ΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ - ΓΚΑΖΙ, Αθήνα   Η εκδήλωση που θα μας εισάγει στο πρόγραμμα του τριημέρου θα είναι μια συζήτηση που θα ανιχνεύσει τη σχέση μεταξύ κρίσης και Κοινωνικής Οικονομίας σε τοπικό, εθνικό, ευρωπαικό και παγκόσμιο επίπεδο. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει στρογγυλό τραπέζι διαλόγου που θα επικεντρώσει στο δημιουργικό ρόλο που…
ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ - ΓΚΑΖΙ, Αθήνα   Η δεύτερη μέρα (7 Ιουλίου) είναι αφιερωμένη σε μια ημερίδα ανοιχτή για το κοινό με θέμα «Κοινωνική και Συνεργατική Οικονομία». Η ημερίδα, που αποτελείται από 9 ενότητες στις οποίες θα μιλήσουν 25 ομιλήτές από την Ευρώπη και την Ελλάδα, θα εστιάσει στην παρουσίαση επιτυχημένων παραδειγμάτων…
Αίθουσα: Οικολογικό Πολιτιστικό Κέντρο (Λεωφόρος Ιωνίας 315, κοντά στον σταθμό ΗΣΑΠ Α.Πατήσια)   Η τρίτη και τελευταία μέρα θα επικεντρωθεί στην εκπαίδευση περιορισμένου αριθμού ενδιαφερομένων σε θέματα δημιουργίας, λειτουργίας και  δικτύωσης κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων στους τομείς των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Επαναχρησιμοποίησης–Ανακύκλωσης απορριμμάτων, δικτύων παραγωγών – καταναλωτών και Κοινωνικών υπηρεσιών.  …
Ο Νίκος Χρυσόγελος, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου ως ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο διοργανώνει τριήμερoεκδηλώσεων για την Κοινωνική Οικονομία και τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, με τη συμμετοχή πολλών ευρωπαϊκών και ελληνικών φορέων που θα παρουσιάσουν τις εμπειρίες τους και θα συζητήσουν τις προοπτικές ανάπτυξης…
Στην παρέμβαση της στην διημερίδα, η Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων κι Αλιείας Μαρίας Δαμανάκη παρουσίασε τις βασικές κατευθύνσεις της νέας Ευρωπαϊκής Θαλάσσιας Πολιτικής αλλά και της “Πρωτοβουλίας για μια Γαλάζια Ανάπτυξη”  μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη στήριξη της ανάπτυξης ολοκλήρου του θαλάσσιου τομέα, η οποία στοχεύει:  - Στον προσδιορισμό και στην…
Ένα θέμα που απασχόλησε τους συμμετέχοντες στην αποστολή που σχετίζονται με τα Ελληνικά Ναυπηγεία αλλά και συνολικότερα τους επαγγελματικούς φορείς και τους εργαζόμενους στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο είναι το πώς θα μπορούσε να αρθεί η απαγόρευση εμπορικών δραστηριοτήτων που έχει επιβληθεί στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Το πρόβλημα δεν θα μπορούσε να επιλυθεί…
Συμπέρασμα: Τα ναυπηγεία μπορεί να αναζωογονηθούν και να επιβιώσουν στο πλαίσιο ενός συνεκτικού, οργανωμένου και συμφωνημένου μετά από διάλογο πράσινου σχεδίου για συμπλήρωση των παραδοσιακών δραστηριοτήτων τους με κατασκευές και υπηρεσίες σε πράσινους τομείς (μετασκευές πλοίων και κατασκευές νέων πλοίων που θα επιτυγχάνουν υψηλές περιβαλλοντικές και ενεργειακές επιδόσεις, κατασκευές τμημάτων…
   Συμπέρασμα: Σε σχέση με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών, διαπιστώθηκε ότι μέχρι τώρα η ενίσχυση των σημαντικών για την οικονομία και την βιώσιμη ευημερία ακτοπλοϊκών συνδέσεων δεν έχει ξεπεράσει το 4% των ποσών που έχουν διατεθεί για τις θαλάσσιες μεταφορές συνολικά. Παρόλαυτα υπάρχουν δυνατότητες να βελτιωθούν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις…
Συμπέρασμα: Η οικονομική βιωσιμότητα της ακτοπλοϊας και η βελτίωση των περιβαλλοντικών κι ενεργειακών επιδόσεων των πλοίων μπορούν να διασφαλιστούν με μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, προώθηση εναλλακτικών καυσίμων και ιδιαίτερα ΑΠΕ, αλλαγές στην τεχνολογία των πλοίων αλλά και των μηχανών. Με δεδομένο ότι υπάρχει πολιτική και νομοθετικές ρυθμίσεις για πρασίνισμα…
Συμπέρασμα: Τα λιμάνια μπορεί να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητά τους μέσα από πιο υπεύθυνες σχέσεις με τις τοπικές κοινωνίες.         Εισηγητές ενότητας: Αντώνης Μιχαήλ (Γραμματεία ESPO), Πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) για τα πράσινα λιμάνια. Βέλτιστες πρακτικές περιβαλλοντικής διαχείρισης από…