ΑΡΘΡΑ

Children categories

Έξοδος Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων και η διαβούλευση που απαιτείται για κάθε έργο (0)

Έξοδος Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων και η διαβούλευση που απαιτείται για κάθε έργο

Είναι σωστό να γίνει η έξοδος του Μετρό πάνω στην πλατεία Εξαρχείων; Υπήρχαν και υπάρχουν άλλες εναλλακτικές ή και καλύτερες λύσεις που να είναι λειτουργικές και να αναβαθμίζουν συνολικά την περιοχή και τη γειτονιά χωρίς να αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά της; Εγώ λέω ναι, αλλά δεν έχει πολύ σημασία τι λέω εγώ. Σημασία έχει ότι πριν οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός έπρεπε να υπάρξει δομημένος και σοβαρός διάλογος - να προηγηθεί αυτό που γίνεται σήμερα με σχεδόν παράλληλους μονολόγους στα σοσιαλ μίντια. Η αξία του διαλόγου είναι τεράστια όταν προηγείται της τελικής απόφασης.

Ένα βασικό πρόβλημα στη χώρα μας είναι η απουσία συμμετοχικού σχεδιασμού, ώστε να συζητιόνται όλες οι γνώμες και η τελική απόφαση για ένα έργο να έχει λάβει υπόψη όλες τις διαστάσεις.
 
Ακόμα και σε ένα, υπερτοπικό, υποτίθεται, έργο θα έπρεπε να υπάρχει συστηματική διαβούλευση για τις εναλλακτικές λύσεις, τα προβλήματα αλλά και τα πλεονεκτήματα κάθε λύσης.
 
Μια τέτοια διαδικασία εννοείται ότι είναι μια δημοκρατική άσκηση πριν τις οριστικές αποφάσεις. Ενώ λοιπόν το Μετρό χρειάζεται, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος για το πώς θα μπορούσε να είναι ο κάθε σταθμός.
 
Στην διαβούλευση παρουσιάζονται τεχνικά, αρχιτεκτονικά, οικονομικά αλλά και κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα που σχετίζονται με ένα σχέδιο ή έργο.
 
Αυτό που λέει ο πρόεδρος του Αττικό Μετρό, ότι επειδή το συνολικό έργο είναι υπερτοπικό δεν μπορούν να έχουν άποψη οι κάτοικοι για το έργο στην περιοχή τους, δεν στέκει. Είναι όχι μόνο αντιδημοκρατικό αλλά αντιβαίνει και στις προυποθέσεις που πρέπει να εκπληρώνονται για τη χρηματοδότηση του έργου με ευρωπαικούς πόρους. Και επειδή ήμουν ως ευρωβουλευτής στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης και μάλιστα εισηγητής εκ μέρους των Πράσινων/EFA για τις Πολιτικές Συνοχής και τους Κανονισμούς των 3 Ταμείων, μετσξύ των οπολιων και της Περιφερειακής Ανάπτυξης η ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στην οριστικοποίηση των σχεδίων είναι υποχρέωση των αρχών είτε αυτό αφορά έργα σε εθνική ή περιφερειακή κλίματα είτε τοπικά και υπερτοπικά. Δυστυχώς, οι υπεύθυνοι (κεντρική διοίκηση, περιφερειακές αρχές, δήμοι) είτε παρακάμπτουν τη διαβούλευση είτε οργανώνουν προσχηματική.
 
Έχοντας εμπειρία μέσα από τη συμμετοχή μου σε κοινωνικούς-περιβαλλοντικούς φορείς αλλά και σε προγράμματα συμμετοχικού σχεδιασμού (πχ για την συμμετοχική περιβαλλοντική αναγέννηση του κόλπου της Ελευσίνας ή Συμμετοχική Διαχείριση των Υδατικών Πόρων σε επίπεδο υδρολογικής λεκάνης ή Αναζωογόνηση γειτονιών μέσω της προστασίας κι ενδυνάμωσης των προσφύγων) μπορώ να πω μέσα από την πράξη τη σημασία μιας τέτοιας συμμετοχικής διαδικασίας. Σε πολλές πόλεις του κόσμου αυτό είναι αυτονόητο και φυσικά θεσμοθετημένο. Εδώ αντιμετωπίζεται φοβικά ή στην καλύτερη περίπτωση ξεκομμένο από τα σημαντικά έργα μιας πόλης.
 
Σε τελευταία ανάλυση ένα έργο που διασφαλίζει τη συναίνεση ως αποτέλεσμα συμμετοχικού σχεδιασμού και πιο καλό θα ήταν, και πιο γρήγορα θα ολοκληρώνονταν και πιο σωστό και λειτουργικό θα ήταν #εξάρχεια #Αθήνα Νικος Χρυσόγελος

View items...
  Απίστευτο....Νέα έκτακτη εισφορά επιβλήθηκε ΧΘΕΣ και πρέπει να πληρωθεί ΣΗΜΕΡΑ. Έκτακτη εισφορά 20 Ευρώ για κάθε εργαζόμενο που δούλεψε τον Αύγουστο, ασχέτως να πληρώθηκε ή όχι! Δεν φτάνει που μπαίνουν ένα σωρό νέοι φόροι ή αυξάνονται υπάρχοντες. Χθες το ΙΚΑ "επέβαλε" με απόφαση του μια νέα έκτακτη εισφορά. Κάθε…
1700 πόλεις από 42 χώρες μετέχουν φέτος στις εκδηλώσεις για την "Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας" με στόχο να διαμορφωθεί ένα νέο μοντέλο μετακίνησης που να βασίζεται στις δημόσιες συγκοινωνίες, το περπάτημα, την ποδηλατοκίνηση και τις συνδυασμένες μεταφορές αλλά και την άνεση μετακίνησης ατόμων με δυσκολίες (παιδιά, ηλικιωμένοι, ανάπηροι κα).    …
Μέχρι σήμερα 20 καταδίκες στελεχών και μελών της Χρυσής Αυγής για ρατσιστικές επιθέσεις, ανθρωποκτονίες, δολοφονίες, παράνομη οπλοφορία,  προτροπή σε πράξεις ρατσιστικής βίας, εμπρησμούς,  http://goldendawnwatch.org/?p=1333 Συμπληρώθηκαν δυο χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Είναι αλήθεια ότι η δολοφονία του Παύλου έκανε τη διαφορά. Η μεγάλη ανοχή την οποία έδειχναν τμήματα…
Μπορεί ένα μικρό χωριό να δείχνει με το παράδειγμά του το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε ως κοινωνία για να βγούμε από την  κρίση; Νομίζω ναι, αν έχουμε υπόψη τον Κεφαλά. Είναι ένα μικρό χωριό 300 κατοίκων, σε υψόμετρο 400 μέτρων, στους πρόποδες του Πάρνωνα, 14 χλμ από τη Σπάρτη…
Να σταματήσουμε το δηλητήριο που στάζει ακόμα στο σώμα της δημοκρατίας Η δηλητηρίαση της δημοκρατίας προχωράει περισσότερο, γιατί δεν σταματήσαμε έστω και τώρα το δηλητήριο που στάζει στις πληγές της. Δείτε πώς συγκρούονται σήμερα άνθρωποι που μέχρι χθες υπόσχονταν, από κοινού, ότι φέρνουν την ελπίδα. Δείτε, όμως, και τη χαλαρότητα…
To άρθρο μου αυτό δημοσιεύθηκε στο TVXS.gr στις 17/9/2015 http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/parte-meros-stin-kampania-stop-ttip-mas-afora-pio-poly-ap%E2%80%99-oti-nomizoyme%E2%80%A6 Πάρτε μέρος στην καμπάνια STOP ΤΤIP. Μας αφορά. Πιο πολύ απ’ ότι νομίζουμε…   Σχεδόν 2.800.000 ευρωπαίοι πολίτες αλλά μόνο 5025 πολίτες από την Ελλάδα έχουν υπογράψει την καμπάνια της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών από τα κάτω "Σταματήστε την Διατλαντική Συμφωνία…
  Με ποιούς θα πας και ποιούς θ’ αφήσεις   ένα άρθρο του Αλέξανδρου Λασκαράτου, στελέχους των ΠΡΑΣΙΝΩΝ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ   Ήταν μόλις 22 χρονών ο Διονύσης Σαββόπουλος το 1966, όταν κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο, το Φορτηγό, που έμελλε να ανατρέψει τα δεδομένα της μέχρι τότε δισκογραφίας. Τρία χρόνια μετά, το…
Η τηλεόραση επιχαίρει γιατί κατάφερε να οργανώσει το αυτονόητο, ένα πιο διαδραστικό debate. Αυτοθαυμάζεται στον καθρέφτη της μάλλον. Αλλά συζήτηση επί της ουσίας ελάχιστα έγινε. Δεν υπήρξαν πραγματικά συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τα μεγάλα θέματα ή νέες ιδέες, ενώ τα βασικά θέματα του περιβάλλοντος, της κλιματικής αλλαγής, της υγείας απουσίαζαν πλήρως…
  Τελικά γιατί γίνονται οι εκλογές; Έχει καταλάβει κάποιος; Αφού απ' ότι φαίνεται μετά τις εκλογές θα γίνει κάτι που θα μπορούσε να είχε γίνει από πριν, χωρίς όμως το επιπλέον κόστος για την κοινωνία και την οικονομία. Στα τέλη του 2015 θα έρθει κι άλλος "λογαριασμός" και θα χρειαστεί…
Η κρίση δεν έπεσε από τον ουρανό. Υπήρχαν αιτίες. Ακόμα και σήμερα δεν μιλάνε τα κόμματα για αυτά που μας οδήγησαν στην κρίση.  Οι δαπάνες για την ενέργεια αλλά και οι δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα συνέβαλλαν σημαντικά στην επιδείνωση του χρέους και του ελλείμματος.  Το ενεργειακό μίγμα της χώρας κυριαρχείται…