείμενα των εκθέσεων εδώ:

 

 

 

 

Επίσκεψη εργασίας 7-9 Μαρτίου στις Βρυξέλλες
 
Η κοινωνική οικονομία στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 10% των επιχειρήσεων, το 5,9% της συνολικής απασχόλησης και το 6,7% της μισθωτής απασχόλησης με περίπου 11 εκατομμύρια εργαζομένους. Παρά το γεγονός ότι αυτός ο τομέας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο εξόδου από την ταυτόχρονη περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική κρίση της χώρας, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα.
Από την άλλη μεριά, η χώρα μας είναι προικισμένη με πολύ σημαντικό δυναμικό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δίνει γενναίες εγγυημένες τιμές για διάφορες μορφές ΑΠΕ με αποτέλεσμα την προσέλκυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος από εταιρείες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ένα βασικό μειονέκτημα της υπάρχουσας κατάστασης είναι ότι το οικονομικό όφελος για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες εγκαθίστανται οι ΑΠΕ δεν είναι το μεγαλύτερο δυνατόν. Σε μια περίοδο που οι οικονομικοί πόροι λείπουν από την υπερχρεωμένη συχνά και χωρίς επαρκές ανθρώπινο δυναμικό τοπική αυτοδιοίκηση, η ενεργοποίηση των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών μέσω της δημιουργίας κοινωνικών και πολύ-συμμετοχικών εταιρειών (με μετόχους πολίτες, επαγγελματικούς φορείς, κοινωνικές οργανώσεις, αυτοδιοίκηση) με στόχο την ανάπτυξη αποκεντρωμένων συστημάτων ΑΠΕ θα μπορούσε να αποτελέσει μια ανάσα στα προβλήματα των τοπικών οικονομιών και εργαλείο καταπολέμησης της ανεργίας. Ταυτόχρονα η δημιουργία τέτοιων εταιρειών θα συμβάλλει στη διείσδυση των ΑΠΕ που τόσο έχει ανάγκη η χώρα, τη στιγμή μάλιστα που η χώρα μας είναι εξαρτημένη σημαντικά από εισαγωγές ορυκτών καυσίμων, καταβάλλει μεγάλο δημοσιονομικό και περιβαλλοντικό κόστος λόγω αυτής της εξάρτησης, ενώ η συζήτηση για εξορύξεις υδρογονανθράκων έχει αρχίσει να φουντώνει παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε αξιοποιήσει ακόμα επαρκώς τις ΑΠΕ.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο νέος ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος διοργανώνει αυτή την εκδήλωση με στόχο να φέρει ομάδες πολιτών, επαγγελματικές ενώσεις, φορείς της αυτοδιοίκησης, επιστήμονες κ.α. που είτε έχουν ξεκινήσει, είτε ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε κοινωνικές-συμμετοχικές επιχειρήσεις για αξιοποίηση ΑΠΕ, σε επαφή με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο σε ευρωπαïκό επίπεδο, την πλούσια εμπειρία από παρόμοιες επιχειρήσεις σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, καθώς και τις πιθανές πηγές και μηχανισμούς χρηματοδότησης για τέτοιες προσπάθειες.    
Η επίσκεψη εργασίας προγραμματίζεται για τις 7- 9 Μαρτίου 2012 και περιλαμβάνει:
   Ανάλυση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου από τους Tom Howes, Γενική Διεύθυνση Ενέργειας  της ΕΕ και τον Mathieu Ficther, Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξηςτης ΕΕ. 
   Παρουσίαση επιτυχημένων παραδειγμάτων συνεταιριστικών - κοινωνικών επιχειρήσεων παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές που λειτουργούν σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (Αυστρία, Γερμανία, Δανία, Βέλγιο), με ομιλητές τους DirkVansintjan, πρόεδρο της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ενεργειακών συνεταιρισμών και μικροπαραγωγών, (REScoop 20-20-20 andEeklo-Ecopowerprojects), HorstKluttig, Γερμανία/Ολλανδία, εκπρόσωπο του δημοτικού Αιολικού Πάρκου Aachen/Heerlen, JoachimHacker, ευρωπαϊκό κέντρο για την ανανεώσιμη ενέργεια - Μονάδα παραγωγής πράσινης ενέργειας, Güssing, Aυστρία και τον TimoGensel, ειδικό σύμβουλο Συνεταιρισμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στη Γερμανία.
●   Ανάλυση χρηματοδοτικών εργαλείων από τη Βασιλεία Αργυράκη, Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της ΕΕ “Intelligent Energy Europe”, τον Maud Skäringer, Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ, “Αξιοποίηση Διαθρωτικών Ταμείων για την ανάπτυξη των ΑΠΕ, την ElisabettaCucchi Σύμβουλο Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τον AndreasKappes της Γερμανικής Συνεταιριστικής Ομοσπονδίας (DGRV).
   Γνωριμία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς από τον Βασίλη Κανάρα, υπεύθυνο της Διεύθυνσης Επικοινωνίας του ΕΚ.
Επίσης οι συμμετέχοντες στην επίσκεψη θα παρακολουθήσουν δυο επιπλέον δραστηριότητες στο χώρο του Ευρωκοινοβουλίου που συνδιοργανώνουν και συμμετέχουν η συμπρόεδρος των Πράσινων RebeccaHarms και οι Πράσινοι ευρωβουλευτές ClaudeTurmes, JanickJadot και BasEickhout:
   Συνέδριο των Πρασίνων για την επέτειο 1 χρόνου από το πυρηνικό ατύχημα της Φουκοσίμα και τις επιπτώσεις του, με τη συμμετοχή ειδικών και από την Ιαπωνία.
    Ημερίδα των Πρασίνων για τον Ευρωπαϊκό Οδικό Χάρτη για την Ενέργεια 2050

 

 

Προτάσεις του Νίκου Χρυσόγελου στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
 
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Νίκος Χρυσόγελος, συμμετείχε στην κοινή συνεδρίαση των 2 Διαρκών Επιτροπών της Ελληνικής Βουλής, Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Οικονομικών Υποθέσεων, καθώς και της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, όπου μίλησε την Τρίτη 28/2 ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. MartinSchulz.
           
Κατά την συνάντηση που είχε ο κ. Σούλτς μετά την ομιλία του με τους επικεφαλής των ελληνικών πολιτικών ομάδων στο Ευρωκοινοβούλιο, δόθηκε η ευκαιρία στο Νίκο Χρυσόγελο να τον συγχαρεί για την πρωτοβουλία του να επισκεφθεί την ελληνική Βουλή και να μιλήσει με τους έλληνες βουλευτές για το θέμα της ελληνικής κρίσης. Είχε επίσης την ευκαιρία να ζητήσει από τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου να συνεχίσει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με στόχο να συμμετάσχει θεσμικά το μόνο εκλεγμένο ευρωπαϊκό όργανο, το ευρωκοινοβούλιο, σε όλες τις αποφάσεις και τις πολιτικές που αφορούν την ελληνική κρίση και επηρεάζουν το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας και κατά συνέπεια το μέλλον των ευρωπαϊκών λαών και της Ευρώπης. Είναι κάτι που θέτουν ήδη πολλοί ευρωβουλευτές, πιο έντονα οι Πράσινοι, με δεδομένο ότι πολλά από τα μέτρα τα οποία περιλαμβάνονται στο Μνημόνιο ΙΙ είναι αμφίβολο αν συνάδουν με τις ευρωπαϊκές αξίες και πολιτικές και σε κάθε περίπτωση δεν έχουν λάβει τη σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
 
Η πολιτική ομάδα στην οποία ανήκει ο Νίκος Χρυσόγελος, η ομάδα των Πρασίνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει ήδη προγραμματίσει μια σειρά πρωτοβουλιών στο πλαίσιο ενός πνεύματος αλληλεγγύης προς την ελληνική κοινωνία. Μεταξύ άλλων:
 
       Έρχεται στην Αθήνα στις 27 Μαρτίου για κοινή συνέντευξη τύπου με τον ευρωβουλευτή των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ Νίκο Χρυσόγελο, ο συμπρόεδρος των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο Ντάνυ Κον Μπεντίτ. Το βράδυ της ίδιας μέρας διοργανώνεται δημόσια εκδήλωση – διάλογος για την ελληνική και ευρωπαϊκή κρίση. Η επίσκεψη του Ντάνυ Κον Μπεντίτ καθώς και της Γενικής Γραμματέας των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο Βούλας Τσέτση αποτελεί και μια έμπρακτη έκφραση συμπαράστασης και στήριξης στους έλληνες ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ, ενόψει των εθνικών εκλογών και της προσπάθειας να εκπροσωπηθούν στο εθνικό κοινοβούλιο, ιδιαίτερα αυτή την εποχή των σημαντικών πολιτικών εξελίξεων.
 
       Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον υποδέχθηκαν οι Πράσινοι Ευρωβουλευτές την αναλυτική ενημέρωση που ετοίμασε ο Νίκος Χρυσόγελος σχετικά με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις τόσο της κρίσης όσο και των πολιτικών που προωθούνται, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ομάδας http://www.greens-efa.eu/greek-crisis-and-a-green-way-out-5430.html