parajumpers sale duvetica jas moncler jas polo ralph lauren sale goedkope nike air max canada goose sale moncler jassen mbt nederland gucci riem parajumpers jassen uggs kopen parajumpers jas michael kors tassen woolrich jas woolrich jassen uggs nederland nike air max goedkoop timberland laarzen duvetica jassen canada goose jas woolrich jas dames
ΕΚΘΕΣΕΙΣ http://chrysogelos.gr Fri, 19 Jan 2018 03:15:15 +0200 el-gr H Ελλάδα από τις χειρότερες επιδόσεις σε θέματα ανεκτικότητας http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3897-tolerance http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3897-tolerance

society-at-a-glance-2014 soc glance-2014-en2

Η κρίση δεν είναι από μόνη της δικαιολογία για φαινόμενα ρατσισμού και μη- ανεκτικότητας δείχνει έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Ενώ στην Ελλάδα μειώνεται δραματικά η ανεκτικότητα - έχουμε τις χειρότερες επιδόσεις μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ όπως δείχνει σχετική έρευνα-, δεν ισχύει το ίδιο σε άλλες χώρες που βιώνουν την οικονομική κρίση.

Ο βαθμός αποδοχής των μειονοτήτων από την κοινωνία είναι μια μετρήσιμη διάσταση της κοινωνικής συνοχής. Πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ εξετάζει την αποδοχή τριών τέτοιων ομάδων σε διάφορες χώρες: μετανάστες, εθνικές μειονότητες και γκέι-λεσβίες. Ο βαθμός ανεκτικότητας βασίζεται στην απάντηση των πολιτών στο κατά πόσο θεωρούν ότι η πόλη ή η περιοχή τους είναι κατάλληλη για να ζουν εκεί αυτές οι μειονοτικές ομάδες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι συγκλονιστικά. Σε Αυστραλία, Καναδά, Ισλανδία, Ν. Ζηλανδία και Νορβηγία τουλάχιστον το 90% των πολιτών θεωρούν ότι η χώρα τους είναι καλός τόπος για να ζουν εκεί μετανάστες (Figure 7.4, PanelA). Στην ακριβώς αντίθετη θέση, βρίσκονται 4 χώρες, Εσθονία, Ελλάδα, Ισραήλ και Πολωνία, όπου μόνο οι μισοί ή λιγότεροι θεωρούν ότι η χώρα τους είναι καλός τόπος για να ζουν μετανάστες. Η Ελλάδα έχει από τις χειρότερες επιδόσεις με μόνο το 41% να θεωρεί ότι η χώρας μας είναι καλός τόπος για να ζουν μετανάστες.

tolerance

Κατά μέσο όρο οι πολίτες στις χώρες του ΟΟΣΑ πιστεύουν ότι μεταξύ 2007-2012οι χώρες τους έχουν γίνει ελαφρά χειρότερο μέρος για να ζουν οι μετανάστες (Figure 7.4, PanelB). Σε Αυστρία και Σλοβενία καταγράφεται μια αξιοσημείωτη αύξηση στην θετική τοποθέτηση, ενώ μεγάλη μείωση καταγράφεται σε  Ελλάδα, Ισραήλ, Μεξικό και Πολωνία.

Οι τάσεις ως προς την ανεκτικότητα είναι παρόμοιες και στο θέμα των εθνικών μειονοτήτων. Συνολικά υπάρχει μείωση του ποσοστού των πολιτών που θεωρούν ότι η περιοχή τους είναι ένα καλό μέρος για να ζουν φυλετικές ή εθνικές μειονότητες. Η μεγαλύτερη μείωση της ανεκτικότητας παρατηρείται σε Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία και Μεξικό(Figure 7.5).

Παρόμοια επιδείνωση ανεκτικότητας παρατηρείται σε Ελλάδα, Τουρκία και Ουγγαρία σχετικά με τους γκέι και τις λεσβίες, αν και συνολικά στις χώρες του ΟΟΣΑ παρατηρείται μια μικρή βελτίωση ως προς την αποδοχή τους  (Figure 7.6).

Η έρευνα σημειώνει ότι υπάρχουν περιορισμένες ενδείξεις που εξηγούν τις αλλαγές ως προς την ανεκτικότητα για τους μετανάστες, τις εθνικές μειονότητες και τους γκέι-λεσβίες με βάση την οικονομική κρίση, μια και δεν παρατηρείται παρόμοια τάση σε όλες τις χώρες που βιώνουν οικονομική κρίση.

Είναι η οικονομική κρίση η αιτία που στην Ελλάδα διαπιστώνεται μειωμένη ανεκτικότητα ως προς τις διαφορετικές ομάδες ή η κρίση έβγαλε απλώς στην επιφάνεια την μη αποδοχή του διαφορετικού, την έλλειψης κουλτούρας συνύπαρξης, κάτι που έχει επιπτώσεις και στην κοινωνική συνοχή;

http://www.oecd-ilibrary.org/sites/soc_glance-2014-en/07/02/index.html?contentType=%2fns%2fChapter%2c%2fns%2fStatisticalPublication&itemId=%2fcontent%2fchapter%2fsoc_glance-2014-28-en&mimeType=text%2fhtml&containerItemId=%2fcontent%2fserial%2f19991290&accessItemIds=

Δείτε κι άλλα στοιχεία από την έρευνα που αφορά σε θέματα όπως η κοινωνική συνοχή, η υγεία, η μετανάστευση, η ανεργία, η ισότητα κι άλλα κοινωνικά θέματα.

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/society-at-a-glance-2014_soc_glance-2014-en#page138

http://www.oecd-ilibrary.org/social-issues-migration-health/society-at-a-glance-2014_soc_glance-2014-en

 

]]>
theodore@hotmail.com (Theo) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Sun, 22 Feb 2015 23:20:48 +0200
Έκθεση Ευρωκοινοβουλίου για επιπτώσεις των πολιτικών της τρόικα σε απασχόληση και κοινωνική συνοχή http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3541-european-parliament-report-on-impact-of-policy-troika-to-employment-and-social-cohesion http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3541-european-parliament-report-on-impact-of-policy-troika-to-employment-and-social-cohesion

Ν. Χρυσόγελος: Να προσαρμοστεί η δημοσιονομική πολιτική στις ευρωπαϊκές αξίες και πολιτικές

 

«Το αρχικό σχέδιο έκθεσης της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου για τις επιπτώσεις των πολιτικών που προωθεί η τρόικα στην απασχόληση, στην κοινωνική συνοχή και στον κοινωνικό διάλογο καθιστά συνυπεύθυνη την τρόικα για τις συνέπειες αυτών των πολιτών. Οι ευρωβουλευτές ζητάνε όλες οι αποφάσεις να είναι συμβατές με τις ευρωπαϊκές πολιτικές, την Συνθήκη Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ένωσης καθώς και την Στρατηγική Ευρώπη 2020 που υποχρεώνουν στηνπροώθηση υψηλού επιπέδου απασχόλησης, στην εγγύηση επαρκούς κοινωνικής προστασίας, στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, σε υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, στην προστασία της υγείας, στο σεβασμό των θεμελιωδών κοινωνικών δικαιωμάτων και αναγνωρίζουν την ανάγκη για κοινωνικό διάλογο και συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στις αποφάσεις», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο.

«Τα ελληνικά πολιτικά κόμματα, η Βουλή, τα Περιφερειακά Συμβούλια αλλά και οι κοινωνικοί φορείς πρέπει να διδαχθούν από τον τρόπο που λειτουργεί το Ευρωκοινοβούλιο, να αξιοποιήσουν την σημαντική διαδικασία λογοδοσίας κι αξιολόγησης που έχει ξεκινήσει και να προχωρήσουν σε ουσιαστικό διάλογο για την αξιολόγηση των πολιτικών δημοσιονομικής προσαρμογής και των επιπτώσεών τους σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο σε όλους τους τομείς. Στόχος πρέπει να είναι όχι απλώς η ανάλυση των επιπτώσεων αλλά η διαμόρφωση ενός εναλλακτικού σχεδίου διεξόδου της χώρας από την κρίση που θα είναι κοινωνικά δίκαιο και ισορροπημένο», τόνισε ο Νίκος Χρυσόγελος.

 

Αναλυτικά για το σχέδιο έκθεσης της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου

Με πρωτοβουλία των Πράσινων το Ευρωκοινοβούλιο έχει ξεκινήσει μια σημαντική διαδικασία αξιολόγησης των επιπτώσεων των πολιτικών της τρόικα στις χώρες της κρίσης. Μετά την Επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, στη διαδικασία έχει μπει και η Επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία έχει συντάξει σχέδιο έκθεσης για τις επιπτώσεις των πολιτικών της τρόικα στην απασχόληση, την κοινωνική συνοχή και τον κοινωνικό διάλογο στις 4 χώρες της κρίσης. Η Επιτροπή Απασχόλησης είχε επισκεφθεί πρόσφατα στην Ελλάδα ώστε να συγκεντρώσει στοιχεία για τη σύνταξη της έκθεσης, Το σχέδιο βρίσκεται σε διαβούλευση και θα συζητηθεί στις αρχές Ιανουαρίου του 2014.

Στην Έκθεση της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων δηλώνεται   απερίφραστη πως η Τρόικα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό των προγραμμάτων προσαρμογής στα Κράτη-Μέλη και ως εκ τούτου είναι συνυπεύθυνη για τις επιπτώσεις των προγραμμάτων αυτών. Η αναφορά αυτή είναι σημαντική διότι η Επιτροπή, κυρίως, μας έχει συνηθίσει σε κάθε ευκαιρία να μεταβιβάζει ευθύνες αναποτελεσματικότητας των προγραμμάτων προσαρμογής στις υπό διάσωση χώρες και να απορρίπτει οποιαδήποτε ευθύνη, οποιοδήποτε συμπέρασμα μελετών επιπτώσεων, οποιωνδήποτε προτάσεων.

Ενδεικτικά στο σχέδιο Έκθεσης της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων περιλαμβάνονται τα εξής:

-                      Αποτελεί υποχρέωση της Επιτροπής σύμφωνα με το Άρθρο 9 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη λήψη αποφάσεων να λαμβάνονται υπόψη η προώθηση υψηλού επιπέδου απασχόλησης, η εγγύηση επαρκούς κοινωνικής προστασίας, η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και η προστασία της υγείας.

-                      Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Κρατών –Μελών, πρέπει να είναι συνεπείς με τα Άρθρα 151 και 152 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ορίζουν τον σεβασμό των θεμελιωδών κοινωνικών δικαιωμάτων και αναγνωρίζουν την ανάγκη για κοινωνικό διάλογο και τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στις αποφάσεις.

-                      Οι στόχοι της Στρατηγικής Ευρώπη 2020 για την απασχολησιμότητα, τη μείωση της φτώχειας και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, απέχουν πολύ από να επιτευχθούν, όπως φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία των τεσσάρων χωρών όπου εφαρμόζονται προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής.

-                      Οι αποφάσεις της τρόικας θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τις μακροοικονομικές ανισορροπίες.

-                      Η τρόικα και κυρίως α Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η Ευρω-ομάδα, είναι απόλυτα συνυπεύθυνοι για τις συνθήκες και τους όρους εφαρμογής των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής, και ως εκ τούτου και για τις κοινωνικές συνέπειές τους.

-                      Τα προγράμματα σχεδιάστηκαν χωρίς μελέτες επιπτώσεων που να έχουν συνταχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, δηλαδή την Επιτροπή Απασχόλησης, την Επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας, τον Επίτροπο Απασχόλησης, την Ομάδα του Συμβουλίου «Απασχόληση, Κοινωνική Πολιτική, Υγεία και Καταναλωτές».

-                      Τα στοιχεία δείχνουν εντυπωσιακή αύξηση της συνολικής ανεργίας. Το πολύ υψηλό επίπεδο ανεργίας των νέων θα προκαλέσει διαρθρωτικές αλλαγές στις αγορές εργασίας των «υπό διάσωση» χωρών, σημαντικό πλήγμα των ευπαθών ομάδων από την κρίση και σημαντική απόκλιση από τους στόχους της Στρατηγικής Ευρώπη 2020, ιδίως της απασχολησιμότητας, που αποτελεί και τον κυριότερο δείκτη και υποδεικνύει την διαθεσιμότητα ανθρώπινου και χρηματοοικονομικού κεφαλαίου ώστε να διατηρηθεί το οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο.

-                      Σχετικά με την καταπολέμηση της φτώχειας αναφέρεται ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουν κοπεί κονδύλια που προορίζονταν στην καταπολέμηση της φτώχειας. Η έκθεση τονίζει ότι oι λεπτομερείς παρεμβάσεις σε θέματα υγείας δεν επιτρέπονται από το Άρθρο 168(7) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζει ότι Συμβούλιο της Ευρώπης και η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας έχουν κάνει ανακοινώσεις σχετικά με το πολύ υψηλό ποσοστό μειώσεων στις συντάξεις στην Ελλάδα και την ανάγκη σεβασμού της αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών.

-                      Απαιτείται η εκπόνηση λεπτομερών μελετών επιπτώσεων στις 4 χώρες ώστε να εκτιμηθούν με ακρίβεια οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα κοινωνικά συστήματα προστασίας και πρόνοιας. Μετά την μελέτη των συμπερασμάτων των μελετών, να υπάρξει ειδική μέριμνα, πιθανώς με επιπλέον οικονομική βοήθεια, ώστε αποκατασταθεί η κοινωνική προστασία και οι δράσεις αντιμετώπισης της φτώχειας και να εξαιρεθούν όσα σχετικά επιβαρυντικά μέτρα περιλαμβάνονται στα προγράμματα προστασίας.

-                      Τέλος καλείται η Τρόικα να σεβαστεί ότι όλα τα μέτρα που επιβάλλονται θα προσαρμοστούν σε όσα ορίζονται στις διεθνείς συνθήκες και τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ένωσης καθώς και στα οριζόμενα από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας

                                    

]]>
odysseas031@yahoo.com (Seas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Mon, 23 Dec 2013 12:09:11 +0200
Να συνεχιστεί η αναζήτηση της αλήθειας για τις παράνομες απαγωγές CIA στις οποίες εμπλέκονται 54 χώρες http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3416-illegal-cia-kidnappings-involving-54-countries http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3416-illegal-cia-kidnappings-involving-54-countries

Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψηφίζει έκθεση των Πράσινων

Ν. Χρυσόγελος: Η Ελλάδα συνεχίζει να μην διερευνά τις 64 προσγειώσεις αεροσκαφών

 

Ένα χρόνο μετά την έκθεση της Πράσινης Ευρωβουλευτού Hélène Flautre σχετικά με την ευρωπαϊκή συνενοχή στην παράνομη μεταφορά και μυστική κράτηση κρατουμένων από την CIA, μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε το σχετικό ψήφισμα, πρωτοβουλία της Ομάδας των Πράσινων, που καταψηφίστηκε όμως από το Λαϊκό Κόμμα, τους Συντηρητικούς Μεταρρυθμιστές και τους ακροδεξιούς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ).

 

Από την11η Σεπτεμβρίου 2001, αρκετές εκατοντάδες ύποπτοι "τρομοκρατίας" εκτιμάται ότι έχουν απαχθεί και κρατούνται από την Αμερικάνικη Υπηρεσία CIA. Σε μυστικές φυλακές, οι ύποπτοι κρατήθηκαν για μήνες σε απομόνωση, όπου βασανίστηκαν και ανακρίθηκαν. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν πολλαπλές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων της παράνομης και αυθαίρετης κράτησης, των βασανιστηρίων και άλλων μορφών κακομεταχείρισης, καθώς και την εξαναγκαστική εξαφάνιση ανθρώπων.


Όταν οι αναφορές σχετικά με την ευρωπαϊκή συνενοχή στα παράνομα προγράμματα της CIA και τα μυστικά κέντρα κράτησης έγιναν πρωτοσέλιδα των εφημερίδων το 2005, η είδηση συγκλόνισε συθέμελα την Ευρώπη. Στις αρχές του 2006, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συγκρότησε μια προσωρινή εξεταστική επιτροπή για να διερευνήσει το ρόλο της Ευρώπης στην παράνομη μεταφορά και κράτηση κρατουμένων. Η έκθεση της προσωρινής επιτροπής τόνισε το γεγονός ότι το πρόγραμμα της CIA είχε εφαρμοστεί στην Ευρώπη με συμμετοχή τουλάχιστον 12 Κρατών Μελών, ενώ κατονόμασε περισσότερααπό 20 θύματα των έκνομων μεταγωγών και περισσότερες από 1000 ύποπτες πτήσεις που χρησιμοποίησαν τον εναέριο χώρο της ΕΕ.

 

Μετά την ψηφοφορία, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Νίκος Χρυσόγελος, δήλωσε: "Το ζήτημα της παράνομης προσαγωγής, μεταφοράς και κράτησης εκατοντάδων υπόπτων για τρομοκρατικές ενέργειες από τη CIA με τη βοήθεια πολλών μυστικών υπηρεσιών από διάφορες χώρες, απασχόλησε και την ελληνική κοινή γνώμη πριν μερικά χρόνια χωρίς όμως να έχουν αποδοθεί ευθύνες για την τότε Κυβέρνηση και το ρόλο που έπαιξε σε αυτή τη πολύ σημαντική υπόθεση που βρίθει σωρείας παραβάσεων των ανθρώπινων δικαιωμάτων και του διεθνούς δικαίου. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση από το Open Society Foundation η CIA είχε βοήθεια στις απαγωγές υπόπτων χωρίς να τηρηθεί καμία νόμιμη διαδικασία, από 54 χώρες, ανάμεσα στις οποίες Ελλάδα και Κύπρος. Περισσότεροι από 136 άνθρωποι "εξαφανίστηκαν" ξαφνικά και παραδόθηκαν στις Αμερικάνικες αρχές, περνώντας από αυτές τις χώρες.Σύμφωνα με Έκθεση του Συμβουλίου της Ευρώπης, στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 64 προσγειώσεις αεροσκαφών της CIA - στην Κύπρο 57 - τα οποία αποδεδειγμένα έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά υπόπτων για τρομοκρατία. Το ψήφισμα του Κοινοβουλίου με πρωτοβουλία της Ομάδας των Πράσινων δίνει ένα ηχηρό μήνυμα στις Κυβερνήσεις των Κρατών Μελών και την ΕΕ να ακολουθήσουν το δρόμο της διαφάνειας και της δικαιοσύνης για να αποκαταστήσουμε την χαμένη αξιοπιστία της ΕΕ σε αυτό το θέμα."

 

Η Hélène Flautre, ευρωβουλευτής των Πρασίνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και εισηγήτρια για το θέμα αυτό δήλωσε: "Οι Πράσινοι χαιρετίζουν την έγκριση του ψηφίσματος σε συνέχεια των συστάσεων που υιοθέτησε το ΕΚ πέρυσι. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο κρύβονται πίσω από μια υποτιθέμενη έλλειψη νομικών αρμοδιοτήτων και είναι πλέον σαφές ότι δεν έχουν κάνει τίποτα προς αυτή τη κατεύθυνση. Τα Κράτη Μέλη στρουθοκαμηλίζουν και αυτή η προσέγγιση παραμένει κυρίαρχη στην ΕΕ. Όμως η υπόθεση δεν έχει κλείσει ακόμα. Πριν από ένα χρόνο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ECHR) καταδίκασε την ΠΓΔΜ για παραβιάσεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα σε ότι αφορά την έκτακτη έκδοση του Khaled El - Masri και βρίσκεται σε ετοιμότητα να αποφασίσει για άλλες υποθέσεις που αφορούν την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και την Ιταλία. Θύματα παράνομων απαγωγών και κρατήσεων έχουν κάνει καταγγελίες στη Λιθουανία και την Πολωνία, ενώ τα ιταλικά δικαστήρια έχουν ήδη καταδικαστεί πράκτορες της CIA και Ιταλούς πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών στη βάση μιας έρευνας που ξεκίνησε στη Φινλανδία. Όλα αυτά είναι παραδείγματα της υποχρέωσης των Κρατών Μελών και της ΕΕ να συνεχίσουν την

αναζήτηση για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Με τη Λιθουανία να είναι μία από τις χώρες που είναι πιο βαθειά μπλεγμένη σε αυτή την υπόθεση, η Λιθουανική Προεδρία θα πρέπει να αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για τη λογοδοσία, τις αποζημιώσεις των θυμάτων και την απόδοση ευθυνών. Η Λιθουανία δεν μπορεί συνεχίσει απρόσκοπτη τη Προεδρία της ΕΕ, ενώ συνεχίζει να αγνοεί αυτά τα θέματα. Η ανάδειξη και επίλυση αυτών των ζητημάτων θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοκρατικούς θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέλος, το ψήφισμα καλεί το επόμενο Κοινοβούλιο να συνεχίσει πλήρως το έργο αυτό, να είναι συνεπής και να αποδείξει ότι η ΕΕ μπορεί να κάνει τη διαφορά σε ότι αφορά την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων."

 

 

 

]]>
odysseas031@yahoo.com (Seas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Tue, 15 Oct 2013 14:51:13 +0300
Συνελήφθη να διαβάζει… http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3282-getcaughtreading http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3282-getcaughtreading

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκδοτών (FEP) ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013, τη δεύτερη έκδοση της καμπάνιας Getcaughtreading, με στόχο την προώθηση του βιβλίου και της ανάγνωσης.

 

Η εκστρατεία αυτή έχει δύο βασικούς στόχους: να προωθήσει και να γιορτάσει την ανάγνωση από τους ευρωπαίους πολίτες καθώς επίσης και να αυξηθεί η σημασία των βιβλίων, της ανάγνωσης και μελέτης αυτών στην πολιτική ατζέντα. Η εκστρατεία περιλαμβάνει φωτογραφίες ευρωπαϊκών προσωπικοτήτων, διαβάζοντας ένα αγαπημένο τους βιβλίο.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων/ ομάδα των Πράσινων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έστειλε τη φωτογραφία του διαβάζοντας το βιβλίο του  μαζί με ένα σύντομο κείμενο, εξηγώντας γιατί επέλεξε αυτό το βιβλίο:

 

«Επέλεξα το βιβλίο του συγγραφέα Tim Jackson με τίτλο "Ευημερία χωρίς Αναπτυξη". Σε αυτό το βιβλίο παρουσιάζεται ένας εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης της οικονομίας που λαμβάνει υπόψη το πεπερασμένο των φυσικών πόρων και την πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής. Γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν με την ψευδαίσθηση ότι η οικονομική ανάπτυξη θα φέρει την ευημερία. Υψηλότερα εισοδήματα θα σήμαιναν περισσότερες επιλογές, πιο πολλά αγαθά αλλά και βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους μας. Αυτό τουλάχιστον ήταν η συμβατική σοφία μέχρι στιγμής. Αλλά τα πράγματα δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που μου άρεσε ιδιαίτερα σε αυτό το βιβλίο είναι ότι ο συγγραφέας γράφει ακριβώς το λόγο για τον οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια εναλλακτική διαδρομή για την έξοδο από την κρίση. Μια πολυδιάστατη, πολυεπίπεδη κρίση, η οποία περιλαμβάνει την οικονομία, την κοινωνία, τις πολιτικές μας προτεραιότητες και κυρίως το περιβάλλον. Το βιβλίο αυτό περιγράφει ένα μονοπάτι για να οδηγηθούμε στην αλλαγή του επικρατούντος οικονομικού συστήματος με τρόπο που να αντιμετωπίζει την τεράστια πρόκληση του 21ου αιώνα που δεν είναι άλλη από την κλιματική αλλαγή. Ο καπιταλισμός δε αποτελεί λύση καθώς βασίζεται στη συνεχή, αλόγιστη ανάπτυξη, τη στιγμή που ζούμε σε έναν κόσμο με περιορισμένους πόρους. Το βιβλίο αναλύει τις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ της ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής και κλιματικής κρίσης. Προτείνει μια διαδρομή σε μια βιώσιμη οικονομία, και υποστηρίζει για τον επαναπροσδιορισμό της «ευημερίας» υπό το φως των αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με το τι πραγματικά συμβάλλει σε αυτήν

 

Οι φωτογραφίες από την καμπάνια εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της σχετικής έκθεσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μεταξύ του 17ου και 20 Ιουνίου, 2013.

]]>
theodore@hotmail.com (Theo) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Wed, 03 Jul 2013 11:48:28 +0300
Έκθεση του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3129-nils-muiznieks-report http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/3129-nils-muiznieks-report

H έκθεση του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013, καθώς και οι παρατηρήσεις των ελληνικών αρχών.

Η έκθεση εστιάζει, μεταξύ άλλων, σε ζητήματα σχετικά με τη ρατσιστική βία και την ατιμωρησία της.

Είναι διαθέσιμη στην ελληνική γλώσσα στον σύνδεσμο:
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=CommDH(2013)6&Language=lanGreek&Ver=original&BackColorInternet=B9BDEE&BackColorIntranet=FFCD4F&BackColorLogged=FFC679

Στην αγγλική γλώσσα στον σύνδεσμο:
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=CommDH(2013)6&Language=lanEnglish&Ver=original&BackColorInternet=B9BDEE&BackColorIntranet=FFCD4F&BackColorLogged=FFC679


Οι παρατηρήσεις των ελληνικών αρχών είναι διαθέσιμες αντιστοίχως στα ελληνικά στον σύνδεσμο:
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=CommDH/GovRep(2013)4&Language=lanGreek&Ver=original&BackColorInternet=B9BDEE&BackColorIntranet=FFCD4F&BackColorLogged=FFC679


Στην αγγλική γλώσσα στον σύνδεσμο:
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=CommDH/GovRep(2013)4&Language=lanEnglish&Ver=original&BackColorInternet=B9BDEE&BackColorIntranet=FFCD4F&BackColorLogged=FFC679

]]>
theodore@hotmail.com (Theo) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Wed, 17 Apr 2013 11:15:44 +0300
Ομαδική Έκθεση Ζωγραφικής http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2887-painting http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2887-painting

Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής των: 


Νίκου Χρυσόγελου,
Στράτου Τσελλά,
Γιάννη Δάκαρη και 
Νατάσας Γκιγκίγια 

που θα γίνουν την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου, ώρα 20.00, στο χώρο του Οικολογικού Πολιτιστικού Κέντρου Άνω Πατησίων, οδός Λεωφ. Ιωνίας 315, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ Άνω. Πατησίων, πλάι στις γραμμές του τρένου http://stekianopatisia.wordpress.com
]]>
theodore@hotmail.com (Theo) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Mon, 14 Jan 2013 00:00:00 +0200
Αυστηρότεροι αλλά ακόμα ανεπαρκείς κανόνες στη μεταφορά ζώων http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2856-animal-welfare http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2856-animal-welfare

Οι ευρωβουλευτές πιέζουν για αυστηρότερους κανόνες ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή μεταχείριση των ζώων

 

Έκθεση που ζητά ενδυνάμωση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΚ 1/2005 που αφορά στη μεταφορά των ζώων υιοθέτησε η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις 13 Δεκεμβρίου. Οι Πράσινοι καλωσόρισαν τη ψηφοφορία, εξέφρασαν όμως τη δυσαρέσκειά τους γιατί η πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών δεν υποστήριξε το ανώτατο όριο των 8 ωρών στη διάρκεια μεταφοράς, όταν πολλοί από τους συμμετέχοντες στην ψηφοφορία Ευρωβουλευτές είχαν υπογράψει πρόσφατα Γραπτή Διακήρυξη για το θέμα αυτό.

 

Οι αριθμοί των ζώων που μεταφέρονται εντός της ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά την περίοδο 2005-2009Ένα τρίτο αυτών των ταξιδιών είχαν διάρκεια μεγαλύτερη από οκτώ ώρες.

Η έκθεση στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - δηλαδή οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης - ζητούν αναθεώρηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1/2005. Η αναφορά στο ανώτατο όριο των 8 ωρών υπό το φως των τελευταίων επιστημονικών αποδείξεων που έχουν δημοσιευθεί από την Ευρωπαϊκή Αρχή Προστασίας των Τροφίμων, αποτελεί ένδειξη ότι θα υπάρξει συνέχεια και επαναφορά του θέματος στο προσκήνιο.

 

Άλλα σημαντικά στοιχεία της έκθεσης:

  • η έμφαση στην αποτελεσματική και ομοιόμορφη εφαρμογή της υφιστάμενης κοινοτικής νομοθεσίας σχετικά με τη μεταφορά των ζώων σε όλα τα κράτη μέλη
  • η προτροπή για πραγματοποίηση κτηνιατρικών ελέγχων στα ζώα κατά το τέλος της μεταφοράς
  •  η έκκληση για αυστηρότερες κυρώσεις, ετήσιους κτηνιατρικούς ελέγχους και άλλες βελτιώσεις
  • η αξιολόγηση όλων των οικονομικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών στοιχείων που προκύπτουν από τη μεταφορά των ζώων, συμπεριλαμβανομένης της σύγκρισης μεταξύ της μεταφοράς ζώων και της μεταφοράς σφάγιων
  • η πρόταση για εκτεταμένη εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών για την Ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την ευζωία των ζώων
  • η διασφάλιση να περιλαμβάνονται οι κανόνες της ΕΕ για την καλή μεταχείριση των ζώων στις διμερείς εμπορικές διαπραγματεύσεις με τρίτες χώρες
  • η χρήση της τεχνολογίας στα οχήματα μεταφοράς ζώων για συλλογή πληροφοριών
  • η αύξηση των ελέγχων των οχημάτων μεταφοράς των ζώων

Ο εκπρόσωπος των Πράσινων για τα δικαιώματα των ζώων ευρωβουλευτής Bas Eickhout, (Ολλανδία), επεσήμανε: “η διάρκεια του ταξιδιού είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε σχέση με τη μεταφορά των ζώων. Περιορίζοντας το ταξίδι στις 8 ώρες, θα πετυχαίναμε ένα σημαντικό βήμα ώστε να εξασφαλίσουμε την ορθή μεταχείριση των ζώων και λυπούμαστε που οι Ευρωβουλευτές δεν υποστήριξαν πλειοψηφικά τη θέση αυτή. Πετύχαμε όμως άλλες σημαντικές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα ότι τα ζώα θα πρέπει να σφάζονται κοντά στον τόπο εκτροφής τους κάτι το οποίο είναι σίγουρα μια σημαντική βελτίωση από τις σημερινές συνθήκες”.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων/ Oμάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο, δήλωσε σχετικά:  «Η μεταφορά σε μακρινές αποστάσεις, συχνά κάτω από φρικτές συνθήκες, προκαλεί μεγάλη καταπόνηση των ζώων. Οι Πράσινοι πιστεύουμε ότι η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρειάζεται να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο έτσι ώστε να εξασφαλίζει καλές συνθήκες μεταφοράς και προστασία των τραυματισμένων ζώων. Και ο προκάτοχός μου ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος [1] και εγώ συνεχίζουμε να στηρίζουμε τις προσπάθειες για θέσπιση μέγιστης διάρκειας 8 ωρών για τη μεταφορά ζώων με προορισμό τη σφαγή σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια τέτοια αλλαγή θα συμβάλλει στην προστασία των ζώων αλλά και στην ενίσχυση της ήπιας και τοπικής διάστασης της κτηνοτροφίας, στον εξορθολογισμό των μεταφορών, στη βελτίωση της υγείας των ζώων και κατ' επέκταση στην προστασία των καταναλωτών.Βέβαια για να εφαρμοστεί μια τέτοια πολιτική χρειάζεται να δημιουργηθούν και οι κατάλληλες υποδομές στη χώρας μας, ιδιαίτερα σε ορισμένα νησιά όπου σφαγεία που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται εδώ και πολλά χρόνια δεν μπορούν να ολοκληρωθούν. Αυτό οδηγεί και σε περιβαλλοντική υποβάθμιση περιοχών, λόγω αύξησης του αριθμού των ζώων, όπως στην περίπτωση της Κάσσου, σε μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των κτηνοτρόφων όταν πρέπει να μεταφέρουν τα ζώα τους από νησί σε νησί (επιπλέον δαπάνες μετακίνησης) και σε μεγάλη καταπόνηση των ζώων που πρέπει να ταξιδεύουν επί πολλές ώρες σε άσχημες συνθήκες μέχρι να φτάσουν στο νησί που έχει σφαγείο. Η απόφαση του ευρωκοινοβουλίου είναι ένας επιπλέον λόγος να ολοκληρωθούν έργα που έχουν μείνει στη μέση».

 

 ____________________________________

[1] Θέσπιση μέγιστης διάρκειας 8 ωρών για τη μεταφορά ζώων με προορισμό τη σφαγή - Επιστολή Μ. Τρεμόπουλου προς Έλληνες και Κύπριους Ευρωβουλευτές

 

 

]]>
odysseas031@gmail.com (Odysseas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Fri, 14 Dec 2012 17:01:54 +0200
Τα ανθρώπινα δικαιώματα προτεραιότητα για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2855-human-rights-report-of-ep http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2855-human-rights-report-of-ep

Έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2010-2011)

  

Το Ευρωκοινοβούλιο καταδίκασε την προσπάθεια ορισμένων πολιτικών ομάδων να μειωθεί η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και με σημαντική πλειοψηφία υιοθέτησε την έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση της FlasikovaBenova , την οποία υποστήριξαν οι σοσιαλδημοκράτες, οι πράσινοι, οι φιλελεύθεροι και η αριστερά (ψήφοι 308 υπέρ, 229 κατά). Η έκθεση περιλαμβάνει πολλές από τις τροπολογίες και προτάσεις που είχαν καταθέσει οι Πράσινοι στο Ευρωκοινοβούλιο. Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε, επίσης, την έκθεση του Πράσινου ευρωβουλευτή Rui Tavares για την “ανανέωση της στρατηγικής της ΕΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα” (έκθεση A7-0378/2012), την “Ετήσια αναφορά για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατία στον κόσμο το 2011 και την Ευρωπαϊκή Πολιτική στο θέμα αυτό” (έκθεση Dοnskis A7-0377/2012) καθώς και την έκθεση για το “πολυετές πλαίσιο για το Ευρωπαϊκό Γραφείο της ΕΕ για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα για το 2013-2017” (έκθεση ZdanokaA7-0361/2012) απoδεικνύοντας ότι παραμένει υπερασπιστής των θεμελιωδών, ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

 

Η Έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση της FlasikovaBenova, ευρωβουλευτή, (S&D, Σλοβακία), αφορά στο 2010 και 2011. Η Έκθεση που έχει Πράσινο χρώμα αφού έχει υιοθετήσει τις περισσότερες από τις προτάσεις και τροποποιήσεις των Πράσινων, είναι σημαντική γιατί εδραιώνει τις θέσεις του Ευρωκοινοβουλίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία και τη δικαιοσύνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σκοπός της είναι να νομιμοποιήσει τον έλεγχο για παράβαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε κάθε χώρα και να αντιμετωπίσει την έλλειψη μόνιμου μηχανισμού παρακολούθησης και λογοδοσίας των κρατών μελών της Ε.Ε.

 

Η Έκθεση ασχολείται με θέματα διακρίσεων, ίσων ευκαιριών, σεξουαλικής προτίμησης, δικαιωμάτων νέων ανθρώπων, ηλικιωμένων και ατόμων με αναπηρία, προστασίας δεδομένων, μεταναστών και προσφύγων, δικαιωμάτων των παιδιών, δικαιωμάτων των θυμάτων, πρόσβασης στη δικαιοσύνη, καθώς και δικαιωμάτων υπηκοότητας. Ζητά, επίσης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να περιγράφει με ετήσιες εκθέσεις την κατάσταση αναφορικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα στα κράτη μέλη, και έτσι επαναφέρει το θέμα του ελέγχου της κατάστασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε κάθε χώρα μαζί με τον θεματικό έλεγχο. 

 

Οι Συντηρητικοί και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα δεν στήριξαν θέσεις που αφορούν στο δικαίωμα σε ασφαλή και νόμιμη έκτρωση, οικογενειακό σχεδιασμό, αναγνώριση του γάμου σε ζευγάρια ομοφυλοφίλων, κλπ. 

 

Με τη Έκθεση του πράσινου ευρωβουλευτή Ρούι Ταβάρες καλείται, μεταξύ άλλων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντάξει και να παρουσιάσει κατάλογο με ευρωπαϊκές εταιρίες που συνεργάζονται με δικτατορικά καθεστώτα, τους πουλάνε προϊόντα ή υπηρεσίες τους, παραβιάζοντας τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε: «Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψηφίζοντας στην Ολομέλεια του Δεκεμβρίου μια σειρά εκθέσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα απέδειξε ότι παρά τις πιέσεις για οπισθοχώρηση και την κρίση παραμένει σταθερός υπερασπιστής τους. Η υπερψήφιση των εκθέσεων αυτών – που περιλαμβάνουν πολλές θέσεις και προτάσεις των πράσινων – ήρθε να συμπληρώσει ένα σημαντικό, επίσης, συμβολισμό: την απονομή του βραβείου Ζαχάρωφ 2012 στους Ιρανούς αγωνιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη δικηγόρο Νασρίν Σοτουντέχ και τον σκηνοθέτη Τζαφάρ Παναχί, που βρίσκονται έγκλειστοι στις ιρανικές φυλακές για την ελευθερία της σκέψης τους και την υπεράσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ιρανών πολιτών. Η σθεναρή στάση του Ευρωκοινοβουλίου ενθαρρύνει όσους και όσες στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες αγωνίζονται να πείσουν ότι η αντιμετώπιση της κρίσης μπορεί να γίνει μόνο με σεβασμό των ανθρωπίνων και κοινωνικών δικαιωμάτων και με ενίσχυση της δημοκρατίας. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο όνομα της κρίσης ή της αντιμετώπισης της κρίσης να επικρατήσουν βάρβαρες συμπεριφορές που γυρίζουν τις κοινωνίες σε άλλες εποχές, βίας, τρομοκρατίας, ακραίων ή και νεοναζιστικών συμπεριφορών και πρακτικών. Η κινητοποίηση φορέων το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ας μετατραπεί σε μια κινητοποίηση της κοινωνίας από τα κάτω για να πούμε ένα ισχυρό ΟΧΙ στην αποδόμηση αξιών και δικαιωμάτων, και ένα ισχυρό ΝΑΙ στην εμβάθυνση της δημοκρατίας και τον διαποτισμό της καθημερινής, της κοινωνικής και πολιτικής ζωής με τις αξίες της αλληλεγγύης και του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων που με κόπο, αγώνες και θυσίες κατέκτησε η ανθρωπότητα».

 

 

]]>
odysseas031@gmail.com (Odysseas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Fri, 14 Dec 2012 16:45:14 +0200
Υπερψηφίστηκε η έκθεση Χρυσόγελου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2828-chrissogelo-s-report-for-the-european-maritime-and-fisheries-fund http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2828-chrissogelo-s-report-for-the-european-maritime-and-fisheries-fund

 

Ενημερωτική συζήτηση στην Αθήνα, Κυριακή 2 Δεκεμβρίου,

ώρα 19.30

 
Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου, από την Επιτροπή Περιβάλλοντος, Ασφάλειας Τροφίμων και Δημόσιας Υγείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έκθεση γνωμοδότησης του Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο για το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας.
 
Η έκθεση γνωμοδότησης, στην οποία κατατέθηκαν περισσότερες από 300 τροπολογίες,  υπερψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία (49 υπέρ, 4 κατά και 1 αποχή) και ήταν αποτέλεσμα ενδελεχούς διαλόγου με κοινωνικούς εταίρους, ενώσεις ψαράδων και περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και διεξοδικής διαπραγμάτευσης με τις υπόλοιπες πολιτικές ομάδες του κοινοβουλίου που κατέληξαν σε 22 συμβιβαστικές τροπολογίες που ενδυνάμωσαν το τελικό κείμενο. Δίνει δε ένα δυνατό μήνυμα στην αρμόδια Επιτροπή Αλιείας του Ευρωκοινοβουλίου, που θα ψηφίσει την έκθεση τον Ιανουάριο 2013, αλλά και προς την Ολομέλεια ότι το Ταμείο πρέπει να διασφαλίσει ότι η αλιεία και οι υδατοκαλλιέργειες πρέπει να εξασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική βιωσιμότητα που είναι απαραίτητη για την οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα.
 
Ορισμένοι τύποι χρηματοδότησης καταργούνται, όπως:
  • για την αποθήκευση ψαριών που αλιεύονται όταν δεν υπάρχει αγορά. Μεταξύ του να αλιεύονται ψάρια μόνο όταν οι συνθήκες της αγοράς εγγυώνται καλή τιμή και του να αποθεματοποιούνται για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι προτιμητέο το πρώτο
  • για τα ασφάλιστρα των εκμεταλλεύσεων υδατοκαλλιέργειας, δεδομένου ότι πρόκειται για δαπάνες που πρέπει να επιβαρύνουν τους ίδιους τους επιχειρηματίες και όχι τους φορολογούμενους
  • για ενίσχυση της διαχείρισης των «μεταβιβάσιμων αδειών αλιείας»
  • για διαφήμιση και κυκλοφορία στην αγορά ψαριών για τα οποία υπάρχει περιορισμένη ή καθόλου ζήτηση στην αγορά.

Σε αρκετά σημεία προστίθενται διατυπώσεις που επιδιώκουν να διασφαλίσουν ότι η ενίσχυση δεν έχει ως συνέπεια την υπεραλίευση. Τα κονδύλια ανακατανέμονται για να στηριχτεί η συγκέντρωση επιστημονικών και άλλων δεδομένων απαραίτητων για μια διαχειριστική προσέγγιση της αλιείας και των υδατοκαλλιεργειών βασισμένη στο οικοσύστημα και για να βελτιωθεί η επιτήρηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων με στόχο να μην ψαρεύονται είδη πάνω από το όριο βιώσιμης αναπαραγωγής τους μέχρι το 2015 και να διασφαλιστεί μια καλή περιβαλλοντική κατάσταση μέχρι το 2020.

Το τμήμα που αφορά τις υδατοκαλλιέργειες τροποποιείται για να μετατοπιστεί η έμφαση από την απλουστευτική προαγωγή της υδατοκαλλιέργειας, ενός κλάδου που μπορεί να προξενήσει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα εάν δεν τύχει καλής διαχείρισης, προς μια μεγαλύτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα για τις δραστηριότητες της υδατοκαλλιέργειας.
 
Ο Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε σχετικά: Η χρηματοδότηση πρέπει κατά προτίμηση να αποσκοπεί στην στήριξη όσων ψαρεύουν με τον πλέον βιώσιμο από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη τρόπο, στην προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας, στην ενίσχυση της ενημέρωσης των τοπικών, νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, στην συγκέντρωση δεδομένων για την κατάσταση των ψαριών σε κάθε αλιευτικό πεδίο και στην είσοδο νέων ανθρώπων στο επάγγελμα του ψαρά.
 
Ακόμα και σήμερα η Ελλάδα, όμως, χάνει ετησίως 2.000.000 ευρώ που είχε από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο για συγκέντρωση επιστημονικών στοιχείων για την κατάσταση των αλιευμάτων. Χωρίς στοιχεία πως μπορεί να γίνουν αναλύσεις και σχεδιασμός πολιτικής για τη βιωσιμότητα των αλιευτικών δραστηριοτήτων;
 
Η νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική θα δώσει μεγάλη έμφαση στην περιφερειακή διάσταση, αλλά αυτό σημαίνει εξάλειψη του πελατειακού συστήματος και των αυτοσχεδιασμών και σχεδιασμό μέσα από διάλογο αποτελεσματικών πολιτικών που θα επιτυγχάνουν ταυτοχρόνως τη στήριξη οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμων πρακτικών αλιείας, διατήρηση της θαλάσσιας βιοποικιλότητας μακροχρόνια, είσοδο νέων στο επάγγελμα και βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ψαράδων.
 
Σε επίπεδο ιχθυοκαλλιέργειας υποστηρίξαμε την ενίσχυση μόνο σχεδίων που αποβλέπουν στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των ιχθυοκαλλιεργειών, με έμφαση στις οργανικές/βιολογικές, και όχι την άκριτη προώθηση των ιχθυοκαλλιεργειών.
 
Οι τροπολογίες που έχω καταθέσει με την έκθεσή μου είναι προς αυτή τη κατεύθυνση. Αποσκοπούν να εδραιώσουν την προσέγγιση ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη μέθοδος όπως και ότι η βιώσιμη αλιεία είναι αυτή που βασίζεται σε καλή γνώση και μακροχρόνια διατήρηση του οικοσυστήματος.
 
Η δημιουργία  θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών σε συνεργασία με τους ψαράδες και τις τοπικές κοινωνίες και η αποτελεσματική τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για αποτροπή της παράνομης αλίευσης και καταστροφικών μορφών αλιείας θα βοηθήσουν να επανακάμψει ο πλούτος των θαλασσών, να επανέλθουν οι καλές ψαριές αλλά και να αποκατασταθεί η θαλάσσια βιοποικιλότητα. Η επένδυση πόρων σε μια τέτοια στρατηγική θα έχει προσφέρει πολλά οφέλη τόσο στο περιβάλλον όσο και στην απασχόληση και την τοπική οικονομία.
 
Παράλληλα, η δημιουργία σε τοπικό επίπεδο ομάδων από τα κάτω που θα συμβάλλουν στην ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση καθώς και στην προώθηση της βιωσιμότητας στις παράκτιες και νησιωτικές κοινωνίες είναι προϋπόθεση για την επιτυχία της πολιτικής για τη θάλασσα κι  αλιεία».
 
Με αφορμή την ψήφιση της έκθεσης του Νίκου Χρυσόγελου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας κι Αλιείας, διοργανώνεται συζήτηση με θέμα “Θαλάσσια κι αλιευτική πολιτική στο Αιγαίο”, την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου, ώρα 19.30, στο Οικολογικό Πολιτιστικό Κέντρο, Λεωφόρος Ιωνίας 315, δίπλα από τον σταθμό ΗΣΑΠ Άνω Πατησίων.
 
Συμμετέχουν οι Πέτρος Νικολαΐδης (ωκεανογράφος, βιολόγος “Ο θαλάσσιος πλούτος του Αιγαίου και η διαχρονική επίδραση των κλιματικών αλλαγών στην διαμόρφωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος"), Ανδρέας Πράσινος (Διευθυντής Αλιείας Περιφέρειας Αττικής - ειδ. Γραμματέας Ομοσπονδίας Τεχνολόγων Τροφίμων και Διατροφής Ελλάδος), Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής. Έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν, επίσης, στη συζήτηση με παρεμβάσεις εκπρόσωποι αλιέων, τοπικών φορέων και περιβαλλοντικών οργανώσεων.

 

Αναλυτικά


Η αλιεία είναι ουσιαστικά η ιδιωτική εκμετάλλευση ενός δημόσιου αγαθού και συνοδεύεται κατά συνέπεια από ορισμένες ευθύνες που περιστρέφονται κυρίως γύρω από την μέριμνα για αποφυγή της εξάντλησης των αλιευτικών πόρων ή της υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων που εξαρτώνται από αυτό για την επιβίωσή τους. Η χρηματοδότηση πρέπει κατά προτίμηση να αποσκοπεί αφενός στην συγκέντρωση δεδομένων που θα επιτρέψουν την διεξαγωγή αναλύσεων περί βιωσιμότητας των αλιευτικών δραστηριοτήτων κι αφετέρου στην στήριξη όσων αλιεύουν με τον πλέον βιώσιμο από περιβαλλοντική και κοινωνική άποψη τρόπο.

Τα αλιευτικά πεδία της Ευρώπης ήταν κάποτε από τα πιο παραγωγικά στον κόσμο, αλλά τριάντα χρόνια Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής (ΚΑλΠ) έχουν ως αποτέλεσμα τη σοβαρή μείωση των πληθυσμών των ψαριών, την υποβάθμιση των οικοσυστημάτων, καθώς και βλάβες στα βιολογικά είδη, σε οικοτόπους και αλιευτικά πεδία, ενώ δεν έχουν επωφεληθεί παρά ελάχιστα οι παράκτιοι και μικροί ψαράδες. Το 63% των εξεταζόμενων ιχθυαποθεμάτων στον Ατλαντικό έχουν υπεραλιευθεί, στη Μεσόγειο το ποσοστό αγγίζει το 82%, ενώ στη Βαλτική 4 από τα 6 ιχθυαποθέματα έχουν υπεραλιευθεί). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε την πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα ως μία από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της υπεραλίευσης και αναγνωρίζει ότι οι επιδοτήσεις έχουν συμβάλει στη σημερινή ανισορροπία. Το 2011 έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το επιβεβαιώνει αυτό, δηλώνοντας ότι η πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα του στόλου οδηγεί στην εξάντληση των αποθεμάτων των ψαριών, απειλώντας την ευημερία των θαλασσών μας και την βιωσιμότητα των αλιευτικών κοινοτήτων.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ- EMFF) (COM (2011) 804 τελικό), που θα αντικαταστήσει το ισχύον Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας (ΕΤΑ), αποτελεί βασικό στοιχείο της δέσμης μεταρρυθμίσεων της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής. Ο προτεινόμενος Κανονισμός θα διαθέσει 6.5 δις ευρώ για στήριξη: 1) της ανάπτυξης της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας και των αλιευτικών περιοχών, 2) του έλεγχου και της εφαρμογής, 3) της συλλογής στοιχείων, 4) της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής 5) της ανάπτυξης τεχνικών και διοικητικών μέσων για  εφαρμογή της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής.

 

Η Κοινή Αλιευτική Πολιτική (ΚΑλΠ) χρειάζεται σήμερα ουσιαστική μεταρρύθμιση και το ΕΤΘΑ (EMFF) πρέπει να σχεδιαστεί για να την υποστηρίξει, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιώσιμη αλιεία. Η μεταρρύθμιση της ΚΑλΠ και του χρηματοδοτικού μέσου προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για την εξάλειψη των επιδοτήσεων που συμβάλλουν στην υπεραλίευση . Οι πόροι του ειναι αναγκαίο να στοχεύσουν στη μετάβαση προς μια πραγματικά βιώσιμη αλιεία αλλά και στην επίτευξη υγιών θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

 

Η πρόταση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας προβλέπει διάθεση οικονομικών πόρων για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, καθώς και για τον έλεγχο και την επιβολή των μέτρων, τη συλλογή δεδομένων και την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική. Η ενσωμάτωση αυτών των πρώην επιμέρους χρηματοδοτικών εργαλείων σε ένα ενιαίο χρηματοδοτικό μέσο μπορεί να απλοποιήσει τη διοίκηση μέσω ενοποιημένων κανόνων και διαδικασιών, ενώ θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων.

 

Η πρόταση επιδιώκει να διασφαλίσει ότι ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα είναι διαθέσιμη μόνο για τα κράτη μέλη που συμμορφώνονται με τους στόχους και τους κανόνες της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, ιδίως τις υποχρεώσεις ελέγχου, το κανονισμό για την καταπολέμηση της παράνομης αλιείας και τις υποχρεώσεις συλλογής δεδομένων, ενώ χρηματοδοτεί μόνο επιχειρήσεις που τηρούν την Κοινή Αλιευτική Πολιτική. Η πρόταση περιέχει ένα μεγάλο αριθμό μέτρων τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην βιώσιμη αναβάθμιση του τομέα της αλιείας της ΕΕ: μέτρα για την προώθηση του ανθρώπινου κεφαλαίου και του κοινωνικού διαλόγου, για τη διευκόλυνση της διαφοροποίησης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας, για την θέσπιση και ανάπτυξη τοπικών πρωτοβουλιών από τα κάτω με στόχο την υποστήριξη αλιευτικών περιοχών, τοπικών στρατηγικών ανάπτυξης και τοπικών συμπράξεων. Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης μέτρα για την υποστήριξη της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης, αποκατάστασης και παρακολούθησης περιοχών Natura 2000 και θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών.

 

Το νέο Ταμείο δεν περιλαμβάνει οικονομική υποστήριξη για την κατασκευή νέων λιμένων, νέων τόπων εκφόρτωσης ή νέων ιχθυοσκάλων, καθώς και ενισχύσεις για αντικατάσταση μηχανών, που είναι ένα βήμα προς τα εμπρός για την αποδέσμευση των επιδοτήσεων της αλιείας από τη πλεονάζουσα αλιευτική ικανότητα. Περιλαμβάνει όμως οικονομική υποστήριξη προς δραστηριότητες όπως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας ή μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, που είναι ένα θέμα με μεγάλη σημασία για τη μείωση των δαπανών των ψαράδων. Τέλος, η πρόταση περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες θα βελτιώσουν τη διαφάνεια και την ενημέρωση του κοινού, τη συλλογή και μεταφορά δεδομένων, καθώς και τον έλεγχο και την εφαρμογή, αν και δεν είναι προσαρμοσμένες στις περιφερειακές και τοπικές ιδιαιτερότητες.

 


 

 

 

 

]]>
odysseas031@gmail.com (Odysseas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Fri, 30 Nov 2012 22:01:07 +0200
Στρατηγική για την προώθηση των γεύσεων της Ευρώπης http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2815-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82 http://chrysogelos.gr/index.php/2012-01-26-17-13-36-593/ektheseis/item/2815-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B5%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82

  

Η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου υιοθέτησε έκθεση του Ζ. Μποβέ

 

 

 

Οι μοναδικές γεύσεις, η ποικιλία και η ιδιαιτερότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων, από διαφορετικές περιοχές και διαφορετικές παραδοσιακές μεθόδους, και η Στρατηγική προώθησής τους αποτέλεσαν το αντικείμενο έκθεσης (Α7-0286/2012) που υιοθετήθηκε στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Τρίτη 20 Νοεμβρίου. Η έκθεση, την οποία εισηγήθηκε ο πράσινος ευρωβουλευτής και γνωστός ακτιβιστής για τα δικαιώματα των αγροτών Ζ. Μποβέ, έρχεται ως συνέχεια ανάλογης ανακοίνωσης της Επιτροπής τον Μάρτιο 2012[1] και εν όψει σχετικών νομοθετικών προτάσεων για την προώθηση των προϊόντων ποιότητας που αναμένονται στα τέλη του έτους.

 

Με το ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές τονίζουν την ανάγκη να αυξηθεί σημαντικά ο σχετικός προϋπολογισμός, να γίνουν πιο ευέλικτες οι διαδικασίες χρηματοδότησης δράσεων ενημέρωσης και προώθησηςπροϊόντων που υπόκεινται σε πρότυπα ποιότητας αλλά και να αυξηθεί το ποσοστό χρηματοδοτικής συμμετοχής της ΕΕ.

 

Ανάμεσα στα προϊόντα ποιότητας ιδιαίτερη έμφαση ζητείται να δοθεί στα βιολογικά προϊόντα, για την αυξημένη ζήτηση των οποίων εκφράζεται ικανοποίηση, αλλά και τα τοπικά προϊόντα ορεινών ή νησιωτικών περιοχών.

 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχωράει δύο βήμα παραπέρα και προτείνει δύο νέες δράσεις:

 

-                     Ζητεί να θεσπιστεί ένα νέο καθεστώς ποιότητας και προστασίας για προϊόντα «τοπικής παραγωγής και άμεσης πώλησης» προκειμένου να καλυφθούν τα τοπικά προϊόντα ποιότητας που προορίζονται για κατανάλωση στην περιφέρεια παραγωγής τους. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει υποστήριξη ώστε να αναπτυχθούν βραχείες αλυσίδες εφοδιασμού σε τοπικές και περιφερειακές αγορές και να δημιουργηθούν νέες ευκαιρίες για γεωργούς / ενώσεις γεωργών και άλλους παραγωγούς / επιχειρήσεις σε αγροτικές περιοχές

 

-                     Λαμβάνοντας υπόψη ότι παρατηρείται σταθερά μείωση της κατανάλωσης κρασιού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καλεί την Επιτροπή να προχωρήσει σε εκστρατείες ενημέρωσης σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση ευρωπαϊκών οίνων ποιότητας, οι οποίες θα πρέπει να προβάλλουν επίσης τις πολιτιστικές ρίζες, τις ποιοτικές ιδιότητες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κρασιών.

 

Τέλος, με την απόφασή του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκφράζει την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι η Επιτροπή προτείνει[2] αύξηση των ποσοστών συγχρηματοδότησης της ΕΕ για το σχέδιο προώθησης της κατανάλωσης φρούτων στα σχολεία (από 50% σε 75% των δαπανών και από 75% σε 90% στις περιφέρειες σύγκλισης).

 

Ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε:

 

«Οι κατευθύνσεις και οι νέες δράσεις για την προώθηση των προϊόντων ποιότητας που προτείνονται από το Ευρωκοινοβούλιο, με την έκθεση του πράσινου ευρωβουλευτή Ζ. Μποβέ, μπορούν να συμβάλλουν στη βωσιμότητα κι ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα και του τομέα τροφίμων, προωθώντας την ποικιλία των τροφίμων και τα υψηλά πρότυπα ως προς την ποιότητα, την ασφάλεια, την προστασία των ζώων και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Τα νέα καθεστώτα προστασίας για προϊόντα “τοπικής παραγωγής και άμεσης πώλησης», αλλά και για ορεινά και νησιωτικά προϊόντα, θα μπορούσαν να δώσουν νέες προοπτικές σε μια σειρά ελληνικών προϊόντων. Είναι σημαντικό ότι γίνεται ιδιαίτερη αναφορά σε ορεινά και νησιωτικά προϊόντα. Για να επωφεληθούν όμως οι περιοχές και οι αγρότες απαιτείται σημαντική προεργασία και δουλειά από τους αρμόδιους κρατικούς, περιφερειακούς, παραγωγικούς και συλλογικούς φορείς στη χώρα μας ώστε να ανταποκριθούν ως προς την τεκμηρίωση και κατοχύρωση των προϊόντων αυτών».

 

 


[1] COM(2012)0148: «Ενημέρωση για τα γεωργικά προϊόντα και την προώθησή τους: μια στρατηγική υψηλής ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας για την προώθηση των γεύσεων της Ευρώπης»

[2]   Τρέχουσα αναθεωρητική πρόταση σχετικά με την ΚΟΑ (COM(2011)0626)

 

 

]]>
odysseas031@gmail.com (Odysseas) ΕΚΘΕΣΕΙΣ Fri, 23 Nov 2012 01:44:12 +0200