parajumpers sale duvetica jas moncler jas polo ralph lauren sale goedkope nike air max canada goose sale moncler jassen mbt nederland gucci riem parajumpers jassen uggs kopen parajumpers jas michael kors tassen woolrich jas woolrich jassen uggs nederland nike air max goedkoop timberland laarzen duvetica jassen canada goose jas woolrich jas dames
adidas superstar adidas yeezy viagra generico timberland boots women ralph lauren outlet timberland zür.ch adidas stan smith femme nike air max 90 blancas gafas oakley baratas adidas yeezy nike huarache mbt baratos michael kors bolsos adidas nmd australia adidas gazelle homme nike air force dam nike presto timberland boots ireland levitra generika louis vuitton neverfull
Χρήσιμες συνδέσεις

20 Ιούνιος 2019

     prasinoi-logo-green         

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

Φωτογραφία του χρήστη Πράσινοι.

Η Συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜακεδονίας για μια σύνθετη ονομασία "Βόρεια Μακεδονία" και εξάλειψη σε γενικές γραμμές του αλυτρωτισμού δεν είναι τέλεια, αλλά ελπίζω να συμβάλλει σταδιακά στην εξάλειψη του εθνικισμού κι από τις δύο πλευρές των συνόρων. 
Η κριτική μας στην κυβέρνηση μπορεί να γίνεται σε χιλιάδες άλλα θέματα, αλλά δεν μπορεί να είναι οι κριτικοί πολίτες για αντιπολιτευτικούς λόγους αντίθετοι στην συμφωνία και να αφήσουμε να διαιωνίζεται μια υπόθεση που μόνο κακό μας έκανε και εξέθρεψε (μεταξύ άλλων) τον εθνικο-λαϊκισμό.

Θα είναι επιτυχία της Συμφωνίας αν συμβάλλει στο να περιοριστούν τα σχόλια ανθρώπων εξαιρετικά φανατικών, που δεν αγαπούν πραγματικά την υπαρκτή πατρίδα μας αλλά μια νεοναζιστική, καταπιεστική, αμόρφωτη, βίαιη, ρατσιστική "πατρίδα" που δεν έχει σχέση με τη φιλοσοφία, την ποίηση, τον σεβασμό στην διαφορετικότητα, τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα, τον Σωκράτη, τον Περικλή.

Τα σχόλια κάτω από την μετάδοση της υπογραφής είναι μια τραγική απόδειξη για το πόσο πραγματικά αυτοί οι άνθρωποι είναι συνεχιστές ενός Αριστοτέλη...όπως διεκδικούν το αποκλειστικό προνόμιο. ΔΕΝ τους περνάει καν από το μυαλό ότι πρέπει να αποδείξουν και οι ίδιοι ότι έχουν διαβάσει και κατανοήσει την ελληνική παιδεία (την πραγματική, όχι των τσοντοφυλλάδων και των αναρτήσεων μίσους των ελληναράδων στο fb) πριν την διεκδικήσουν κατ΄ αποκλειστικότητα

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

 

 

 
Αντί «ευχών» για την ημέρα, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Το πετρέλαιο που αλλάζει το κλίμα, προκαλεί πολέμους, συνεισφέρει στην ρύπανση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας ενώ συμβάλλει στην απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών λόγω ρύπανσης και πολέμων θα συνεισφέρει, λέει, στην » κοινωνική αλληλεγγύη των γενεών». Και μάλιστα προτρέπει να βιαστούμε για να μην αφήσουμε το πετρέλαιο στο έδαφος!!!!
    
Ποιος τα λέει (μέρα που είναι, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος!); Μα είναι απόσπασμα από το τελικό κείμενο του ειδικού θέματος ‘’Περιβάλλον, Ποιότητα Ζωής, Ενέργεια, Κυκλική Οικονομία’’, όπως εγκρίθηκε από τη Γραμματεία του προγράμματος ΕΛΛΑΔΑ του Κινήματος Αλλαγής!!!! Σκέψου δηλαδή να μην μιλούσαν για «Περιβάλλον, Ποιότητα Ζωής και Κυκλική Οικονομία»… ‘’Η ανάπτυξη των τεχνικοοικονομικά εκμεταλλεύσιμων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου της χώρας θα προχωρήσει με τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών προδιαγραφών ασφάλειας και προώθηση του εθνικού ταμείου κοινωνικής αλληλεγγύης γενεών, που ως μέρος του ασφαλιστικού συστήματος, θα ενισχύεται από τα έσοδα των υδρογονανθράκων. Οι έρευνες πρέπει να τύχουν της μεγαλύτερης δυνατής επιτάχυνσης, πέραν των άλλων και για να αποφευχθεί η πιθανότητα, να μείνει πλούτος της χώρας αναξιοποίητος λόγω της επιδιωκόμενης υποκατάστασης των ορυκτών καυσίμων τις επόμενες δεκαετίες.’’
Δεν λέω, αν και το ξέρω καλά, με εντυπωσιάζει πάντα η άγνοια αλλά και η υποκρισία του πολιτικού συστήματος. Φαντάζομαι το συνυπογράφουν και ο Δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης που τρέχει σε συνέδρια για το κλίμα και συνέβαλε στην επεξεργασία Στρατηγικής του Δήμου Αθηναίων για την Κλιματική Αλλαγή καθώς και ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου που κάποια στιγμή μιλούσε για περιβαλλοντικό δίκαιο και «πράσινη ανάπτυξη».
 : 
Επίσης, διάβασα στα ΝΕΑ ένα εξαιρετικό άρθρο του νυν υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκη που φαντάζομαι με τα λεγόμενα του τα «χώνει» στον εαυτό του αφού δεν γράφει ούτε μια λέξη για την εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου αλλά μόνο για την ανάγκη στροφής σε μια οικονομία χαμηλού άνθρακα. Φαντάζομαι κάποιοι υποκλέπτουν την υπογραφή του στις σχετικές συμβάσεις παραχώρησης «οικοπέδων» για έρευνα και εξόρυξη στην μισή θαλάσσια περιοχή μας και στη μισή Ήπειρο….
Τι να πω…
Χρειάζεται ή δεν χρειάζεται ένα αξιόπιστο πράσινο κόμμα που να θέτει τα πράγματα όπως είναι, με αλήθειες και εναλλακτικές προτάσεις που συζητιόνται σε ολόκληρο τον κόσμο;
#GoGreen #WorldEnvironmentDay #energytransition
Τετάρτη, 30 Μάιος 2018 00:00

Η Ιταλική καταιγίδα...

Φωτογραφία του Nikos Chrysogelos.
Η παρέμβαση του Ιταλού προέδρου και η απόρριψη ενός προτεινόμενου υπουργού που έχει ταχθεί εναντίον του Ευρώ είναι "πραξικόπημα" όπως διαβάζω να γράφουν κάποιοι; Από που προκύπτουν όλα αυτά για πραξικόπημα των Βρυξελλών ή των Γερμανών πέρα από εύκολους λαϊκισμούς;
Ο Ιταλός πρόεδρος έχει αυτό το δικαίωμα και ρόλο (δηλαδή να απορρίπτει έναν υπουργό) για να εξισορροπεί καταστάσεις. Αυτός ο ρόλος είναι θεσμικός δεν τον απέκτησε με πραξικόπημα. 
Ούτε στην Ιταλία ούτε στην Ελλάδα τέθηκε ανοικτά ερώτημα αποχώρησης από την Ευρωζώνη. Αν ένας υπουργός θέτει τέτοιο θέμα που δεν τέθηκε στην προεκλογική εκστρατεία, είναι προφανές ότι δεν έχει σχετική εντολή. Κάτι τέτοιο δεν είναι μια επιλογή ελάσσονος σημασίας, είναι προφανές ότι είτε πρέπει να γίνει σοβαρή πολιτική αντιπαράθεση και δημοψήφισμα για ένα τόσο σοβαρό θέμα που άπτεται στρατηγικών επιλογών της χώρας ή σωστά ο πρόεδρος - από θεσμική άποψη - έθεσε θέμα υπουργού (κι όχι κυβέρνησης συνολικά). Ο Ιταλός πρόεδρος έχει αυτό το δικαίωμα. Και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει στην Ιταλία. 
Στις ΗΠΑ έχουν προβλέψει άλλους θεσμούς για να εξισορροπούν τυχοδιωκτικές επιλογές εκλεγμένου προέδρου όπως πχ ο Τραμπ. Είναι πραξικόπημα αν έρχεται ένα δικαστήριο να αναιρέσει επιλογές ενός εκλεγμένου προέδρου; Μα ο πρόεδρος ή η κάθε κυβέρνηση ακόμα και αν πράγματι εκπροσωπούν την πλειοψηφία δεν είναι ανεξέλεγκτοι.  
Πολλοί υπονοούν ότι την απόφαση του Ιταλού προέδρου υπαγόρευσε η Μέρκελ ή οι "Βρυξέλλες". Αντιθέτως εγώ άκουσα τη Μέρκελ να λέει ότι θα συνεργαστεί με οποιαδήποτε κυβέρνηση κι ανέφερε την εμπειρία της με τον Τσίπρα. 
Αν και συνταγματικά η επιλογή του Ιταλού προέδρου είναι μέσα στα δημοκρατικά πλαίσια (αφού απέρριψε υπουργό, όχι κυβέρνηση), πολιτικά θεωρώ ότι δεν ήταν  σωστή επιλογή. Κατά την άποψή μου η καλύτερη λύση - αν κι εξόχως επικίνδυνη - για την Ιταλία θα ήταν να δέχονταν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας τη συμμετοχή του συγκεκριμένου υπουργού στην κυβέρνηση. Είμαι σίγουρος ότι μέσα σε ένα μήνας θα συνειδητοποιούσε (ίσως με επώδυνο για την ιταλική κοινωνία τρόπο) τις ανοησίες που έλεγε και τις ψευδαισθήσεις που είχε, όπως " να τους ...χαρίσουν 250 δις χρέος αλλιώς θα επέστρεφαν στην ιταλική...λιρέτα" (με τι ισοτιμία άραγε σε σχέση με το ευρώ και το δολάριο).
Υπάρχει ευρέως μια άποψη ότι η Μέρκελ και οι Βρυξέλλες υπαγόρευσαν τη θέση αυτή στον Ιταλό πρόεδρο γιατί η Γερμανία φοβότανε τις επιπτώσεις στην οικονομία της από μια έξοδο της Ιταλίας από την Ευρωζώνη. Δεν νομίζω ότι κινδυνεύει η Γερμανία αν καταρρεύσει η Ιταλική οικονομία. Δεν τεκμηριώνεται πουθενά μια τέτοια υπόθεση, κανένα σοβαρό think tank δεν το τεκμηριώνει. Οι Ιταλοί θα πληγούν, η ευρωπαϊκή ιδέα και η Ευρωζώνη μπορεί, αλλά η γερμανική οικονομία είτε είναι στην Ευρωζώνη είτε όχι είναι ιδιαίτερα ισχυρή και σε περίπτωση κρίσης θα επωφεληθεί αφού πολλοί θα καταφύγουν εκεί για προστασία. 
Η Γερμανία ευτυχώς δεν έχει πολιτική διάλυσης της ευρωζώνης, ακόμα και αν βραχυπρόθεσμα μια κατάρρευση της Ευρωζώνης μπορεί να ενίσχυε την γερμανική οικονομία ως καταφύγιο σταθερότητας. Οι Γερμανοί καταλαβαίνουν ότι όχι μόνο η κλίμακα της Γερμανίας αλλά ακόμα και της Ευρώπης είναι πολύ μικρή σήμερα για την επιβίωση της οικονομίας. Αυταπάτη είναι επίσης να περιμένει κάποιος από τη Γερμανία να αναλάβει το χρέος της Ιταλίας που ξεπερνάει το 1 τρις ευρώ. 
Το Ιταλικό χρέος είναι πολύ μεγάλο για να αντιμετωπιστεί και πολύ μεγάλο για να παραμένει. Οι λύσεις δεν είναι εύκολες. Η πολιτική κρίση επιδεινώνει - όπως συνέβη και στην περίπτωσή μας - το πρόβλημα. Οι πολιτικές δυνάμεις αδυνατούν να επεξεργαστούν ένα δίκαιο και ισορροπημένο σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης, και οι λαϊκιστές θα κερδίζουν επιρροή προβάλλοντας απλοϊκές απόψεις μέχρι να αναγκαστούν να αναλάβουν την διαχείριση των προβλημάτων. Τότε επιδεικνύονται ακόμα πιο ανίκανοι από τις "συστημικές δυνάμεις". Στην πραγματικότητα χρειάζεται ένας τρίτος πόλος, ανάμεσα στις παραδοσιακές δυνάμεις που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την κρίση και τις λαϊκιστικές δυνάμεις που προωθούν αφελείς και τελικά επικίνδυνες απόψεις.
Αλλά μέχρι τότε....Προφανώς οι λαοί μπορεί να επιλέγουν ότι θέλουν αρκεί να γνωρίζουν και να αποδέχονται τις συνέπειες. Αυτό δεν σημαίνει, πάντως, ότι η πλειοψηφία έχει πάντα δίκιο

Ήταν ένα διαδραστικό, ενδιαφέρον, με θετική ενέργεια σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα προστασίας του κλίματος και εξοικονόμησης ενέργειας στα σχολεία της Αθήνας. Στο πλαίσιο του προγράμματος επιμορφώνονται 200 εκπαιδευτικοί από 65 δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και ΕΠΑΛ της Αθήνας και γειτονικών περιοχών που την σχολική χρονιά 2018-2019 θα αναλάβουν δράση αλλά κι έρευνα στα σχολεία τους με στόχο την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, την προστασία του κλίματος και την αλλαγή συμπεριφοράς για εξοικονόμηση ενέργειας.

 

 

 

 

 

 

 

Το σεμινάριο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών» που οργανώθηκε στις 19 Μαΐου 2018 αφορούσε στους εκπαιδευτικούς Β’ βάθμιας εκπαίδευσης κι έλαβε χώρα στο 1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, στην Πλάκα. Θα ακολουθήσει σεμινάριο με παρόμοιο περιεχόμενο στις 9 Ιουνίου και θα αφορά στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών Α’ βάθμιας εκπαίδευσης. Οι 200 εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν σε επιμόρφωση συνολικά 24 ωρών (την 6ωρη την άνοιξη του 2018 θα ακολουθήσει 14ωρη τον Σεπτέμβριο και 4ωρη τον Μάιο 2019).  Υπεύθυνη συντονισμού και υλοποίησης των σεμιναρίων είναι η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Άνεμος Ανανέωσης.

 

 

Την «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών» πραγματοποίησαν εκπαιδευτές (διαφόρων ειδικοτήτων, μεταξύ άλλων εκπαιδευτικοί με σημαντική εμπειρία ως υπεύθυνοι και σύμβουλοι εκπαίδευσης, υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κα). Είχε προηγηθεί εκπαίδευση συνολικά 19 εκπαιδευτών στις αρχές, στη μεθοδολογία και στους στόχους του προγράμματος «Σχολεία και Κοινωνίες ανοικτές στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας»  σε ειδικό σεμινάριοπου οργανώθηκε στην Αθήνα στις 12-15.04.2018. Εκπαιδευτές των 19 εκπαιδευτών ήταν μια ομάδα Ελλήνων εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών από κοινού με εκπαιδευτές του Γερμανικού Ανεξάρτητου Ινστιτούτου για Περιβαλλοντικά Θέματα (Independent  Institute for Environmental Issues – UfU) σε συνεργασία και συντονισμό με την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.  Άνεμος Ανανέωσης και τον Δήμο Αθηναίων.

         

Στο εκπαιδευτικό σεμινάριο της 19 Μαΐου συμμετείχαν συνολικά 90 εκπαιδευτικοί Β’ βάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής και επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Η εκπαίδευση διήρκεσε 6 ώρες και εστίασε στην εξοικείωση των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών κυρίως  στα εξής:

  • Ενίσχυση γνωστικού υποβάθρου σε θέματα ενέργειας και κλιματικής αλλαγής.
  • Εξοικείωση με μεθόδους δημιουργίας σχεδίου δράσης για το κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα, με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην κλιματική αλλαγή.
  • Εξοικείωση με μεθόδους συντονισμού δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας (δημιουργία ενεργειακής ομάδας, ενεργειακού συμβουλίου, αναγνωριστική ενεργειακή περιήγηση στο λεβητοστάσιο του σχολείου κ.ά.) στο κάθε σχολείο.
  • Εφαρμογή μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας.
  • Εισαγωγική αναφορά σε τρόπους καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων.

Η εκπλήρωση των στόχων του προγράμματος όπως παρουσιάστηκε στους εκπαιδευόμενους έχει δομηθεί  με βάση τα εξής 10 βήματα:

  1. Δημιουργία της Ενεργειακής ομάδας
  2. Δημιουργία του Ενεργειακού συμβουλίου
  3. Αναγνωριστική ενεργειακή περιήγηση του Ενεργειακού συμβουλίου (στο λεβητοστάσιο του σχολείου)
  4. Μελέτη του ζητήματος της ενέργειας (γνωστικό υπόβαθρο και ευαισθητοποίηση σε θέματα κλιματικής αλλαγής
  5. Ενεργειακή περιήγηση Ενεργειακής ομάδας (στο λεβητοστάσιο του σχολείου)
  6. Επεξεργασία δεδομένων – Σχέδιο δράσης εξοικονόμησης ενέργειας και ευαισθητοποίησης στην κλιματική αλλαγή
  7. Καμπάνια για την εφαρμογή του Σχεδίου δράσης στη σχολική κοινότητα
  8. Εφαρμογή μέτρων εξοικονόμησης
  9. Προτάσεις για αλλαγές στις υποδομές του κτιρίου
  10. Αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος εξοικονόμησης ενέργειας και ευαισθητοποίησης στην κλιματική αλλαγή

Την εφαρμογή του προγράμματος θα ακολουθεί ειδικά σχεδιασμένη ερευνητική διαδικασία παρατήρησης και συλλογής στοιχείων. Στόχος είναι η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος σε συνδυασμό με τα ερευνητικά δεδομένα να συνθέσουν μια μελέτη, προκειμένου ο Δήμος Αθηναίων να ενεργήσει στην κατεύθυνση εξοικονόμησης ενέργειας και προώθησης πιο αειφορικών πρακτικών σε όλα τα σχολεία του.

Το πρόγραμμα «Σχολεία και Κοινωνίες ανοικτές στην προστασία του κλίματος και στην εξοικονόμηση ενέργειας –  Κλιματικά Σχολεία Αθήνα-Βερολίνο» (CLIMATE SCHOOL Be.At) υλοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων, την ΚΟΙΝΣΕΠ «Άνεμος Ανανέωσης», την Γερμανική πρωτοβουλία πολιτών «Respect for Greece» («Σεβασμός για την Ελλάδα») και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα  (Independent  Institute for Environmental Issues – UfU). Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative), η οποία αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην:

  • ενίσχυση των γενικότερων προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και συμμετοχή τους στην προστασία του κλίματος και στην μείωση της σπατάλης ενέργειας,
  • μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης ρεύματος) των σχολικών κτιρίων (κατά 5%)
  • γενικότερη προσπάθεια μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος.

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 28 μηνών (2017- 2019) και στοχεύει στην αύξηση της ευαισθητοποίησης γύρω από την κλιματική αλλαγή και την κατανάλωση ενέργειας στις σχολικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων (ΔΑ).

Μάγια Ανδρέου, Εύα Γρηγοριάδου, Μίλτος Τσακίρης, βοηθοί ερευνητές στο πρόγραμμα

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.
 
Είναι γεγονός ότι το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα καταφέρνει να μας εκπλήσσει με τον τυχοδιωκτισμό του και την πολιτική χωρίς αρχές. Τα ελληνικά πολιτικά κόμματα υστερούν χαρακτηριστικά σχετικά με την παραγωγή πολιτικής που να αντιστοιχεί στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό πολιτικό τους χώρο. Πχ η ΝΔ ανήκει στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, ενώ το ΚΙΝ.Αλ στον σοσιαλδημοκρατικό χώρο. Πρέπει λοιπόν να παρακολουθούν και να συμμετέχουν στην ευρωπαϊκή πολιτική διαδικασία. Δεν μπορεί να παραμένουν απομονωμένα και ξεκομμένα από τις πολιτικές συζητήσεις και την παραγωγή της όποιας πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 
Ο Κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ εκπροσωπούν ένα δεξιό χώρο κι οφείλουν να έχουν σύγχρονες κεντροδεξιές ευρωπαϊκές πολιτικές σε μια σειρά θεμάτων, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η επίλυση προβλημάτων με γειτονικές χώρες κα. Το αντίστοιχο περιμένει κανείς και από το χώρο της σοσιαλδημοκρατίας. Το παράδειγμα των δύο δημοψηφισμάτων στην Ιρλανδία (για τον γάμο ομόφυλων παλιότερα και αμβλώσεων πρόσφατα) δείχνουν πώς έχουν αλλάξει οι κοινωνίες, και πώς ακόμα και συντηρητικά στρώματα και κόμματα έχουν υιοθετήσει πιο σύγχρονες προσεγγίσεις στα θέματα δικαιωμάτων. Αυτό το διαπιστώνει εύκολα κάποιος στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο.
Ο ρόλος των κομμάτων δεν είναι να ακολουθούν τις πιο καθυστερημένες κοινωνικά ομάδες και να υιοθετούν άκριτα τα στερεότυπά τους αλλά να παράγουν πολιτική και να συμβάλλουν στην εξέλιξη της κοινωνίας με βάση το δικό τους σχέδιο αλλά αναπόφευκτα και σε συνάρτηση με τις γενικότερες αλλαγές που παρατηρούνται στις κοινωνίες. 
Πώς είναι λοιπόν δυνατόν αντί να καταδικάζουν απερίφραστα τη βία και μια εποχή απροκάλυπτης βίας, να προσπαθούν να καλυφθούν πίσω από το ότι " ο αρχηγός της ΝΔ δεν είχε γεννηθεί όταν δολοφονήθηκε ο Γρ. Λαμπράκης"; Τέτοια θέματα δεν έχουν σχέση με το πότε γεννήθηκε κάποιος αλλά με το πώς βλέπουμε να διαμορφώνονται οι κοινωνίες, αντιμετωπίζοντας τα λάθη και τα εγκλήματά τους με κριτικό κι αυτοκριτικό τρόπο. 
Δεν μπορεί να ενδιαφέρεται ένα πολιτικό κόμμα για τον Μ. Αλέξανδρο και να μην ενδιαφέρεται για την σύγχρονη ιστορία ώστε να μάθουμε από τα λάθη μας (πολιτικές δολοφονίες) ως κοινωνία. Δεν μπορεί να θεωρεί ότι μια συμβιβαστική λύση στο όνομα της γειτονικής χώρας είναι τόσο δύσκολο θέμα και να ανασύρει ιστορικά γεγονότα ενός αιώνα πριν αλλά να μην μπορεί να αντιληφθεί ότι χρειάζεται να υπερβούμε εκείνη την εποχή, όπως με τόλμη το έκαναν Γερμανοί και Γάλλοι.

  

blue flower

 

Για μια πράσινη πολιτική των πολιτών

                                                                         

Το εβδομαδιαίο newsletter του prasinoi.gr

Το εβδομαδιαίο newsletter του prasinoi.gr


Αγαπητή/τέ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μας φάνηκε ότι δεν πρέπει να είδες το προηγούμενο μήνυμα με τα τελευταία άρθρα μας και είπαμε να σου το ξαναστείλουμε. Ελπίζουμε ότι κάναμε καλά.

Στη περίπτωση όπου δεν θέλεις να λαμβάνεις αυτά τα μηνύματα, μπορείς να διαγραφείς ΕΔΩ.

Είναι μία και μοναδική. Ας την προστατέψουμε

 
Είναι μία και μοναδική. Παγκόσμια Ημέρα της ΓΗΣ #EarthDay2018 Ας την προστατέψουμε! #ClimateAction #climateprotection #CleanSeas 	  </div>
	  
		<div class=

blue flower

Για μια πράσινη πολιτική των πολιτών

                                                                         

Το εβδομαδιαίο newsletter του prasinoi.gr

Το εβδομαδιαίο newsletter του prasinoi.gr


Αγαπητή/τέ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μας φάνηκε ότι δεν πρέπει να είδες το προηγούμενο μήνυμα με τα τελευταία άρθρα μας και είπαμε να σου το ξαναστείλουμε. Ελπίζουμε ότι κάναμε καλά.

Στη περίπτωση όπου δεν θέλεις να λαμβάνεις αυτά τα μηνύματα, μπορείς να διαγραφείς ΕΔΩ.

Προώθησε σε φίλη/ο
Εγγραφή φίλου/ης
Δες όλα τα άρθρα
Διαγραφή newsletter
 

32 χρόνια από το Τσερνομπίλ: η πυρηνική περιπέτεια

 
Πέρασαν ήδη 32 χρόνια από την πυρηνική έκρηξη στο Τσέρνομπιλ. Πολλές κυβερνήσεις, μεταξύ άλλων και της Τουρκίας, δεν έχει πάρει το μάθημα από το πάθημα. Παρά το υψηλό κόστος που έχουμε πληρώσει ήδη. Δεν ξεχνάμε. Τσερνομπίλ 26.4.1986 (Σοβιετική Ένωση) - Φουκουσίμα 11.3.2011 (Ιαπωνία)– Three Mile Island (ΗΠΑ) 28.3.1979 – Sellafield (Οκτώβριος 1957, Βρετανία). 4 μεγάλες πυρηνικές καταστροφές που σημάδεψαν την εποχή μας, την υγεία και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Αλλά δυστυχώς δεν ήταν τα ...
 
Διαβάστε το άρθρο στο prasinoi.gr
 
Άρθρα, πυρηνικά, Τσέρνομπιλ, Φουκουσίμα  • 2018-04-26
 

Η δημοκρατία δεν είναι αυτονόητη, πρέπει να την διεκδικούμε καθημερινά

 
Συμπληρώθηκαν 51 χρόνια από το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 2017 αλλά και 3 χρόνια από την έναρξη της δίκης των εγκληματικών πράξεων της Χρυσής Αυγής. Υπάρχει σχέση μεταξύ αυτών των δύο; Και στις δύο περιπτώσεις, οι στρατοκράτες της χούντας και οι εγκληματίες της Χρυσής Αυγής έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το μίσος τους για την δημοκρατία. Πολλοί ξεχνούν, όμως, και γίνονται οπαδοί αυταρχικών καθεστώτων και αντιδημοκρατικών αντιλήψεων, χωρίς πραγματικά να κατανοούν τι σημαίνει το «πνίξιμο» ...
 
Διαβάστε το άρθρο στο prasinoi.gr
 
Δελτία Τύπου, Θέσεις, 21η Απριλίου, δημοκρατία, δημοκρατικός διάλογος, εξέλιξη κοινωνίας, χούντα  • 2018-04-24
 

Άρθρο μας στον «Ηπειρωτικό Αγώνα» για την προωθούμενη εξόρυξη πετρελαίου στην Ήπειρο

 
Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ είμαστε σαφώς αντίθετοι με την προωθούμενη εξόρυξη πετρελαίου στην Ήπειρο, για 3 λόγους που έχουν να κάνουν με: - με τους τεράστιους κινδύνους για την περιοχή, περιβαλλοντικούς (ρύπανση του εδάφους, των υπόγειων κι επιφανειακών νερών και της ατμόσφαιρας) και οικονομικούς (ανατροπή των ευκαιριών για καινοτόμες πράσινες οικονομικές δραστηριότητες, ανταγωνισμός και εξαφάνιση υπαρκτών θέσεων εργασίας), που επιφυλάσσει μια τέτοια επιλογή, μετατρέποντας την Ήπειρο σε μια ...
 
Διαβάστε το άρθρο στο prasinoi.gr
 
Άρθρα, Στα Media, ενέργεια, εξορύξεις πετρελαίου, Ήπειρος, Οικολόγοι Πράσινοι, Πετρέλαιο  • 2018-04-24
 

Είναι μία και μοναδική. Ας την προστατέψουμε

 
Είναι μία και μοναδική. Παγκόσμια Ημέρα της ΓΗΣ #EarthDay2018 Ας την προστατέψουμε! #ClimateAction #climateprotection #CleanSeas 	  </div>
	  
		<div class=

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

Ωραία, δεν λέω, να οργανώνονται ποδηλατικοί γύροι. Αλλά γιατί δεν δημιουργούνται παράλληλα και υποδομές για την μετακίνηση καθημερινά με ποδήλατο; Υπάρχουν ελάχιστα καλά παραδείγματα, ορισμένοι ποδηλατόδρομοι σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, η δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων σε ηλεκτρικό και μετρό, αλλά μέχρι εκεί...

Μετά από τόσους ποδηλατικούς γύρους είναι προφανές ότι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι θέλουν να μετακινούνται με ποδήλατο καθημερινά, να μην περιορίζονται σε μια γιορτή μια - δύο φορές το χρόνο.

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

Αλλά οι υποδομές για ποδήλατο είναι ελάχιστες ακόμα. Την ίδια στιγμή που ο ΟΗΕ αναγνωρίζει τον ρόλο του ποδηλάτου στην μείωση των εκπομπών αερίων που αλλάζουν το κλίμα και αποφασίζει να ποσοτικοποιήσει αυτή την συμβολή και να αναγνωρίσει την δυνατότητα saleable credits για προγράμματα ποδηλάτων μέσω του @UN’s Clean Development Mechanism ως σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση της ρύπανσης, βελτίωση της υγείας και ευημερία των πολιτών. Κι εμείς ακόμα σε "συμβολικές" κινήσεις είμαστε.

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

- Γιατί οι δήμοι δεν προχωράνε σε ελαφριές υποδομές έτσι κι αλλιώς χαμηλού κόστους για μετακίνηση με ποδήλατο, συνδέοντας τις γειτονιές με τα σχολεία, κατ΄αρχάς, ώστε τα παιδιά να πηγαίνουν από το σπίτι τους στο σχολείο με ποδήλατο;

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.
- Γιατί οι πανεπιστημιακές σχολές και τα campus δεν αναπτύσσουν μια κουλτούρα μετακίνησης με ποδήλατο; 

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.
- Γιατί στο σχολείο δεν αναπτύσσεται η κουλτούρα της ποδηλατοκίνησης, στο πλαίσιο της εξοικείωσης με βιώσιμα συστήματα μετακίνησης;

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.
- Γιατί τα υπουργεία δεν αναπτύσσουν συνεκτική πολιτική για το ποδήλατο με στόχο να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Υπ. Υγείας), να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στους δρόμους και η ανάγκη βαριών κι ακριβών οδικών υποδομών (Υπουρ Μεταφορών), να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και να μειωθούν οι ασθένειες (Υπουργ Υγείας), α μπορούν οι τουρίστες να γνωρίσουν το πολιτιστικό μας απόθεμα με ποδήλατο και να αυξηθεί το ποσοστό του ποδηλατικού τουρισμού (Υπουργ Τουρισμού, Υπ Πολιτισμού);

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.
- Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν ενθαρρύνει αποφασιστικά την δημιουργία κέντρων μέσα στα σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών (αλλά και των γονιών και των εκπαιδευτικών) στην ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο;

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

Όμως αν δεν πιέσουμε πιο αποφασιστικά όσοι/ες μετακινούμαστε με ποδήλατο, θα περνάνε τα χρόνια και δεν θα γίνουμε ποτέ Κοπεγχάγη. Α, θα πείτε, φυσικά δεν θα γίνουμε Κοπεγχάγη, όπου τουλάχιστον το 25% των μετακινήσεων καθημερινά γίνονται με ποδήλατο. Μα ούτε η Κοπεγχάγη ήταν ...Κοπεγχάγη την δεκαετία του 60. Οι πολίτες διεκδίκησαν όμως χώρο για το ποδήλατο και σήμερα η πόλη είναι ένα καλό παράδειγμα των μετακινήσεων με αυτό το όμορφο όχημα. Κι ευτυχώς δεν είναι η μοναδική πόλη.

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

Προσωπικά, αν και είμαι ποδηλάτης από το 1988, δεν πηγαίνω πλέον σε ...συμβολικές "γιορτές του ποδηλάτου". Προτιμάω να ...γιορτάζω καθημερινά και να μετακινούμαι προς και από την δουλειά μου με ποδήλατο.

Φωτογραφία του Νικος Χρυσόγελος.

WELCOMMON, αντικείμενο ενδιαφέροντος για ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια

Ένα καινοτόμο κέντρο φιλοξενίας κι ένταξης προσφύγων όπως ήταν το #WELCOMMON δεν μπορεί παρά να αφήνει το αποτύπωμά του στον χώρο της #έρευνας ακόμα και μετά το απότομο κλείσιμό του (παρά τη θέλησή μας να συνεχίσουμε). Από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του, ο Άνεμος Ανανέωσης – που το σχεδίασε και το λειτούργησε – είχε ως στόχο την στενή συνεργασία με παρόμοιους φορείς, με τις κοινότητες των προσφύγων και μεταναστών αλλά και με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστημιακά ιδρύματα από ολόκληρο τον κόσμο.

     

Είναι σαφές ότι οι παλιές λύσεις δεν δουλεύουν σήμερα ούτε στο προσφυγικό. Χρειάζεται λοιπόν να αξιοποιήσουμε υπάρχουσα εμπειρία, να δούμε τι δουλεύει και την δεν δουλεύει, να βελτιώσουμε τις πρακτικές και τις πολιτικές υποδοχής, προσωρινής φιλοξενίας και κοινωνικής – πολιτικής ένταξης. Αυτό είναι περισσότερο από αναγκαίο για την Ελλάδα που δεν είχε και συνεχίζει να μην έχει ολοκληρωμένη πολιτική για το προσφυγικό αλλά και γενικότερα για θέματα κοινωνικής ενδυνάμωσης, κοινωνικής κι επαγγελματικής ένταξης όχι μόνο για τους πρόσφυγες αλλά και για άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

       

To WELCOMMON δεν ήταν μόνο ένα κέντρο αξιοπρεπούς φιλοξενίας και #κοινωνικής #ένταξης των πιο ευάλωτων προσφύγων αλλά και ένα κέντρο κοινωνικής #καινοτομίας, έρευνας και ανταλλαγής εμπειριών. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μας επισκέφθηκαν και συνεχίζουν να μας επισκέπτονται φορείς από όλο τον κόσμο και μεταξύ άλλων ερευνητές και πανεπιστήμια από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και την Ασία:
– Hochschule Darmstadt – Social Work Plus, Migration and Globalisation (Πανεπιστήμο Darmstadt, Γερμανία),
– Hochschule für Technik und Wirtschaft (HTW) (Βερολίνο),
– Open University UK (έχει μάλιστα παράξει υλικό από τις δραστηριότητες μας για το πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου),
– Stockholm University, Department of Education (Σουηδία),
– University of Manchester (UK),
– ASU School of Social and Behavioral Sciences ARIZONA STATE UNIVERSITY (Master),
– Brunel Law School (Λονδίνο),
– École nationale supérieure d’architecture de Paris-Malaquais (Γαλλία)
– Intelligence and Architecture of the Territories Master program, Bordeaux School of Architecture & Landscape(Γαλλία),
– Dept of Political Science & International Studies, Duksung Women’s University (Κορέα),
– Turner Family Center for Social Ventures (ΗΠΑ),
– Dirty Art Department of the Sandberg Instituut (Άμστερνταμ),
– Technische Universität Berlin (αρχιτεκτονική) – Mesarch Lab, Department of Architecture, University of Cyprus.
– Tahoe Expedition Academy (ΗΠΑ)
– University of Sydney (Αυστραλία)

      

Όμως η επίσκεψη ερευνητικών φορέων και πανεπιστημίων, κοινωνικών φορέων, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, διεθνών οργανισμών, πολιτικών, βουλευτών και ευρωβουλευτών δεν ήταν μια κλειστή διαδικασία που αφορούμε μόνο εμάς (από τον Άνεμο Ανανέωσης) και τους επισκέπτες μας αλλά πάντα συνδέονταν και με τους φιλοξενούμενους πρόσφυγες, ήταν μια σημαντική ευκαιρία τόσο για τους ερευνητές, τους πανεπιστημιακούς, τους πολιτικούς, τους εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών, των αυτοδιοικητικών όσο και για τους ίδιους τους πρόσφυγες να αλληλεπιδράσουν, να γνωριστούν, να συνεργαστούν, να κατανοήσουν οι μεν τους δεν και να συνεργαστούν.

Ακόμα και σήμερα που το WELCOMMON έχει κλείσει – ως κέντρο φιλοξενίας – παραμένει αντικείμενο μελέτης και έρευνας και γιαυτό συνεχίζουμε να δεχόμαστε επισκέψεις από πανεπιστήμια και ερευνητές. Μας βοηθάει να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματά μας. Αποκτήσαμε μια συμπυκνωμένη εμπειρία από ένα καινοτόμο σχέδιο που έπρεπε συνεχώς να ανανεώσουμε και προσαρμόζουμε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Η γνώση αυτή δεν αφορούσε μόνο κοινωνικές προσεγγίσεις, όπως φαίνεται κι από τις διαφορετικές επισκέψεις πανεπιστημιακών τμημάτων, σχετίζεται με μια ευρεία γκάμα ενδιαφερόντων και τομέων: αρχιτεκτονική και αστικός σχεδιασμός σε καταστάσεις κρίσης, διεθνείς σχέσεις, κοινωνικές πολιτικές ένταξης, εκπαίδευση διαφορετικών ομάδων, κοινωνική καινοτομία, διάλογος μεταξύ πολιτισμών, δικαιώματα παιδιού και ευάλωτων ομάδων και πολλά άλλα.

Δεν θα πετάξουμε, λοιπόν, αυτή την γνώση. Τουλάχιστον εμείς κατανοούμε πόσο σημαντικό είναι να βασίζονται οι πολιτικές (και για το προσφυγικό) σε ανάλυση κι αξιολόγηση των υπαρχόντων πρακτικών, των σχημάτων που λειτουργούν ή λειτούργησαν, της εμπειρίας που συσσωρεύεται ώστε να προσαρμόζονται οι σχεδιασμοί και να πατάμε σε γερές βάσεις.

Και αυτό το χρειαζόμαστε όσο ποτέ. Ιδιαίτερα σήμερα που βλέπουμε να καταρρέουν ξανά πολλά που θεωρούσαμε δεδομένα.

   

Στις 20.4 είχαμε την χαρά να μιλήσουμε με μια νέα ερευνήτρια, από το #Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, αυτή τη φορά. H Sara Vargues είναι #αρχιτέκτονας και σχεδιαστής αστικού περιβάλλοντος, 31 χρόνων από την Πορτογαλία. Συμμετέχει τώρα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα (#Master) International Cooperation Sustainable emergency architecture. Στο πλαίσιο του Μaster της παρουσιάζει μια εργασία με θέμα “Social and Physical Integration of Refugees in Urban Contexts”. Εξετάζει σε βάθος τρία μοντέλα στρατηγικών ένταξης προσφύγων: το Casa Bloc στην Βαρκελώνη που είναι υπό την ευθύνη της τοπικής κυβέρνησης, το City Plaza Hotel (κατάληψη) στην Αθήνα καθώς και το WELCOMMON σε σχέση με το φυσικό και κοινωνικό πλαίσιο και της αποτελεσματικότητά τους στην κοινωνική ένταξη των προσφύγων, με στόχο να προτείνει αποτελεσματικά μοντέλα κοινωνικής ένταξης.

#WELCOMMON @windofrenewal #socialinclusion #withrefugees#refugees #research #athens #Ελλάδα #

 Ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτών οργανώθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΝΟΙXΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ».  Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί με εμπειρία σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι και υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση στόχευε στην προετοιμασία στελεχών που με την σειρά τους θα επιμορφώσουν εκπαιδευτικούς από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (συνολικά περίπου 200 από 70 σχολεία κυρίως της Αθήνας) που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και δράσης για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας.

     

Εκπαίδευση των Εκπαιδευτών”Aθήνα 12-15.04.2018

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο “Eκπαίδευση των Eκπαιδευτών” πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα (1o Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, Πλάκα) από τις 12 έως τις 15 Απριλίου 2018 στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΝΟΙXΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ». Υπεύθυνοι συντονισμού ήταν η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Άνεμος Ανανέωσης, ο Δήμος Αθηναίων και η Γερμανική πρωτοβουλία πολιτών «Σεβασμός στην Ελλάδα» (Respect for Greece – RfG), ενώ η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από το Γερμανικό Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα  (Independent  Institute for Environmental Issues – UfU) σε συνεργασία με μία ομάδα Ελλήνων εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών.

Στην εκπαίδευση συμμετείχαν 19 καθηγητές (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), εκπαιδευτικοί από την περιβαλλοντική εκπαίδευση και σχολικοί σύμβουλοι, καθώς και οι 3 βοηθοί ερευνητές από τον Άνεμο Ανανέωσης.

     

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με χαιρετισμούς από την Αντιδήμαρχο Αθηναίων για το Παιδί, κα Μαρία Ηλιοπούλου και τον κ. Wolfgang Schwarz (από την πρωτοβουλία Respect for Greece). Στη συνέχεια, έγινε σύντομη παρουσίαση του προγράμματος από τον κ. Κωστή Κοντογιάννη, ακαδημαϊκό συντονιστή του προγράμματος) κι ακολούθησε παρουσίαση των Ανθεκτικών Πόλεων (Resilient Cities) από την κα Ανθή Χρίστου (εκπρόσωπος της Αντιδημάρχου Πρασίνου, Περιβάλλοντος, Ανθεκτικότητας και Προστασίας του Κλίματος του Δ. Αθηναίων).

Η ομάδα των Γερμανών εταίρων του Γερμανικού Ανεξάρτητου Ινστιτούτου για Περιβαλλοντικά Θέματα (UfU) μαζί με μια ελληνική ομάδα εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών υλοποίησαν την 30ωρη εκπαίδευση των εκπαιδευτών. Η εκπαίδευση περιελάμβανε θεωρητικό υλικό και πρακτικά εργαστήρια, καθώς και ένα «Ενεργειακό Έλεγχο» (Energy Tour) στους χώρους του σχολείου που σχετίζονται με ενεργειακά θέματα (λεβητοστάσιο, αίθουσες με συσκευές κατανάλωσης ενέργειας, γραφεία κα).

  >           

  

Το εκπαιδευτικό υλικό των UfU βασίστηκε στα ακόλουθα θέματα:

  • Παρουσίαση του προγράμματος 50/50 που υλοποιείται στα σχολεία της Γερμανίας
  • Εισαγωγή σε θέματα σχετικά με τα ορυκτά καύσιμα, την κλιματική αλλαγή και τη μέση κατανάλωση ενέργειας σε ένα σχολείο
  • Παρουσίαση των 9 βημάτων για επιτυχή προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας στα Γερμανικά σχολεία (πρώτη συνάντηση και σχηματισμός ενεργειακής ομάδας, Energy Tour στο σχολείο, διδασκαλία μαθητών, Energy Tour με τους μαθητές, μετρήσεις, προώθηση τεχνικών μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, «δημόσιες σχέσεις» (ενημέρωση) στο σχολείο, προτάσεις για μικρές επενδύσεις από το σχολείο, απόφαση σχετικά με τη χρήση των χρημάτων που εξοικονομούνται)
  • Εκπαιδευτικό υλικό (τι μαθαίνουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια εφαρμογής ενός προγράμματος 50/50 στο σχολείο τους)
  • Παραδείγματα επιτυχούς εξοικονόμησης ενέργειας σε σχολεία στη Γερμανία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία
  • Παιδαγωγικό περιεχόμενο εργαστηρίων με τους μαθητές (μέθοδοι, δραστηριότητες)
  • Μετρήσεις και εξοικείωση με τα εργαλεία μέτρησης (θερμοκρασία, φωτισμός, συγκέντρωση CO2, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας)
  • Συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας
  • Τεχνική εισαγωγή σχετικά με τη θέρμανση, τον σωστό εσωτερικό αερισμό, τον φωτισμό και τον ηλεκτρισμό
  • Energy Tour στο σχολείο και δημιουργία πρωτοκόλλου με βάση τα στοιχεία που συλλέχθηκαν
  • Παραδείγματα μικρών επενδύσεων με τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν στα γερμανικά σχολεία
  • Μέθοδοι υπολογισμού της εξοικονόμησης
  • Γενικοί στόχοι της υλοποίησης του προγράμματος στα σχολεία της Αθήνας

      

Σε συνέχεια της εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε από το γερμανικό ινστιτούτο UfU, μια Ελληνική ομάδα εμπειρογνωμόνων παρουσίασε πληροφορίες για το ενεργειακό σύστημα στην Ελλάδα (Νίκος Χρυσογέλος, Άνεμος Ανανέωσης), τεχνικά στοιχεία του ελληνικού ενεργειακού συστήματος (Κώστας Θεοφυλακτός, ενεργειακός σύμβουλος) καθώς και το ενεργειακό αποτύπωμα των ελληνικών σχολείων (Κωστής Ουγγρίνης, Πολυτεχνείο Κρήτης).

Την τελευταία ημέρα του εργαστηρίου (Κυριακή 15 Απριλίου) ο κος Κωστής Κοντογιάννης (ακαδημαϊκός συντονιστής του προγράμματος) παρουσίασε το μοντέλο κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων και συζητήθηκαν μέθοδοι υπολογισμού της εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και των πόρων που μπορεί να εξοικονομηθούν από τους λογαριασμούς και να χρησιμοποιηθούν για άλλες ανάγκες των σχολείων εφόσον μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας.

   

Η κα Μαρία Δημοπούλου και ο κος Παναγιώτης Πήλιουρας (Ελληνική ομάδα υπεύθυνη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού στην Ελλάδα) παρουσίασαν μια στρατηγική 10 βημάτων εφαρμογής του προγράμματος στα Ελληνικά σχολεία, μεθοδολογία υλοποίησης, καθώς και ερευνητικό υλικό αποτελούμενο από φύλλα αξιολόγησης και ερωτηματολόγια ειδικά σχεδιασμένα για τους σκοπούς του προγράμματος. Η Ελληνική ομάδα προσαρμογής ζήτησε από τους εκπαιδευόμενους να εμπλουτίσουν με τις ιδέες τους την προτεινόμενη μεθοδολογία και τα σχεδιασμένα ερωτηματολόγια. Ως αποτέλεσμα, προέκυψε μια εποικοδομητική ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των συμμετεχόντων σχετικά με θέματα υλοποίησης του έργου.

Μεταξύ άλλων εργαλείων εκπαίδευσης χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι όπως το World game, ένα διαδραστικό παιχνίδι που οργανώθηκε για την κατανόηση της συμμετοχής κάθε ηπείρου στην αλλαγή του κλίματος, σε συνάρτηση με την οικονομική δύναμη και τον πληθυσμό της. Ένα παιχνίδι  για μικρούς και μεγάλους στην λογική «παίζω και μαθαίνω» για το κλίμα και την ενέργεια.

     

Η “Εκπαίδευση των Εκπαιδευτών” ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του ρόλου των 3 βοηθών ερευνητών από τον Άνεμο Ανανέωσης (Μάγια ΑνδρέουΕύα Γρηγοριάδου, Μίλτος Τσακίρης) και μια σύντομη παρουσίαση της δικτυακής πλατφόρμας moodle από την κα Μαρία Μπούμπουκα (καθηγήτρια Πληροφορικής) η οποία θα αποτελέσει εργαλείο επικοινωνίας και συλλογής του υλικού που θα παραχθεί από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

  

Η αξιολόγηση της “Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτών” από τους συμμετέχοντες έγινε με τη χρήση τριών μεθόδων (χρωματιστές κάρτες καταγραφής θετικών και αρνητικών εντυπώσεων, διάγραμμα σε μορφή ιστού, φύλλα αξιολόγησης) και η γενική αίσθηση ήταν πολύ καλή. Η πλειοψηφία των εκπαιδευομένων πιστεύει ότι η εκπαίδευση ενίσχυσε τις γνώσεις τους για το θέμα και ότι τα περιεχόμενα και οι μέθοδοι που παρουσιάστηκαν θα ενισχύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών για το θέμα εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτό που προκύπτει από την αξιολόγηση είναι ότι σε γενικές γραμμές οι εκπαιδευόμενοι αισθάνονται καλά προετοιμασμένοι μέσω της κατάρτισης που παρακολούθησαν για να υποστηρίξουν την εφαρμογή του προγράμματος στο σχολείο τους.

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των εταίρων (WoR, UfU), με σκοπό την αξιολόγηση του της “Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτών” και συζητήθηκαν οι ευρύτεροι στόχοι υλοποίησης του έργου. Επιπλέον, συζητήθηκαν μέτρα που θα μπορέσουν να διατηρήσουν σε βάθος χρόνου ζωντανό το ενδιαφέρον της σχολικής κοινότητας να συμμετάσχει ενεργά στην εφαρμογή του προγράμματος (π.χ. διοργάνωση μαθητικών διαγωνισμών, ορισμός νέας ομάδας ενέργειας κάθε ένα ή δύο χρόνια κ.ά) και ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν συμπεριληφθούν θέματα ή / και μεθοδολογίες που εισάγει το πρόγραμμα στη διδακτέα ύλη των μαθητών.

Το πρόγραμμα «ΑΝΟΙXΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» (CLIMATE SCHOOL Be.At) υλοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων σε συνεργασία με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Άνεμος Ανανέωσης», την Γερμανική πρωτοβουλία πολιτών «Respect for Greece» (Σεβασμός για την Ελλάδα» και το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα(Independent Institute for Environmental Issues-UFU). Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κι επιλέχθηκε προς χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για το Κλίμα (European Climate Initiative), η οποία αποτελεί ένα χρηματοδοτικό εργαλείο του Γερμανικού Υπουργείου Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας (BMUB). Υλοποιείται με την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην:

  • ενίσχυση των γενικότερων προσπαθειών ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και συμμετοχή τους στην προστασία του κλίματος και στην μείωση της σπατάλης ενέργειας,

  • μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος (της κατανάλωσης ρεύματος) των σχολικών κτιρίων (κατά 5%)

  • γενικότερη προσπάθεια μείωσης του οικολογικού αποτυπώματος.

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 28 μηνών (2017- 2019) και στοχεύει στην αύξηση της ευαισθητοποίησης γύρω από την κλιματική αλλαγή και την κατανάλωση ενέργειας στις σχολικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων