parajumpers sale duvetica jas moncler jas polo ralph lauren sale goedkope nike air max canada goose sale moncler jassen mbt nederland gucci riem parajumpers jassen uggs kopen parajumpers jas michael kors tassen woolrich jas woolrich jassen uggs nederland nike air max goedkoop timberland laarzen duvetica jassen canada goose jas woolrich jas dames
Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων http://chrysogelos.gr Tue, 16 Oct 2018 02:24:21 +0300 el-gr Η Κομισιόν προσπαθεί να εισάγει "μεταλλαγμένα" από την πίσω πόρτα http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3450-gmo-stop http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3450-gmo-stop

Ν. Χρυσόγελος: να μην επιτρέψουμε να μπουν νέοι κίνδυνοι στο πιάτο μας και στο περιβάλλον

 

"Λίγους μήνες πριν ολοκληρωθεί η θητεία της, η Κομισιόν προσπαθεί να επιβάλει νέες ποικιλίες Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών (ΓΤΟ) στους πολίτες , οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό δεν θέλουν τα "μεταλλαγμένα" στην διατροφή τους.  Η Επιτροπή δεν θα μπορούσε να κάνει τα πράγματα χειρότερα για να αποδείξει ότι λίγο πριν αντικατασταθεί είναι πρόθυμη να ευνοήσει εταιρείες γενετικής μηχανικής, κυρίως από τις ΗΠΑ, σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος και της υγείας των ευρωπαίων καταναλωτών", δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, σχετικά με την πρόταση του Tonio Borg, Επιτρόπου για την Υγεία και τους Καταναλωτές, προς τους υπόλοιπους Επιτρόπους για την έγκριση 3 νέων μέτρων,  που προωθούν τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς ("μεταλλαγμένα")

 

Την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την έγκριση την εισήγησης του Borgκαι παραπέμπει  το θέμα στο Συμβούλιο. Αν δεν πάρει απόφαση το Συμβούλιο ή αν δεν απορρίψει την εισήγηση ρητά, η Κομισιόν μπορεί να προχωρήσει στην αδειοδότηση, με βάση τους ισχύοντες μέχρι σήμερα κανόνες. Η απόφαση της Κομισιόν προβλέπει 3 καταστροφικά μέτρα:

 

1. Την άδεια για την καλλιέργεια μιας νέας ποικιλίας ΓΤΟ καλαμποκιού (τη 1507 της Pioneer), την πρώτη μετά το 1998, οπότε εγκρίθηκε το MON810. Αυτό το καλαμπόκι παράγει μια Bt εντομοκτόνο τοξίνη που μπορεί να αποτελέσει απειλή για τα Ευρωπαϊκά είδη πεταλούδων. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) έχει αναγνωρίσει ότι δεν μπορεί να εκτιμήσει τις επιπτώσεις της νέας ποικιλίας στις μέλισσες και στα άλλα έντομα επικονιαστές. Αυτή η ποικιλία αραβοσίτου είναι επίσης ανεκτική σε ένα τοξικό ζιζανιοκτόνο, το γλυφοσινικό αμμώνιο, αλλά αυτό το χαρακτηριστικό δεν έχει καν αξιολογηθεί επειδή το ζιζανιοκτόνο υποτίθεται ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί στον αραβόσιτο!


2. Την άδεια εισαγωγής του περίφημου SmartStax, ενός Γενετικά Τροποποιημένου αραβοσίτου για τρόφιμα και ζωοτροφές. Το SmartStax μεταφέρει 6 διαφορετικά γονίδια εντομοκτόνων και 2 ζιζανιοκτόνα γονίδια, καθιστώντας το ένα τοξικό κοκτέιλ εντομοκτόνων και ζιζανιοκτόνων που θα

καταλήξουν στο πιάτο μας. Οι συνδυασμένες επιδράσεις όλων αυτών των τοξινών δεν έχουν αξιολογηθεί.


3. Την έγκριση του Γενετικά Τροποποιημένου αραβοσίτου ΜΟΝ810 για τη γύρη. Περισσότερα από 10 χρόνια αφότου έχει επιτραπεί για καλλιέργεια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να συνειδητοποιεί ξαφνικά ότι αυτή η Γενετικά Τροποποιημένη ποικιλία αραβόσιτου είναι δυνατόν να επιμολύνει το μέλι. Η απόφαση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα για τη νομιμοποίηση επιμολυσμένου μελιού από  ΓΤΟ χωρίς να ενημερώνονται οι καταναλωτές. Η Επιτροπή προτείνει ταυτόχρονα να τροποποιηθεί η Οδηγία για το Μέλι, ώστε να διασφαλίσει ότι κάθε επιμόλυνση του μελιού από ΓΤΟ δεν θα γίνεται γνωστή στους καταναλωτές.


" Όλοι αυτοί οι Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί που εισηγείται η Κομισιόν να επιτραπούν έχουν συγκεκριμένα προβλήματα, δεν έχουν αξιολογηθεί ενδελεχώς και υπάρχουν καταγεγραμμένες μαρτυρίες από την αποτυχημένη διαδικασία  αδειοδότησής τους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι πολίτες της ΕΕ αισθάνονται προδομένοι από την Κομισιόν, που αντί να τους προστατεύει, επιδιώκει τώρα να τα βάλει στο πιάτο μας από την πίσω πόρτα, υποκύπτοντας στις πολυετείς προσπάθειες των εταιριών για έγκριση. Μένει τώρα στις Κυβερνήσεις των Κρατών Μελών  και το Συμβούλιο να απορρίψουν την καταστροφική αυτή πρόταση της Κομισιόν. Περιμένουμε με ενδιαφέρον την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης".

 

Περισσότερες πληροφορίες

- Για το ΓΤΟ καλαμπόκι 1507: http://www.greenpeace.org/eu-unit/en/News/2013/Commission-considers-backing-new-GM-crop-despite-gaps-in-its-safety-testing/

 

- Για το SmartStax: http://www.testbiotech.org/en/smartstax

 

- Για την διαδικτυακή εκστρατεία ενάντια στους μεταλλαγμένους σπόρους: http://www.stopthecrop.org/

]]>
odysseas031@yahoo.com (Seas) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Thu, 07 Nov 2013 11:17:51 +0200
Πιο αυστηροί κανόνες για το πακέτο και τα πρόσθετα καπνού http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3301-envivotestobacco http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3301-envivotestobacco

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας κι Ασφάλειας Τροφίμων υπερψήφισε στις 10 Ιουλίου ένα σχέδιο νομοθεσίας που αφορά στα προϊόντα καπνού. Οι Πράσινοι υπερψήφισαν την φιλόδοξη αναθεώρηση της υπάρχουσας Οδηγίας για τα Προϊόντα Καπνού που ισχύει εδώ και 12 χρόνια. Ενώ οι στατιστικές δείχνουν ότι συνολικά ο αριθμός των καπνιστών μειώνεται συνολικά στην ΕΕ, υπάρχει ανησυχία για την αύξηση του καπνίσματος στις ηλικίες 15-25. Το κάπνισμα παραμένει η κύρια αιτία θανάτου στην ΕΕ από αυτές που θα μπορούσαν να αποτραπούν. Πολλοί φορείς, επιστημονικές και ιατρικές ενώσεις υποστήριξαν τις αλλαγές που υιοθετούνται με το σχέδιο νομοθεσίας, ενώ έντονη ήταν η προσπάθεια της καπνοβιομηχανίας να αποτρέψει μια παρόμοια νομοθεσία. Μεταξύ των αλλαγών που υιοθετήθηκαν – και πάνε ένα βήμα παραπέρα από την πρόταση της Κομισιόν – είναι η κατηγοριοποίηση των πρόσθετων που χρησιμοποιούνται σε «θετική λίστα» μόνο εφόσον ικανοποιούν πολύ αυστηρά κριτήρια, ρυθμίσεις σε σχέση με ορισμένα πρόσθετα γεύσης (menthol) που χρησιμοποιούν ορισμένες εταιρίες καθώς και η κάλυψη του 75% της επιφάνειας των πακέτων τσιγάρων και του καπνού με κείμενο και εικόνα προειδοποίησης για τους κινδύνους από το κάπνισμα. Οι Πράσινοι παρόλα αυτά αποδοκίμασαν την μετάθεση στα κράτη μέλη της ευθύνης σχεδιασμού της προειδοποίησης που θα υπάρχει πάνω στο πακέτο. 

]]>
theodore@hotmail.com (Theo) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Fri, 12 Jul 2013 16:11:52 +0300
Θα ψηφίσει πάλι ενάντια στα συμφέροντα γεωργών και περιβάλλοντος το Υπουργείο Γεωργίας; http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3150-use-of-three-formulations-neonicotinoid http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/3150-use-of-three-formulations-neonicotinoid

Έκκληση του Ν. Χρυσόγελου προς τον Υπ. Γεωργίας για να αλλάξει στάση και να υποστηρίξει την πρόταση της Κομισιόν για διετή αναστολή της χρήσης τριών νεονικοτινοειδών σκευασμάτων που έχουν αποδειχθεί τοξικά για τις μέλισσες

 

Στις 16-1-2013 η  Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) δημοσίευσε έκθεση σχετικά με τους κινδύνους για τις μέλισσες και τους άγριους επικονιαστές που απορρέουν από τη χρήση των πιο ευρέως χρησιμοποιημένων νεονικοτινοειδών εντομοκτόνων: clothianidin, thiamethoxam και imidacloprid.  Εκτός από την έκθεση της EFSA, υπάρχει πληθώρα επιστημονικής βιβλιογραφίας που τεκμηριώνει τον κίνδυνο που αποτελούν τα νεονικοτινοειδή για τις μέλισσες. Όμως ό,τι αποτελεί κίνδυνο για τις μέλισσες και τους επικονιαστές αποτελεί και  κίνδυνο για την οικολογική υγεία και διατροφική επάρκεια  της Ευρωπαϊκής Ένωσης http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1428%3Agive-bees-a-chance&Itemid=77&lang=el
Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και την αρχή της προφύλαξης (precautionaryprinciple),  και μετά από σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας κι Ασφάλειας Τροφίμων στις 24/1/2013 , η Κομισιόν πρότεινεστις 31-1-2012 πανευρωπαϊκή αναστολή της χρήσης των 3 νεονικοτινοειδών σε ηλίανθο, ελαιοκράμβη, καλαμπόκι και βαμβάκι, για δύο χρόνια.  http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1451%3Acommission-is-giving-to-bees-a-chance&Itemid=76&lang=el
Την πρόταση αυτή επικρότησαν οι μελισσοκομικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1516%3Agive-beekeepers-and-bees-a-chance&Itemid=67&lang=el
Ωστόσο, κατά την ψηφοφορία που έγινε στην Μόνιμη Επιτροπή Τροφικής Αλυσίδας και Υγείας Ζώων μεταξύ των ειδικών των χωρών-μελών στις 15 Μαρτίου, δεν υπήρξε η απαραίτητη πλειοψηφία. Η Ελλάδα μαζί με άλλες 8 χώρες καταψήφισαν τη πρόταση της ΕΕ, παρά την υπερψήφισή της από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και άλλες 10 χώρες. Καθοριστική ήταν η αποχή της Γερμανίας και τη Βρετανίας από τη ψηφοφορία (συνολικά 13 χώρες υπέρ της απαγόρευσης, 9 κατά και 5 αποχές). http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1578%3Aprotect_bees&Itemid=75&lang=el
 
 
Το αποτέλεσμα ήταν να μην γίνει δεκτή η πρόταση της ΕΕ, υποκύπτοντας έτσι στις πιέσεις των 3 βασικών, γερμανικών κυρίως, χημικών βιομηχανιών που παράγουν τα συγκεκριμένα φυτοφάρμακα και οι οποίες δαπάνησαν σημαντικά ποσά σε διαφημίσεις και προσπάθεια να αποτρέψουν την ψήφιση έστω και αυτών των άτολμων ρυθμίσεων.
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων /Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο είχε ζητήσει, με επιστολή που είχε στείλει στο Υπουργείο και στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης να στηρίξει η Ελλάδα κατ' ελάχιστον την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1574%3Aprotection-of-bees&Itemid=67&lang=el
 
Δυστυχώς, ο Υπουργός έπραξε αντίθετα από τις εκκλήσεις όχι μόνο ευρωβουλευτών, αλλά και των μελισσοκομικών και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.
 
Στις 29 Απριλίου, στην Επιτροπή Προσφυγών (Appeal Committee) θα γίνει η τελική ψηφοφορία. Στο διαδίκτυο υπάρχει και πάλι μια εκστρατεία από πολλούς φορείς, με επίκεντρο την Πανευρωπαϊκή Μελισσοκομική Συνεργασία (European Beekeeping Coordination), με εξαιρετική απήχηση (www.bee-life.eu). Μια επανάληψη της ίδιας αρνητικής ψήφου από την Ελλάδα θα θεωρηθεί μια ξεκάθαρη πράξη ενάντια στα συμφέροντα της χώρας, καθώς θα αποβεί καταστροφική για τη μελισσοκομία, αλλά και με σοβαρές συνέπειες για τη γεωργία.
 
Εναλλακτικές λύσεις στα νεονικοτινοειδή υπάρχουν. Απλές αγρονομικές τεχνικές, όπως η εναλλαγή καλλιεργειών, η καλλιέργεια διαφορετικών ποικιλιών και η υποστήριξη της επιβίωσης και αναπαραγωγής των επικονιαστών μπορούν να εξασφαλίσουν τα ίδια επίπεδα παραγωγής. Επίσης, ο βιολογικός έλεγχος με τη χρήση φυσικών θηρευτών (όπως νηματώδεις) έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Ωστόσο, χρειάζεται επένδυση περισσότερων πόρων στην επιστημονική έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς αυτή τη στιγμή ο μεγαλύτερος όγκος της χρηματοδότησης κατευθύνεται προς τις συμβατικές τεχνικές της χημικοσυντηρούμενης γεωργίας. Για το σκοπό αυτό πρέπει να γίνει μια αντιστροφή
 
Στις ΗΠΑ, η καθυστέρηση της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας να λάβει αντίστοιχα μέτρα προκάλεσε την προσφυγή στο  Ομοσπονδιακό Περιφερειακό Δικαστήριο (Federal District Court), από 4 μελισσοκομικές και 5 περιβαλλοντικές και καταναλωτικές οργανώσεις (http://www.care2.com/causes/poisoned-bees-will-get-their-day-in-court.html).

 
 

Ο ευρωβουλευτής Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε "Μας άφησε κατάπληκτους η στάση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και της Ελλάδας στην ψηφοφορία για την αναστολή χρήσης 3 πολύ επικίνδυνων για τις μέλισσες, το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία φυτοφαρμάκων. Περιμέναμε η Ελλάδα να πρωτοστατήσει στη λήψη μέτρων και εναλλακτικών λύσεων, όταν υπάρχουν μελέτες και στοιχεία όχι μόνο από άλλες χώρες αλλά και στην Ελλάδα για τις βλαβερές συνέπειες της χρήσης των νεονικοτινοειδών. Οι θέσεις των μελισσοκόμων ήταν γνωστές στο Υπουργείο και προσωπικά έστειλα αναλυτική επιστολή. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι μέλισσες στο οικοσύστημα, στη γεωργία και στην οικονομία είναι πολύ σημαντικές. Με οικονομικούς όρους έχουν αποτιμηθεί σε 15 δις ευρώ ετησίως μόνο για την Ευρώπη και φυσικά αυτό δεν συμπεριλαμβάνει το εισόδημα και τις θέσεις εργασίας των μελισσοκόμων. Η δραματική μείωση ή και εξόντωση των μελισσών πέρα από ανυπολόγιστη οικολογική ζημιά θα σημάνει  και μεγάλη οικονομική ζημιά για τους γεωργούς που θα πρέπει να καταβάλλουν υψηλό κόστος για την επικονίαση και άλλες υπηρεσίες που τους προσφέρουν σήμερα δωρεάν οι μέλισσες.
 

 
Απευθύνω έκκληση, έστω και την τελευταία στιγμή, να συνειδητοποιήσει ο κ. Τσαυτάρης τις ευθύνες του και να υπηρετήσει αυτή τη φορά τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας, ψηφίζοντας θετικά για την πρόταση της Επιτροπής. Η αδυναμία κατανόησης του γεγονότος ότι η προστασία των μελισσών είναι προστασία του δημοσίου συμφέροντος και συμβάλλει στη διατροφική ασφάλεια, αποτελεί σοβαρό πολιτικό, περιβαλλοντικό και ηθικό θέμα".  
 
Διαβάστε σχετική ανακοίνωση των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο εδώ:
 
Τα πορίσματα του συνεδρίου για μια φιλική προς τους επικονιαστές γεωργία, που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Μάρτιο, σε συνεργασία της Ομάδας των Πράσινων με σχετικές Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις εδώ:

 

]]>
odysseas031@gmail.com (Odysseas) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Fri, 26 Apr 2013 13:40:29 +0300
Για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας κι Αλιείας http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2961-envi-report-fishing http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2961-envi-report-fishing

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012, από την Επιτροπή Περιβάλλοντος, Ασφάλειας Τροφίμων και Δημόσιας Υγείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έκθεση γνωμοδότησης του Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο για το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας.

 

Η έκθεση γνωμοδότησης, στην οποία κατατέθηκαν περισσότερες από 300 τροπολογίες,  υπερψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία (49 υπέρ, 4 κατά και 1 αποχή) και ήταν αποτέλεσμα ενδελεχούς διαλόγου με κοινωνικούς εταίρους, ενώσεις ψαράδων και περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και διεξοδικής διαπραγμάτευσης με τις υπόλοιπες πολιτικές ομάδες του κοινοβουλίου που κατέληξαν σε 22 συμβιβαστικές τροπολογίες που ενδυνάμωσαν το τελικό κείμενο. Έδωσε έτσι ένα δυνατό μήνυμα στην αρμόδια Επιτροπή Αλιείας του Ευρωκοινοβουλίου και προς την Ολομέλεια ότι το Ταμείο πρέπει να διασφαλίσει ότι η αλιεία και οι υδατοκαλλιέργειες πρέπει να εξασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική βιωσιμότητα που είναι απαραίτητη για την οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα.

 

Ορισμένοι τύποι χρηματοδότησης καταργούνται, όπως:

·         για την αποθήκευση ψαριών που αλιεύονται όταν δεν υπάρχει αγορά. Μεταξύ του να αλιεύονται ψάρια μόνο όταν οι συνθήκες της αγοράς εγγυώνται καλή τιμή και του να αποθεματοποιούνται για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι προτιμητέο το πρώτο

·         για τα ασφάλιστρα των εκμεταλλεύσεων υδατοκαλλιέργειας, δεδομένου ότι πρόκειται για δαπάνες που πρέπει να επιβαρύνουν τους ίδιους τους επιχειρηματίες και όχι τους φορολογούμενους

·         για ενίσχυση της διαχείρισης των «μεταβιβάσιμων αδειών αλιείας»

·         για διαφήμιση και κυκλοφορία στην αγορά ψαριών για τα οποία υπάρχει περιορισμένη ή καθόλου ζήτηση στην αγορά.

 

Σε αρκετά σημεία προστίθενται διατυπώσεις που επιδιώκουν να διασφαλίσουν ότι η ενίσχυση δεν έχει ως συνέπεια την υπεραλίευση. Τα κονδύλια ανακατανέμονται για να στηριχτεί η συγκέντρωση επιστημονικών και άλλων δεδομένων απαραίτητων για μια διαχειριστική προσέγγιση της αλιείας και των υδατοκαλλιεργειών βασισμένη στο οικοσύστημα και για να βελτιωθεί η επιτήρηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων με στόχο να μην ψαρεύονται είδη πάνω από το όριο βιώσιμης αναπαραγωγής τους μέχρι το 2015 και να διασφαλιστεί μια καλή περιβαλλοντική κατάσταση μέχρι το 2020.

 

Το τμήμα που αφορά τις υδατοκαλλιέργειες τροποποιείται για να μετατοπιστεί η έμφαση από την απλουστευτική προαγωγή της υδατοκαλλιέργειας, ενός κλάδου που μπορεί να προξενήσει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα εάν δεν τύχει καλής διαχείρισης, προς μια μεγαλύτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα για τις δραστηριότητες της υδατοκαλλιέργειας.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος είχε δηλώσει τότε σχετικά: “Η χρηματοδότηση πρέπει κατά προτίμηση να αποσκοπεί στην στήριξη όσων ψαρεύουν με τον πλέον βιώσιμο από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη τρόπο, στην προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, στην ενίσχυση της ενημέρωσης των τοπικών, νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, στην συγκέντρωση δεδομένων για την κατάσταση των ψαριών σε κάθε αλιευτικό πεδίο και στην είσοδο νέων ανθρώπων στο επάγγελμα του ψαρά.

Ακόμα και σήμερα η Ελλάδα, όμως, χάνει ετησίως 2.000.000 ευρώ που είχε από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο για συγκέντρωση επιστημονικών στοιχείων για την κατάσταση των αλιευμάτων. Χωρίς στοιχεία πως μπορεί να γίνουν αναλύσεις και σχεδιασμός πολιτικής για τη βιωσιμότητα των αλιευτικών δραστηριοτήτων;

Η νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική θα δώσει μεγάλη έμφαση στην περιφερειακή διάσταση, αλλά αυτό σημαίνει εξάλειψη του πελατειακού συστήματος και των αυτοσχεδιασμών και σχεδιασμό μέσα από διάλογο αποτελεσματικών πολιτικών που θα επιτυγχάνουν ταυτοχρόνως τη στήριξη οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμων πρακτικών αλιείας, διατήρηση της θαλάσσιας βιοποικιλότητας μακροχρόνια, είσοδο νέων στο επάγγελμα και βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ψαράδων.

Σε επίπεδο ιχθυοκαλλιέργειας υποστηρίξαμε την ενίσχυση μόνο σχεδίων που αποβλέπουν στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των ιχθυοκαλλιεργειών, με έμφαση στις οργανικές/βιολογικές, και όχι την άκριτη προώθηση των ιχθυοκαλλιεργειών.

Οι τροπολογίες που έχω καταθέσει με την έκθεσή μου είναι προς αυτή τη κατεύθυνση. Αποσκοπούν να εδραιώσουν την προσέγγιση ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος όπως και ότι η βιώσιμη αλιεία είναι αυτή που βασίζεται σε καλή γνώση και μακροχρόνια διατήρηση του οικοσυστήματος.

Η δημιουργία  θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών σε συνεργασία με τους ψαράδες και τις τοπικές κοινωνίες και η αποτελεσματική τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για αποτροπή της παράνομης αλίευσης και καταστροφικών μορφών αλιείας θα βοηθήσουν να επανακάμψει ο πλούτος των θαλασσών, να επανέλθουν οι καλές ψαριές αλλά και να αποκατασταθεί η θαλάσσια βιοποικιλότητα. Η επένδυση πόρων σε μια τέτοια στρατηγική θα έχει προσφέρει πολλά οφέλη τόσο στο περιβάλλον όσο και στην απασχόληση και την τοπική οικονομία.

Παράλληλα, η δημιουργία σε τοπικό επίπεδο ομάδων από τα κάτω που θα συμβάλλουν στην ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση καθώς και στην προώθηση της βιωσιμότητας στις παράκτιες και νησιωτικές κοινωνίες είναι προϋπόθεση για την επιτυχία της πολιτικής για τη θάλασσα κι  αλιεία».

 

Η αλιεία είναι ουσιαστικά η ιδιωτική εκμετάλλευση ενός δημόσιου αγαθού και συνοδεύεται κατά συνέπεια από ορισμένες ευθύνες που περιστρέφονται κυρίως γύρω από την μέριμνα για αποφυγή της εξάντλησης των αλιευτικών πόρων ή της υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων που εξαρτώνται από αυτό για την επιβίωσή τους. 

 

Τα αλιευτικά πεδία της Ευρώπης ήταν κάποτε από τα πιο παραγωγικά στον κόσμο, αλλά τριάντα χρόνια Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (ΚΑλΠ) έχουν ως αποτέλεσμα τη σοβαρή μείωση των πληθυσμών των ψαριών, την υποβάθμιση των οικοσυστημάτων, καθώς και βλάβες στα βιολογικά είδη, σε οικοτόπους και αλιευτικά πεδία, ενώ δεν έχουν επωφεληθεί παρά ελάχιστα οι παράκτιοι και μικροί ψαράδες. Το 63% των εξεταζόμενων ιχθυαποθεμάτων στον Ατλαντικό έχουν υπεραλιευθεί, στη Μεσόγειο το ποσοστό αγγίζει το 82%, ενώ στη Βαλτική 4 από τα 6 ιχθυαποθέματα έχουν υπεραλιευθεί). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε την πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα ως μία από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της υπεραλίευσης και αναγνωρίζει ότι οι επιδοτήσεις έχουν συμβάλει στη σημερινή ανισορροπία. Το 2011 έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το επιβεβαιώνει αυτό, δηλώνοντας ότι η πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα του στόλου οδηγεί στην εξάντληση των αποθεμάτων των ψαριών, απειλώντας την ευημερία των θαλασσών μας και την βιωσιμότητα των αλιευτικών κοινοτήτων.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ- EMFF) (COM (2011) 804 τελικό), που θα αντικαταστήσει το ισχύον Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας (ΕΤΑ), αποτελεί βασικό στοιχείο της δέσμης μεταρρυθμίσεων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής. Ο προτεινόμενος Κανονισμός θα διαθέσει 6.5 δις ευρώ για στήριξη: 1) της ανάπτυξης της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και των αλιευτικών περιοχών, 2) του έλεγχου και της εφαρμογής, 3) της συλλογής στοιχείων, 4) της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής 5) της ανάπτυξης τεχνικών και διοικητικών μέσων για  εφαρμογή της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας προβλέπει διάθεση οικονομικών πόρων για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, καθώς και για τον έλεγχο και την επιβολή των μέτρων, τη συλλογή δεδομένων και την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική. Η ενσωμάτωση αυτών των πρώην επιμέρους χρηματοδοτικών εργαλείων σε ένα ενιαίο χρηματοδοτικό μέσο μπορεί να απλοποιήσει τη διοίκηση μέσω ενοποιημένων κανόνων και διαδικασιών, ενώ θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων.

 

Η πρόταση επιδιώκει να διασφαλίσει ότι ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα είναι διαθέσιμη μόνο για τα κράτη μέλη που συμμορφώνονται με τους στόχους και τους κανόνες της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, ιδίως τις υποχρεώσεις ελέγχου, το κανονισμό για την καταπολέμηση της παράνομης αλιείας και τις υποχρεώσεις συλλογής δεδομένων, ενώ χρηματοδοτεί μόνο επιχειρήσεις που τηρούν την Κοινή Αλιευτική Πολιτική. Η πρόταση περιέχει ένα μεγάλο αριθμό μέτρων τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην βιώσιμη αναβάθμιση του τομέα της αλιείας της ΕΕ: μέτρα για την προώθηση του ανθρώπινου κεφαλαίου και του κοινωνικού διαλόγου, για τη διευκόλυνση της διαφοροποίησης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας, για την θέσπιση και ανάπτυξη τοπικών πρωτοβουλιών από τα κάτω με στόχο την υποστήριξη αλιευτικών περιοχών, τοπικών στρατηγικών ανάπτυξης και τοπικών συμπράξεων. Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης μέτρα για την υποστήριξη της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης, αποκατάστασης και παρακολούθησης περιοχών Natura 2000 και θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών.

 

Το νέο Ταμείο δεν περιλαμβάνει οικονομική υποστήριξη για την κατασκευή νέων λιμένων, νέων τόπων εκφόρτωσης ή νέων ιχθυοσκάλων, καθώς και ενισχύσεις για αντικατάσταση μηχανών, που είναι ένα βήμα προς τα εμπρός για την αποδέσμευση των επιδοτήσεων της αλιείας από τη πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα. Περιλαμβάνει όμως οικονομική υποστήριξη προς δραστηριότητες όπως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας ή μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, που είναι ένα θέμα με μεγάλη σημασία για τη μείωση των δαπανών των ψαράδων. Τέλος, η πρόταση περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες θα βελτιώσουν τη διαφάνεια και την ενημέρωση του κοινού, τη συλλογή και μεταφορά δεδομένων, καθώς και τον έλεγχο και την εφαρμογή, αν και δεν είναι προσαρμοσμένες στις περιφερειακές και τοπικές ιδιαιτερότητες.

 

 

]]>
contact@oikologoiprasinoi.eu (Οικολόγοι Πράσινοι) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Thu, 29 Nov 2012 22:41:34 +0200
Το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας: Εργαλείο- Κλειδί για την βιώσιμη μεταρρύθμιση της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2575-fisheries-fund http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2575-fisheries-fund

Παρουσίαση έκθεσης του Ν.Χρυσόγελου στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων

 

Αυτές τις μέρες καλείται το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να συναποφασίσει για το μέλλον της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (ΚΑλΠ). Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος, έχει αναλάβει τη σύνταξη της έκθεσης - γνωμοδότησης της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, για τη σύσταση του νέου Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας και Αλιείας.

 

Τα αλιευτικά πεδία της Ευρώπης ήταν κάποτε από τα πιο παραγωγικά στον κόσμο, αλλά τριάντα χρόνια Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (ΚΑλΠ) έχουν ως αποτέλεσμα τη σοβαρή μείωση των πληθυσμών των ψαριών, την υποβάθμιση των οικοσυστημάτων, καθώς και βλάβες στα βιολογικά είδη, σε οικοτόπους και αλιευτικά πεδία (Το 63% των εξεταζόμενων ιχθυαποθεμάτων στον Ατλαντικό έχουν υπεραλιευθεί, στη Μεσόγειο το ποσοστό αγγίζει το 82%, ενώ στη Βαλτική 4 από τα 6 ιχθυαποθέματα έχουν υπεραλιευθεί). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε την πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα ως μία από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της υπεραλίευσης και αναγνωρίζει ότι οι επιδοτήσεις έχουν συμβάλει σε αυτή την ανισορροπία μέσω της τεχνητής διατήρησης της πλεονάζουσας αλιευτικής ικανότητας. Το 2011 έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το επιβεβαιώνει αυτό, δηλώνοντας ότι η πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα του στόλου οδηγεί στην εξάντληση των αποθεμάτων των ψαριών, απειλώντας την ευημερία των θαλασσών μας και την βιωσιμότητα των αλιευτικών κοινοτήτων.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ) (COM(2011) 804 τελικό), η οποία θα αντικαταστήσει το ισχύον Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας (ΕΤΑ), αποτελεί βασικό στοιχείο της δέσμης μεταρρυθμίσεων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής.

 

Με την πρόταση κανονισμού, διατίθεται ποσό 6,567 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση:
1) της ανάπτυξης της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και των αλιευτικών περιοχών,
2) του ελέγχου και της εκτέλεσης στον τομέα της αλιείας,
3) της συλλογής δεδομένων,
4) της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής και
5) της ανάπτυξης τεχνικών και διοικητικών μέσων για την υποστήριξη της εφαρμογής της ΚΑΠ.

 

«Η ΚΑλΠ έχει κατηγορηθεί για πολλά προβλήματα, αλλά δεν πρέπει να λησμονείται ότι είναι το αποτέλεσμα ενός πολιτικού συμβιβασμού των Υπουργών», δήλωσε ο Ν. Χρυσόγελος. «Η πλήρης και ορθή εφαρμογή της ισχύουσας ΚΑλΠ θα μπορούσε να αποτρέψει ένα μεγάλο μέρος της σημερινής κρίσης που αντιμετωπίζουν τόσο τα ιχθυαποθέματα όσο και ο τομέας της αλιείας στην ΕΕ. Τα κράτη μέλη απέτυχαν παταγωδώς στο παρελθόν να εφαρμόσουν όσα είχαν συμφωνηθεί. Αυτή η μεταρρύθμιση και η εφαρμογή της, θα δείξει αν πραγματικά επιθυμούν να έχουν μια βιώσιμη αλιεία στην Ευρώπη ή αν θέλουν να συνεχίσουν την καθοδική πορεία. Η χρηματοδότηση λοιπόν με δημόσιους πόρους, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας κι Αλιείας, πρέπει να ενθαρρύνει όσους ψαρεύουν με τον πλέον βιώσιμο τρόπο από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη, την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας καθώς και τη δημιουργία θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών για να ανακάμψει ο πλούτος των θαλασσών. Το Ταμείο πρέπει επίσης να ενισχύσει την συγκέντρωση δεδομένων και την επιστημονική έρευνα που θα επιτρέψουν τη διαμόρφωση πρακτικών που θα καθιστούν βιώσιμες τις αλιευτικές δραστηριότητες. Οι τροπολογίες που έχω καταθέσει με την έκθεσή μου είναι προς αυτή τη κατεύθυνση. Αποσκοπούν να εδραιώσουν την προσέγγιση ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος, ότι η βιώσιμη αλιεία είναι αυτή που βασίζεται σε καλή γνώση και μακροχρόνια διατήρηση του οικοσυστήματος καθώς και ότι η αλιεία πρέπει και μπορεί να διατηρεί μακροχρόνια ένα δημόσιο αγαθό, όπως είναι τα ψάρια».

 

(Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Νίκου Χρυσόγελου στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου)

 

"Αξιότιμοι συνάδελφοι, αξιότιμες συναδέλφισσες

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας, η οποία θα αντικαταστήσει το ισχύον Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας, αποτελεί εργαλείο - κλειδί όσον αφορά τη μεταρρύθμιση της Kοινής Aλιευτικής Πολιτικής (ΚΑλΠ).

 

Η Κοινή Αλιευτική Πολιτική (ΚΑλΠ) χρειάζεται πράγματι μεταρρύθμιση και το νέο Tαμείο πρέπει να σχεδιαστεί προσεχτικά ώστε να μην επαναληφτούν λάθη του παρελθόντος και να διασφαλιστεί η βιώσιμη αλιεία.

 

Η μεταρρύθμιση της ΚΑλΠ και του χρηματοδοτικού μέσου προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για την εξάλειψη των επιδοτήσεων που συμβάλλουν στην υπεραλίευση στοχεύοντας στη μετάβαση προς μια πραγματικά βιώσιμη αλιεία, στην ευημερία των αλιέων αλλά και την επίτευξη υγιών θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας συνδυάζει οικονομικούς πόρους για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, καθώς και για τον έλεγχο και την εφαρμογή των μέτρων, τη συλλογή δεδομένων και την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική.

 

Η ενσωμάτωση αυτών των πρώην διαχωρισμένων χρηματοδοτικών εργαλείων σε ένα ενιαίο χρηματοδοτικό μέσο μπορεί να απλοποιήσει τη διοίκηση και διαχείριση μέσω ενοποιημένων κανόνων και διαδικασιών, ενώ θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων.

 

Η πρόταση αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι η χρηματοδότηση θα διατίθεται μόνο στα κράτη μέλη που συμμορφώνονται με τους στόχους και τους κανονισμούς της ΚΑλΠ και ειδικότερα με τις υποχρεώσεις ελέγχου, τον κανονισμό για τη Παράνομη Αλιεία και τις υποχρεώσεις συλλογής δεδομένων. Επιτρέπει τη χρηματοδότηση των αλιευτικών επιχειρήσεων μόνο εφόσον συμμορφώνονται με την ΚΑλΠ.

 

Η πρόταση περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μέτρων, αναγκαίων για να στηριχθεί η βιώσιμη αλιεία στην ΕΕ, να μπουν νέοι άνθρωποι στο επάγγελμα και να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας.

 

Μέτρα όπως η προώθηση του ανθρώπινου κεφαλαίου και του κοινωνικού διαλόγου, η διευκόλυνση της διαφοροποίησης και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, καθώς και η δημιουργία και διαχείριση τοπικών, «από τα κάτω» πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της σωστής, βιώσιμης διαχείρισης των αλιευτικών περιοχών, την προώθηση τοπικών στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης και τοπικών συμπράξεων μεταξύ σημαντικών κοινωνικών εταίρων.

 

Η πρόταση περιλαμβάνει, επίσης, μέτρα για την υποστήριξη της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης, αποκατάστασης και παρακολούθησης των περιοχών του δικτύου Natura 2000 και της προώθησης των προστατευόμενων θαλάσσιων περιοχών που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάκαμψη της θαλάσσιας βιοποικιλότητας.

 

Τέλος, η πρόταση περιλαμβάνει μερικές θετικές διατάξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη διαφάνεια και την πληροφόρηση του κοινού, να βελτιώσουν τη συλλογή και διαβίβαση δεδομένων, καθώς και τον έλεγχο και την αποτελεσματική εφαρμογή των διατάξεων για την αλιεία, παρόλο που δεν ανταποκρίνονται πλήρως σε περιφερειακά και τοπικά χαρακτηριστικά.

 

Ωστόσο, η πρόταση υπολείπεται των προσδοκιών για μια απαραίτητη διαρθρωτική αλλαγή που θα διασφαλίζει ότι η δημόσια ενίσχυση θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για τη προώθηση της αειφόρου αλιείας. Στην πραγματικότητα, η συντριπτική πλειοψηφία της διαθέσιμης χρηματοδότησης θα μπορούσε και πάλι να διατεθεί για μέτρα τα οποία ευνοούν μια μερίδα επιχειρήσεων και όχι ολόκληρο τον αλιευτικό τομέα ή την κοινωνία γενικότερα.

 

Υπάρχει πολύ περιορισμένη αναφορά στη παράκτια μικρής κλίμακας αλιεία, καθώς και στη στροφή προς μια διαχειριστική προσέγγιση με βάση τα οικοσυστήματα και τη προστασία της βιοποικιλότητας.

 

Η πρόταση δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά τις χρηματοδοτήσεις που συμβάλλουν στη διατήρηση της υφιστάμενης πλεονάζουσας αλιευτικής ικανότητας. Θα έπρεπε να επιτρέπει τη χρηματοδότηση για πλοία, στόλους και εργαλεία μόνο στη βάση κατάλληλης αξιολόγησης της αλιευτικής ικανότητας σε σχέση πάντα με τις διαθέσιμες αλιευτικές δυνατότητες, να λαμβάνει υπόψη πόσα ψάρια υπάρχουν στα αλιευτικά πεδία.

 

Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης ενισχύσεις για τη δημιουργία συστημάτων Μεταβιβάσιμων Αλιευτικών Παραχωρήσεων (ΜΑΠ), ενώ πολλοί κοινωνικοί φορείς, ΜΚΟ και κράτη μέλη αντιτίθενται στις υποχρεωτικές ΜΑΠ, που τις χαρακτηρίζουν λύση μονόδρομο. Κάθε ενίσχυση που αποσκοπεί στη θέσπιση συστημάτων για τη διαχείριση των αλιευμάτων θα πρέπει να στοχεύει σε διαχειριστικά μέτρα που εμπλέκουν τους κοινωνικούς εταίρους σε επίπεδο αλιευτικού πεδίου.

 

Η ενίσχυση σκαφών ή λιμένων για να κάνουν καλύτερη χρήση των ανεπιθύμητων εμπορικών αλιευμάτων θα υπονομεύσει τις επιθυμητές υποχρεώσεις κατά την εκφόρτωση, καθώς και τη προσπάθεια να αλιεύουν πιο στοχευμένα, επιλεκτικά και βιώσιμα. Η χρηματοδότηση θα πρέπει να στοχεύει στη μείωση των ποσοστών θνησιμότητας των ανεπιθύμητων αλιευμάτων, π.χ. μέσω έρευνας σε πιο επιλεκτικές και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και αλιευτικά εργαλεία και όχι τόσο στην εμπορία των ανεπιθύμητων αλιευμάτων.

 

Τέλος, η πρόταση περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων τα οποία θα προωθήσουν αδιακρίτως την ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών, χωρίς την απαραίτητη εξέταση περιβαλλοντικών και κοινωνικών παραμέτρων.

 

Σε αυτό το πλαίσιο οι βασικές τροπολογίες που κατέθεσα επικεντρώνονται σε ορισμένα σημεία:

 

Ορισμένοι τύποι χρηματοδότησης που προβλέπονταν στο σχέδιο καταργούνται με βάση τις τροπολογίες που κατέθεσα, όπως:

- για την αποθήκευση ψαριών που αλιεύονται όταν δεν υπάρχει αγορά. Μεταξύ του να αλιεύονται ψάρια μόνο όταν οι συνθήκες της αγοράς εγγυώνται καλή τιμή και του να αποθηκεύονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι προτιμητέο το πρώτο.
- για τα ασφάλιστρα των εκμεταλλεύσεων υδατοκαλλιέργειας, δεδομένου ότι πρόκειται για δαπάνες που πρέπει να επιβαρύνουν τους ίδιους τους επιχειρηματίες και όχι τους φορολογούμενους.
- για ενίσχυση της διαχείρισης των «Μεταβιβάσιμων Αλιευτικών Παραχωρήσεων».
- για διαφήμιση και κυκλοφορία στην αγορά ψαριών για τα οποία υπάρχει περιορισμένη ή καθόλου ζήτηση στην αγορά.

 

Σε αρκετά σημεία προστίθενται διατυπώσεις που επιδιώκουν να διασφαλίσουν ότι η ενίσχυση δεν έχει ως συνέπεια την υπεραλίευση ή την άκριτη προώθηση της υδατοκαλλιέργειας. Τα κονδύλια ανακατανέμονται για να στηριχτεί η συγκέντρωση επιστημονικών και άλλων στοιχείων και για να βελτιωθεί η επιτήρηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων.

 

Το τμήμα που αφορά τις υδατοκαλλιέργειες τροποποιείται για να μετατοπιστεί η έμφαση από την άνευ κριτηρίων προώθηση της υδατοκαλλιέργειας, ενός κλάδου που μπορεί να προξενήσει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα εάν δεν τύχει καλής διαχείρισης, προς μια προσαρμογή των δραστηριοτήτων της υδατοκαλλιέργειας σε περιβαλλοντικά φιλικότερες συνθήκες. Γι αυτό η προτεραιότητα σε ότι αφορά στις υδατοκαλλιέργειες δίνεται σε έργα σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνεται ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους.

 

Η αλιεία είναι ουσιαστικά η ιδιωτική εκμετάλλευση ενός δημόσιου αγαθού και συνοδεύεται κατά συνέπεια από ορισμένες ευθύνες και προϋποθέσεις που περιστρέφονται κυρίως γύρω από την μέριμνα για αποφυγή της εξάντλησης των αλιευτικών πόρων ή της υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων που εξαρτώνται από αυτό για την επιβίωσή τους.

 

Συνοψίζοντας, η χρηματοδότηση πρέπει κατά προτίμηση να αποσκοπεί στην συγκέντρωση δεδομένων που θα επιτρέψουν την διεξαγωγή αναλύσεων περί βιωσιμότητας των αλιευτικών δραστηριοτήτων και στην στήριξη όσων ψαρεύουν με τον πλέον βιώσιμο τρόπο από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη αλλά και στην προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας μακροχρόνια.

 

Οι τροπολογίες που έχω καταθέσει με την έκθεσή μου είναι προς αυτή τη κατεύθυνση. Αποσκοπούν να εδραιώσουν την προσέγγιση ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος όπως και ότι η βιώσιμη αλιεία είναι αυτή που βασίζεται σε καλή γνώση και μακροχρόνια διατήρηση του οικοσυστήματος.
 

]]>
contact@oikologoiprasinoi.eu (Οικολόγοι Πράσινοι) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Fri, 22 Jun 2012 20:15:55 +0300
Θα υποστηρίζονται οι χώρες που απαγορεύουν τα μεταλλαγμένα! http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2227-%CE%B8%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1 http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2227-%CE%B8%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1

Δέσμευση του επίτροπου Ντάλι μετά από παρέμβαση του Μ. Τρεμόπουλου

Ο επίτροπος Ντάλι δεσμεύτηκε στην αρμόδια Επιτροπή ότι θα υπερασπιστεί ενώπιον του ΠΟΕ το δικαίωμα των χωρών να υπαγορεύουν την καλλιέργεια μεταλλαγμένων, μετά από πίεση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μ. Τρεμόπουλου, που δηλώνει ότι ο αγώνας συνεχίζεται με άλλους τρόπους.

Πιο πριν ο επίτροπος Υγείας είχε δεχτεί την κριτική αρκετών μελών της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις προτάσεις του για σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, που αποτελεί απάντηση στο πανευρωπαϊκό κίνημα ενάντια στα μεταλλαγμένα και στην αρνητική κοινή γνώμη των ευρωπαίων πολιτών.

Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος χαρακτήρισε πρωτοφανή και κενή ουσιαστικού περιεχομένου, χωρίς διασφαλίσεις ούτε για τους καλλιεργητές ούτε για το περιβάλλον, τη συμφωνία που προτείνει η Κομισιόν στις χώρες μέλη για τα μεταλλαγμένα. Με το Σχέδιο Κανονισμού της Κομισιόν, απλοποιείται η διαδικασία για την έγκριση μεταλλαγμένων ποικιλιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο με «αντάλλαγμα» την παροχή στις εθνικές κυβερνήσεις της δυνατότητας να αποκλείουν την καλλιέργεια των αντίστοιχων ποικιλιών στις χώρες τους. Το πλαίσιο αυτό, όμως, αποκλείει τη δυνατότητα επίκλησης κινδύνων για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, με αποτέλεσμα η όποια εθνική απαγόρευση να είναι εξαιρετικά ευάλωτη απέναντι σε ενδεχόμενα νομικά μέτρα εταιριών ή ξένων κυβερνήσεων που θα ήθελαν να επιβάλουν τα μεταλλαγμένα.

Με τις προτάσεις της Κομισιόν, η αποδοχή των εθνικών κυβερνήσεων για νέες εγκρίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα έχει ως μόνη προϋπόθεση τη θετική γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Τροφίμων, της αμφιλεγόμενης EFSA. Η τελευταία έχει γνωμοδοτήσει θετικά για όλες ανεξαιρέτως τις ποικιλίες μεταλλαγμένων, με κριτήρια που ταυτίζονται απόλυτα με εκείνα των εταιριών βιοτεχνολογίας. Σχετική ερώτηση για τα προβλήματα διαφάνειας και την έλλειψη αντικειμενικότητας στη λειτουργία της, έχει καταθέσει την περασμένη άνοιξη στο ευρωκοινοβούλιο εκ μέρους των Οικολόγων Πράσινων ο Μιχάλης Τρεμόπουλος.

Η λύση δεν είναι ο «αυτόματος πιλότος» στις εγκρίσεις μεταλλαγμένων ούτε οι απαγορεύσεις χωρίς αντίκρισμα, αλλά η επιβολή ενός νέου ευρωπαϊκού μορατόριουμ, τουλάχιστον μέχρι να καλυφθούν οι όροι που είχαν θέσει το Δεκέμβριο του 2008 οι Ευρωπαίοι υπουργοί Περιβάλλοντος. Το αίτημα αυτό της Διεθνούς Ομοσπονδίας Βιοκαλλιεργητών είχαν θέσει οι Οικολόγοι Πράσινοι προς την Ελληνίδα υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης ενώ ο Μιχάλης Τρεμόπουλος είχε καταθέσει και για το θέμα αυτό σχετική ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο τον περασμένο Απρίλιο.

Για τις ερωτήσεις αυτές, περισσότερα στο http://www.oikologoiprasinoi.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=326:2010-05-03-09-52-12&catid=11:press-releases&Itemid=23

"Είναι σημαντικό για το κίνημα ενάντια στα μεταλλαγμένα να κλιμακώσει την προσπάθειά του και να αυξηθούν οι κυβερνήσεις που δεσμεύονται να μην επιτρέψουν την καλλιέργεια μεταλλαγμένων", δήλωσε ο ευρωβουλευτής Μ. Τρεμόπουλος. "Οι κυβερνήσεις μπορούν πια να απαγορεύσουν την καλλιέργεια μεταλλαγμένων όχι για λόγους υγείας ή περιβαλλοντικούς αλλά για λόγους οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς και ηθικούς. Σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη χτεσινή μη δεσμευτική σύσταση της Επιτροπής, που δίνει περισσότερη ελευθερία στα κράτη-μέλη για δημιουργία μεγαλύτερων ζωνών και αποστάσεων μεταξύ των καλλιεργειών ώστε να αποτραπεί η επιμόλυνση μεταξύ των καλλιεργειών, οι αγώνες μετατίθενται σε άλλο πεδίο. Τα μεταλλαγμένα θα πρέπει να απαγορευτούν στην πράξη."

Μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε ακρόαση του αρμόδιου Επιτρόπου Τζων Ντάλι, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος τόνισε τους κινδύνους από την εφαρμογή των προτάσεων της Κομισιόν. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του, που μπορείτε να το βρείτε σε βίντεο εδώ:  http://www.youtube.com/watch?v=VHoRyNSYo54

"κ. Ντάλι

Συμμερίζομαι όλες τις ανησυχίες που εκφράζονται για τους χειρισμούς σας. Και ερωτώ: πόσο δημοκρατική είναι μια διαδικασία, που αγνοεί τη βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας των ευρωπαίων πολιτών και ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, κάνοντας την επιμόλυνση από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς ένα ορατό σενάριο;

Η πρωτοφανής συμφωνία που προτείνετε στα κράτη-μέλη, να συνηγορήσουν δηλαδή στη γρήγορη και χωρίς ενδελεχή ανάλυση ρίσκου έγκριση νέων μεταλλαγμένων ποικιλιών με αντάλλαγμα να μπορούν να απαγορεύσουν αυτές τις καλλιέργειες στη χώρα τους, δεν προστατεύει καταρχήν ούτε τους παραδοσιακούς και τους βιολογικούς καλλιεργητές, ούτε το περιβάλλον.

Στην ίδια την ανάλυση ρίσκου που κάνατε ως Επιτροπή, ανακοινώσατε ότι οι προτάσεις σας είναι πολύ πιθανό να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στους καλλιεργητές που δεν χρησιμοποιούν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Φαίνεται ξεκάθαρα, λοιπόν, η πρόθεσή σας να άρετε το δεκάχρονο αποκλεισμό των μεταλλαγμένων από την ευρωπαϊκή αγορά και να επισπεύσετε την έγκριση νέων ποικιλιών.

Βεβαίως, με την πρότασή σας, δεν δίνετε στα κράτη-μέλη το δικαίωμα να απαγορεύσουν τη καλλιέργεια μεταλλαγμένων στη βάση κινδύνων για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία.

Ερωτώ, λοιπόν:

-Ποιά μπορεί να είναι η νομική βάση και πόσο στέρεη μπορεί να είναι, ώστε τα κράτη-μέλη να έχουν τη δυνατότητα να απαγορεύσουν την καλλιέργεια GMOs;

-Επιπλέον, θα προσφέρετε ως Επιτροπή νομική στήριξη απέναντι στις ΗΠΑ και τα άλλα μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, όταν θα προσφύγουν ενάντια σε κάποιες μεγάλες χώρες της Ε.Ε.;

]]>
contact@oikologoiprasinoi.eu (Οικολόγοι Πράσινοι) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Wed, 14 Jul 2010 19:55:57 +0300
Παρέμβαση για τα μεταλλαγμένα στον Επίτροπο John Dalli http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/1942-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF-john-dalli http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/1942-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF-john-dalli

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του Επίτροπου Υγείας και Προστασίας Καταναλωτών κ. Νταλί στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχ. Τρεμόπουλος έθεσε τα ζητήματα που αφορούν το νέο ευρωπαϊκό μορατόριουμ και την επιρροή των εταιριών βιοτεχνολογίας στην αρμόδια υπηρεσία της Ε.Ε. (E.F.S.A).

Με κεντρικό αίτημα την ανάληψη πρωτοβουλίας από την ελληνική κυβέρνηση για ευρωπαϊκό μορατόριουμ στην έγκριση και καλλιέργεια γενετικά τροποποιημένων (μεταλλαγμένων) ποικιλιών, είχε σήμερα συνάντηση αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μπατζελή.

Διαβάστε παρακάτω την τοποθέτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου

Διαβάστε την ανακοίνωση για τη συνάντηση των Οικολόγων Πράσινων με την κα Μπατζελή.

 

Η παρέμβαση του Μ.Τρεμόπουλου στον Επίτροπο John Dalli 

«Υπάρχει αίτημα της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Βιοκαλλιεργητών (IFOAM) για νέο ευρωπαϊκό μορατόριουμ στην έγκριση και καλλιέργεια Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών, μέχρις ότου εκπληρωθούν οι απαιτήσεις που είχαν θέσει οι Ευρωπαίοι υπουργοί Περιβάλλοντος το Δεκέμβριο του 2008.

Μιλάτε για σεβασμό της επιστήμης και την ίδια στιγμή δέχεστε τη μεροληπτική στάση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Τροφίμων (E.F.S.A) που, παρότι ανεξάρτητη αρχή,  φαίνεται να ταυτίζεται με τις θέσεις των εταιριών βιοτεχνολογίας σε όλα τα ζητήματα που αφορούν εγκρίσεις μεταλλαγμένων ποικιλιών.

Η δυνατότητα των εθνικών κυβερνήσεων να απορρίπτουν μεταλλαγμένες καλλιέργειες στις χώρες τους, δεν αρκεί για να δικαιώσει τη νέα πολιτική της Κομισιόν να δίνει απλόχερα εγκρίσεις για όποια νέα ποικιλία της ζητήσουν οι εταιρίες.

Ανεξάρτητες επιστημονικές έρευνες αμφισβητούν την αμεροληψία της E.F.S.A, τονίζοντας σοβαρά προβλήματα διαφάνειας που εμποδίζουν τη διασταύρωση των πορισμάτων από την επιστημονική κοινότητα. Εταιρίες βιοτεχνολογίας έχουν λάβει προνομιακή γνώση εμπιστευτικών πορισμάτων της  πριν από τους φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών και τους πολίτες ενώ ανώτερα στελέχη της έχουν μεταπηδήσει σε υψηλόβαθμες θέσεις εταιριών βιοτεχνολογίας. Έχουν αγνοηθεί γραπτές εκκλήσεις υπουργών χωρών μελών ενώ η ίδια η E.F.S.A δηλώνει αδυναμία να μελετήσει τις μακροπρόθεσμες περιβαλλοντικές επιπτώσεις των Γ.Τ.Ο.

Παρόλα αυτά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και εσείς προσωπικά εξακολουθείτε να στηρίζεστε αποκλειστικά σε γνωμοδοτήσεις της EFSA.

Ερωτώ λοιπόν: Αξιολογείτε την κριτική που ασκείται για την αξιοπιστία της E.F.S.A. σε θέματα Γ.Τ.Ο; Με τι διαδικασίες ερευνά και προλαμβάνει ενδεχόμενες συγκρούσεις συμφερόντων των μελών της επιτροπής Γ.Τ.Ο. της E.F.S.A.;

Τέλος, έχετε υπόψη σας τη συγκεκριμένη διακήρυξη και το αίτημα για μορατόριουμ στην καλλιέργεια Γ.Τ.Ο.; Σκοπεύετε να το αποδεχθείτε;

 

]]>
contact@oikologoiprasinoi.eu (Οικολόγοι Πράσινοι) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Tue, 04 May 2010 15:15:01 +0300
Δε δεσμεύτηκε για τα μεταλλαγμένα και τα κλωνοποιημένα ζώα! http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2106-%CE%B4%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1 http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/perivallon/item/2106-%CE%B4%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B6%CF%8E%CE%B1
Ερωτήσεις του Μ. Τρεμόπουλου στη σημερινή ακρόαση του υποψήφιου Επιτρόπου Υγείας και Τροφίμων
 
Γενικόλογος και χωρίς καμιά διάθεση να αποκαλύψει την πολιτική που θα ακολουθήσει εμφανίστηκε σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή του ευρωκοινοβουλίου ο υποψήφιος Επίτροπος Υγείας και Τροφίμων κ. JohnDalli.
Τα ζητήματα της προστασίας της φύσης και των πολιτών από τα μεταλλαγμένα καθώς και της κυκλοφορίας τροφίμων που προέρχονται από κλωνοποιημένα ζώα έθεσε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος, που συμμετέχει στην κοινοβουλευτική Επιτροπή περιβάλλοντος, ασφάλειας τροφίμων και δημόσιας υγείας.
Μόνο στο θέμα της μεταφοράς των ζώων, ο υποψήφιος Επίτροπος έδωσε την απάντηση ότι σύντομα θα υπάρξει πρωτοβουλία για σχετική νομοθεσία.
Συγκεκριμένα, ο ευρωβουλευτής Μ. Τρεμόπουλος έκανε την παρακάτω τοποθέτηση:
«Χρειαζόμαστε επειγόντως μια αναθεωρημένη νομοθεσία σχετικά με τις μεταφορές των ζώων. Επίσης χρειαζόμαστε συγκεκριμένη νομοθεσία για να αποτρέψουμε την κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων που προέρχονται από κλωνοποιημένα ζώα και τους απογόνους τους. Τι θα κάνετε γι’ αυτά;
Επίσης, επειδή υπάρχει η εκτίμηση, σχετικά με τα μεταλλαγμένα, ότι η διάσπαση του αντικειμένου και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων για τους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς -ΓΤΟ από τη Δ/νση Περιβάλλοντος στη Δ/νση Υγείας έγινε για να μειωθεί ο έλεγχος, ερωτώ: πως θα διασφαλίσετε ότι όλες οι περιβαλλοντικές παράμετροι (ιδίως οι συνέπειες στη βιοποικιλότητα) αλλά και οι κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις από την είσοδο στην αγορά των ΓΤΟ θα ενσωματωθούν αποτελεσματικά στον σχεδιασμό και στη διαχείριση των κινδύνων;»
Μετά τις ανεπαρκείς απαντήσεις του υποψήφιου Επιτρόπου, ο Μ. Τρεμόπουλος επανήλθε με πιο πιεστικά ερωτήματα:
«Επειδή δεν απαντήσατε στα ερωτήματά μου, επανέρχομαι σχετικά με τα μεταλλαγμένα, καθώς φαίνεται ότι δεν παίρνετε υπόψη σας ότι η πλειοψηφία των Ευρωπαίων πολιτών είναι αντίθετη στους ΓΤΟ. Πως θα διασφαλίσετε το δικαίωμα των καταναλωτών να κάνουν ενημερωμένες επιλογές όταν πρόκειται για τρόφιμα που έχουν παραχθεί από ζώα που έχουν τραφεί με ΓΤΟ; Θα αναλάβετε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σχετικά με την υποχρεωτική σήμανση των τροφίμων; Θα πάρετε υπόψη σας τους κινδύνους για το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα από τη διακίνηση των ΓΤΟ;»
Η απάντηση του κ. Dalli ήταν και πάλι γενικόλογη και αρκέστηκε στο ότι θα μελετήσει τα θέματα και θα διαβουλευτεί με όλες τις πλευρές.

 

]]>
contact@oikologoiprasinoi.eu (Οικολόγοι Πράσινοι) Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Thu, 14 Jan 2010 16:50:33 +0200