Ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου, για τα έργα που χρηματοδοτούνται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Life+

 

Το ζήτημα των ακατάλληλων δράσεων του «προγράμματος αποκατάστασης» της λιμνοθάλασσας Επανομής, θέτει με ερώτησή του προς την Κομισιόνο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Ν. Χρυσόγελος.

 

Η λιμνοθάλασσα είναι ενταγμένη στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο NATURA 2000, αποτελεί Καταφύγιο Άγριας Ζωής και είναι οικότοπος προτεραιότητας, με είδη προτεραιότητας. Πρόσφατα δόθηκε Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων των έργων της δράσης C.2 Αποκατάσταση των λειτουργιών της λιμνοθάλασσας Επανομής του προγράμματος Life09 ΝΑΤ/GR/000343 με τίτλο «ACCOLAGOONS», η οποία περιλαμβάνει έντονες παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον, όπως διάνοιξη διωρύγων, εγκατάσταση τεσσάρων υδατοφραχτών, σταθεροποίηση των κλίσεων σε περιοχή περίπου 3000 m2, κατασκευή νησίδων κ.α. Οι παρεμβάσεις αυτές θα οδηγήσουν στην αποστράγγιση και ολοκληρωτική αλλοίωση του χαρακτήρα της περιοχής, κάτι που έχει επιχειρηθεί και στο παρελθόν, αλλά αποτράπηκε από τις παρεμβάσεις Περιβαλλοντικών ΜΚΟ. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι δεν έχει ακολουθηθεί η διαδικασία Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης, ούτε και έχει γνωμοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

Ο Ν. Χρυσόγελος δήλωσε σχετικά: «Τα ακατάλληλα μέτρα αποκατάστασης αποτελούν ένα σοβαρό ζήτημα για την προστασία της ελληνικής φύσης, το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται με έγκαιρο και ουσιαστικό δημόσιο διάλογο. Δυστυχώς, στην περίπτωση της λιμνοθάλασσας της Επανομής δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Και αυτό εύλογα έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην επιστημονική κοινότητα και στις περιβαλλοντικές οργανώσεις, καθώς είναι νωπές ακόμη οι προσπάθειες αποστράγγισης της περιοχής και σταδιακής απόδοσής της σε άλλες χρήσεις. Η βιασύνη και η έλλειψη διαφάνειας με τις οποίες πραγματοποιούνται ορισμένα «έργα αποκατάστασης» σε ευαίσθητες φυσικές περιοχές είναι αρνητικά στοιχεία που υποκρύπτουν συνήθως άλλες σκοπιμότητες. Ζητώ  η έρευνα που θα διεξαχθεί για τη συγκεκριμένη περίπτωση, να οδηγήσει σε σαφείς απαντήσεις και να λάβει υπόψη όλες τις ανησυχίες από έναν δημόσιο διάλογο που δεν έγινε ποτέ».

 

Ακολουθεί η ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου

 

Θέμα:           Ακατάλληλο πρόγραμμα αποκατάστασης στη λιμνοθάλασσα Επανομής (GR1220011 και GR1220012) χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Life+

Η λιμνοθάλασσα Επανομής είναι ενταγμένη στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο NATURA 2000, με τους κωδικούς GR1220011 (SPA) και GR1220012 (SAC), αποτελεί Καταφύγιο Άγριας Ζωής και είναι οικότοπος προτεραιότητας με είδη προτεραιότητας. Πρόσφατα δόθηκε Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων [1] των έργων της δράσης C.2 Αποκατάσταση των λειτουργιών της λιμνοθάλασσας Επανομής του προγράμματος Life09 ΝΑΤ/GR/000343 με τίτλο «ACCOLAGOONS» η οποία περιλαμβάνει έντονες παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον, όπως διάνοιξη διωρύγων, εγκατάσταση τεσσάρων υδατοφραχτών, σταθεροποίηση των κλίσεων σε περιοχή περίπου 3000 m2, κατασκευή νησίδων κ.α. [2], χωρίς α) να έχει ακολουθηθεί η διαδικασία Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης που προβλέπεται ως δράση Α.7 [3], για την υλοποίηση των τεχνικών έργων της δράσης C.2 και να έχει εκφραστεί η δημόσια γνώμη, β) να έχει γνωμοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι παρεμβάσεις της δράσης C.2 θεωρούνται απαράδεκτες διότι θα οδηγήσουν στην αποστράγγιση και ολοκληρωτική αλλοίωση του χαρακτήρα της περιοχής, κάτι που έχει επιχειρηθεί και στο παρελθόν, αλλά αποτράπηκε από τις παρεμβάσεις Περιβαλλοντικών ΜΚΟ. Μια ιδιαίτερα αξιόλογη διαχειριστική μελέτη για την περιοχή, η οποία εκπονήθηκε το 2002 από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία για λογαριασμό της Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε. [6], κατέληγε σε σοβαρές διαχειριστικές προτάσεις, οι οποίες καταστρατηγούνται στην πράξη από τα έργα της δράσης C.2 του συγκεκριμένου προγράμματος Life.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Έχει σχετική πληροφόρηση από τις αρμόδιες αρχές;

2. Συμφωνεί ότι τα προαναφερθέντα έργα έρχονται σε αντίθεση, αντιστοίχως,

α) με την Οδηγία 2001/42/ΕΚ και τη σχετική ελληνική νομοθεσία [4];

β) με την Οδηγία 92/43 (άρθρο 6, 7, 8, 11 κ.α.) και τη σχετική ελληνική νομοθεσία [5];

3. Εάν ναι, τι μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου το πρόγραμμα να μη λάβει κοινοτική χρηματοδότηση;

 

[1]http://et.diavgeia.gov.gr/f/pkm/ada/%CE%92%CE%95%CE%96%CE%A37%CE%9B%CE%9B-%CE%9F%CE%97%CE%96[2] http://www.accolagoons.gr/Drasi-C.2.aspx

[3] http://www.accolagoons.gr/Drasi-A.7.aspx

[4] Αριθ. ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ.107017/06 (ΦΕΚ-1225Β/2006) http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=DL%2fEqFqSv1c%3d&tabid=840&language=el-GR

[5] Αριθ. 33318/3028/98 (ΦΕΚ-1289Β/1998), άρθρο 6 παράγραφος 2 http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=U%2bLLPDOBRhU%3d&tabid=236&language=el-GR

& N. 4014/11 (ΦΕΚ-209Α/2011), άρθρο 10 παράγραφος 4 http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=Y1xOrJ90MSE%3d&tabid=506&language=el-GR

[6] Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία. 2002. ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΓΡΟΤΟΠΟΥ ΕΠΑΝΩΜΗΣ. 184 σελ. + χάρτες. Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε. και Αγροτουριστική Α.Ε.

 

Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψηφίζει το backloading

 

Με ψήφους 344 υπέρ, 311 κατά και 46 λευκά η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο υπερψήφισε τη ρυθμιστική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναβάλλει τη δημοπράτηση 900 εκατομμυρίων δικαιωμάτων εκπομπής CO2 (η λεγόμενη πρόταση backloading). Στόχος της πρότασης που υιοθετήθηκε είναι να αντιμετωπίσει την υπερπροσφορά δικαιωμάτων CO2 που έχει οδηγήσει σε κατάρρευση την τιμή τους υπονομεύοντας έτσι την ίδια τη λειτουργία του μηχανισμού.

 

Πρόκειται στην ουσία για αντιστροφή του αποτελέσματος της ψηφοφορίας στην Ολομέλεια του Απριλίου όπου η αναβολή της δημοπράτησης είχε καταψηφιστεί με ψήφους 334 κατά και 315 υπέρ. Τότε, εκτός από τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Νίκο Χρυσόγελο, μόνο 3 άλλοι Έλληνες ευρωβουλευτές (Αρσένης, Δρούτσας, Χουντής) είχαν υπερψηφίσει την πρόταση της Κομισιόν. Συγκαταλέγεται ασφαλώς στα θετικά ότι στη νέα αυτή κρίσιμη ψηφοφορία όπου το αποτέλεσμα κρίθηκε και πάλι οριακά, και άλλοι Έλληνες ευρωβουλευτές στήριξαν με τη θετική ψήφο τους τη διάσωση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής.

 

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η πλειοψηφία του Ευρωκοινοβουλίου συμπεριλαμβανομένης και της Ομάδας των Πράσινων, απέρριψε (303 υπέρ, 359 κατά, 31 λευκά) τις τροπολογίες που ζητούσαν την ταχύτερη επιστροφή των δικαιωμάτων στην αγορά καθώς και τη δέσμευση 600 εκ δικαιωμάτων σε ένα ειδικό λογαριασμό που στόχο θα είχε την προώθηση καθαρότερων τεχνολογιών. Η απόρριψη αυτών των τροπολογιών από τους Πράσινους έγινε γιατί στην πράξη θα αναιρούσαν την ουσία της αναβολής δημοπράτησης 900 εκ. δικαιωμάτων με αποτέλεσμα να μην ασκείται επαρκής πίεση στις ρυπογόνες εταιρίες  να αλλάξουν τις  πρακτικές τους.

 

Η απόφαση της Ολομέλειας υπέρ του backloadingεξουσιοδοτεί τον MatthiasGroote, συντάκτη της ρυθμιστικής πρότασης, να ξεκινήσει συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εθνικών κυβερνήσεων. Το αποτέλεσμα των συνομιλιών αυτών θα χρειαστεί επικύρωση από το Ευρωκοινοβούλιο και τους υπουργούς των κρατών-μελών.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε σχετικά:

«Η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου είναι αναμφισβήτητα ένα ελάχιστο αλλά απαραίτητο βήμα για τη διάσωση της ευρωπαϊκής πολιτικής ενάντια στην κλιματική. Το βήμα αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα καθώς εκκρεμούν διαπραγματεύσεις με τα κράτη-μέλη στις οποίες είναι επιτακτική ανάγκη η Ελληνική κυβέρνηση να εγκαταλείψει την κοντόφθαλμη οπτική της απέναντι στο κλίμα όπως αυτή διαφάνηκε στην ενημέρωση που έστειλε στους Έλληνες ευρωβουλευτές την παραμονή της ψηφοφορίας του Απριλίου. Σύμφωνα με αυτή, η προβλεπόμενη άνοδος της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών λόγω backloadingεξισωνόταν περίπου με οικονομική καταστροφή για την Ελλάδα. Πέραν των λαθών στους υπολογισμούς και τις παραδοχές, μια πραγματικότητα που το υπουργείο προσπέρασε είναι ότι με τιμή 4 ευρώ τον τόνο είναι αδύνατον να δημιουργηθούν ισχυρά κίνητρα για αλλαγή τεχνολογιών και άρα είναι αδύνατον το σύστημα εμπορίας ρύπων να επιτελέσει τον στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε. Μια δεύτερη πραγματικότητα είναι ότι η ανάγκη αλλαγής τεχνολογιών προς πράσινη κατεύθυνση θα φέρει επενδύσεις και θέσεις εργασίας και στην Ελλάδα και μάλιστα σε βάθος χρόνου.

Η αναβολή δημοπράτησης 900 εκ δικαιωμάτων εντούτοις, δεν αντιμετωπίζει επαρκώς τα μεγάλα προβλήματα του συστήματος εμπορίας ρύπων. Η πραγματικότητα είναι ότι χρειαζόμαστε ένα λειτουργικό σύστημα εμπορίας ρύπων με τιμές CO2 που να δίνουν ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και πράσινη καινοτομία. Με δεδομένο ότι τα πλεονάζοντα δικαιώματα εκπομπών του ETSαγγίζoυν σήμερα τα 2 δις, η αναβολή δημοπράτησης 900 εκ δικαιωμάτων προφανώς δεν αρκεί για να επιτύχει αυτό το στόχο που είναι απαραίτητος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Οι Πράσινοι καλούμε την Επιτροπή να διαμορφώσει πρόταση για την οριστική απόσυρση τουλάχιστον 1.4 δις δικαιωμάτων πριν το τέλος του έτους. Χρόνος για άλλες καθυστερήσεις δεν υπάρχει. Η ΕΕ χρειάζεται να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων αναμορφώνοντας τον προ πολλού ξεπερασμένο στόχο της μείωσης των εκπομπών για το 2020 από 20% σε τουλάχιστον 30%»

 

Ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου για τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ προστατευόμενων υγροτόπων και ακτών στις Κυκλάδες
 
Να διευκρινίσει τη θέση της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με  πρόσφατη απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ. 1020/24-5-13), σύμφωνα με την οποία το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) μπορεί να διαχειρίζεται και να εκποιεί και εκτάσεις που βρίσκονται εντός των ορίων περιοχών NATURA 2000, ζήτησε με γραπτή ερώτηση του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο. Πιο συγκεκριμένα ο Νίκος Χρυσόγελος, ανταποκρινόμενος με την ερώτησή του αυτή και σε αιτήματα περιβαλλοντικών οργανώσεων από τις Κυκλάδες, ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν θεωρεί μια τέτοια προοπτική συμβατή με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και αν συνεχίζει να θεωρεί την προστασία των φυσικών περιοχών οικολογικής αξίας Natura 2000 ως ευρωπαϊκή προτεραιότητα, ή προτίθεται να τις θυσιάσει υπό τις πιέσεις της οικονομικής κρίσης και χρηματοπιστωτικών κέντρων. Να σημειωθεί ότι ανάλογες κινήσεις έχουν γίνει και για άλλες περιοχές για τις οποίες ήδη ο Νίκος Χρυσόγελος έχει καταθέσει σχετική ερώτηση προς την Κομισιόν http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1804:thasos-natura-question&Itemid=62&lang=el
 
Πιο συγκεκριμένα για την περιοχή των Κυκλάδων στην πρόσφατη απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ. 1020/24-5-13), το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει να διαχειρίζεται και να εκποιεί 8 περιοχές σημαντικής οικολογικής αξίας: 4 περιοχές υγροτόπων σε Νάξο, Μήλο και Άνδρο που βρίσκονται εντός ορίων περιοχών Natura 2000 (Ειδικές Ζώνες Διατήρησης, από τις οποίες οι 3 και εντός Ζωνών Ειδικής Προστασίας -περιοχών σημαντικών για τα Πουλιά), 1 υγρότοπο στη Νάξο που έχει χαρακτηρισθεί καταφύγιο άγριας ζωής, και 3 περιοχές υγροτόπων σε Πάρο –Αντίπαρο που έχουν χαρακτηρισθεί προστατευόμενοι ως μικροί νησιωτικοί υγρότοποι. Σημαντικά τμήματα των υγροτόπων αυτών καλύπτονται από οικότοπους ευρωπαϊκής προτεραιότητας, όπως αναλυτικά για κάθε περιοχή αναφέρεται πιο κάτω. Για τη μία μάλιστα από τις περιοχές αυτές, τις Λίμνες Αγίου Προκοπίου, έχει ξεκινήσει διαδικασία προκαταρκτικής ενημέρωσης υποψήφιων επενδυτών, σύμφωνα με δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας[1], με προτεινόμενες χρήσεις: ξενοδοχειακό συγκρότημα, εξοχικές κατοικίες, εμπορικές χρήσεις και  συντελεστής δόμησης 0,2 (σε περιοχή που καλύπτεται κατά 76-95% από τον Οικότοπο προτεραιότητας Νο 1150: Παράκτιες λιμνοθάλασσες).
 
Οι παραπάνω αποφάσεις έρχονται, επίσης, σε αντίθεση και με τον εφαρμοστικό νόμο του Μνημονίου Ν. 3986/2011, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 2 του οποίου «δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση δημοσίων ακινήτων, τα οποία εμπίπτουν στο σύνολό τους σε οικότοπους προτεραιότητας και σε περιοχές απόλυτης προστασίας της φύσης ή προστασίας της φύσης».
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε σχετικά:
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να διευκρινίσει αν είναι σε γνώση της οι αποφάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και αν συναινεί ή συμμετέχει στην εκποίηση περιοχών σημαντικής οικολογικής αξίας στα ευαίσθητα και ήδη πιεζόμενα οικοσυστήματα των ελληνικών νησιών. Οι περιοχές που αποφασίστηκε να ενταχθούν στον κατάλογο προς εκποίηση έχουν πολλαπλά χαρακτηρισθεί ως προστατευόμενες και σημαντικές τόσο από την ευρωπαϊκή όσο κι από την ελληνική νομοθεσία, και η αξιοποίησή τους –έτσι όπως εμφανίζεται να προωθείται- προσκρούει στις

 

Μετά από τρεις ψηφοφορίες, το Ευρωκοινοβούλιο εξέλεξε την Τετάρτη 3 Ιουλίου το πρόσωπο που θα καταλάβει τη θέση του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή, αντικαθιστώντας τον Νικηφόρο Διαμαντούρο, που ολοκληρώνει το φθινόπωρο μια ιδιαίτερα πετυχημένη θητεία, στον σημαντικό για τους ευρωπαίους πολίτες θεσμό. Ο ρόλος του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή είναι σημαντικός σε θέματα αλλαγής των πρακτικών της διοίκησης και του ήθους στην ευρωπαϊκή διοίκηση. Έχει συμβάλλει σε αλλαγές σε θέματα διαφάνειας στην δημόσια υγεία, στην δίκαιη αντιμετώπιση των Μικρο-Μεσαίων Επιχειρήσεων, στην προστασία του περιβάλλοντος κα.
Την θέση θα αναλάβει η  Emily O' Reilly, που ήταν από το 2003 μέχρι σήμερα Εθνική Διαμεσολαβήτρια και από το 2007 Επίτροπος για Περιβαλλοντικά θέματα στην Ιρλανδία.
Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε:
«Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στο Ευρωκοινοβούλιο ήταν ιδιαίτερα σημαντικό γιατί οι πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών με την ψήφο τους ανέδειξαν στη θέση αυτή όχι μόνο μια ικανή και έμπειρη ήδη Διαμεσολαβήτρια (Ombudsman) αλλά και διότι απέρριψε την κομματικοποίηση του θεσμού, αναδεικνύοντας μια ανεξάρτητη υποψηφιότητα. Οι δύο μεγάλες πολιτικές ομάδες του Ευρωκοινοβουλίου, Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και Σοσιαλιστές – Δημοκράτες, είχαν στηρίξει για τη θέση  κομματικούς υποψήφιους, ευρωβουλευτές από το χώρο τους. Όμως οι ευρωβουλευτές απέρριψαν κατά πλειοψηφία την κομματικοποίηση του θεσμού, κάτι που είχε υποστηρίξει από την αρχή η Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο αλλά και πολλοί ευρωπαϊκοί φορείς και Εθνικοί Διαμεσολαβητές, ώστε να μπορεί να παίζει το ρόλο του με ανεξαρτησία, δικαιοσύνη σε όλες τις στιγμές και σε όλες τις καταστάσεις. Η εκλογή της Emily O' Reilly έχει επίσης και έναν δεύτερο συμβολισμό, μια και εκλέχθηκε γυναίκα για την θέση αυτή. Έτσι θα έχουμε για πρώτη φορά Ευρωπαία Διαμεσολαβήτρια».

 

Παρέμβαση Ν. Χρυσόγελου στην Ολομέλεια του ΕΚ στο Στρασβούργο

 
"Επιθυμούμε ένα άρτιο θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – ολοκληρωμένης διαχείρισης – έτσι ώστε η γαλάζια οικονομία να προβεί όχι μόνο προς όφελος της απασχόλησης αλλά και της οικονομίας εν γένει", δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος. "Μακροπρόθεσμα ο πλούτος αυτός θα βοηθήσει στην σφυρηλάτηση της κοινωνικής συνοχής. Επιπλέον, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας που να ανταποκρίνεται στις ακαδημαϊκές σπουδές των νέων" τόνισε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων.
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος υπογράμμισε ότι πολλά επαγγέλματα εξαρτώνται από την θάλασσα, αλλά πολλές φορές έχουμε ρύπανση του περιβάλλοντος και υποβάθμιση της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Στη συνέχεια υποστήριξε πως η οικονομική ανάπτυξη που βασίζεται στην γαλάζια οικονομία θα ενισχύσει και θα αυξήσει τις δραστηριότητες γύρω από το θαλάσσιο πλούτο.
 
Η παρέμβαση του Νίκου Χρυσόγελου στην Ολομέλεια του Στρασβούργου αφορά το σχέδιο έκθεσης <Titre>σχετικά με τη γαλάζια ανάπτυξη: προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της θάλασσας, της ναυτιλίας και του τουρισμού στην ΕΕ (2012/2297(INI)).
 
Εάν συνεκτιμήσουμε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες που εξαρτώνται από τη θάλασσα, τότε η "γαλάζια οικονομία" της ΕΕ αντιπροσωπεύει 5,4 εκατ. θέσεις εργασίας και ακαθάριστη προστιθέμενη αξία που ανέρχεται σε περίπου 500 δις € . ετησίως. Συνολικά, 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και 37% του εμπορίου εντός της ΕΕ διεξάγεται διά θαλάσσης. Μεγάλο ποσοστό αυτής της δραστηριότητας, όχι όμως το σύνολό της, είναι συγκεντρωμένο γύρω από τις ακτές της Ευρώπης. Η ανάπτυξη όμως των θέσεων εργασίας, των υδατοκαλλιεργιών, του τουρισμού, των μεταφορών, της βιομηχανίας και της ναυτιλίας δεν πρέπει όμως να γίνεται εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά σε συνέργεια με αυτό για να υπάρχουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και στον οικονομικό τομέα.
 
Σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος των στρατηγικών για τη βιώσιμη διαχείριση των θαλάσσιων και παράκτιων πόρων είναι σημαντικός για, την ανάπτυξη βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων στην περιφέρεια, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ διαφορετικών χρήσεων, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, την προστασία περιβαλλοντικών και κοινωνικών υποδομών από τη διάβρωση της παράκτιας ζώνης, την πρόληψη κι έγκαιρη αντιμετώπιση ατυχημάτων και ρύπανσης, καθώς και φυσικών – τεχνολογικών καταστροφών. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη και η
Καταψήφισαν οι Πράσινοι, δήλωση του Νίκου Χρυσόγελου
 
«Οι Πράσινοι, καταψηφίσαμε σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την πρόταση του Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο 2014-2020 (Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, ή ΠΔΠ), παραμένοντας σταθεροί στην πεποίθηση πως η επιλογή της μείωσης του προϋπολογισμού της Ένωσης είναι απολύτως εσφαλμένη και θα προκαλέσει ποικίλα προβλήματα, χωρίς τα Κ-Μ να ωφεληθούν ουσιαστικά από τη σχεδιαζόμενη «εξοικονόμηση». Η μεγάλη πλειοψηφία με την οποία ψήφισαν οι Ευρωβουλευτές αυτόν τον οπισθοδρομικό συμβιβασμό που πρότεινε το Συμβούλιο, καταδεικνύει για ακόμη μία φορά την αδυναμία των θεσμικών οργάνων της Ένωσης, αλλά και των ηγεσιών των Κρατών-Μελών, να κοιτάξουν μπροστά, να επιλέξουν να διαχειριστούν την κρίση απαλλαγμένοι από ιδεοληψίες και αποτυχημένες μεθόδους του παρελθόντος», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο.
 

Και συνέχισε: «Σε αυτήν την ψηφοφορία υπάρχουν μόνο χαμένοι: Η φτώχεια, η ανεργία, η αξιοπιστία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε σχέση με το Συμβούλιο και την Επιτροπή. Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις, οι «κόκκινες γραμμές» που είχε θέσει σε προηγούμενες φάσεις το ΕΚ, απέτυχαν τελικά να οδηγήσουν σε μία συμφωνία για το ΠΔΠ που θα συμβάλλει με αποφασιστικότητα και αισιοδοξία στην προοπτική της βιώσιμης ευημερίας για τους πολίτες της Ευρώπης.»
 
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση του Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο 2014-2020. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με μεγάλη πλειοψηφία να υποστηρίξουν μια πολιτική απόφαση που δεσμεύει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο συμβιβασμό σχετικά με το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα. Η επίσημη ψηφοφορία για τα νομικά κείμενα θα ακολουθήσει το Σεπτέμβριο. Η Ομάδα των Πράσινων / Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία καταψήφισε την τελική πρόταση εξαιτίας των σοβαρών αδυναμιών που παρουσιάζει.
 
Αναλυτικότερα [1]:
a.    Η πρόταση συμβιβασμού αναφέρεται σε 960 δις ευρώ, μείωση κατά 85 δις ευρώ ή 9% έναντι της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (που ήδη αφορούσε «πάγωμα» στο έτος 2013). Δεδομένης και της συρρίκνωσης κατά 6% του π/υ μεταξύ των ετών 2013 και 2014, έχουμε την επιλογή της ύφεσης πάνω στην ύφεση.
b.    Ο υφιστάμενος χρονοπρογραμματισμός του ΠΔΠ θα οδηγήσει σε μειώσεις σε δράσεις που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν μετά τα πρώτα χρόνια της επταετίας. Εκτιμάται πως θα επηρεαστούν δαπάνες σε έρευνα και τεχνολογία, καινοτομία, κοινωνική ενσωμάτωση, αναπτυξιακή βοήθεια.
c.   Διατηρούνται δαπάνες που δεν συμβάλλουν στην αειφορία και τη βιώσιμη ευημερία, (δεν περιορίζονται οι απευθείας ενισχύσεις σε παραγωγούς κα)
d.     Διαιωνίζεται η μη χρηματοδότηση του π/υ της ΕΕ από ίδιους πόρους.
e.     Η έλλειψη ευελιξίας πιθανότητα θα οδηγήσει σε μη κινητοποίηση των 960 δις ευρώ του ΠΔΠ κατά τα επόμενα 7 έτη.
 
Οι Πράσινοι έχουμε προτείνει μία διαφορετική προσέγγιση όπου αναλυτικά προβλέπεται:
  • Ο π/υ πρέπει να διαθέτει επαρκείς πόρους για την επίτευξη των στόχων για το 2020
  • Αναθεώρηση των προτεραιοτήτων και του χρονοπρογραμματισμού του ΠΔΠ.
  • Στόχευση στην αναζωογόνηση της οικονομίας ώστε να ξεπεραστεί η κρίση, δίνοντας προτεραιότητα σε υποδομές βιώσιμων μεταφορών, την κλιματική αλλαγή, την προώθηση των ΑΠΕ και όχι περικόπτοντας δαπάνες εκπαίδευσης και έρευνας.
  • Ανασχεδιασμός της αγροτικής πολιτικής
  • Ενδυνάμωση της κοινωνικής αλληλεγγύης
  • Ανεξαρτησία του ΠΔΠ μέσω χρηματοδότησης από ίδιους πόρους, όπως το φόρο χρηματοοικονομικών συναλλαγών.
 
 ______________________________
 
 

 

 

 

Υποκριτική στάση Συμβουλίου και Κομισιόν
Ομιλία Νίκου Χρυσόγελου στην Ολομέλεια Ευρωκοινοβουλίου για την δημόσια ραδιοτηλεόραση

 
 
Μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου την Τετάρτη 3 Ιουλίου, σε ειδική συνεδρίαση για την ΕΡΤ, την οποία είχαν ζητήσει με επιστολή τους οι συμπρόεδροι της Ομάδας των Πράσινων Ντάνυ Κον Μπεντίτ και Ρεβέκκα Χαρμς, ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο τόνισε:

«Το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν είναι έκφραση αποφασιστικότητας της κυβέρνησης, αντιθέτως πλήττει τους δημοκρατικούς κανόνες και το δικαίωμα πληροφόρησης, έγινε χωρίς καν απόφαση του κοινοβουλίου, χωρίς καν διαβούλευση και συμφωνία των κυβερνητικών, τότε, εταίρων. Το κλείσιμο της ΕΡΤ και το μαύρο στην οθόνη, η σιγή στο ραδιόφωνο στις δημόσιες συχνότητες είναι απόδειξη όχι μόνο αυταρχισμού αλλά και προχειρότητας αφού η κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί ακόμα τα σοβαρά νομικά, κοινωνικά, οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί όχι μόνο στους δημοσιογράφους και τους εργαζόμενους της ΕΡΤ αλλά και στους συνεργάτες της. Για παράδειγμα, σχετικά με όσα ισχυρίζεται για οικονομική εξυγίανση, με τη μονομερή διακοπή συμβολαίων και το κλείσιμο της ΕΡΤ δημιουργούνται τεράστια προβλήματα με τις συμβάσεις που είχε υπογράψει με παραγωγούς ταινιών, προμηθευτές, παραγωγούς εκπομπών κα κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υποχρεώσεις αποζημιώσεων ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Δεν είναι τυχαίο ότι εβδομάδες μετά το κλείσιμο, δεν έχει παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ένα αξιόπιστο σχέδιο για δημόσια, πλουραλιστική δημόσια ραδιοτηλεόραση, ενώ από την άλλη υπεύθυνος για την μεταρρύθμιση θα είναι υφυπουργός της κυβέρνησης δυο κομμάτων που έχουν τεράστια ευθύνη για φαινόμενα που υποτίθεται ήταν οι αιτίες για το κλείσιμο της ΕΡΤ».

Ο Νίκος Χρυσόγελος επισήμανε επίσης: «Είναι επικίνδυνη η υποκρισία Συμβουλίου και Κομισιόν σε όσα συμβαίνουν στην ΕΡΤ. Αν δεν είναι αποτέλεσμα πίεσης της Τρόικα, πρέπει να τοποθετηθούν ξεκάθαρα και να ζητήσουν άμεσα τον άνοιγμα της ΕΡΤ αλλά και να δηλώσουν ξεκάθαρα ότι δεν υιοθετηθούν παρόμοιες προκλητικές πρακτικές. Έχουν υποχρέωση να
Το Ενημερωτικό Δελτίο, φίλες και φίλοι, προσφέρει μια συνοπτική ματιά σε όποιον και όποια ενδιαφέρεται να μάθει για όσα σημαντικά γίνονται στο Ευρωκοινοβούλιο αλλά και για το τι έκαναν εκεί οι Οικολόγοι Πράσινοι και ο ευρωβουλευτής Νίκος Χρυσόγελος το διάστημα που πέρασε. Οι συνδέσεις σας παραπέμπουν σε αναλυτικότερα κείμενα και δελτία Τύπου, όπου μπορείτε να βρείτε σημαντικές πληροφορίες για θέματα που σας ενδιαφέρουν.

Ελληνική προεδρία ΕΕ το 2014 και κλειστή τηλεόραση δεν συμβιβάζονται

Εκδήλωση των Πράσινων  στο Ευρωκοινοβούλιο για την ΕΡΤ και τις δημόσιες τηλεοράσεις

 

Δείτε το βίντεο με τη συζήτηση:http://www.greenmediabox.eu/archive/2013/07/02/ert/

 

Διαβάστε την εισήγηση του Ν. Μιχαλίτση εδώ

Διαβάστε την απόφαση της συνέλευσης της EBUεδώ και ένα ιστορικό εδώ

 

«Η απόφαση της κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ είναι μια πράξη αντιδημοκρατική κι αδιανόητη για ευρωπαϊκή χώρα. Το άμεσο άνοιγμα της ΕΡΤ με τους εργαζόμενους, τους δημοσιογράφους και τις υποδομές της είναι ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να αποκατασταθεί η ζημιά και να λειτουργήσουν σύντομα αλλά και  μακροχρόνια οι δημόσιες υπηρεσίες  πληροφόρησης, που έχουν καθοριστικό ρόλο σε μια δημοκρατική κοινωνία. Με ανοικτή ΕΡΤ πρέπει να ξεκινήσει διάλογος με τους εργαζόμενους, τους δημοσιογράφους, το κοινοβούλιο για την αναβάθμιση της ΕΡΤ μέσω των αλλαγών που απαιτούνται ώστε να εκπληρώνει το ρόλο της ως ανεξάρτητη από κυβερνήσεις, κράτος και ιδιωτικά συμφέροντα, πλουραλιστική, δημόσια ραδιοτηλεόραση, που εκφράζει τις Αξίες των Δημόσιων Μέσων Ενημέρωσης της ΕΕ. Σε αυτό το διάλογο μπορεί να αξιοποιηθεί η διαθεσιμότητα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσίων Μέσων Ενημέρωσης (Ε.Β.U) να βοηθήσει με την εμπειρία της. Αυτή είναι η μόνη διέξοδος από την σημερινή απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με ευθύνη της κυβέρνησης. Αν όμως δεν ανοίξει η δημόσια τηλεόραση θα πρέπει να τεθεί θέμα με την ανάληψη από την Ελλάδα της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το Α’ Εξάμηνο 2014», τόνισαν οι Πράσινοι Ευρωβουλευτές Νίκος Χρυσόγελος (Ελλάδα), Rebecca Harms(Γερμανία, συμπρόεδρος της Ομάδας των Πράσινων), Izabelle Durant(Βέλγιο, αντιπρόεδρος Ευρωκοινοβουλίου), Rui Tavares (Πορτογαλία) που διοργάνωσαν εκδήλωση «στο Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο, την Τρίτη 2 Ιουλίου «ΕΡΤ, Επιστροφή από το μαύρο».

 

Στην εκδήλωση συμμετείχαν ως βασικοί ομιλητές:

  • Ο Νίκος Μιχαλίτσης, (ΕΡΤ, πρώην διευθυντής τεχνικών υπηρεσιών) που παρουσίασε τα προβλήματα που δημιουργεί η απόφαση της κυβέρνησης για κλείσιμο της ΕΡΤ καθώς και τις προτάσεις των εργαζομένων για αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΕΡΤ.
  • Η Νικολ Φρανκ, εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσίων Μέσων Ενημέρωσης (Ε.Β.U), που εξέφρασε την αλληλεγγύη της στην ΕΡΤ αλλά και την αποφασιστικότητα της ομοσπονδίας να υπερασπιστεί τον ρόλο της δημόσιας ραδιοφωνίας και τηλεόρασης στις δημοκρατίες
  • Ο Φρανσουά Τρον, διευθυντής της δημόσιας βελγικής τηλεόρασης (RTBF), που αναφέρθηκε τόσο στις επιτυχίες της δημόσιας τηλεόρασης στο Βέλγιο (αύξηση της τηλεθέασης κατά 20%) όσο και τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στο παρελθόν (μείωση προσωπικού και προϋπολογισμού). Τόνισε χαρακτηριστικά ότι η Γαλλία ήταν η πρώτη χώρα που ιδιωτικοποίησε μια δημόσια τηλεόραση και η Ελλάδα η πρώτη χώρα που έκλεισε μια τηλεόραση
  • Οι Καμίλο Αζεβέδο (Πορτογαλική τηλεόραση RTP) και Ρούι Νούνες (Πορτογαλικό Πρακτορείο Ειδήσεων LUSA) που αναφέρθηκαν τόσο στην αλληλεγγύη που εξέφρασαν από την πρώτη στιγμή στους εργαζόμενους της ΕΡΤ όσο και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πορτογαλική τηλεόραση με τις απόπειρες ιδιωτικοποίησης, τη μείωση του προϋπολογισμού κα.

 

Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ είναι το γεγονός ότι την συζήτηση παρακολούθησαν ζωντανά μέσω του διαδικτύου  http://greenmediabox.eu/archive/2013/07/02/ert/  1200 άτομα.

 

 

Συνοψίζοντας την συζήτηση, οι πράσινοι ευρωβουλευτές Νίκος Χρυσόγελος και Izabelle Durant τόνισαν: 

  • Η απόφαση για το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν είναι μόνο αντιδημοκρατική και αυθαίρετη αλλά δημιουργεί και πολλά νομικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Ακόμα και σήμερα αποδεικνύεται η ανυπαρξία σχεδίου για αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΕΡΤ, παρά το γεγονός ότι κοντεύει να  περάσει ένας σχεδόν μήνας από την αναγγελία του κλεισίματος. Μπορεί η κυβέρνηση να ακυρώσει εύκολα την Πράξη Νομοθετικού Περιεχόμενου, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει καν απόφαση του κοινοβουλίου.
  • Η αναβάθμιση της τηλεόρασης δεν μπορεί να γίνει με μαύρες οθόνες και σιωπηλά ραδιόφωνα. Πρέπει να ανοίξει άμεσα η τηλεόραση και το ραδιόφωνο της ΕΡΤ. Μόνο οι εργαζόμενοι μπορεί να λύσουν το «μαύρο». Δεν μπορεί να είναι η κυβέρνηση αυτή που θα αποφασίσει αποκλειστικά για το μέλλον της δημόσιας τηλεόρασης και ραδιοφωνίας.
  • Η κρίση ανέδειξε και την ισχυρή υποστήριξη από τους πολίτες σε μια ποιοτική δημόσια τηλεόραση και ραδιοφωνία.
  • Πίεση μεγάλη υπάρχει και σε άλλες δημόσιες τηλεοράσεις, ιδιαίτερα την Πορτογαλία, με αφορμή με την κρίση αλλά όχι κατά ανάγκη μόνο εξαιτίας της κρίσης. Προσπάθειες ιδιωτικοποίησης είχαν προηγηθεί της κρίσης.
  • Η αποστολή της δημόσιας τηλεόρασης και ραδιοφωνίας είναι σημαντική σε ρόλο ανεξάρτητης ενημέρωσης. Χρειάζονται όμως και βιώσιμες λύσεις χρηματοδότησης, χωρίς να μετατρέπονται οι Δημόσιες Υπηρεσίες Ενημέρωσης σε αποκλειστικά εμπορικές επιχειρήσεις καθώς και κανόνες για τη χρήση των ραδιο-συχνοτήτων, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, που έχει πολλά νησιά.
  • Είναι αναγκαίο να ανοίξει σε ευρωπαϊκό επίπεδο διάλογος για το κανονιστικό πλαίσιο της πληροφόρησης, καθώς και τους κανόνες που πρέπει να διέπουν τις δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες πληροφόρησης.
  • Το θέμα του κλεισίματος της ΕΡΤ αφορά ολόκληρη την Ευρώπη, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Η Κομισιόν πρέπει να ξεκαθαρίσει αν στο κλείσιμο της ΕΡΤ έπαιξε ρόλο ή όχι η Τρόικα.
  • Οι Πράσινοι θα αναδείξουν το θέμα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου την Τετάρτη 3 Ιουλίου, αλλά δυστυχώς οι κύριες ομάδες δεν θέλησαν να βγει και απόφαση μετά την συζήτηση. Επίσης, προγραμματίζουν νέες πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο το φθινόπωρο 2013 που θα αφορά τα γενικότερα θέματα της υπηρεσιών ενημέρωσης.

 

Οι ευρωβουλευτές των Πράσινων Danny Cohn Bendit, Rebecca Harmsκαι Νίκος Χρυσόγελος είχαν επισκεφθεί πρόσφατα τις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ[1],[2]

Τετάρτη, 03 Ιουλίου 2013 11:48

Συνελήφθη να διαβάζει…

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκδοτών (FEP) ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013, τη δεύτερη έκδοση της καμπάνιας Getcaughtreading, με στόχο την προώθηση του βιβλίου και της ανάγνωσης.

 

Η εκστρατεία αυτή έχει δύο βασικούς στόχους: να προωθήσει και να γιορτάσει την ανάγνωση από τους ευρωπαίους πολίτες καθώς επίσης και να αυξηθεί η σημασία των βιβλίων, της ανάγνωσης και μελέτης αυτών στην πολιτική ατζέντα. Η εκστρατεία περιλαμβάνει φωτογραφίες ευρωπαϊκών προσωπικοτήτων, διαβάζοντας ένα αγαπημένο τους βιβλίο.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων/ ομάδα των Πράσινων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έστειλε τη φωτογραφία του διαβάζοντας το βιβλίο του  μαζί με ένα σύντομο κείμενο, εξηγώντας γιατί επέλεξε αυτό το βιβλίο:

 

«Επέλεξα το βιβλίο του συγγραφέα Tim Jackson με τίτλο "Ευημερία χωρίς Αναπτυξη". Σε αυτό το βιβλίο παρουσιάζεται ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης της οικονομίας που λαμβάνει υπόψη το πεπερασμένο των φυσικών πόρων και την πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής. Γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν με την ψευδαίσθηση ότι η οικονομική ανάπτυξη θα φέρει την ευημερία. Υψηλότερα εισοδήματα θα σήμαιναν περισσότερες επιλογές, πιο πολλά αγαθά αλλά και βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους μας. Αυτό τουλάχιστον ήταν η συμβατική σοφία μέχρι στιγμής. Αλλά τα πράγματα δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα σε αυτό το βιβλίο είναι ότι ο συγγραφέας γράφει ακριβώς το λόγο για τον οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια εναλλακτική διαδρομή για την έξοδο από την κρίση. Μια πολυδιάστατη, πολυεπίπεδη κρίση, η οποία περιλαμβάνει την οικονομία, την κοινωνία, τις πολιτικές μας προτεραιότητες και κυρίως το περιβάλλον. Το βιβλίο αυτό περιγράφει ένα μονοπάτι για να οδηγηθούμε στην αλλαγή του επικρατούντος οικονομικού συστήματος με τρόπο που να αντιμετωπίζει την τεράστια πρόκληση του 21ου αιώνα που δεν είναι άλλη από την κλιματική αλλαγή. Ο καπιταλισμός δε αποτελεί λύση καθώς βασίζεται στη συνεχή, αλόγιστη ανάπτυξη, τη στιγμή που ζούμε σε έναν κόσμο με περιορισμένους πόρους. Το βιβλίο αναλύει τις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ της ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής και κλιματικής κρίσης. Προτείνει μια διαδρομή σε μια βιώσιμη οικονομία, και υποστηρίζει για τον επαναπροσδιορισμό της «ευημερίας» υπό το φως των αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με το τι πραγματικά συμβάλλει σε αυτήν

 

Οι φωτογραφίες από την καμπάνια εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της σχετικής έκθεσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μεταξύ του 17ου και 20 Ιουνίου, 2013.