<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->

Το έντομο Rhynchophorus ferrugineus (κόκκινο σκαθάρι) που προσβάλλει τα φοινικοειδή έχει εξαπλωθεί στην Ελλάδα και έχει ήδη κάνει ανυπολόγιστες ζημιές σε περιοχές της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και της Πελοποννήσου (πχ Ηλεία) ενώ η μόλυνση συνεχίζεται. Υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες (1) για τη μη εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων από την πολιτεία, με αποτέλεσμα τεράστιες πολιτιστικές, οικονομικές και άλλες τουριστικές ζημιές για τις περιοχές που εμφανίζεται το έντομο.

<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->

Άρχισε να κατασκευάζεται το νότιο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Ε65, που διέρχεται από την Κοιλάδα του Σπερχειού και τον ποταμό Σπερχειό στο Νομό Φθιώτιδας. Μια από τις πρώτες αρνητικές συνέπειες είναι η εξελισσόμενη κοπή δέντρων στο παραποτάμιο δάσος στο ύψος της Αλαμάνας ενώ παρατηρούνται και σοβαρές απώλειες γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας.

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σε δύο μήνες από το φόνο του δεκαπεντάχρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από αστυνομικό, ενός από τα δεκάδες θύματα αστυνομικής βίας τα τελευταία χρόνια, και δεν έχει αποδοθεί ακόμα δικαιοσύνη. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για το 2008, πρώτη στη μαύρη λίστα με τις παραβιάσεις δικαιωμάτων στην Ελλάδα καταγράφεται η στάση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ), με υπερβολική βία εναντίον διαδηλωτών, αναίτιους ξυλοδαρμούς και αυθαίρετες συλλήψεις.

Τρίτη, 27 Οκτώβριος 2009 19:50

Εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα

Written by

<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } TD P { margin-bottom: 0in } A:link { so-language: zxx } -->

Από την αρχή του έτους ο τραγικός απολογισμός των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων στην Ελλάδα έχει ανέλθει ήδη στα 56, ενώ το 2008 είχε φτάσει στα 142. Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο πεθαίνουν κατά μέσο όρο 5.720 άνθρωποι από εργατικά ατυχήματα και άλλοι 159.000 από ασθένειες οφειλόμενες σε εργασιακά αίτια. Οι αριθμοί αυτοί φανερώνουν τη διαιωνιζόμενη έλλειψη μέτρων ασφάλειας και υγιεινής στους χώρους εργασίας, τόσο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα. Υπάρχει ανάγκη για αξιόπιστη στατιστική και επιστημονική αξιολόγηση των αιτιών αυτής της κατάστασης, προκειμένου να δρομολογηθεί μια πιο αποτελεσματική πολιτική για την προστασία των εργαζομένων. Η οδηγία 89/391/ΕΟΚ(1) που αφορά τα μέτρα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων παρουσιάζει στα άρθρα 5-12 τις βασικές υποχρεώσεις για τους εργοδότες.

<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } TD P { margin-bottom: 0in } A:link { so-language: zxx } -->

Η μεταλλευτική βιομηχανία ΛΑΡΚΟ έχει τις βασικές εγκαταστάσεις της στη Λάρυμνα Φθιώτιδας, στην Ελλάδα. Τα απόβλητα από την επεξεργασία των μεταλλευμάτων της διοχετεύονται στον Ευβοϊκό κόλπο. Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, η βιομηχανία αυτή ρυπαίνει τον κόλπο με περίπου ένα εκατομμύριο τόνους σκουριά κάθε έτος, η οποία περιλαμβάνει τοξικά βαρέα μέταλλα, όπως νικέλιο, χρώμιο, κάδμιο και υδράργυρο.

<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } TD P { margin-bottom: 0in } A:link { so-language: zxx } -->

Η Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και των Διακρίσεων, του Συμβουλίου της Ευρώπης (ECRI), με ένα 68σέλιδο πόρισμα (Σεπτέμβριος 2009), εγκαλεί την Ελλάδα καθώς δεν έχει επικυρώσει, ακόμη, το Πρωτόκολλο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου καθώς και για το ότι η ελληνική νομοθεσία δεν αναγνωρίζει, ως ιδιαίτερης μορφής έγκλημα, τον ρατσισμό και την ξενοφοβία. Οι ελληνικές αρχές ομολογούν ότι ο Νόμος 927/1979 εξακολουθεί να εφαρμόζεται σπάνια παρόλο που καταγγελίες υποδεικνύουν πολλές περιπτώσεις υποκίνησης φυλετικού μίσους στην Ελλάδα. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα έχουν πολλαπλασιαστεί τα κρούσματα ωμής ρατσιστικής βίας από συμμορίες ακροδεξιών νεοναζιστών, αλλά και από την ίδια την Ελληνική Αστυνομία.

Τρίτη, 27 Οκτώβριος 2009 19:46

Ρύθμιση των προτύπων θορύβου των οχημάτων

Written by

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, της 31ης Αυγούστου 2009, της μη κυβερνητικής οργάνωσης T&E, τα αυτοκίνητα θα καταστούν πιο θορυβώδη ως αποτέλεσμα ενός νέου νομικά δεσμευτικού προτύπου μέτρησης που θα εγκρίνει η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ). Σύμφωνα με την T&E, το εν λόγω μέτρο σχεδιάστηκε από την Porsche εξ ονόματος του Διεθνούς Οργανισμού Κατασκευαστών Μηχανοκίνητων Οχημάτων (OICA). Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθέτει τη ρύθμιση του θορύβου των οχημάτων στον φορέα των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος φαίνεται ότι δέχεται ισχυρές επιρροές από την αυτοκινητοβιομηχανία. Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει υποβάλει καμία νομοθετική πρόταση επί του θέματος. Αυτή η αδράνεια είναι ανησυχητική, δεδομένου ότι ο θόρυβος από οδική κυκλοφορία προκαλεί καρδιακά προβλήματα και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τον θάνατο δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στην ΕΕ.

Κύριε Barroso, γνωρίζετε καλά πως δεν κάνατε οποιαδήποτε αναφορά στις θέσεις σας για θέματα όπως η προστασία της βιοποικιλότητας, καθώς και για τις δεσμεύσεις σας που απορρέουν από τους στόχους της Χιλιετίας και τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Θα εστιάσω στην έννοια του "FLEXICURITY" που χρησιμοποιείτε συχνά ως συνδυασμό της ευελιξίας και της ασφάλειας. Η έννοια αυτή φαίνεται να έχει σοβαρούς κινδύνους για την προστασία των εργαζομένων. Η μερική απασχόληση, για παράδειγμα, είναι θεμιτή όταν την επιλέγει ο ίδιος ο εργαζόμενος. Όμως η αναγκαστική απασχόληση, όπου ο εργαζόμενος δεν επιλέγει, αλλά μάλλον αδυνατεί να βρει μια θέση εργασίας, μοιάζει να είναι η μερική ανεργία.

Κυρία Πρόεδρε, είναι πράγματι ενδιαφέρον το ότι κυρίως οι Έλληνες μιλούν γι' αυτό το σημαντικότατο θέμα που απασχολεί όλο τον ευρωπαϊκό Νότο, μια και καταστρέφονται τακτικά από τεράστιες δασικές πυρκαγιές μεγάλες εκτάσεις και υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής, η βιοποικιλότητα, η περιφερειακή ανάπτυξη και το μέλλον των πολιτών.

Συχνά, οι δασικές πυρκαγιές, όπως πρόσφατα στην Ελλάδα, οφείλονται σε ελλιπείς και αντικρουόμενες δασικές και οικιστικές πολιτικές που ευνοούν τους εμπρησμούς και τις παράνομες ενέργειες με στόχο την εκποίηση των δασικών εκτάσεων. Δυστυχώς, και τα δύο μεγάλα κόμματα έχουν προσπαθήσει να αμβλύνουν, να μειώσουν τη συνταγματική προστασία των δασών.

Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τις δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2009  
B7‑0042/2009