Κάποτε λέγανε “μας έκανε τη ζωή ποδήλατο”. Τώρα που το ΙΧ μας άλλαξε τα φώτα αλλά και τις πόλεις, οι “ΠΡΑΣΙΝΟΙ-Αλληλεγγύη. Δημιουργία. Οικολογία” αλλά και χιλιάδες πολίτες κάθε ηλικίας λέμε: “να βάλουμε ξανά το ποδήλατο στη ζωή μας για καλύτερη υγεία, βιώσιμες μετακινήσεις και υγιείς πόλεις”. Ελάτε να πάμε με ποδήλατο σε μια κοινωνική και οικολογική Ευρώπη που ονειρευόμαστε”. Κάποτε έλεγαν ότι οι ποδηλάτες είμαστε ονειροπόλοι, «κολλημένοι» με την οικολογία. Τώρα όμως το ποδήλατο είναι τρόπος ζωής για εκατομμύρια πολίτες, μέσο μετακίνησης αλλά και μεταφοράς εμπορευμάτων, εργαλείο αναζωογόνησης της οικονομίας και αναγέννησης των πόλεων καθώς και συστατικό στοιχείο των στρατηγικών για την υγεία.

Πάρε λοιπόν ένα ποδήλατο και έλα να αλλάξουμε τον τρόπο που γίνεται η πολιτική.

Μας εκφράζει απόλυτα ο στόχος για αύξηση των μετακινήσεων με ποδήλατο στις πόλεις στο 15% μέχρι το 2020. Και υποστηρίζουμε ξεκάθαρα την διακήρυξη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών για να προωθηθεί η ποδηλασία στην Ευρώπη. Σήμερα πάνω από 250.000.000 Ευρωπαίοι ποδηλατούν ήδη και θέλουμε αυτό το νούμερο να αυξηθεί κι άλλο.http://www.ecf.com/wp-content/uploads/EP-2014-elections_ECF-manifesto_full-version_final.pdf

Η προώθηση του ποδηλάτου τόσο μέσα στις αστικές περιοχές όσο και εκτός χρειάζεται να προωθηθεί όχι μόνο στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας όσο και της πολιτικής για την υγεία. Αυτό έχει αρχίσει ήδη να συνειδητοποιείται και να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες. Αλλά χρειαζόμαστε πιο αποτελεσματικές πολιτικές, κίνητρα και περισσότερες επενδύσεις για το ποδήλατο σε ευρωπαϊκό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο,

1. Ισχυρή υποστήριξη της ποδηλασίας.

Το 10% του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού για τις μεταφορές, θα πρέπει να διατίθεται για επενδύσεις που προωθούν την ποδηλασία. Την περίοδο 2014-2020 ζητάμε να διατεθούν 6 δις ευρώ σε προγράμματα για το ποδήλατο και την ποδηλασία. Την προηγούμενη προγραμματική περίοδο (2007-2013), διατέθηκαν από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό για υποδομές για ποδηλασία περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ (δηλαδή 0,7% της συγχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης) από ένα σύνολο 82 δις ευρώ που δόθηκαν συνολικά σε έργα υποδομών για τις μεταφορές (σε μεγάλο ποσοστό για αυτοκινητοδρόμους). Ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομων κοστίζει όσο εκατοντάδες χιλιόμετρα ποδηλατόδρομου.

2. Να αναπτύξουμε ένα πλήρες δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα διασχίζει τις πόλεις, την ύπαιθρο και τα σύνορα, θα ενώνει την Ευρώπη.

Δεν μιλάμε πλέον για ξεκομμένους ποδηλατόδρομους μερικών χιλιομέτρων μέσα σε κάποια πόλη, αλλά για τοEuroVelo, για ένα εκτεταμένο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών. Ένα δίκτυο 14 διαδρομών μεγάλων αποστάσεων που συνδέουν με κατάλληλες υποδομές για ποδήλατο ολόκληρη την Ευρώπη, από την Νορβηγία και την Ισπανία μέχρι την Ελλάδα και την Ιταλία που έχει ως στόχο τη σύνδεση των υπαρχόντων περιφερειακών και εθνικών ποδηλατικών διαδρομών σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό δίκτυο και τη συμπλήρωση των τμημάτων που λείπουν. Το EuroVelo συντονίζεται σε Eυρωπαϊκό επίπεδο από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών, με ένα δίκτυο από Εθνικά Συντονιστικά Κέντρα EuroVelo, που οργανώνουν την ανάπτυξη των διαδρομών σε εθνικό επίπεδο. Αυτές οι οργανώσεις συνεργάζονται για την ολοκλήρωση του δικτύου μέχρι το 2020. Η Ευρώπη θα πρέπει να συνεισφέρει σε αυτό εξασφαλίζοντας πόρους από το Δι-Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών του EuroVelo. Πέρα από πόρους, χρειάζεται συμμετοχή των περιφερειών αλλά και τεχνική βοήθεια για το συντονισμό και την προώθηση του δικτύου σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Υποστηρίζουμε την επέκταση του Ευρωπαϊκού Δικτύου EuroVelo στη χώρα μας με 3 διαδρομές:

-EV 8, η Μεσογειακή Οδός, που ξεκινά από την Ανδαλουσία (Ισπανία), εισέρχεται στην Ελλάδα μέσω των συνόρων με την Αλβανία στο ύψος της Σαγιάδας, και στην συνέχεια καταλήγει στην Αθήνα περνώντας από την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα με τελική κατάληξη στην Κύπρο με ενδιάμεσους σταθμούς την Κρήτη, την Κω και την Ρόδο.

-EV 11, η Οδός Ανατολικής Ευρώπης, που ξεκινά από το Βόρειο Ακρωτήριο (Νορβηγία), εισέρχεται στην Ελλάδα μέσω των συνόρων με την ΠΓΔΜ στους Ευζώνους και καταλήγει στην Αθήνα μέσω Θεσσαλονίκης, Κατερίνης και Λάρισας.

-EV 13 η “Διαδρομή Σιδηρούν Παραπέτασμα: Βιώσιμη κινητικότητα κατά μήκος της νέας ποδηλατικής διαδρομής EuroVelo 13”, που ξεκινά από τον Αρκτικό Ωκεανό στα σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας και καταλήγει στην Μαύρη Θάλασσα διασχίζοντας την Ελλάδα στην περιοχή του Έβρου.

Υποστηρίζουμε την πρόταση του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου EuroVeloγια την Ελλάδα, για επέκταση της διαδρομής EV5 - Οδός Via Romea Francigena - που ξεκινά από το Λονδίνο, περνάει από τη Ρώμη και καταλήγει στο Πρίντεζι, για να συνεχίσει ακολουθώντας την αρχαία ρωμαϊκή οδό ViaEgnatiaαπό Δυρράχιο Αλβανίας μέσω Φλώρινας, Θεσσαλονίκης με τελικό προορισμό την Κωνσταντινούπολη, έναν από τους σημαντικότερους δρόμους που κατέληγαν Ρώμη κατά την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.

3. Βιώσιμες πόλεις, καθαρότερη ατμόσφαιρα, αποσυμφόρηση περιοχών με μεγάλη κυκλοφορία.

Το ποδήλατο χρειάζεται να ενισχυθεί για να συμβάλει στην μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων των ευρωπαϊκών πόλεων, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, και το πρασίνισμα τους. Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκάλεσε το 2010 περισσότερους από 400.000 πρόωρους θανάτους. Το 90% των κατοίκων των πόλεων εκτίθενται ατμοσφαιρικούς ρύπους, συχνά σε επίπεδα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) ορίζει ως επιβλαβή για την υγεία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ευθυγραμμίσει την Οδηγία για την Εκτίμηση και την Διαχείριση της Ποιότητας του Αέρα του Περιβάλλοντος με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Π.Ο.Υ. Παράλληλα με την προώθηση της ποδηλασίας, τα οχήματα που κινούνται στον αστικό χώρο – ΙΧ αυτοκίνητα, μηχανοκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα, φορτηγά κάθε είδους- πρέπει να γίνουν πιο “καθαρά.

4. Να βελτιώσουμε την υγεία και τα οικονομικά της υγείας και με την ποδηλασία.

Η έλλειψη σωματικής άσκησης είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου για τις σοβαρότερες ασθένειες που συνδέονται με τον τρόπο ζωής. Καρδιακά, χοληστερίνη, παχυσαρκία κι άλλες ασθένειες συνδέονται σε σημαντικό βαθμό με τον τρόπο ζωής αλλά και μετακίνησής μας. Επίσης, η ατμοσφαιρική ρύπανση επιδεινώνει την υγεία χιλιάδων ανθρώπων και κατά συνέπεια αυξάνει το κόστος των συστημάτων υγείας. Όλο και περισσότερο η ποδηλασία εντάσσεται στο πλαίσιο των στρατηγικών σχεδιασμών και πολιτικών για την Υγεία ενώ και η διάσταση της υγείας εντάσσεται σε σχεδιασμούς των συστημάτων μεταφοράς.

Χώρες όπως η Ιρλανδία επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος των συστημάτων υγείας, δίνοντας έμφαση στην βελτίωση της υγείας των πολιτών, μεταξύ άλλων και με την ποδηλασία και τη συστηματική άσκηση. Η πρόληψη κοστίζει πολύ λιγότερο από τη θεραπεία. Σημαντικές έρευνες έχουν δείξει ότι η επένδυση στην ποδηλασία θα πρέπει να αποτελεί μέρος της πολιτικής της ΕΕ αλλά και των Κρατών Μελών. Συμφωνούμε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών για την ένταξη της διάστασης της υγείας στο σχεδιασμό της πολιτικής των μεταφορών από την στιγμή που πολλές από τις υποδομές στον τομέα των μεταφορών υλοποιούνται με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

4. Φορολογικά κίνητρα για το ποδήλατο.

Η προώθηση της ποδηλασίας απαιτεί και αλλαγές στο φορολογικό σύστημα ώστε να δίνει κίνητρα για την ποδηλασία ή τουλάχιστον να μη θέτει φραγμούς στην ποδηλασία για μετακίνηση από το σπίτι προς την εργασία και το αντίστροφο. Στηρίζουμε μαζί με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών το αίτημα προς την ΕΕ να επιτρέπει στα κράτη-μέλη να έχουν μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ για τις πωλήσεις ποδηλάτων. Απαιτείται, επίσης, μεγαλύτερη αποφασιστικότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να μην ενισχύεται με κίνητρα η χρήση του ΙΧ από το προσωπικό εταιριών ιδιαίτερα για κοντινές αποστάσεις. Πάντως σε αρκετές χώρες έχουν υιοθετηθεί κίνητρα που κάνουν ελκυστική για τους εργαζομένους την κατοχή και τη χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το 50% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην ΕΕ να αφορά σε αυτοκίνητα που παρέχουν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους.

5. Ασφαλέστερα οχήματα ώστε να μην την πληρώνουν πεζοί και ποδηλάτες /τισσες

Η σύγκρουση ενός αυτοκινήτου με έναν πεζό ή με ένα ποδηλάτη/μία ποδηλάτισσα μπορεί να είναι μοιραία για τον πεζό και τον ποδηλάτη/την ποδηλάτισσα. Γι αυτό χρειάζονται σημαντικές αλλαγές στην εκπαίδευση των οδηγών, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στο όριο ταχύτητας των οχημάτων κα. Γενικότερα πρέπει να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια λαμβάνοντας σοβαρότερα υπόψη τους/τις ποδηλάτες /ισσες και τους πεζούς. Υποστηρίζουμε τις πρωτοβουλίες πολλών ευρωπαϊκών πόλεων που καθιερώνουν το όριο των 30 χλμ/ώρα σε μεγάλα τμήματα του οδικού τους δικτύου και χρησιμοποιούν το σύστημα Intelligent Speed Assistance που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό και οικονομικό εργαλείο για το σκοπό αυτό. Η μείωση του ορίου στα 30 χλμ/ώρα στις πόλεις συνεπάγεται όμως αλλαγή της Σύμβασης της Βιέννης για την Οδική Κυκλοφορία του 1968, που καθιέρωνε όριο ταχύτητας στις κατοικημένες αστικές περιοχές στην Ευρώπη τα 50 χλμ/ώρα.

Συμφωνούμε με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών για αλλαγές στα φορτηγά ώστε να γίνουν ασφαλέστερα για τους πεζούς και τα ποδήλατα

μια και λόγω του σχήματος της καμπίνας του φορτηγού και της υπερυψωμένης θέσης του οδηγού, υπάρχουν γύρω από την καμπίνα εκτεταμένα τυφλά σημεία, γεγονός που προκαλεί πολλά σοβαρά ή και θανατηφόρα ατυχήματα σε ποδηλάτες και πεζούς.

6. Ποδήλατο και οικονομία + τουρισμός

Επιδιώκουμε να λαμβάνονται υπόψη κατά την εκτέλεση σχεδίων κοινού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών οι συνέργιες με άλλες πολιτικές, πχ τουρισμό καθώς και η ενσωμάτωση της ποδηλασίας μεγάλων αποστάσεων σε διάφορα έργα μεταφορικών υποδομών ώστε να αναπτύσσεται το δίκτυο EuroVelo.

Στο Connecting Europe Facility – Εργαλείο ¨Συνδέοντας την Ευρώπη” (CEF) που θα χρηματοδοτήσει κυρίως διευρωπαϊκά προγράμματα βιώσιμων / συνδυασμένων μεταφορών, μπορούν να ενταχθούν και ποδηλατικά δίκτυα μέσα στις πόλεις αλλά και το EuroVelo, κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη και στον σχεδιασμό των περιφερειακών σχεδίων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Ένα σύνολο ευρωπαϊκών προγραμμάτων μπορεί να αξιοποιηθούν για υποστήριξη της ποδηλασίας, όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (πχ για ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων), το COSME, το πρόγραμμα για την έρευνα ΗΟΡΙΖΟΝ 2020, προγράμματα για τις έξυπνες πόλεις - η Ευρωπαϊκή συνεργασία European Innovation Partnership on Smart Cities and Communities (EIP-SCC), προγράμματα ανταλλαγών φοιτητών αλλά και απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας Erasmus+κά.

Μια μελέτη για λογαριασμό του Ευρωκοινοβουλίου το 2012 υπολογίζει ότι γίνονται πάνω από 2,2 δισεκατομμύρια τουριστικές διαδρομές με ποδήλατο ετησίως και 20 εκατ. διανυκτερεύσεις με οικονομικό αντίκτυπο ύψους 44 δις Ευρώ. Δείτε http://www.ecf.com/advocary/cycling-tourism/#sthash.BzWcuJdY.dpuf

Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών EuroVelo μπορεί να ενισχύσει τον ποδηλατικό τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το συνολικό όφελος από τον ποδηλατικό τουρισμό όταν ολοκληρωθεί το δίκτυο εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 7 δισ. ευρώ από άμεσα έσοδα ετησίως.

 

 

 Πατήστε με το ποντίκι σας το εξώφυλο

της έκδοσης η οποία σας ενδιαφέρει

για να την διαβάσετε ή να την

κατεβάσετε στον υπολογιστή σας

σε μορφή αρχείου pdf

review GE   
economy GE- economic model   employment GE  
 energy GE  greening GE  
 defence GE - armaments expenditure  migration GE  
 shipyard GE  social GE- Social economy  
     

Από την συνέντευξη του ευρωβουλευτή Νίκου Χρυσόγελου στην AthensVoice

Όλη η συνέντευξη εδώ

Ο Νίκος Χρυσόγελος, από τους κύριους εκφραστές του Πράσινου Κινήματος στην Ελλάδα, απευθύνεται μέσω της A.V στους πολίτες εκείνους που από την οργή πέρασαν στη συνειδητή διάθεση να αλλάξουν δημιουργικά την κατάσταση. Μιλάει για το διακύβευμα των ευρωεκλογών, για την αποχώρησή του από τους Ο.Π. και τη δημιουργία των ΠΡΑΣΙΝΩΝ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία. Εξακολουθεί να θεωρεί την Ευρώπη το κοινό μας σπίτι και προωθεί την ιδέα της δημοκρατικής, κοινωνικής, αλληλέγγυας και πράσινης Ευρώπης. Τέλος δηλώνει ανακουφισμένος που δεν έχασε την ψυχή του στην πολιτική.

Υπάρχει διάχυτη ανησυχία για μεγάλη αποχή από τις ευρωεκλογές και αύξηση των ευρωσκεπτικιστών. Τι συνέπειες μπορεί να υπάρξουν για το μελλοντικό ρόλο του ευρωκοινοβουλίου;
Η ψήφος στις ευρωεκλογές δεν είναι «χαλαρή». Το δίλημμα είναι ποια Ευρώπη θέλουμε, όχι αν θα νικήσει ο Σαμαράς ή ο Τσίπρας. Ποια πολιτική θα κυριαρχήσει στο Ευρωκοινοβούλιο που συν-νομοθετεί σε θέματα που επηρεάζουν την καθημερινότητά μας. Η αποχή αποτελεί σύμμαχο ευρωσκεπτικιστών, εθνικιστών και υπερασπιστών της λιτότητας, που αντιτάσσονται σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής, περιβαλλοντικής και κλιματικής προστασίας. Μισούν κάθε ιδέα αλληλεγγύης. Και όμως, δύο ελληνικά κόμματα (ΛΑΟΣ, ΑΝΕΛ) έχουν δηλώσει ότι θα εντάσσονταν σε μια τέτοια ομάδα. Όσο μεγαλύτερη είναι η αδιαφορία των πολιτών, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η οπισθοχώρηση των κοινωνικών πολιτικών. Αν κάποιοι κάνουν μπάχαλο το Ευρωκοινοβούλιο δεν θα υπάρξουν λύσεις για τους άνεργους, τους κοινωνικά αποκλεισμένους, όσους βρίσκονται στα όρια της φτώχειας. Αν θέλουμε να γίνει καλύτερο το κοινό μας σπίτι, συμμετέχουμε στις ευρωεκλογές και ψηφίζουμε τις δυνάμεις που προωθούν την ιδέα της δημοκρατικής, κοινωνικής, αλληλέγγυας, πράσινης Ευρώπης.

Παρότι μια δεύτερη θητεία σας στο ευρωκοινοβούλιο με το ψηφοδέλτιο των Ο.Π. ήταν σίγουρη, προτιμήσατε να αποχωρήσετε και να ιδρύσετε τους Πράσινους – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία. Γιατί;
Η αποχώρηση από τους Ο.Π. δεν ήταν ούτε ευχάριστη, ούτε εύκολη. Ήταν, όμως, αναπόφευκτη. Παρά τις αποφάσεις συνεδρίων, ένας πελατειακός, καιροσκοπικός μηχανισμός επιβάλλεται, χωρίς να υπάρχει ενδιαφέρον για κοινωνική και πολιτική παρέμβαση. Τα κόμματα δεν είναι αυτοσκοπός. Αν δεν εκφράζουν τις αξίες για τις οποίες ιδρύθηκαν, πρέπει να ξεπερνώνται. Οι Πράσινοι δεν διεκδικούμε ένα μέρος των Ο.Π., αλλά συνθέτουμε μία νέα πολιτική που υπερβαίνει παλαιότερα σχήματα. Απευθυνόμαστε σε εκείνους τους κριτικούς πολίτες που από την οργή έχουν περάσει στη συνειδητή διάθεση να αλλάξουν δημιουργικά την κατάσταση. Δεν θα γινόμουν επαγγελματικό κομματικό στέλεχος για να έχω «δουλίτσα». 2,5 χρόνια στο Ευρωκοινοβούλιο δούλεψα με την κοινωνία των πολιτών. Συνειδητά αρνήθηκα να φτιάξω κομματικό στρατό, να καλλιεργήσω πελατειακές σχέσεις. Δεν πήρα αυτοκίνητο ή οδηγό, δεν ταξίδευα πρώτη θέση. Ενίσχυα με το μισό μισθό μου δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης. Δεν θα άλλαζα στάση ζωής για να επανεκλεγώ. Όλα φυσικά έχουν ένα τίμημα. Ως Πράσινοι δεν έχουμε κρατική χρηματοδότηση. Ε, και; Δεν χρωστάμε σε κανέναν, δεν έχουμε εξαρτήσεις. Δεν μας παίζουν τα μεγάλα συμφέροντα, μας ικανοποιεί όμως ότι δίνουμε έναν ωραίο αγώνα, όλοι και όλες όσοι συμμετέχουμε στο ευρωψηφοδέλτιο. Νιώθω τεράστια ανακούφιση που δεν έχασα την ψυχή μου στην πολιτική.

Για άλλη μια φορά βλέπουμε στελέχωση ψηφοδελτίων με κριτήριο όχι τις ικανότητες των υποψηφίων αλλά τη φήμη τους. Τα περισσότερα κόμματα στερούνται προγράμματος και προτάσεων για Ευρώπη και Ελλάδα. Για να καλύψουν το κενό πολιτικής καταφεύγουν σε επικοινωνιακούς τακτικισμούς. Μια κρίση που γιγαντώθηκε εξαιτίας της ανικανότητας του πολιτικού συστήματος δεν θα αντιμετωπιστεί με επικοινωνιακούς σχεδιασμούς. Χρειάζονται πολιτικές που μπορούν να προσφέρουν λύσεις. Οι Πράσινοι επιδιώκουμε να έρθουν στο προσκήνιο νέες κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις, με όραμα, δημιουργικές ιδέες, εμπειρία και πολιτικές προτάσεις. Είμαστε το πιο νεανικό ψηφοδέλτιο, 11 από τα 42 άτομα της λίστας είναι κάτω των 35, ενώ το 43% είναι γυναίκες. Έχουμε πολιτική άποψη και πρόγραμμα που εκφράζει τη γόνιμη σύνθεση της κοινωνικής, αυτοδιοικητικής και ευρωπαϊκής εμπειρίας. Θέλουμε να εκπροσωπηθούμε στο Ευρωκοινοβούλιο, αλλά σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το δημόσιο συμφέρον.

Η Ευρώπη αλλάζει και αλλάζει ερήμην μας. Ακούμε συνθήματα, αλλά δεν ακούμε πολιτικές προτάσεις. Επιγραμματικά θα μας πείτε την πολιτική πρόταση των Πράσινων;
Η πρότασή μας αφορά στη δημιουργία 250.000 θέσεων εργασίας σε πράσινους και κοινωνικούς τομείς, μέσα από μικρομεσαίες και κοινωνικές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους, καινοτόμες προσεγγίσεις, εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, αλλά και την προσφορά κοινωνικής αλληλεγγύης και τις πρωτοβουλίες πολιτών. Λέμε κανένας άνθρωπος να μη στερείται ποιοτική διατροφή, πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, κοινωνική προστασία, εκπαίδευση και αξιοπρεπή διαβίωση. Η εξάλειψη του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας δεν είναι σύνθημα, για μας είναι καθημερινή πρακτική. Έχουμε προτάσεις για το χρέος, την πολιτική για νέους και την οικονομία. Οραματιζόμαστε μια κοινωνική Ελλάδα και Ευρώπη με περισσότερη δημοκρατία, λιγότερες ανισότητες, εξασφαλισμένα δικαιώματα, προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιδιώκουμε να εκφράσουμε όσους πιστεύουν ότι είναι η ώρα για μια διαφορετική, δημιουργική πολιτική, όχι για καταστροφικές ή επικοινωνιακές στρατηγικές, χωρίς πολιτική πρόταση.

Θα ήθελα ένα σύντομο απολογισμό της θητείας σας στο Ευρωκοινοβούλιο.
Ως ευρωβουλευτής των Πράσινων αγωνίστηκα για την προβολή στο Ευρωκοινοβούλιο των επιπτώσεων των πολιτικών λιτότητας στην Ελλάδα, την ενίσχυση των πολιτικών για τους νέους, την προώθηση ενός διαφορετικού αναπτυξιακού μοντέλου, την προστασία των δικαιωμάτων, την αποτελεσματικότερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, την προώθηση των πράσινων επαγγελμάτων και της κοινωνικής οικονομίας, το πρασίνισμα των Ευρωπαϊκών Ταμείων, την προετοιμασία των περιφερειών για την επόμενη προγραμματική περίοδο, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας και τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών. Η δουλειά αυτή δεν περιορίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά ήταν συνεχής μέσα στην κοινωνία, σε όλες τις περιφέρειες, μια διαρκής προσπάθεια διαλόγου, συνεργασίας και ενημέρωσης. Δείτε τον απολογισμό 2,5 χρόνων στο Ευρωκοινοβούλιο www.chrysogelos.gr και τις προτάσεις μας www.prasinoi.gr.

 

Ενίσχυσε τους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία

Είμαστε στην τελική ευθεία των ευρωεκλογών. Σε λίγες μέρες καλούμαστε να αποφασίσουμε για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ επέκταση της χώρας μας. Η ισχυρή παρουσία των Πράσινων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να κάνει τη διαφορά στις κρίσιμες αποφάσεις που θα ληφθούν τα επόμενα πέντε χρόνια.

Για να τα καταφέρουμε χρειαζόμαστε τη βοήθειά σου. Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία δεν λαμβάνουμε κρατική χρηματοδότηση. Δεν χρωστάμε σε κανέναν, δεν έχουμε εξαρτήσεις. Δίνουμε έναν διαφορετικό αγώνα, χωρίς να γεμίσουμε τις πόλεις και τα ΜΜΕ με αφίσες και προεκλογικές διαφημίσεις, χωρίς να μας προλάβουν τα μεγάλα συμφέροντα. Δεν έχουμε τους οικονομικούς πόρους που έχουν άλλα κόμματα. Η καμπάνια μας βασίζεται στις προτάσεις μας, τη δημιουργική μας διάθεση και τις καινοτόμες σκέψεις και δράσεις μας, σχεδόν μηδενικού κόστους. Μέσα προβολής μας είναι η άμεση επικοινωνία με τους πολίτες, η επαφή με την κοινωνία, οι επισκέψεις σε δήμους και περιφέρειες όλης της χώρας και η προσέγγιση των νέων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Παρόλα αυτά, μόνο το κόστος των απολύτως αναγκαίων ενεργειών, όπως είναι η εκτύπωση των ψηφοδελτίων, η αποστολή τους σε νομαρχίες και προξενεία, η αγορά παραβόλων, ανέρχεται σχεδόν στις 100.000  ευρώ.

Η βοήθειά σουείναι πολύτιμη. Ενίσχυσε μας από 5 ευρώ, έως όποιο ποσό επιθυμείς ή μπορείς. Τράπεζα Eurobank (πρώην Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο), αριθμός λογαριασμού: 0026.0627.53.0200125239

Ζητάμε τη στήριξή σου. Γίνε εσύ το μέσο διάδοσης των προτάσεων και ιδεών μας, ενημερώνοντας φίλους, γνωστούς, συνεργάτες, γειτονιές. Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε και να κάνουμε καλύτερο το κοινό μας σπίτι.

Στήριξε τους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ και γίνε μέρος της πράσινης αλλαγής που επιδιώκουμε σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Για περισσότερες πληροφορίες:

τηλ: 210 3223867, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

facebook.com/prasinoi  twitter.com/greensgr

 

Δείτε φωτογραφία: https://pbs.twimg.com/media/Bk8P3o2CYAAEcxy.jpg

Μετά το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι και τη νέα τραγωδία ανοιχτά της Σάμου με τουλάχιστον 22 νεκρούς, αποτελεί θέμα εθνικής αξιοπρέπειας να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπαίτιοι αλλά και να αλλάξει, επιτέλους, ριζικά η πολιτική για το μεταναστευτικό. Πριν, τα θαλάσσια σύνορά μας οριοθετηθούν από σωρούς θυμάτων.

Εμείς οι Πράσινοι δίνουμε μάχες στο ευρωκοινοβούλιο για να αναλάβει η Ευρώπη τις ευθύνες της και να αναθεωρηθεί ο κανονισμός Δουβλίνο ΙIΙ. Τα σύνορά μας είναι και σύνορα της Ευρώπης. Οι πνιγμένοι στο Αιγαίο δεν είναι μόνο δικιά μας αλλά και ευρωπαϊκή τραγωδία. Τα τελευταία 10 χρόνια έχουν χαθεί στις θάλασσές μας 18-20.000 ανθρώπινες ζωές. Τα περισσότερα θύματα είναι γυναίκες και μικρά παιδιά.

Η νέα τραγωδία πρέπει να αφυπνίσει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες που βρίσκονται σε κίνδυνο, αλλά και να συμφωνήσουν για την προώθηση κοινής ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής που θα βασίζεται σε ανθρωπιστικές αρχές, επιμερισμό ευθυνών μεταξύ των κρατών μελών, πολιτικές ένταξης αλλά και ενθάρρυνσης για να ακολουθούνται οι νόμιμες οδοί μετανάστευσης. Η Ευρώπη πρέπει να κάνει τα πάντα για να αποτραπούν οι ρατσιστικές συμπεριφορές και η ανεξέλεγκτη δράση των εγκληματικών, φασιστικών ομάδων. Σε αυτό, δεν μπορεί να βοηθήσει το ρεύμα του ευρωσκεπτικισμού που αναπτύσσεται, γιατί δεν προτείνει βιώσιμες λύσεις στο πρόβλημα και επιτρέπει να ενισχύονται οι ακραίες φωνές και πολιτικές.

Η Ευρώπη δεν μπορεί να βάλει ηλεκτροφόρα σύρματα στα σύνορά της και να πυροβολεί όποιον πλησιάζει. Πόσο μάλλον όταν είναι βέβαιο ότι τα επόμενα κύματα προσφύγων που θα προσπαθήσουν να περάσουν τα σύνορά της, θα είναι και περιβαλλοντικοί πρόσφυγες λόγω της κλιματικής αλλαγής. Γι’ αυτό η Ευρώπη θα πρέπει να διαμορφώσει μια μακροπρόθεσμη κοινή μεταναστευτική πολιτική που θα σβήνει τις φωτιές των πολέμων στη Μεσόγειο και την Βόρεια Αφρική και θα ενισχύει την ανάπτυξη στις γειτονικές μας χώρες, ώστε οι άνθρωποι να βρίσκουν εργασία σε ένα ειρηνικό περιβάλλον και να παραμένουν στις χώρες τους.

Ωστόσο, η αδυναμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να χαράξει μια κοινή, ρεαλιστική μεταναστευτική πολιτική δεν απαλλάσσει από τις ευθύνες την ελληνική κυβέρνηση. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με συρματοπλέγματα στον Έβρο, ούτε με κυνηγητό του Λιμενικού στο Αιγαίο. Η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε χωματερή ψυχών. Οι άνθρωποι αυτοί που αναζητούν μια καλύτερη ζωή στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν τη χώρα μας ως πέρασμα για να πάνε στον αναπτυγμένο βορρά και εγκλωβίζονται εδώ. Πολλοί από αυτούς συνανθρώπους μας είναι πολιτικοί πρόσφυγες και θύματα βασανιστηρίων, οι οποίοι αν επαναπροωθηθούν στις χώρες τους, θα αντιμετωπίσουν το εκτελεστικό απόσπασμα. Είναι τεράσια η ευθύνη των κυβερνήσεων που παραμένουν εδώ υπό καθεστώς παρανομίας. Η πρόσβαση στο άσυλο εξακολουθεί να είναι προβληματική στην Ελλάδα και η εξέταση των αιτήσεών τους για παροχή ασύλου καθυστερεί πολύ.

Χρειάζεται να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα, προστασία και φιλοξενία για τα ασυνόδευτα παιδιά καθώς και δομές αποκατάστασης και υποστήριξης των θυμάτων βασανιστηρίων και trafficking. Επίσης, αγωνιζόμαστε στο ευρωκοινοβούλιο για να αναθεωρηθεί το Δουβλίνο ΙIΙ, ώστε οι οικονομικοί μετανάστες να παίρνουν κάρτα και να μπορούν να ταξιδέψουν στην χώρα που επιθυμούν.

Το θέμα της επαναπροώθησης οικονομικών μεταναστών στις χώρες τους δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό και γι’ αυτό η απόφαση, η πολιτική και η ευθύνη πρέπει να είναι κοινή.

Με δεδομένο ότι η μετανάστευση αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο που θα ενταθεί και τα σύνορα είναι πάντα αδύνατο να εμποδίσουν απελπισμένους ανθρώπους που προσπαθούν να σωθούν είτε να αναζητήσουν καλύτερη ζωή, είναι πρωταρχικής σημασίας να τοποθετηθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα στον πυρήνα της πολιτικής για την μετανάστευση και το άσυλο.

Για περισσότερες πληροφορίες:

τηλ: 210 3223867,e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

facebook.com/prasinoi  twitter.com/greensgr

Προτάσεις για μια διαφορετική Θεσσαλία, σε μια καλύτερη Ελλάδα και Ευρώπη Περιοδεία των ΠΡΑΣΙΝΩΝ στη Θεσσαλία

Βόλος, Συνέντευξη Τύπου, 11:30 Λάρισα, Συνέντευξη Τύπου, 14:30, Καρδίτσα, Συνέντευξη Τύπου, 20:30  

Τη Θεσσαλία θα επισκεφθεί ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Πράσινων και εκ νέου υποψήφιος με το ευρωψηφοδέλτιο “ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία” την Τετάρτη, 7 Μαΐου 2014, προκειμένου να παραχωρήσει Συνεντεύξεις Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ και να παρουσιάσει το ψηφοδέλτιο για τις ευρωεκλογές, καθώς και τις προτάσεις των ΠΡΑΣΙΝΩΝ για έξοδο από την κρίση.  

Πρώτος σταθμός ο Βόλος,όπου ο Νίκος Χρυσόγελος και ο συνυποψήφιος με το ψηφοδέλτιο των ΠΡΑΣΙΝΩΝ για τις ευρωεκλογές, Ιορδάνης Στυλίδης,θα παραχωρήσουν Συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Βόλου και ώρα 11:30.   Στην Λάρισα θα βρίσκεται ο ευρωβουλευτής των Πράσινων για Συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 14:30.   Η περιοδεία θα ολοκληρωθεί με Συνέντευξη Τύπου στην Καρδίτσα, που θα πραγματοποιηθεί στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) και ώρα 20:30.  

Στο πλαίσιο της περιοδείας στην Θεσσαλία, ο Νίκος Χρυσόγελος θα έχει την ευκαιρία να συναντηθεί με εκπροσώπους φορέων και ενεργούς πολίτες προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις για θέματα οικονομίας, κοινωνικής αλληλεγγύης, πολιτισμού, οικολογίας, νεολαίας και απασχόλησης.   Γνωρίστε τους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία και τους υποψηφίους ευρωβουλευτές μέσω της ιστοσελίδας: www.prasinoi.gr   Για περισσότερες πληροφορίες: τηλ: 210 3223867, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. facebook.com/prasinoitwitter.com/greensgr

Τη συμμετοχή και στήριξη τους στην “Παρέμβαση για την Αττική-Δημοκρατική Οικολογική Κίνηση» ανακοίνωσαν εκ μέρους των “ΠΡΑΣΙΝΩΝ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία” ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Πράσινων και εκ νέου υποψήφιος καθώς και τα στελέχη Ναταλία Μποφιλίου και Γιώργος Παπαστεφάνου, κατά τη συνάντηση που είχαν με τη Μαρία Γιαννακάκη, υποψήφια Περιφερειάρχη Αττικής. Η συνάντηση έγινε την Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014 στα γραφεία του Συνδυασμού στην Πλατεία Βικτωρίας και σε αυτή συμμετείχε, επίσης, ο Κώστας Διάκος, νυν Περιφερειακός Σύμβουλος της «Αττικής Οικολογικής Απάντησης» και υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης κεντρικού τομέα.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν τα ζητήματα περιφερειακής ανάπτυξης της Αττικής, κοινωνικής πολιτικής, νεολαίας, πολιτισμού και προστασίας του περιβάλλοντος. Η αντιπροσωπεία των “ΠΡΑΣΙΝΩΝ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία” επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να συμμετάσχουν ενεργά οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ όχι μόνο στην προεκλογική καμπάνια αλλά και στην δουλειά που πρέπει να γίνει στο επόμενο περιφερειακό συμβούλιο. Θα είναι στη διάθεση της περιφερειακής παράταξης η εμπειρία και οι γνώσεις τόσο από την κοινωνική και αυτοδιοικητική παρέμβαση των μελών των ΠΡΑΣΙΝΩΝ και της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ, όσο και από τη συμμετοχή του Νίκου Χρυσόγελου στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου.  

Ποιους υποστηρίζουν οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία” στον συνμδυασμό «Παρέμβαση για την Αττική - Δημοκρατική Οικολογική Κίνηση»

Για Αντιπεριφερειάρχη και υποψηφίους/ες Νοτίου Τομέα:                          Σελλάς Νίκος

                                                                                                                     Παλτόγλου Ασημίνα

                                                                                                                    Τουσμάνη Μαρία

Για Αντιπεριφερειάρχη και υποψηφίους/ες Κεντρικού Τομέα:                    Διάκος Κώστας

                                                                                                                    Μποφιλίου Ναταλία

                                                                                                                    Νικολακόπουλος Τάκης

Για υποψηφίους/ες Βόρειου Τομέα:                                                            Τσάμης Θεοφάνης

                                                                                                                    Πουλάκη Μαρία

Για υποψηφίους/ες Ανατολικού Τομέα:                                                       Παπαστεφάνου Γιώργος

                                                                                                                    Θεοδωρόπουλος Χρίστος

Για υποψηφίους/ες Δυτικής Αθήνα:                                                            Πούλιος Γιώργος

                                                                                                                   Ευσταθίου Ελένη

Υποψήφια Δυτικής Αττικής:                                                                        Κοκκόλη Στέλλα

Υποψήφιος για τα Νησιά Αργοσαρωνικού:                                                Ορλώφ Αντώνης

Υποψήφιος για τον Πειραιά:                                                                       Φλυτζάνης Εμμανουήλ

ΔΗΛΩΣΗ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΝΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΓΕΛΟΥ

«Σύμφωνα με το άρθρο 32, § 2 του νομοσχεδίου των λαϊκών αγορών θα απαγορεύεται το υπαίθριο εμπόριο σε δήμους άνω των 3.000 κατοίκων. Σε αυτό το άρθρο εντάσσονται και οι αγορές απευθείας διάθεσης τροφής «Χωρίς Μεσάζοντες». Είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση επιχειρεί μια άνευ προηγουμένου καταστολή του κινήματος «Χωρίς Μεσάζοντες», εξυπηρετώντας τα συμφέροντα πολυεθνικών εμπορικών αλυσίδων και αδιαφορώντας για την επισιτιστική κρίση.

Αντί η κυβέρνηση να συνδράμει τα εκατοντάδες αυτοοργανωμένα εγχειρήματα  που προσφέρουν στους οικονομικά αδύναμους πολίτες φθηνή και ποιοτική τροφή, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο επιβάλλει ένα ασφυκτικό πλαίσιο κριτηρίων για απόκτηση άδειας που αποκλείει από το επάγγελμα χιλιάδες εργαζόμενους στις λαϊκές αγορές και απομονώνει τον παραγωγό από τον καταναλωτή.

Η κοινωνική οικονομία, ο τρίτος πυλώνας ανάμεσα στην δημόσια και ιδιωτική, αποτελεί πλέον το 11% περίπου της ευρωπαϊκής οικονομικής δραστηριότητας. Πρόκειται για μια εφεύρεση των κοινωνιών για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Με αυτό τον τρόπο ζουν εκατομμύρια νέοι και φτωχοί στην Ευρώπη.  Ακόμα και οι πιο συντηρητικές δυνάμεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υιοθετούν τις αγορές των αγροτών και την κοινωνική οικονομία ως εναλλακτική λύση για την επιβίωση των εκατομμυρίων ανέργων, χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων.

Στην Ελλάδα της κρίσης και της εξαθλίωσης, όπου οι πολίτες συνωστίζονται και ποδοπατούνται για μια σακούλα δωρεάν τροφίμα, η κυβέρνηση επαναφέρει τους μεσάζοντες! Θα τους αφήσουμε για ακόμη μία φορά να ορίζουν τις ζωές μας και να δημιουργούν αδιέξοδα εκεί που εμείς βρίσκουμε λύσεις;

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη ουσιαστικής διαβούλευσης στην οποία θα συμμετέχουν όλες οι πρωτοβουλίες πολιτών «Χωρίς Μεσάζοντες».

 

Ενημερωθείτε για την καμπάνια: www.helperasmus.eu

Πρόσκληση σε φορείς και πολίτες απευθύνει ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Πράσινων /»ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη. Δημιουργία. Οικολογία», για στήριξη της συλλογής υπογραφών από ευρωβουλευτές, ώστε να εξασφαλιστούν επαρκή κονδύλια για τα προγράμματα που υποστηρίζουν την κινητικότητα των νέων, όπως είναι το Erasmus. Η καμπάνια επικεντρώνεται στην προώθηση εκείνων των υποψηφίων για τις Ευρωεκλογές του 2014 που δεσμεύονται να υποστηρίξουν στο μέλλον την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για την παιδεία, τον πολιτισμό και την κατανόηση.

Σήμερα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση λιγότερο από 1,6% από τον ετήσιο Ευρωπαϊκό Προϋπολογισμό πηγαίνουν σε προγράμματα ανταλλαγής νέων. Τα κονδύλια που έχουν δεσμευτεί για αυτά τα προγράμματα όχι μόνο δεν επαρκούν, αλλά στερούν από πολύ μεγάλο αριθμό νέων τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και να ζήσουν σπουδάζοντας σε μια άλλη χώρα. Η περυσινή χρονιά, ήταν χρονιά κατά την οποία οι πόροι του προγράμματος Erasmus στέρεψαν και πολλοί νέοι βρέθηκαν εγκαταλελειμμένοι σε μια ξένη χώρα χωρίς την απαραίτητη οικονομική στήριξη που προβλέπει το πρόγραμμα.

Η Καμπάνια «Βοηθώ το Erasmus» (Help Erasmus) αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία νέων από όλη την Ευρώπη και αυτή τη στιγμή υποστηρίζεται από 109 ευρωβουλευτές, 20 Πράσινων, μεταξύ των οποίων και του Νίκου Χρυσόγελου, και από άλλες πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ο Ν. Χρυσόγελος είναι ο πρώτος εν ενεργεία Έλληνας ευρωβουλευτής που ανταποκρίνεται στο κάλεσμα για στήριξη της καμπάνιας. Τη διαδικτυακή καμπάνια καλούνται να προσυπογράψουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ευρωβουλευτές, ώστε να είναι δυνατό οι ψηφοφόροι να γνωρίζουν ποιοι από τους υποψήφιους Ευρωβουλευτές είναι διατεθειμένοι να παλέψουν για την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για προγράμματα που έχουν να κάνουν με την παιδεία και τον πολιτισμό.

Ο Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε σχετικά: «Η κρίση έχει επηρεάσει δραματικά τη ζωή των νέων ανθρώπων, οι οποίοι αποτελούν την πρώτη γενιά Ευρωπαίων που σπουδάζουν, μετακινούνται, επικοινωνούν και ανταλλάσσουν απόψεις, δηλαδή την πρώτη πραγματικά ευρωπαϊκή γενιά. Σήμερα που η μετάβαση από την εκπαίδευση στην απασχόληση γίνεται όλο και πιο δύσκολη καθώς και τα ποσοστά της ανεργίας των νέων στην Ευρώπη έχουν εκτοξευθεί σε επίπεδα ρεκόρ, είναι πολύ σημαντικό να μη στερούμε πόρους από εκεί που πραγματικά αξίζει. Και η ομάδα μας στο Ευρωκοινοβούλιο, οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ, και εγώ προσωπικά, έχουμε παλέψει για την εξασφάλιση επαρκών πόρων για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας νέων. Η συμβολή των προγραμμάτων, όπως το Erasmus+, που παρέχουν στους νέους τη δυνατότητα φοίτησης ή και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας σε άλλη χώρα, αυξάνοντας τις γνώσεις και δεξιότητές τους και βοηθώντας τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία είναι το πιο σημαντικό εργαλείο που υπάρχει αυτή τη στιγμή για τους νέους. Είναι σημαντικό λοιπόν να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση τους στο επίπεδο του 3% του προϋπολογισμού της ΕΕ για να μπορέσουμε να δώσουμε απαραίτητα εφόδια στους νέους»

Δείτε εδώ σχετικές πρωτοβουλίες:

Να επενδύσουμε στους νέους. Ούτε ένα ευρώ να μην κοπεί από τα προγράμματα Εκπαίδευσης και Νεολαίας της ΕΕ

Στο πλευρό των νέων για αποτελεσματικές πολιτικές για τη νεολαία

Περιφερειακές Πολιτικές και Κοινωνική Συνοχή

Public Hearing European Students demand secure funding for the Education and Youth programmes of 2014-2020

 

Περιοδεία του Νίκου Χρυσόγελου σε Κω, Κάλυμνο, Ρόδο

 

Στα Δωδεκάνησα βρίσκεται σήμερα και αύριο ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Πράσινων, και υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο “ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία”. Την Τρίτη, 6 Μαΐου 2014 θα επισκεφθεί τη Ρόδο, προκειμένου να παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου  στα τοπικά Μέσα. Η Συνέντευξη Τύπου θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου και ώρα 12:00.  

Σήμερα, ο Νίκος Χρυσόγελος επισκέπτεται την Κω και την Κάλυμνο.

Σκοπός της περιοδείας είναι η παρουσίαση του ψηφοδελτίου “ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία” για τις ευρωεκλογές, η παραχώρηση συνεντεύξεων στα τοπικά Μέσα, καθώς και οι συναντήσεις και η ανταλλαγή απόψεων με φορείς και ενεργούς πολίτες για θέματα οικονομίας, κοινωνικής αλληλεγγύης, πολιτισμού, οικολογίας, νεολαίας και απασχόλησης.

Γνωρίστε τους ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ – Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία και τους υποψηφίους ευρωβουλευτές μέσω της ιστοσελίδας: www.prasinoi.gr

Για περισσότερες πληροφορίες:

τηλ: 210 3223867, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

facebook.com/prasinoi  twitter.com/greensgr